Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

stavby v prestižní soutěži

Hned několik zajímavých projektů, které dokončil Metrostav, se uchází o letošní titul Stavba roku Středočeského kraje 2021. Mezi nimi je Dopravní terminál Benešov (foto), Modernizace ÚPV Želivka (GAU), Dostavba ZŠ Rudná a Přístavba ZŠ Beroun Závodí. Hlasovat můžete na: http://www.stavbaroku.cz

Personální změny

Během léta došlo v našem koncernu ke dvěma významným personálním změnám. Novým výrobně-technickým ředitelem Metrostav a.s. se od 1. července stal Ing. Filip Křesťan. Novým ředitelem a předsedou představenstva Metrostav Infrastructure a.s. je od 1. srpna Ing. Zdeněk Ludvík. Oběma spolupracovníkům přejeme v jejich budoucí práci mnoho úspěchů.

Golf pro dobrou věc

Metrostav se stal generálním partnerem charitativního turnaje Golf pro Paraple (foto), který proběhl 12. a 13. srpna v karlovarském Golf & Spa Resortu Cihelny. Akce se zúčastnili hráči se zdravotním hendikepem i bez. Letošní výtěžek  činí 1,3 milionu Kč.

Divize 5

Demolice mostu na D1

Během prodlouženého víkendu počátkem července provedl tým divize 5 pod vedením Ing. Pavla Kuděje ve 48hodinové celkové uzavírce dálnice D1 demolici nadjezdu u obce Kaliště (foto). Tato akce byla náročná nejen kvůli vymezenému času.

RED, foto archiv stavby

S

ohledem na již dokončenou modernizaci dálnice v tomto úseku a nestandardní výšku nadjezdu musela být demolice provedena šetrným způsobem, to znamená postupným rozebráním mostu. Díky využití tohoto způsobu demolice bylo riziko poškození povrchu modernizované dálnice sníženo na minimum. Tato okolnost ovšem zvyšovala nároky jak na přípravu, tak i na provedení celé akce.

Modernizace dálnice D1 směřuje do finále, hotová bude na přelomu září a října. Práce probíhají ještě na posledních třech úsecích (Koberovice – Humpolec, Velký Beranov – Měřín, Devět křížů – Ostrovačice).

BeMo

projekty strojního a technologického oddělení BeMO

V Tyrolsku na řece Ötztaler Ache probíhá výstavba nové vodní elektrárny WKA Tumpen–Habichen. Strojní a technologické oddělení (MTA) společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) zde bylo pověřeno ražbou 840 METRŮ dlouhé tlakové štoly. Stejné oddělení pracuje také na dálničním podjezdu v Německu.

Text a foto BeMo Tunnelling

S

tavba malé vodní elektrárny na řece Ötztaler Ache s třemi Francisovými turbínami, které dodají energii až pro 15 000 domácností, začala loni na jaře. Součástí je tlaková štola, která má stoupání 8,14 % a její malý profil o průměru výrubu měří pouhých 17,5 m2.  Velkou výzvou bylo vypracovat výkonnostní koncepci odvozu rubaniny a současně zajistit bezchybné zásobování razicích prací.

Pro účely odstraňování rubaniny z čelby a její naložení na přepravní vozidlo byl zvolen tunelový bagr ITC 120, který se vyznačuje pohyblivostí jako tunelové rypadlo a současně nakladač. Rubaninu přitom nakládá řetězový dopravník do lžíce nakladače o objemu cca 3,5 m3, který suť přepravuje ze štoly. Proces odstranění rubaniny o objemu až 52,5 m3 bylo tak možné zvládnout i při dosažení celkové délky štoly za méně než dvě hodiny, a to i přes stísněné prostorové podmínky. Použití větších vozidel totiž nebylo možné.

stísněné podmínky na stavbě komplikují odvoz materiálu a vyžadují speciální postupy

Na začátku března 2021 se podařilo ražby ukončit a poté ihned následovaly práce na vnitřním opláštění tunelu. V případě bednicího vozu se jedná o celoobvodové bednění na podvozcích (foto), které lze samostatně řídit. Betonáž byla prováděná úpadním směrem.

Křížení Herne Baukau

Strojní a technologické oddělení BeMo MTA se dále zabývá výstavbou podjezdu na dálniční křižovatce A42/A43Herne Baukau v Německu. I zde byla náročná strojnětechnologická pracovní příprava a tomu odpovídající volba razicího stroje. Samotná ražba bude prováděna pod cca 60 m dlouhým pilotovým deštníkem z ocelových trub DN 1.600 mm.

Zvláštností této ražby je, že v návaznosti na razicí práce se hned za čelbou provádějí betonářské práce, čímž se docílí minimální šíře volné plochy pilotového deštníku.

Hotový železobetonový rám podepírají ocelové podpěry – každá o nosnosti 300 tun. U postranních trub se klenutá čelba nachází 550 mm před již vybetonovaným blokem. Výrub je vertikálně členěn na čtyřech úrovních a tyto jsou raženy jedna po druhé.

Na základě zvláštních geometrických požadavků pod trubkovým pilotovým deštníkem zde pracuje zařízení Kaiser X4 s elektrickým pohonem jako razicí bagr.

 

Metrostav 14-15/2021, Hodkovičky
Metrostav 14-15/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 14-15/2021, Divize 5
Metrostav 14-15/2021, BeMo
Metrostav 14-15/2021, Ptáme se
Metrostav 14-15/2021, Fotosloupek
Metrostav 14-15/2021, Daruj krev s Metrostavem
Metrostav 14-15/2021, Letní příloha
Metrostav 14-15/2021, Číslo
Metrostav 14-15/2021, Metrostav DIZ
Metrostav 14-15/2021, Divize 9
Metrostav 14-15/2021, Divize 6
Metrostav 14-15/2021, Divize 9 a 3
Metrostav 14-15/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 14-15/2021, Centrum vzdělávání
Metrostav 14-15/2021, Fotoreportáž
Metrostav 14-15/2021, Hodkovičky

Hodkovičky

Metrostav 14-15/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14-15/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 14-15/2021, BeMo

BeMo

Metrostav 14-15/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14-15/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14-15/2021, Daruj krev s Metrostavem

Daruj krev s Metrostavem

Metrostav 14-15/2021, Letní příloha

Letní příloha

Metrostav 14-15/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 14-15/2021, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 14-15/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 14-15/2021, Divize 6

Divize 6

Metrostav 14-15/2021, Divize 9 a 3

Divize 9 a 3

Metrostav 14-15/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14-15/2021, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 14-15/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering BeMo (178296): (1/3) (5 ms)

Rendering Divize 5 (178128): (1/2) (5 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (178127): (2/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4397/item204662-small.jpg

 i4397/item204661-small.jpg

 i4397/item204664-small.jpg

 i4397/item204663.svg

 i4397/item204666-small.jpg

 i4397/item204667.svg

 i4397/item204665.svg