BeMo Tunnelling
Aktuální aktivity v inženýrském stavitelství
V oblasti inženýrského stavitelství, průmyslové výstavby a ocelových konstrukcí jsou v současnosti realizovány rozličné projekty zaměřené na infrastrukturu. Připomeňme zde postup a stav prací na našem projektu U4 Horner Geest v Hamburku, v tunelu Herne Baukau a na dalších stavbách.
Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling
R
ealizace prvního úseku prodloužení metra do čtvrti Horner Geest v Hamburku byla zahájena v dubnu loňského roku. Práce na speciálním zakládání zde notně pokročily a v plném proudu se nacházejí stavební činnosti na hrubé stavbě železobetonových tunelových bloků. Celkově zde má být postaven traťový úsek v délce téměř 3 km s konstrukcí trasového křížení a třemi novými stanicemi. V prosinci 2021 nás potěšilo udělení zakázky na druhý úsek výstavby. Všechny části by měly být dokončeny v roce 2027.
U projektu Tunel Herne Baukau (foto) musí být podtunelována dosavadní dálniční křižovatka (dálnice A42/A43). Výstavba se uskuteční zčásti hloubeným způsoben, z části ražby proběhnou metodou tzv. želva pod zastropením. Výzvou je výstavba v úsecích za současného zachování dálničního provozu v četných střídajících se etapách výstavby a běžného dopravního provozu. Další zvláštností je podchod pod železničním náspem s ochranou mikropilotového deštníku s ocelovými trubkami o velkém průměru. Dokončení projektu je naplánováno na konec roku 2023.
u ražeb tunelů i u výstavby mostů se společnosti bemo daří rozlousknout nejeden technický oříšek
V oblasti výstavby mostů jsou momentálně realizovány tři projekty: mosty na dálnici A1 Volmarstein a Hengstey jsou již v pokročilém stadiu. Most ve Volmarsteinu bude hotov ještě v letošním roce, most v Hengstey příští rok.
Mostní projekt Gottleubatalbrücke v Pirně, který realizujeme společně s divizí 3 Metrostavu, se nachází ve stavu zhotovování ocelové nosné konstrukce. Tato obnáší cca 7 000 tun oceli a bude postupně vysunuta ve vzdálenosti 920 m na osmi pilířích. Dosud byl proveden výsun prvního taktu a 21. června výsun druhého taktu. Technickým oříškem projektu je dodatečné zhotovení železobetonových náběhů na pět z osmi pilířů, tak aby vzniklo pevné propojení mezi pilířem a ocelovou konstrukcí.
Z hlediska výstavby logistických hal jsme vloni a na začátku tohoto roku dokončili tři projekty a aktuálně probíhají práce na dalších sedmi logistických halách. Potěšitelný je v tomto směru fakt, že trh s logistickými halami vykazuje vysokou poptávku. Realizovány jsou haly o různých velikostech od 2000 do 30 000 m2, přičemž provádíme různé varianty kancelářských ploch v halách.