Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Rekonstrukce národní památky sbírá tituly

Projekt Pluhovských domů na státním hradě a zámku Bečov nad Teplou (foto) posbíral v rámci soutěže Stavba Karlovarského kraje několik ocenění. Realizace, kterou provedli kolegové z karlovarského zastoupení divize 9, získala 1. místo v kategorii ocenění hejtmana, 1. místo v hlasování veřejnosti a 2. místo od odborné poroty. Gratulujeme!

Metrostav Facility a projekt v Modřanech

Naše dceřiná společnost Metrostav Facility má ve svém portfoliu novou zakázku. Od září bude zajišťovat komplexní správu bytových domů Zahálka v pražských Modřanech. Jde o objekty C a E s celkovým počtem 241 bytových jednotek a 216 garážových stání.

Přijďte Darovat krev

S příchodem léta se blíží termín opakování tradiční prospěšné akce: zaměstnanci Skupiny mohou 22. července přijít do prostor Centra vzdělávání na Palmovce darovat krev. Přihlašovat se můžete pomocí formuláře na intranetu. Děkujeme!

Prestižní ocenění RABF 2022

V pondělí 20. června se v aule Nadace ABF na Václavském náměstí v Praze uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků žebříčku RABF 2022 a Metrostav získal certifikát Excelentní kvalita v Ratingu stavebních firem! Diplom převzal generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran (na snímku vpravo).

BeMo Tunnelling

Aktuální aktivity v inženýrském stavitelství

V oblasti inženýrského stavitelství, průmyslové výstavby a ocelových konstrukcí jsou v současnosti realizovány rozličné projekty zaměřené na infrastrukturu. Připomeňme zde postup a stav prací na našem projektu U4 Horner Geest v Hamburku, v tunelu Herne Baukau a na dalších stavbách.

Andreas Diefenbach, foto archiv BeMo Tunnelling

R

ealizace prvního úseku prodloužení metra do čtvrti Horner Geest v Hamburku byla zahájena v dubnu loňského roku. Práce na speciálním zakládání zde notně pokročily a v plném proudu se nacházejí stavební činnosti na hrubé stavbě železobetonových tunelových bloků. Celkově zde má být postaven traťový úsek v délce téměř 3 km s konstrukcí trasového křížení a třemi novými stanicemi. V prosinci 2021 nás potěšilo udělení zakázky na druhý úsek výstavby. Všechny části by měly být dokončeny v roce 2027.

U projektu Tunel Herne Baukau (foto) musí být podtunelována dosavadní dálniční křižovatka (dálnice A42/A43). Výstavba se uskuteční zčásti hloubeným způsoben, z části ražby proběhnou metodou tzv. želva pod zastropením. Výzvou je výstavba v úsecích za současného zachování dálničního provozu v četných střídajících se etapách výstavby a běžného dopravního provozu. Další zvláštností je podchod pod železničním náspem s ochranou mikropilotového deštníku s ocelovými trubkami o velkém průměru. Dokončení projektu je naplánováno na konec roku 2023.

u ražeb tunelů i u výstavby mostů se společnosti bemo daří rozlousknout nejeden technický oříšek

V oblasti výstavby mostů jsou momentálně realizovány tři projekty: mosty na dálnici A1 Volmarstein a Hengstey jsou již v pokročilém stadiu. Most ve Volmarsteinu bude hotov ještě v letošním roce, most v Hengstey příští rok.

Mostní projekt Gottleubatalbrücke v Pirně, který realizujeme společně s divizí 3 Metrostavu, se nachází ve stavu zhotovování ocelové nosné konstrukce. Tato obnáší cca 7 000 tun oceli a bude postupně vysunuta ve vzdálenosti 920 m na osmi pilířích. Dosud byl proveden výsun prvního taktu a 21. června výsun druhého taktu. Technickým oříškem projektu je dodatečné zhotovení železobetonových náběhů na pět z osmi pilířů, tak aby vzniklo pevné propojení mezi pilířem a ocelovou konstrukcí.

Z hlediska výstavby logistických hal jsme vloni a na začátku tohoto roku dokončili tři projekty a aktuálně probíhají práce na dalších sedmi logistických halách. Potěšitelný je v tomto směru fakt, že trh s logistickými halami vykazuje vysokou poptávku. Realizovány jsou haly o různých velikostech od 2000 do 30 000 m2, přičemž provádíme různé varianty kancelářských ploch v halách.

Ptáme se...

Ing. Lubor Bican

Vedoucí střediska VHS, Ústí nad Labem

Na podzim 2019 ho oslovil oblastní ředitel a požádal o spolupráci při řízení a realizaci vodohospodářských staveb (VHS) v Ústeckém kraji. V průběhu dvou let se podařilo dát dohromady tým zkušených techniků a stabilizovat středisko VHS, které zodpovědně a ke spokojenosti investora řeší získané zakázky.

Jak dlouho působíte v Ústeckém kraji? Máte k oblasti vztah?

Ano, mám k Ústeckému kraji vztah. Jsem místní rodák a téměř celou svou odbornou praxi mám spjatu s tímto krajem. Odborně jsem se vzdělával a pracoval již od 90. let v místní stavební společnosti a rád projíždím nebo procházím místa, která nesou stopu naší, potažmo mé stavební činnosti.

Můžete představit vaše středisko?

Máme tým šesti zkušených a praxí prověřených techniků, kteří rozumějí problematice výstavby nebo rekonstrukce inženýrských sítí a objektů na nich. Podařilo se nám získat velmi dobré jméno u vodárenské společnosti, která spravuje vodovody a kanalizace v Ústeckém kraji, a získáváme reference i u městských a obecních zakázek typu výstavby nebo intenzifikace ČOV, čerpacích stanic apod.

Daří se získávat mladé lidi?

Tak tady budu trochu skeptičtější. Z vlastních zkušeností a po mnoha pohovorech s mladými potenciálními uchazeči jsem si vyvodil závěr, že stavařina asi moc lukrativní pro mladé muže není. Určitě je to zajímá a láká, rádi by se viděli v pozici váženého stavbyvedoucího nebo manažera stavby, ale nakonec nejsou ochotni pochopit fakt, že k takové pozici vede ještě dlouhá cesta sebevzdělávání, umění komunikovat a hlavně pracovat v týmu. Dnes jsou mladí prioritně vedeni k individualitě, očekávají rychlý postup v kariéře a neoplývají trpělivostí. Bohužel.

Jaká je obecně v Ústeckém kraji situace na trhu staveb, které souvisí s činností vašeho střediska?

Vypadá to, že i přes napjatou si­tuaci ve financování stavebních zakázek nebudeme mít v letošním ani příštím roce problém zakázky získat a naplnit předpokládaný plán pro tato období. Samozřejmě to není lehký úkol a obchodnímu oddělení patří poděkování za jejich přípravu a dojednání. Obecně platí, že pokud si to sami svou neodbornou nebo lajdáckou činností nezkazíme, tak máme u investorů dveře otevřené. Velmi pozitivně totiž vnímají sílu a garance naší společnosti, odborný přístup, pevné zázemí. A hlavně v případě práce techniků našeho střediska i osobní přístup a povinnost nalézt a zrealizovat nejvhodnější řešení při komplikacích na stavbě. Za to též velké díky!

Na kterých konkrétních projektech pracujete?

V průběhu roku zrealizujeme v průměru 10 až 15 staveb a není asi důležité všechny jmenovat. Vyzdvihl bych snad na přelomu roku dokončené a zkolaudované dvě stavby. V obci Ludvíkovice na Děčínsku úspěšně provedenou a dokončenou intenzifikaci ČOV pro 1500 EO bez odstavení jejího provozu. Dále v obci Habrovany na Ústecku realizaci kompletní kanalizační sítě včetně automatické podzemní ČOV pro 250 EO a přečerpávacích stanic, které zajišťují provoz tlakové kanalizace.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 11/2022, Poselství prezidenta
Metrostav 11/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 11/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 11/2022, Ptáme se
Metrostav 11/2022, Fotosloupek
Metrostav 11/2022, Spolupráce se školami
Metrostav 11/2022, Číslo
Metrostav 11/2022, Divize 9
Metrostav 11/2022, Divize 8
Metrostav 11/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 11/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 11/2022, Sloupek odborů
Metrostav 11/2022, Fotoreportáž
Metrostav 11/2022, Poselství prezidenta

Poselství prezidenta

Metrostav 11/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 11/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 11/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 11/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 11/2022, Spolupráce se školami

Spolupráce se školami

Metrostav 11/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 11/2022, Divize 9

Divize 9

Metrostav 11/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 11/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 11/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 11/2022, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 11/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (230442): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (230440): (1/3) (12 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (230439): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5716/item310941-small.jpg

 i5716/item310942-small.jpg

 i5716/item310944-small.jpg

 i5716/item312510.svg

 i5716/item310943.svg

 i5716/item310945-small.jpg

 i5716/vth288820-1.jpg[p1]

 i5716/vth288431-1.jpg[p1]

 i5716/vth288805-1.jpg[p1]

 i5716/vth288442-1.jpg[p1]

 i5716/vth288460-1.jpg[p1]

 i5716/vth288723-1.jpg[p1]

 i5716/vth288728-1.jpg[p1]