-
Metrostav
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
Poselství prezidenta
11
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
30. června 2022
ročník 34
Píšeme novou kapitolu
Po padesát let naší existence psal osud naší společnosti a později Skupiny Metrostav samé úspěšné kapitoly. V padesátém prvním roce nám však napsal kapitolu zcela novou, překvapivou a nepříjemnou. Dne 21. června 2022 vydal Vrchní soud v Praze rozhodnutí, kterým byla Naše největší společnost Metrostav a.s. odsouzena k peněžitému trestu ve výši deseti milionů Kč a k zákazu účasti na veřejných zakázkách po dobu tří let. Ke stejnému zákazu byla odsouzena i naše společnost Metrostav Infrastructure.
Ing. František Kočí
prezident Skupiny Metrostav
etrostav je prvotřídní univerzální stavební společnost, založená na profesionalitě, důvěryhodnosti a stabilitě. Pokud by se snad systematicky dopouštěl nějaké trestné činnosti, jak tvrdí státní zástupce a soudy, jen stěží by padesát let prosperoval a postavil v České republice většinu významných a veřejně prospěšných staveb a mnoho důležitých staveb v zahraničí. Naše největší společnost je zdravá, finančně silná a disponuje systémem trestněprávní prevence, který se opírá o náš pracovní řád, etický kodex a etickou linku a zároveň certifikáty, které systém garantují.
Soudu se podařilo na základě zpochybnitelných důkazů prokázat osobní selhání dvou našich manažerů, které za to, že údajně před deseti lety vycházeli vstříc požadavkům veřejných investorů, odsoudil k podmínečným trestům. Tím, že rozsudek rozšířil na dvě právnické osoby, však soud odsoudil i více než tři tisíce zaměstnanců Skupiny. Zaměstnanců, kteří v době údajných trestných činů nemuseli v našich společnostech pracovat, většinou nebyli s dotčenými projekty nijak spjati a nemuseli o trestních řízeních ani vědět.
Skutečnost, že byla odsouzena i specializovaná společnost Metrostav Infrastructure, která nebyla z trestné činnosti ani podezřelá, a to jen na návrh našich konkurentů, aby byla do trestního řízení přiřazena, lze považovat za podrývání principů právního státu a záměrné pokřivování českého trhu ve prospěch zahraničních společností.
na nepříjemnou situaci jsme se připravovali a víme, že ji zvládneme. skupina je finančně silná, zásobníky práce dovolují obtížné období překlenout
NEPŘIMĚŘENÝ ROZSUDEK
Rozsudek byl zklamáním i proto, že i kdyby naše společnosti vinny byly, délka soudního řízení a z ní vyplývající obchodní a reputační poškození by měly být považovány za adekvátní trest. A přijmeme-li tezi, že se skutečně jednalo o hospodářskou kriminalitu, měla by být trestána též hospodářsky, tedy peněžitým trestem, jak je zvykem v zahraničí a jak vyplývá i z metodiky státního zastupitelství. Nespravedlivý, selektivní a nepřiměřený rozsudek nabyl právní moci vyhlášením, a přestože proti němu samozřejmě podáme dovolání u Nejvyššího soudu, nezbývá nám zatím než jej respektovat a uložený trest začít vykonávat.
Skupina je finančně silná, ekonomicky jsme se i na tuto nepříjemnou situaci strategicky připravovali a víme, že ji zvládneme. Rovněž zásobníky práce u Metrostavu i Metrostavu Infrastructure dovolují období zákazu překlenout jen s dílčími nedostatky, s poklesem obratu i zisku počítáme. Všechny vysoutěžené a zasmluvněné projekty můžeme začít stavět a vše rozestavěné můžeme dostavět. Metrostav a Metrostav Infrastructure mohou být u veřejných zakázek nadále subdodavateli všude tam, kde to smlouva nevyloučí. A našeho soutěžení pro privátní sektor se rozsudek netýká.
VÝZVY NÁS POSILUJÍ!
Náročným obdobím nás pod mým vedením provede tým, sestavený z klíčových pracovníků Skupiny a jsem si jist, že najdeme společnou cestu, na jejímž konci budeme ještě silnější a odolnější než před rozsudkem. O dalším postupu vás budu průběžně informovat. K tomu, abychom zůstali lídrem trhu, potřebujeme každého z vás, našich spolupracovníků a kolegů ze Skupiny. Všechna pracovní místa budou zachována a společnosti Skupiny budou nadále vytvářet dobré pracovní podmínky a poskytovat odpovídající finanční ohodnocení.
Do podobné situace se však už nikdy nesmíme dostat. Náš etický kodex jasně praví, že „zákony a pravidla nejen respektujeme, ale vstřícně předcházíme podezřením z jakékoli nepatřičnosti“. A právě podezření z nepatřičnosti musíme do budoucna zcela vyloučit. Opět zdůrazňuji, že vedení Skupiny Metrostav i jednotlivých jejích členů mají nulovou toleranci vůči neetickému a protizákonnému jednání a disponují nástroji, jak takové jednání odhalit a potrestat.
Není žádné tajemství, že Skupina teď bude pod tlakem. Na Ukrajině zuří válka, inflace dosahuje šestnácti procent, stavební materiál buď není, nebo je předražený. Naše konkurence využije nevýhody způsobené rozsudkem a pokusí se nás obchodně vyšachovat či zatlačit do subdodavatelských pozic. Pro nás bude více než kdy dřív důležité vytěžování vnitroskupinových kapacit, vnitroskupinová spolupráce, ale i odolnost, loajalita a porozumění.
Osud dopsal další kapitolu, a přestože se nám nelíbila, je už přečtená a uzavřená. Po prvotním překvapení jsme se z ní poučili a už víme, kterým směrem se vydáme dál, aby naše společná budoucnost byla opět úspěšná.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Rekonstrukce národní památky sbírá tituly
Projekt Pluhovských domů na státním hradě a zámku Bečov nad Teplou (foto) posbíral v rámci soutěže Stavba Karlovarského kraje několik ocenění. Realizace, kterou provedli kolegové z karlovarského zastoupení divize 9, získala 1. místo v kategorii ocenění hejtmana, 1. místo v hlasování veřejnosti a 2. místo od odborné poroty. Gratulujeme!
Metrostav Facility a projekt v Modřanech
Naše dceřiná společnost Metrostav Facility má ve svém portfoliu novou zakázku. Od září bude zajišťovat komplexní správu bytových domů Zahálka v pražských Modřanech. Jde o objekty C a E s celkovým počtem 241 bytových jednotek a 216 garážových stání.
Přijďte Darovat krev
S příchodem léta se blíží termín opakování tradiční prospěšné akce: zaměstnanci Skupiny mohou 22. července přijít do prostor Centra vzdělávání na Palmovce darovat krev. Přihlašovat se můžete pomocí formuláře na intranetu. Děkujeme!
Prestižní ocenění RABF 2022
V pondělí 20. června se v aule Nadace ABF na Václavském náměstí v Praze uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků žebříčku RABF 2022 a Metrostav získal certifikát Excelentní kvalita v Ratingu stavebních firem! Diplom převzal generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran (na snímku vpravo).
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Aktuální aktivity v inženýrském stavitelství
V oblasti inženýrského stavitelství, průmyslové výstavby a ocelových konstrukcí jsou v současnosti realizovány rozličné projekty zaměřené na infrastrukturu. Připomeňme zde postup a stav prací na našem projektu U4 Horner Geest v Hamburku, v tunelu Herne Baukau a na dalších stavbách.
Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling
ealizace prvního úseku prodloužení metra do čtvrti Horner Geest v Hamburku byla zahájena v dubnu loňského roku. Práce na speciálním zakládání zde notně pokročily a v plném proudu se nacházejí stavební činnosti na hrubé stavbě železobetonových tunelových bloků. Celkově zde má být postaven traťový úsek v délce téměř 3 km s konstrukcí trasového křížení a třemi novými stanicemi. V prosinci 2021 nás potěšilo udělení zakázky na druhý úsek výstavby. Všechny části by měly být dokončeny v roce 2027.
U projektu Tunel Herne Baukau (foto) musí být podtunelována dosavadní dálniční křižovatka (dálnice A42/A43). Výstavba se uskuteční zčásti hloubeným způsoben, z části ražby proběhnou metodou tzv. želva pod zastropením. Výzvou je výstavba v úsecích za současného zachování dálničního provozu v četných střídajících se etapách výstavby a běžného dopravního provozu. Další zvláštností je podchod pod železničním náspem s ochranou mikropilotového deštníku s ocelovými trubkami o velkém průměru. Dokončení projektu je naplánováno na konec roku 2023.
u ražeb tunelů i u výstavby mostů se společnosti bemo daří rozlousknout nejeden technický oříšek
V oblasti výstavby mostů jsou momentálně realizovány tři projekty: mosty na dálnici A1 Volmarstein a Hengstey jsou již v pokročilém stadiu. Most ve Volmarsteinu bude hotov ještě v letošním roce, most v Hengstey příští rok.
Mostní projekt Gottleubatalbrücke v Pirně, který realizujeme společně s divizí 3 Metrostavu, se nachází ve stavu zhotovování ocelové nosné konstrukce. Tato obnáší cca 7 000 tun oceli a bude postupně vysunuta ve vzdálenosti 920 m na osmi pilířích. Dosud byl proveden výsun prvního taktu a 21. června výsun druhého taktu. Technickým oříškem projektu je dodatečné zhotovení železobetonových náběhů na pět z osmi pilířů, tak aby vzniklo pevné propojení mezi pilířem a ocelovou konstrukcí.
Z hlediska výstavby logistických hal jsme vloni a na začátku tohoto roku dokončili tři projekty a aktuálně probíhají práce na dalších sedmi logistických halách. Potěšitelný je v tomto směru fakt, že trh s logistickými halami vykazuje vysokou poptávku. Realizovány jsou haly o různých velikostech od 2000 do 30 000 m2, přičemž provádíme různé varianty kancelářských ploch v halách.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Lubor Bican
Vedoucí střediska VHS, Ústí nad Labem
Na podzim 2019 ho oslovil oblastní ředitel a požádal o spolupráci při řízení a realizaci vodohospodářských staveb (VHS) v Ústeckém kraji. V průběhu dvou let se podařilo dát dohromady tým zkušených techniků a stabilizovat středisko VHS, které zodpovědně a ke spokojenosti investora řeší získané zakázky.
Jak dlouho působíte v Ústeckém kraji? Máte k oblasti vztah?
Ano, mám k Ústeckému kraji vztah. Jsem místní rodák a téměř celou svou odbornou praxi mám spjatu s tímto krajem. Odborně jsem se vzdělával a pracoval již od 90. let v místní stavební společnosti a rád projíždím nebo procházím místa, která nesou stopu naší, potažmo mé stavební činnosti.
Můžete představit vaše středisko?
Máme tým šesti zkušených a praxí prověřených techniků, kteří rozumějí problematice výstavby nebo rekonstrukce inženýrských sítí a objektů na nich. Podařilo se nám získat velmi dobré jméno u vodárenské společnosti, která spravuje vodovody a kanalizace v Ústeckém kraji, a získáváme reference i u městských a obecních zakázek typu výstavby nebo intenzifikace ČOV, čerpacích stanic apod.
Daří se získávat mladé lidi?
Tak tady budu trochu skeptičtější. Z vlastních zkušeností a po mnoha pohovorech s mladými potenciálními uchazeči jsem si vyvodil závěr, že stavařina asi moc lukrativní pro mladé muže není. Určitě je to zajímá a láká, rádi by se viděli v pozici váženého stavbyvedoucího nebo manažera stavby, ale nakonec nejsou ochotni pochopit fakt, že k takové pozici vede ještě dlouhá cesta sebevzdělávání, umění komunikovat a hlavně pracovat v týmu. Dnes jsou mladí prioritně vedeni k individualitě, očekávají rychlý postup v kariéře a neoplývají trpělivostí. Bohužel.
Jaká je obecně v Ústeckém kraji situace na trhu staveb, které souvisí s činností vašeho střediska?
Vypadá to, že i přes napjatou situaci ve financování stavebních zakázek nebudeme mít v letošním ani příštím roce problém zakázky získat a naplnit předpokládaný plán pro tato období. Samozřejmě to není lehký úkol a obchodnímu oddělení patří poděkování za jejich přípravu a dojednání. Obecně platí, že pokud si to sami svou neodbornou nebo lajdáckou činností nezkazíme, tak máme u investorů dveře otevřené. Velmi pozitivně totiž vnímají sílu a garance naší společnosti, odborný přístup, pevné zázemí. A hlavně v případě práce techniků našeho střediska i osobní přístup a povinnost nalézt a zrealizovat nejvhodnější řešení při komplikacích na stavbě. Za to též velké díky!
Na kterých konkrétních projektech pracujete?
V průběhu roku zrealizujeme v průměru 10 až 15 staveb a není asi důležité všechny jmenovat. Vyzdvihl bych snad na přelomu roku dokončené a zkolaudované dvě stavby. V obci Ludvíkovice na Děčínsku úspěšně provedenou a dokončenou intenzifikaci ČOV pro 1500 EO bez odstavení jejího provozu. Dále v obci Habrovany na Ústecku realizaci kompletní kanalizační sítě včetně automatické podzemní ČOV pro 250 EO a přečerpávacích stanic, které zajišťují provoz tlakové kanalizace.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Naše projekty v soutěži Stavba roku
Udělení a představení prestižních titulů Stavba roku je již 30 let nejvýznamnější událostí ve stavitelství.
Metrostav přihlásil tato díla: Rekonstrukce muzea odboje a armády ČR, kde tým techniků divize 1 a 3 na úpatí pražského Vítkova zajistil proměnu jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě, stavbu divize 5 Rekonstrukce traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., II. část, Výstavba parkoviště P+R Chlumecká Černý Most (divize 8), Rekonstrukce Pluhovských domů na SH Bečov (divize 9), Rekonstrukce ohlaví plavební komory Hořín (divize 6) a projekt Obchvat Prešova, jehož součástí byly ražby tunelů (divize 5).
Spolupráce se školami
Spolupráce se školami
Studenti SPŠ navštívili dva bytové projekty
V květnu letošního roku jsme po covidové pauze měli opět možnost připravit exkurze (foto) pro první ročníky pražské Střední průmyslové školy stavební Josefa Gočára. Dva vybrané bytové projekty navštívilo 120 studentů s pedagogickým doprovodem.
Jitka Kovaříková, MBA, Útvar personálního marketingu
tudenti se z výkladu při prohlídkách dozvěděli informace o zakládání staveb, armování, monolitech apod. Měli také možnost nahlédnout do výkresů nebo pokládat doplňující otázky. Na závěr byla exkurze doplněna běžnými situacemi, se kterými se stavbaři setkávají v průběhu výstavby.
Prvním navštíveným místem byly bytové domy (BD) Zelené město. Čtvrtá etapa stejnojmenného projektu zahrnuje dva bytové domy s 233 byty a dva komerčními prostory. Realizaci provádí tým divize 9 pod vedením Ing. Martina Jiroty a stavbyvedoucího Petra Seidla. Je to již čtvrtá zakázka pro developera – společnost Daramis, kterou tým v řadě provádí.
Druhým v pořadí byl projekt BD Vysočanský mlýn. Na místě bývalých pekáren Odkolek vyroste ve třech etapách moderní komplex se 700 byty a komerčními prostory. Realizaci provádí tým divize 3 pod vedením Ing. Aleše Vejmoly a stavbyvedoucího Jiřího Růžka pro Metrostav Development. Věříme, že pro studenty byly exkurze příjemným doplněním běžné výuky.
Číslo
číslo
Tolik metrů je celková délka ražeb tunelů nového úseku Stockholmského metra, na jehož prodloužení se podílejí kolegové z Metrostavu Norge.
Divize 9
Divize 9
Červený beton, cortenový plech a lícové zdivo
Památkově chráněný areál bývalých Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích už na severní straně uzavírají nosné konstrukce dvou staveb (foto), které podle návrhu ateliéru Šépka architekti buduje tým Ing. Milana Voráčka z divize 9. Po jejím dokončení na jaře 2023 v ní vzniknou Centrální polytechnické dílny a Galerie města Pardubic.
Lenka Svobodová, foto Drahoslav Ramík
bjekt Centrálních polytechnických dílen (CPD) a Galerie města Pardubic (GAMPA) vyrostl na místě původního skladu balené mouky. GAMPA umístěná v jeho nižších úrovních bude vyzděná z režných cihel a propojená s veřejným dvorním prostorem. Se širokým schodištěm na střechu v meziprostoru vytvoří sokl pro samostatnou dvoupodlažní nástavbu CPD, která bude přístupná dvěma schodišťovými věžemi, jež zároveň vytvoří její statickou podporu.
v souladu s původními mlýny
Stejně jako všechny nové objekty v areálu bude i novostavba, kterou divize 9 buduje jako lídr ve sdružení s pardubickou společností Chládek a Tintěra, barevně navazovat na odstín lícovek původního mlýnského komplexu, který začátkem 20. století navrhl Josef Gočár. Novodobí architekti proto u CPD navrhli konstrukce z červeně probarveného pohledového betonu. Industriální vzhled vnesou do novostavby betonové prefabrikované nosníky tvaru X a trámové stropy, které v interiéru umožní instalovat přiznané rozvody, a po obvodu budovy lehké panely kryté plechem z patinující oceli cortenového typu.
v Pardubicích nedaleko soutoku chrudimky a labe roste nevšední objekt KULTURNĚ-VZDĚLÁVACÍHO centra
„Hrubou stavbu CPD právě dokončujeme. Byla složitá a časově náročná, protože celou její konstrukci vynášejí až ve 4. nadzemním podlaží dva svislé tubusy – schodišťová jádra založená na základové desce objektu GAMPA. Komplikované detaily nás čekají i v interiéru, kde dnes provádíme příčky a rozvody instalací. Téměř veškeré povrchy – vyjma pohledových betonů – totiž musíme opláštit cortenovými plechy. V GAMPA provádíme nosné konstrukce z režných cihel a stropy z probarvených betonů.
Celkově bylo jejich vzorkování zajímavé, protože jsme museli namíchat a vybetonovat asi třicet různých druhů červeného betonu, abychom se trefili do estetických požadavků architekta,“ vzpomíná Ing. Voráček.
Veřejnosti by nová část Winternitzových automatických mlýnů měla začít sloužit do konce roku 2023.
Od 3 do 99 let
Centrální polytechnické dílny a Galerie města Pardubic doplní Winternitzovy automatické mlýny na kulturně-vzdělávací centrum, jehož prostřednictvím bude možné poskytnout nadstandardní vzdělávání na evropské úrovni lidem od 3 do 99 let. Součástí budou laboratoře biologie, chemie, fyziky, robotiky a PC grafiky či dílny textilní a dřevařské. Programy mají podpořit manuální činnosti a seznámit s jednotlivými řemesly. Budou zde také volnočasové aktivity pro širokou veřejnost. Přestavbu hlavní budovy mlýnů na sídlo Východočeské galerie ještě letos dokončí sdružení, jehož lídrem je jiný tým divize 9 v čele s Ing. Jaroslavem Sýkorou.
Divize 8
Divize 8
Ploužnický most: bez flexibilního přístupu by to nešlo
Zakázka na rekonstrukci silnice II/268 (foto) z Mimoně po hranici Libereckého kraje měla jednoduché zadání. Projekt zahrnoval opravu předmětné komunikace v délce 12,4 km, rekonstrukci dvou mostů a výstavbu jedné nové okružní křižovatky. Založení mostu přes Ploužnický potok si přesto vyžádalo řadu změn a značnou míru improvizace. Tým divize 8 dokončí stavbu před začátkem školního roku.
Blanka Růžičková, foto Vít Černý
ekonstrukce zmíněného úseku silnice II/268 měla být původně ukončena v srpnu loňského roku. „V průběhu prací byly zjištěny značné odlišnosti oproti dřívějším předpokladům,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Vít Vidai. „U mostu přes Ploužnický potok (druhé foto) se počítalo s plošným založením opěr. Jenže při demolici staré konstrukce bylo zjištěno, že je třeba použít hlubinné založení. Kromě toho jsme museli řešit, jak se vypořádat s vodním tokem.“
beraněné PILOTY
Hloubka základové spáry vycházela pod úrovní vodní hladiny a geologický profil předpokládal skalní masiv v hloubce cca 8,5 m od úrovně vrtání. „Jenže při průzkumu na místě bylo zjištěno, že únosné podloží se nenachází v hloubce 8,5 metru, ale v hloubce 16 metrů,“ pokračuje inženýr Vidai. Tato skutečnost nutně vedla k upřesnění způsobu založení. „Měli jsme dvě možnosti: klasické pilotové založení, nebo beraněné prefabrikované piloty.“
Druhá možnost byla jediným flexibilním řešením. „V období zjištění byly výrobní kapacity klasických vrtaných pilot zcela vytížené. Po dohodě s objednatelem proto byly použity beraněné piloty,“ doplňuje vedoucí projektu.
Tým divize 8 tak nejprve založil beraněné piloty do požadované hloubky. „Výhoda tohoto způsobu je, že jsme ihned věděli únosnosti jednotlivých pilot a mohli je ověřovat s projekčními předpoklady. Následně jsme pomocí štětových stěn vytvořili pozice pro betonáže základů obou opěr. Samozřejmě za stálého čerpání vody z jam pro opěry. Po betonážích opěr jsme jámy zasypali a odstranili štětovnice,“ pokračuje inženýr Vidai.
Problémy výrazně odsunuly původní termín dokončení. „S ohledem na zimní údržbu komunikace musel být na vybudované opěry osazen provizorní most. Demontován byl až po zimním období a teprve poté bylo možné pokračovat v postupu prací,“ popisuje vedoucí projektu. Finální termín dokončení tohoto úseku předpokládá ke konci 08/2022.
Rekonstrukce se zajímavým způsobem promítla i do proměny intravilánu obce Kuřívody, kde byla vybudována nová okružní křižovatka. „Stavba nikdy není o jednom člověku, ale o celém realizačním týmu. Velice si vážím odvedené práce kolegy Jana Tomčíka a kolegyně Karolíny Maršíčkové, kteří tvořili jádro realizačního týmu. Samozřejmě nesmím opomenout i kolegy Jiřího Kocábka a Zbyňka Řízka, kteří zvládli provést své úseky v daném čase a požadované kvalitě,“ uzavírá inženýr Vidai.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Unikátní stavební operace na pražském Výstavišti
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce v pražských Holešovicích se 22. června uskutečnila náročná akce: po několikatýdenní přípravě jeřáb sundal z centrální části 26tunovou hodinovou věž, dominantu celého Výstaviště a jeho okolí. Věž se takto od budovy oddělila vůbec poprvé po více než 130 letech existence paláce!
RED s využitím tiskové zprávy, foto Výstaviště Praha, a. s., Jiří Alexander Bednář
růmyslový palác obnovují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení od začátku letošního roku. Po úvodní etapě zemních prací pod vyhořelým levým křídlem přichází na řadu záchrana historických prvků, jako jsou skleněné vitráže, a právě konstrukce věže, která váží přibližně jako pět dospělých slonů afrických. Důvodem pro její sundání byl její velmi špatný technický stav, především pak poškození pilířů věže. To neumožnilo bezpečný průběh oprav přímo na budově.
Příprava několik týdnů
„Celá operace, při níž došlo k oddělení věže od zbytku Průmyslového paláce, byla velmi komplikovaná a přípravné práce probíhaly již několik týdnů. Během této fáze došlo k odstrojení věže a odstranění starých dřevěných prvků a aplikaci stabilizačních tyčí, které věž zabezpečily tak, aby nedošlo k její deformaci. Dále jsme museli postavit podpěrnou konstrukci před Průmyslovým palácem. Pro sundání věže byl použit jeřáb LTM 1350 s nosností 350 tun. Abychom s odřezáváním vůbec mohli začít, bylo zapotřebí ideálních povětrnostních podmínek. Samotné odříznutí věže od zbytku budovy a její snesení na podpěrnou konstrukci před Průmyslovým palácem pak trvalo asi dvě hodiny, což je jen zlomek celkového času potřebného pro takto komplikovanou operaci,“ vysvětlil během akce vedoucí projektu Ing. David Čech.
Generální oprava věže potrvá několik měsíců. V prvních dnech stavbaři kolem věže postaví lešení a kompletně jej obalí plachtou. V dalších etapách se uskuteční otryskání původních nátěrů, tak aby bylo možné zjistit stav jednotlivých dílů konstrukce. Poté se přikročí k sanaci poškozených částí a zesílení opěrné konstrukce dodatečnými prvky. V závěrečné fázi bude věž natřena novým nátěrem a budou dokončeny opravy plechových částí.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
cyklo maraton startuje již 26. července
Prázdniny se blíží a s nimi i náš očekávaný jubilejní Metrostav handy cyklo maraton. V letošním roce odstartují týmy cyklistů 26. července z Löwitova mlýna, jenž se nachází pod Libeňským zámečkem v blízkosti sídla společnosti Metrostav.
V 9 hodin se přijďte podívat a povzbudit svoje favority a kolegy, které čeká trasa napříč celou Českou republikou. Jednotlivá stanoviště jsou rozmístěna kolem rozhleden symbolizujících jak ohlédnutí za minulými ročníky, tak vyhlížení nových cílů. Metrostav handy cyklo maraton bude ukončen 30. července na Výstavišti v Holešovicích a pro všechny jezdce i fanoušky je připraveno odpoledne plné zábavy.
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Seminář Akustika bytových domů
V pátek 10. června se v Centru vzdělávání Skupiny Metrostav uskutečnil seminář k problematice akustiky v objektech. Toto setkání bylo uspořádáno u příležitosti vydání příručky Akustika bytových domů, která vznikla ve spolupráci s Univerzitním centrem energeticky efektivních budov ČVUT (UCEEB) a společnosti Metrostav.
Její vydání i uspořádání semináře bylo motivováno důrazem na vzrůstající požadavky k zajištění akustické pohody v bytových domech. Motivem je i potřeba snížit počty reklamací způsobených případnou nekvalitou.
Seminář prezenčně navštívilo přes 50 posluchačů a dalších devět zájemců o téma akustiky se zúčastnilo formou online.
Ing. Jan Klečka, RED
PODPORA SPOLUPRÁCE NA SLOVENSKU
V obci Handlová na Slovensku se v pátek 10. června konaly Trhy práce, během nichž měli zástupci společností Subterra, Metrostav Norge a Metrostav TBR možnost představit své činnosti a vzbudit tak pozornost nových uchazečů o zaměstnání.
Akce, kterou pořádalo místní Komunitní centrum, byla zaměřena především na získání potenciálních pracovníků na stavby. Během dne si zástupci společností Subterra, Metrostav Norge a Metrostav TBR povídali s občany i se studenty, představovali jim jednotlivé projekty a seznamovali je s možností spolupráce.
Letos se tato událost konala v Handlové poprvé, ale jistě ne naposledy. Stovky návštěvníků a 23 vystavovatelských firem dokazují, že o podobné akce je velký zájem.
Mgr. Pavlína Mertl
Memoriál Karla Matznera
V sobotu 28. května se v obci Zvole u Prahy uskutečnila sportovní vzpomínka na našeho dlouholetého kolegu pod názvem XVIII. zvolský běh – Memoriál Karla Matznera.
Obec Zvole pořádala běžecké závody podle věku od předškolních dětí po veterány, rodinné štafety či nesoutěžní kategorie „jdi jak můžeš“ bez rozdílu věku, pohlaví a způsobu zdolání tratě (s holemi či bez nich). Startovné bylo dobrovolné, výtěžek bude poukázán na konto Člověka v tísni SOS Ukrajina.
Karel Matzner, významný stavební inženýr a člen české tunelářské asociace ITA AITES, nás navždy opustil loni v listopadu. Každoročně se podílel na organizaci závodu, je autorem trati a do roku 2016 se běhu také aktivně účastnil.
„Karla jsme všichni znali jako sportovce a neúnavného běžce. Kdysi jsem se s ním měl zúčastnit porady na Vodních stavbách. Karel jako obvykle nestíhal, a tak jsme se z ředitelství v Osadní ulici dostavili čtyři minuty před stanovenou poradou, která se ovšem konala v kilometr vzdálené Jankovcově ulici... Karla to nerozhodilo a vyběhl. Já musel za ním a na poradu jsem doběhl se sakem, které se dalo ždímat,“ vzpomíná Miloslav Kolář, dlouholetý zaměstnanec Metrostavu.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Sloupek odborů
Sloupek odborů
Den dětí na Trnávce
V letošním roce rozhodl Výbor Základní organizace o uspořádání Dne dětí na našem rekreačním středisku uprostřed Vysočiny – na Trnávce. Rozsáhlý areál přímo vybízí spojit příjemné s užitečným – pro děti byl nachystán bohatý program a rodiče si mezitím mohli užít volné chvilky na terase u kávy.
Text a foto Ing. Petr Půta
kce se uskutečnila 4. června. Zhruba polovina účastníků přijela autobusem z Prahy, druhá polovina přicestovala po vlastní ose automobily. Dopolední program byl zahájen představením místních hasičů z Červené Řečice a z Želivu. Děti si mohly prohlédnou hasičské vozy, vybavení a vše si vyzkoušet. Následovala divácky přitažlivá prezentace psovodů a ukázka hledání pohřešované osoby apod.
Po vydatném obědě byly děti rozděleny do skupin a s instruktorkami z agentury Sportlines postupně obcházely připravená stanoviště – lukostřelba, lanové centrum a natahovací guma.
Atrakce dne: hasičská pěna
Když hasiči natáhli na trávník podložku a začali na ni stříkat pěnu, začalo lehce pršet. Ale dětem to vůbec nevadilo, pěna (foto) měla fenomenální úspěch a děti byly nadšené. Vzhledem k tomu, že děti o celé sobotě mluvily ještě dva týdny, lze akci považovat za úspěšnou.
Dne se zúčastnily nejen děti členů naší odborové organizace, ale také nečlenů z řad Metrostavu. Všichni si tak mohli prohlédnout celý areál, kde aktuálně probíhají dílčí úpravy v několika pokojích hlavního objektu. Zájemci o ubytování najdou více informací (mimo jiné i rezervační kalendář a ceník) na stránkách naší organizace www.odborymetrostav.cz.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
sportovci Metrostavu v Nymburku
RED, foto Petr Adámek
Čtvrtek a pátek 16. a 17. června byl ve znamení Letních sportovních her Metrostavu. Ty se uskutečnily již podvacáté, ale po dvouleté pauze způsobené pandemií covidu-19. O to víc byli naši kolegové na pět disciplín doslova natěšení.
Týmy složené z divizí Metrostavu a dceřiných společností si měřily síly ve volejbalu, nohejbalu, tenisu, vrhu koulí a ve štafetě – viz foto.
I když po oba dny panovalo horko a dusno, sportovci podávali obdivuhodné výkony – boje to byly urputné!
Velkou pozornost a celkově dobrou náladu zajistila disciplína ve vrhu koulí. V té nejvíce bodovali kolegové divize 3. Atletická disciplína se starobylými kořeny není tak jednoduchá, jak se na první pohled může zdát! Byť se zdá cíl jednoduchý – vrhnout kouli co nejdál – je kromě dostatečné síly v rukou potřeba také dobrá taktika.
Celé klání skončilo v pátek kolem poledne, kdy za účasti generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů: vyhrál tým divize 11 + Mstavebnin + CCE, druhé místo získalo družstvo divize 5 + Metrostav TBR + Metrostav Norge a třetí byl tým ve složení Metrostav Infrastructure + M4 Road Design. Všem blahopřejeme!
PODÍVEJTE SE NA CELOU FOTOGALERII
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
8_Divize 9 – Fotogalerie
Novostavba barevně navazuje na odstín lícovek původního mlýnského komplexu, který začátkem 20. století navrhl Josef Gočár.
Industriální vzhled vnesou do novostavby betonové prefabrikované nosníky tvaru X a trámové stropy, které v interiéru umožní instalovat přiznané rozvody.
Polytechnické dílny se budou nacházet ve vrchní části a jsou přístupny dvěma schodišti, která vytvářejí zároveň i statickou podporu tohoto objektu.
Nyní stavbaři dokončují hrubou stavbu, veřejnosti by budova měla začít sloužit do konce roku 2023.
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Výstavba parkoviště P+R Chlumecká Černý Most.
Rekonstrukce Pluhovských domů na státním hradě a zámku Bečov na Teplou.
Rekonstrukce ohlaví plavební komory Hořín.
Obchvat Prešova, jehož součástí byly ražby tunelů.
10_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Hodinová věž Průmyslového paláce se nachází ve výšce 45 m a váží 26 tun.
Celý technologický postup vyžadoval před samotnou operací několik týdnů příprav. Nutná byla aplikace stabilizačních tyčí, které věž zabezpečily tak, aby nedošlo k její deformaci.
Okamžik, kdy byla věž již zavěšena na jeřábu a probíhalo odřezávání.
Pro sundání konstrukce byl použit jeřáb LTM 1350 s nosností 350 tun.
Odříznutí věže od zbytku budovy a její snesení na podpěrnou konstrukci před Průmyslovým palácem trvalo asi 2 hodiny, samotné snášení asi 20 minut.
13_Fotoreportáž – Fotogalerie
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
Nymburk, 20. letní sportovní hry Metrostavu 2022.
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Realizace prvního úseku prodloužení metra do čtvrti Horner Geest v Hamburku – stavební jáma 1.
Realizace prvního úseku prodloužení metra do čtvrti Horner Geest v Hamburku – stavební jáma 2.
Mostní pilíř na projektu Gottleubatalbrücke v Pirně.
Gottleubatalbrücke, výsuvný nos nad pilířem 90.
Logistické centrum v Bramsche.
- 310879.svg
- 310880.svg
- 310900.svg
- 310916.svg
- 310931.jpg
- 310932.jpg
- 310933.jpg
- 310938.svg
- 310941.jpg
- 310942.jpg
- 310943.svg
- 310944.jpg
- 310945.jpg
- 310948.jpg
- 310949.jpg
- 310951.jpg
- 312267.svg
- 312330.jpg
- 312331.mp4
- 312332.svg
- 312350.jpg
- 312351.svg
- 312470.jpg
- 312471.jpg
- 312472.jpg
- 312473.jpg
- 312474.svg
- 312475.jpg
- 312476.jpg
- 312477.svg
- 312478.jpg
- 312479.jpg
- 312480.jpg
- 312481.jpg
- 312482.jpg
- 312483.jpg
- 312484.jpg
- 312489.svg
- 312490.jpg
- 312491.jpg
- 312492.jpg
- 312493.jpg
- 312494.jpg
- 312495.jpg
- 312496.svg
- 312505.jpg
- 312506.jpg
- 312507.jpg
- 312508.jpg
- 312509.jpg
- 312510.svg
- 312511.jpg
- 312512.jpg
- 312513.jpg
- 312514.jpg
- 312515.jpg
- 312516.jpg
- 312517.jpg
- 312518.jpg
- 312519.jpg
- 312520.jpg
- 312521.jpg
- 312522.jpg
- 312523.jpg
- 312524.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Lepší podmínky pro studium i život
Třetí zakázku v suchdolském areálu České zemědělské univerzity v Praze (ČZU) dokončil tým Metrostavu v čele s Ing. Václavem Petráškem 11. září. Už za čtyři dny pak začala zrekonstruovaná a o patro navýšená budova koleje G sloužit studentům ve zkušebním provozu.
Jihlavané se mohou těšit na centrální dopravní terminál
V Jihlavě začala rozsáhlá úprava území v okolí železniční stanice Jihlava město. Následně zde postupně vznikne Centrální dopravní terminál Jihlava, který propojí železniční, autobusovou a městskou dopravu. O úpravu stávajících pozemních komunikací a trolejbusové dráhy se postará sdružení tří firem, jehož součástí je i metrostav Diz závod 6.
Stavbu v Chýni trápilo zakládání v prostoru bývalé pískovny
Vypadalo to jako stavba na zelené louce, ale už její založení svědčilo o opaku. Nová svazková základní škola VIDA v Chýni u Prahy (vizualizace) roste v oblasti bývalé pískovny. Původní těžební prostor sice prošel zemědělskou rekultivací, v podloží však i tak zůstala nesoudržná a obtížně hutnitelná písčitá zemina. To v kombinaci s mělkou hladinou podzemní vody potrápilo stavbaře při zakládání stavby.
Naše projekty v soutěži stavba roku
Prestižní přehlídka Stavba roku se blíží do finále: ze 120 přihlášených staveb celkem 38 získalo nominaci na tituly Stavba roku 2024 a čtyři nominaci na titul Zahraniční stavba roku 2024. Výsledky hlasování budou vyhlášeny na slavnostním galavečeru v pátek 8. listopadu v Rudolfinu v Praze.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007