Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Aleš Gothard

ředitel divize 5

Do Metrostavu k divizi 5 nastoupil v roce 2007 a působil na stavbách na Islandu a ve Finsku. Aleš Gothard získal ocenění Mladý manažerský talent do 35 let v prestižní soutěži Manažer roku České republiky. Dnes řídí divizi 5 a stojí v čele dceřiné společnosti Metrostav Norge AS.

Divizi, ve které jste se proslavil projekty v severských zemích, od konce loňského roku šéfujete. Co se především pro vás změnilo?

Proslavil je v mém případě hodně silné slovo. Nicméně je pravda, že stavby, na kterých jsem do té doby působil, byly realizovány téměř výhradně právě v severských zemích. To také byl, a tak trochu cítím, že stále je, můj největší deficit. Neznalost místního stavebního trhu se snažím dohnat, ale jde mi to pomalu. Trochu mi chybí cestování, ale rodina je za to ráda, a je pravda, že už jsem se „naraj­zoval“ dost.

Jak se divizi 5 dnes daří?

Naše divize v současnosti trpí nedostatkem tunelových projektů. Z posledního námi realizovaného projektu IGP pro metro D na Pankráci v této době odcházejí poslední raziči a řada z nich bohužel rovnou na volné zdroje. V České republice a na Slovensku je sice v přípravě řada tunelových projektů, ale bohužel ještě nějakou dobu potrvá, než je budeme soutěžit. Volné kapacity částečně nasazujeme na projektech Subterry. Samozřejmě bychom raději vyslali své zaměstnance na vlastní projekty, ale s ohledem na aktuální situaci jsme za tuto možnost rádi. Na provozu železničních staveb právě vrcholí práce na projektu modernizace železničního koridoru v Hostivaři a také pro ně bude potřeba zajistit v dohledné době další projekty. O poznání lepší je situace v našem provozu mostů a provozu ŽBK, který má velice slušný zásobník práce. 

Které stavby jsou pro „pětku“ nyní stěžejní?

Jsou to hlavně stavby pro Správu železnic jako už zmiňovaná optimalizace traťového úseku Praha Hostivař II, nedávno zahájená stavba uzel Plzeň 5 nebo modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor u Soběslavi. Dokončujeme práce na obchvatu Prešova na Slovensku a také na už zmiňovaném IGP pro metro D. Úspěšní jsme i na našem nedávno založeném oblastním ředitelství v Karlovarském a Plzeňském kraji, kde v současné době realizujeme 11 menších projektů, a myslíme si na další.

Můžete zmínit nějaké zajímavé stavby v přípravě?

Kolegové z Metrostavu Norge připravují řadu zajímavých projektů v Norsku, ale například také v Grónsku. V poslední době zaznamenali úspěch u dvou výběrových řízení a čekají na vyhodnocení několika dalších. Přípravu jim ale do jisté míry omezují stále platné restrikce volného pohybu. Divize 5 pracuje například na nabídce rekonstrukce Libeňského mostu, který stojí hned za sídlem centrály Metrostavu.

Jaké práce probíhají v severských zemích?

Na severu teď pracují týmy Metrostavu Norge, a to na projektu švédské Subterry ve Stockholmu. Kolegové zde od konce minulého roku provádějí v subdodávce práce na ražbách dílčího traťového úseku metra.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Staví se? Nevadí, tramvaje tu odpočívat musejí!

V Plzni tým divize 1 pod vedením Ing. Michala Tulpy v rámci sdružení modernizuje tramvajovou vozovnu Slovany.

Tato náročná zakázka počítá s dokončením na konci roku 2022, přičemž vše probíhá za provozu tramvají. Na stavbaře tato akce klade vysoké nároky, bojují s nedostatkem místa a především je nutné práce promyšleně koordinovat tak, aby plzeňská veřejná doprava mohla fungovat. Před započetím demolic bylo například nutné pro tramvaje vytvořit dočasný prostor s kolejemi a původní objekty demontovat tak, aby alespoň částečně bylo možné provádět servis vozidel. Až bude hotovo, nová vozovna bezpochyby přispěje ke spolehlivosti provozu.

Centrum vzdělávání

Aktuální odborné informace – předpoklad kvalitní práce

V současnosti do finální podoby spěje aktualizace obsahu a formy odborných setkání našich stavbyvedoucích, přípravářů a mistrů. Tato setkání, která se vžila pod pojmem cyklické vzdělávání, byla s ohledem na omezení prezenčních školení pozastavena.

Mgr. Zdeněk Kostříž

N

a úpravě obsahové náplně, přípravě a realizaci adaptačních i kvalifikačních kurzů této formy vzdělávání se podílejí všechny úseky centrály Metrostavu a odborníci z řad společností Skupiny. Absolvování kurzů patří mezi firemní předpoklady výkonu vyjmenovaných pozic.

Velká část setkání bude věnována výrobně-technickým informacím. Lektoři s účastníky akcí se budou především věnovat tématům předvýrobní a výrobní přípravy, technické podpory staveb, problematice reklamací a stranou nebude ani zajištění bezpečnosti práce. V náplni nadále nebude chybět ani ekonomika stavební zakázky, nakupování či oblast využívání vlastních kapacit Skupiny Metrostav. Věříme, že kolegové ocení také aktuální informace z oblastí řízení týmů, motivace zaměstnanců, z kontrol dozorových orgánů nebo se aktivně zapojí do diskuse k právním otázkám. Pozornosti účastníků jistě neujde prevence rizik pracovněprávních vztahů, oblast trestní odpovědnosti právnických osob nebo problematika GDPR. Pravidelná cyklická střetnutí našich stavbyvedoucích, přípravářů i mistrů se stala součástí sdílení aktuálních informací ze společností, jednotlivých oborů i zkušeností jednotlivých pracovišť. Věříme, že tomu bude i v budoucím období. 

Podrobnější informace o celkovém systému i o obsahu cyklického vzdělávání najdete na intranetových stránkách Centra.

 

Metrostav 11/2021, Karlín
Metrostav 11/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2021, Hospodářský výsledek
Metrostav 11/2021, Metrostav Infrastructure
Metrostav 11/2021, Ptáme se
Metrostav 11/2021, Fotosloupek
Metrostav 11/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 11/2021, Číslo
Metrostav 11/2021, Divize 9
Metrostav 11/2021, Divize 6
Metrostav 11/2021, Divize 8
Metrostav 11/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2021, Sloupek odborů
Metrostav 11/2021, Fotoreportáž
Metrostav 11/2021, Karlín

Karlín

Metrostav 11/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2021, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 11/2021, Metrostav Infrastructure

Metrostav Infrastructure

Metrostav 11/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 11/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 11/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 11/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 11/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2021, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 11/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

6

Sending statistics …

Rendering Centrum vzdělávání (175718): (0/1)

Rendering Fotosloupek (175717): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (175716): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4332/item200498-small.jpg

 i4332/item200500-small.jpg

 i4332/item200501-small.jpg

 i4332/item200502.svg