Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 6

Most přes městský ostrov v Písku září novotou

V den letošního letního slunovratu, tedy 21. června, byl slavnostně v Písku otevřen rekonstruovaný ocelový most přes řeku Otavu (snímky). Lávka, jejíž historie sahá do roku 1929, vede od plaveckého stadionu k zimnímu. Díky doslova bleskové rekonstrukci, kterou provedla divize 6 během čtyř měsíců, získal hojně využívaný most cyklisty i pěšími zcela nový kabát.

Martina Vampulová, foto Jan Luxík

L

ávka v délce 125 m, která nad hladinu řeky stoupá do výšky čtyř metrů, má celkem tři železobetonové opěry (dvě na břehu a jednu na ostrově) a dva železobetonové pilíře v řece. Nýtovaná ocelová nosná konstrukce už potřebovala obnovit protikorozní ochranu a vyměnit některé prvky, jež koroze poškodila až na hranici jejich spolehlivosti. „Lávka byla korozí poškozená víc, než jsme čekali. Provedli jsme korozní průzkum, který prokázal, že musíme vyměnit několik nosných polorámů a řadu další prvků,“ vzpomíná na začátek rekonstrukce vedoucí projektu Ing. Milan Hromádka.

Opravu ale během zimních a letošních chladných jarních měsíců komplikovaly trvale nízké teploty, které jsou naprosto nevhodné pro aplikaci antikorozních nátěrů. Když to počasí dovolilo, museli stavbaři napnout všechny síly a pracovat v podstatě nonstop, aby bylo vše dokončeno ještě před zahájením letní turistické sezony.

Omlazovací kúrou prošel i nedaleký betonový most přes Mehelnický potok. U něj stavbaři v mostovce objevili závažné statické trhliny. Zajištění stability a oprava tohoto mostu značně zkomplikovaly předání díla v původním termínu. 

Problémy s neukázněnými lidmi

Realizační tým si musel během rekonstrukce poradit také s náročnou koordinací všech činností na staveništi. Jeho prostor nebyl nafukovací, navíc bylo třeba zajistit celou řadu činností na polodemontovaném mostě, kde chyběly pochozí mostovky. „Pro bezpečný pohyb pracovníků po stavbě i pro provádění samotných prací jsme museli vybudovat čtyři pomocné plošiny, které se podle potřeby pohybovaly po speciálních kolejnicích umístěných na opravované lávce,“ popisuje vedoucí projektu. „Nezřídka se stávalo, že neukáznění lidé procházeli po uzavřené lávce, přestože staveniště bylo pečlivě ohraničeno a označeno. Problém jsme museli vyřešit. Výhodou bylo, že část realizačního týmu žije v Písku, a také díky tomu jsme si dokázali s tímto nebezpečným jevem s pomocí města, policie i místních novin poradit,“ říká Ing. Hromádka.

Jeho tým mohl při rekonstrukci lávky využít zkušeností z předchozí zakázky, kterou v tomto jihočeském městě realizoval. „Troufnu si říct, že na předchozí stavbě lávky Dagmar Šimkové si udělal Metrostav v Písku velmi dobré jméno i v očích veřejnosti, což bylo na právě dokončené rekonstrukci hodně znát,“ uzavřel Ing. Hromádka s tím, že další most po proudu řeky Otavy už je ten slavný Kamenný most (nejstarší v České republice), na jehož rekonstrukci si jihočeský tým divize 6 také „brousí zuby“.

Divize 8

Betonárna TBG v České Lípě zmodernizuje zařízení

Stavbaři divize 8 dokončí práce v českolipském areálu společnosti TBG Plzeň Transportbeton. Tamní betonárna začne po instalaci nového zařízení vyrábět betonové směsi na lince s kapacitou až 24 tisíc tun ročně. Investor uvádí, že nová výrobní linka bude vybavena moderním recyklačním zařízením a tím de facto přejde na bezodpadovou technologii.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

V

ýstavba nového zařízení v provozu TBG Česká Lípa byla zahájena na podzim loňského roku. S dokončením se původně počítalo letos v květnu, ale termín zahájení nové výroby a s ním i předpokládané ukončení provozu původní betonárny se nakonec po dohodě posunul na červenec. „Bohužel jsme začínali ve druhé vlně pandemie covidu-19 a realizace měla probíhat přes zimu. Jenže ta byla po mnoha letech opět pravou zimou a zastavila naše předpoklady,“ vysvětluje za Metrostav vedoucí projektu Robert John, DiS. „Musím říct, že jsem zde po dlouhé době potkal investora, se kterým se dobře spolupracuje pro jeho aktivní přístup k řešení problémů nedokonalosti projektové dokumentace a který je ochotný zapojit se do problematiky nepředpokládaných změn.“

Moderní recyklační zařízení

Tým divize 8 během června dokončil úpravu zpevněných ploch a připravil základy pro výstavbu buňkového objektu, který má sloužit jako administrativní zázemí betonárny. Ve stejné době už probíhala v režii investora také montáž míchacího centra. Stavbaři zde vybudovali základy pro nové výrobního zařízení a kompletně nové inženýrské sítě. Součástí zakázky byla také výstavba retenční nádrže a obslužných komunikací uvnitř areálu. Po dokončení instalace technologie, spuštění zkušebního provozu a demontáži původního zařízení čekají stavbaře už jen finální úpravy komunikací.

Nová betonárna je projektována jako linka horizontálního typu s řadovým zásobníkem a dopravou kameniva ze skládek pomocí kolového nakladače. Výrobní technologii doplní moderní recyklační zařízení, které umožňuje opětovné zpracování všech odpadů či zbytků z výroby a transportu betonových směsí zpět do výrobního procesu.

Skupina Metrostav

Závodíme pro dobrou věc

Spolek Cesta za snem, který Metrostav dlouhodobě podporuje, uspořádal v sobotu 19. června dopoledne na pražském koupališti Džbán unikátní závod ČEZ handy biatlon a v odpoledních hodinách téhož dne ČEZ handy kvadriatlon (foto).

Skupina Metrostav byla reprezentována týmem složeným z kolegů Zuzany Wunschové a Martina Jedličky z Metrostav Infrastructure, kteří předvedli úžasný sportovní výkon. Za necelý měsíc odstartujeme tradiční Metrostav handy cyklo maraton 2021, jehož se Zuzana s Martinem také účastní jako zástupci týmu PELOTON NADĚJE METROSTAV. Více informací na: www.cestazasnem.cz

Ing. Tereza Wagner


Hodnocení a příprava personálu

Roční hodnocení personálu je příležitostí, jak poskytnout všem kolegům z našich týmů zpětnou vazbu od svých vedoucích k celoroční práci a motivovat je do dalšího období. Proces hodnocení personálu za rok 2020 proběhl s rekordně vysokou účastí zaměstnanců, za což patří poděkování hodnotitelům i hodnoceným.

Na základě ročního hodnocení personálu pravidelně vybíráme z našich řad kolegy, kteří si nejen zaslouží ocenění za jejich aktivitu v předešlém roce, ale také ty, kteří jsou připraveni v dalších letech převzít větší díl odpovědnosti za společný výsledek. Do programu personálních rezerv tak byli zařazeni talentovaní kolegové služebně mladší, stejně jako nominanti na pozice ve vyšším managementu. K přípravě kolegů na nové pozice využíváme široké nabídky aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, externích vzdělávacích akcí a rozvojových programů, ale také mentoringu ze strany zkušenějších kolegů. Dokončení uceleného programu odborné a osobnostní přípravy je výhodou v aspiraci na vyšší pozice, současně ale platí, že o dalším kariérní postupu v rámci Metrostavu vždy rozhodují dosahované pracovní výsledky.

Úsek PŘ


Letní dílny pro děti startují!

Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství otevírá další ročník příměstských táborů s tematikou architektury a stavitelství. Metrostav je jedním z partnerů.

Prázdninové dílny se konají každý týden v červenci a v srpnu a jsou určené pro žáky 1. a 2. stupně základních škol, kteří rádi malují, tvoří, vymýšlejí a rádi se seznámí s řemesly, stavitelstvím a architekturou. Tábory probíhají v centru Prahy, v domě a Galerii Nadace ABF na Václavském náměstí 31 vždy od pondělí do pátku.

Pro zaměstnance Skupiny Metrostav je připravena 30% sleva! Přihlášky a informace na: vzdelavani@abf-nadace.cz a na www.stavebniakademie.cz

Mgr. Jana Kořínková, MBA


Psali jsme před 50 lety

Český svaz stavebních inženýrů uspořádal dne 1. června 1971 v Ústředním kulturním domě dopravy a spojů přednášku na téma Výstavba pražského metra. Účastníci byli zevrubně seznámeni s touto technicky zajímavou a náročnou stavbou slovem i obrazem. Přednášel Ing. Vladimír Kraus z n. p. Metrostav.

Citováno ze zpravodaje Metrostavu, v červenci 1971 jako součást novin Vodní stavby


Na odborný výcvik připraveni

Začátkem června proběhlo setkání s novými smluvními žáky (foto), kteří na jaře podepsali dohodu o hmotném zabezpečení při studiu. Všem jsme předali pracovní oblečení a nářadí.

Odborný výcvik už opět běží v normálním režimu, takže v novém oblečení budou reprezentovat naše firemní barvy a díky nářadí mohou zkoušet svou zručnost také mimo školu. Smluvním žákům přejeme, ať jim jde řemeslo od ruky!

Text a foto Zuzana Junková

 

Metrostav 11/2021, Karlín
Metrostav 11/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2021, Hospodářský výsledek
Metrostav 11/2021, Metrostav Infrastructure
Metrostav 11/2021, Ptáme se
Metrostav 11/2021, Fotosloupek
Metrostav 11/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 11/2021, Číslo
Metrostav 11/2021, Divize 9
Metrostav 11/2021, Divize 6
Metrostav 11/2021, Divize 8
Metrostav 11/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2021, Sloupek odborů
Metrostav 11/2021, Fotoreportáž
Metrostav 11/2021, Karlín

Karlín

Metrostav 11/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2021, Hospodářský výsledek

Hospodářský výsledek

Metrostav 11/2021, Metrostav Infrastructure

Metrostav Infrastructure

Metrostav 11/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 11/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 11/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 11/2021, Divize 8

Divize 8

Metrostav 11/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2021, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 11/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (175723): (2/2) (1 ms)

Rendering Divize 8 (175722): (1/2) (4 ms)

Rendering Divize 6 (175721): (2/4) (13 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4332/item200512-small.jpg

 i4332/item200445.svg

 i4332/item200532.svg

 i4332/item200513-small.jpg

 i4332/item200515-small.jpg

 i4332/item200514.svg

 i4332/item200520-small.jpg

 i4332/item200521-small.jpg