-
Metrostav
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
Hodkovičky
14-15
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. srpna 2021
ročník 33
Klidné bydlení vedle vlaků a tramvají
Tým Ing. Jiřího Bukovinského z divize 9 dokončil v červnu druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Jejích 106 bytů vyrostlo za jeden a tři čtvrtě roku na vltavském břehu v zeleném pásu lemovaném na západě železnicí z Braníka do Vraného a z východu Modřanskou ulicí s tramvajovou tratí do Podolí. V prostoru, který chrání protipovodňová opatření.
Lenka Svobodová, foto Jakub Červenka
yla to moje první bytová stavba v roli vedoucího projektu. Díky celému týmu, který se na ní podílel, jsme i přes koronavirová omezení dokázali splnit všechny milníky i konečný termín. Dílo jsme zvládli v rychlém tempu. V červnu je převzal investor, který byty právě předává majitelům,“ říká Ing. Bukovinský.
Na první etapu komplexu, která zahrnovala části A a B, navázala divize 9 dostavbou společné dvoupatrové podzemní podnože se čtyřmi samostatnými šestipodlažními bytovými sekcemi C, D, E a F. Spoluvytvářejí polouzavřeny obytný komplex, který autoři z ateliéru Rh–arch navrhli tak, aby od něj odstínili okolní dopravní ruch. Při západní straně pozemku proto stojí schodišťová sekce C, kde jsou směrem k železnici otočeny zasklené, zpola zakryté lodžie, u východní strany vyprojektovali pavlačový dům F, jenž má okna obytných místností orientovaná na západ.
architekti bytový komplex navrhli tak, aby odstínili okolní dopravní ruch
Komplex (foto) je založen hlubinně na velkoprůměrových pilotách a základové desce, které společně s ostatními nosnými železobetonovými konstrukcemi provedli zaměstnanci firmy Pragis. Podzemní podnož vytvořil skelet se sloupy, obvodové stěny jsou z vodonepropustného betonu. Konstrukční systém nadzemních částí s posledními ustupujícími patry je kombinovaný se zděnými stěnami a monolitickými sloupy i stropními deskami. Směrem k jihu a dovnitř komplexu jsou hmoty domů členěny výrazněji, horizontálami říms a vertikálami sloupů. Barevnost omítek fasád vychází z odstínů okolního prostředí a pohybuje se ve škále hnědých, šedých a bílých barev. Výraznějším prvkem jsou žluté povrchy uvnitř pavlačové sekce a na lodžiích. Ploché střechy garáží jsou využity jako zahrádky, v úrovni posledních ustupujících pater slouží jako terasy. Okna jsou kvůli hluku i tepelné pohodě opatřena trojskly.
„Pokud bych měl vybrat, čím byla naše stavba výjimečná, uvedl bych velmi korektní a konstruktivní spolupráci s objednatelem,“ podotýká ke kvalitně ukončené zakázce vedoucí projektu.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
stavby v prestižní soutěži
Hned několik zajímavých projektů, které dokončil Metrostav, se uchází o letošní titul Stavba roku Středočeského kraje 2021. Mezi nimi je Dopravní terminál Benešov (foto), Modernizace ÚPV Želivka (GAU), Dostavba ZŠ Rudná a Přístavba ZŠ Beroun Závodí. Hlasovat můžete na: http://www.stavbaroku.cz
Personální změny
Během léta došlo v našem koncernu ke dvěma významným personálním změnám. Novým výrobně-technickým ředitelem Metrostav a.s. se od 1. července stal Ing. Filip Křesťan. Novým ředitelem a předsedou představenstva Metrostav Infrastructure a.s. je od 1. srpna Ing. Zdeněk Ludvík. Oběma spolupracovníkům přejeme v jejich budoucí práci mnoho úspěchů.
Golf pro dobrou věc
Metrostav se stal generálním partnerem charitativního turnaje Golf pro Paraple (foto), který proběhl 12. a 13. srpna v karlovarském Golf & Spa Resortu Cihelny. Akce se zúčastnili hráči se zdravotním hendikepem i bez. Letošní výtěžek činí 1,3 milionu Kč.
Divize 5
Divize 5
Demolice mostu na D1
Během prodlouženého víkendu počátkem července provedl tým divize 5 pod vedením Ing. Pavla Kuděje ve 48hodinové celkové uzavírce dálnice D1 demolici nadjezdu u obce Kaliště (foto). Tato akce byla náročná nejen kvůli vymezenému času.
RED, foto archiv stavby
ohledem na již dokončenou modernizaci dálnice v tomto úseku a nestandardní výšku nadjezdu musela být demolice provedena šetrným způsobem, to znamená postupným rozebráním mostu. Díky využití tohoto způsobu demolice bylo riziko poškození povrchu modernizované dálnice sníženo na minimum. Tato okolnost ovšem zvyšovala nároky jak na přípravu, tak i na provedení celé akce.
Modernizace dálnice D1 směřuje do finále, hotová bude na přelomu září a října. Práce probíhají ještě na posledních třech úsecích (Koberovice – Humpolec, Velký Beranov – Měřín, Devět křížů – Ostrovačice).
BeMo
BeMo
projekty strojního a technologického oddělení BeMO
V Tyrolsku na řece Ötztaler Ache probíhá výstavba nové vodní elektrárny WKA Tumpen–Habichen. Strojní a technologické oddělení (MTA) společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) zde bylo pověřeno ražbou 840 METRŮ dlouhé tlakové štoly. Stejné oddělení pracuje také na dálničním podjezdu v Německu.
Text a foto BeMo Tunnelling
tavba malé vodní elektrárny na řece Ötztaler Ache s třemi Francisovými turbínami, které dodají energii až pro 15 000 domácností, začala loni na jaře. Součástí je tlaková štola, která má stoupání 8,14 % a její malý profil o průměru výrubu měří pouhých 17,5 m2. Velkou výzvou bylo vypracovat výkonnostní koncepci odvozu rubaniny a současně zajistit bezchybné zásobování razicích prací.
Pro účely odstraňování rubaniny z čelby a její naložení na přepravní vozidlo byl zvolen tunelový bagr ITC 120, který se vyznačuje pohyblivostí jako tunelové rypadlo a současně nakladač. Rubaninu přitom nakládá řetězový dopravník do lžíce nakladače o objemu cca 3,5 m3, který suť přepravuje ze štoly. Proces odstranění rubaniny o objemu až 52,5 m3 bylo tak možné zvládnout i při dosažení celkové délky štoly za méně než dvě hodiny, a to i přes stísněné prostorové podmínky. Použití větších vozidel totiž nebylo možné.
stísněné podmínky na stavbě komplikují odvoz materiálu a vyžadují speciální postupy
Na začátku března 2021 se podařilo ražby ukončit a poté ihned následovaly práce na vnitřním opláštění tunelu. V případě bednicího vozu se jedná o celoobvodové bednění na podvozcích (foto), které lze samostatně řídit. Betonáž byla prováděná úpadním směrem.
Křížení Herne Baukau
Strojní a technologické oddělení BeMo MTA se dále zabývá výstavbou podjezdu na dálniční křižovatce A42/A43Herne Baukau v Německu. I zde byla náročná strojnětechnologická pracovní příprava a tomu odpovídající volba razicího stroje. Samotná ražba bude prováděna pod cca 60 m dlouhým pilotovým deštníkem z ocelových trub DN 1.600 mm.
Zvláštností této ražby je, že v návaznosti na razicí práce se hned za čelbou provádějí betonářské práce, čímž se docílí minimální šíře volné plochy pilotového deštníku.
Hotový železobetonový rám podepírají ocelové podpěry – každá o nosnosti 300 tun. U postranních trub se klenutá čelba nachází 550 mm před již vybetonovaným blokem. Výrub je vertikálně členěn na čtyřech úrovních a tyto jsou raženy jedna po druhé.
Na základě zvláštních geometrických požadavků pod trubkovým pilotovým deštníkem zde pracuje zařízení Kaiser X4 s elektrickým pohonem jako razicí bagr.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Michal Tulpa
vedoucí projektů z divize 1
Do Metrostavu nastoupil v roce 2011 během studia bakalářského programu na Fakultě stavební ČVUT jako asistent stavbyvedoucího. Po dokončení studia se Michal Tulpa stal předvýrobním přípravářem a následně výrobním přípravářem v realizačním týmu. Mezitím dálkově dokončil magisterské studium na Fakultě stavební VUT v Brně a koncem roku 2020 převzal pozici vedoucího projektu.
Na které typy projektů se zaměřujete?
Doposud jsem realizoval spíše menší zakázky. Jako přípravář jsem se podílel na výstavbě všech tří etap projektu Byty u Dubu v Praze v Modřanech. Tento projekt jsem měl na starost mimo jiné ještě ve fázi tendru a současně s průběhem výstavby projektu Byty u Dubu jsem se podílel v Praze na rekonstrukci a přístavbě gymnastické haly SK Hradčany.
Aktuálně žijete modernizací tramvajové vozovny Slovany v Plzni. Čím se tato stavba liší od těch předchozích?
Vozovna Slovany je pro mě naprosto novou zkušeností se spoustou výzev a specifik. Jedná se o objemnou zakázku z evropských dotací, kterou Metrostav jako hlavní člen realizuje ve sdružení. V tomto projektu jsou spojeny výstavby ocelových hal s komplikovaným založením (servisní kanály pro servis a údržbu tramvají), administrativní budovy, kolejové harfy a mimo jiné i kompletně nové přilehlé komunikace s tramvajovým tělesem. To vše včetně ploch trakčního vedení, inženýrských sítí a objektů areálu provádíme za omezeného provozu dopravních podniků.
Kdy by mělo být hotovo a jakými inovacemi vozovna vynikne?
Dokončení nové vozovny je plánováno na závěr roku 2022. Hlavní přínosy spočívají ve zlepšení prostředí pro servis a obsluhu tramvají pro celou Plzeň. Všechny budovy budou mít zelené střechy a dešťová voda bude využívána pro myčku tramvají. Dále bude odstíněn hluk z kolejové dopravy směrem od obytných objektů.
Na jaký projekt z minulosti rád vzpomínáte?
Během modernizace vozovny není na vzpomínání moc času. Ale pozitivní dojmy ve mně zanechala rekonstrukce gymnastické haly SK Hradčany, kde i v rámci vztahů a komunikace s investorem probíhalo vše nadstandardně. Dále si rád vybavím technicky velice zajímavou výstavbu výtahu do metra ve stanici Můstek na Václavském náměstí. A v neposlední řadě rád vzpomínám na projekt Byty u Dubu, kde se sešel opravdu výborný realizační tým.
Komplikují koronavirová opatření nějak práci na vašich stavbách?
Předpokládám, že situaci máme komplikovanou stejně jako kolegové. Jeden člen sdružení (a poddodavatel pro sdružení) je firma ze Slovenska, tudíž máme komplikace s dopravou a kapacitami nejen jejich zaměstnanců. Dalším obecným problémem, který nám ztěžuje realizaci, je nedostupnost materiálů a značné zvýšení jejich ceny. Jelikož všechny objekty z důvodu zachování provozu tramvají stavíme postupně, je složité zasmluvnit dodavatele na práce, které jsou časově rozprostřené do bezmála dvou let při zachování platnosti jejich cenových nabídek.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Slavnostní setkání na Želivce
Již na začátku roku jsme psali, že kolegové divize 6 dokončují novou halu filtrace s granulovaným aktivním uhlím (GAU) v Úpravně vody Želivka.
Nová hala sice pracuje ve zkušebním provozu už od února, ale teprve nyní byl její provoz slavnostně zahájen za účasti ministra životního prostředí i generálního ředitele Metrostavu Ing. Jaroslava Herana. Slavnostní přípitek proběhl symbolicky právě vodou z úpravny, která je nyní ještě čistší a chutnější. Filtrace s aktivním granulovaným uhlím z vody odstraňuje další nežádoucí látky jako pesticidy, farmaka a xenobiotika nebo mikroplasty. Želivka pitnou vodou zásobuje asi 1,3 milionu obyvatel.
Daruj krev s Metrostavem
Daruj krev s Metrostavem
Naši lidé pomohli dobré věci
Děkujeme všem kolegyním a kolegům, kteří se v pátek 30. července v centrále firmy zúčastnili již 31. opakování akce Daruj krev s Metrostavem. Poděkování patří i těm, kteří krev darovat chtěli, ale z různých důvodů nemohli.
RED, foto archiv Metrostavu
dravotníci z transfuzního oddělení Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v Praze ve Střešovicích odebrali zaměstnancům Skupiny Metrostav (foto) při této tradiční firemní akci bezmála 17 litrů životně důležité tekutiny. Čtvrtina dárců (absolutně nejvyšší počet) dorazila z Metrostav stavebnin.
Každá kapka zachraňuje. Nemocnice v červenci informovaly, že jim krev chybí. K darování vyzývaly i na sociálních sítích a o tom, že je krve nedostatek, informovalo na Twitteru i ministerstvo zdravotnictví. Pokles v letních měsících je sice každý rok obvyklý, situace je letos ale horší než v jiných letech, protože nemocnice obnovují po jarních uzávěrách v souvislosti s covidem–19 odloženou zdravotní péči včetně operací, které krevní transfuze vyžadují.
Nicméně darování krve s Metrostavem probíhá několikrát do roka již 16 let. Od prvních kontaktů mezi dárci vzniklo přátelské ovzduší a po odběrech se všichni rozcházejí pozitivně naladěni. Mnozí se na akci Daruj krev s Metrostavem opakovaně vracejí a pocit pospolitosti přetrvává.
Jsme rádi, že naši kolegové pomáhají, a věříme, že tomu bude i nadále. Pokračování plánujeme na podzim letošního roku.
Letní příloha
Letní příloha
50 let naší práce! Nechť stavby hovoří
RED s využitím pamětní knihy Metrostav 50, foto archiv Metrostavu a ČTK
Po celý rok si připomínáme kulaté výročí od vzniku metrostavu. Z podniku orientovaného na výstavbu metra je nyní koncern se širokým, otevřeným sortimentem stavební výroby. Následující strany uvádějí snímky padesáti z nich – z tisíců našich projektů je to ale vlastně jen zlomek...
Fotogalerii
naleznete zdeČíslo
číslo
Tolik bytových jednotek nabízejí čtyři nové domy projektu Top‘ rezidence Pomezí, které v pražských Košířích vybudovali v rámci první etapy stavbaři divize 9.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly
Návštěva koupališť, aqUaparků a plaveckých bazénů neodmyslitelně patří k létu. A pokud vše dobře dopadne, budou moci v polovině roku 2023 obyvatelé i návštěvníci Znojma naplno využít nový krytý bazén (vizualizace). Ten pro ně v těsném sousedství oblíbeného venkovního koupaliště Louka vybuduje tým Ing. Vladimíra Paláta z Metrostavu DIZ.
Martina Vampulová, vizualizace
Architektonická kancelář
Burian–Křivinka s.r.o.a začátku prázdnin začali stavbaři zemními pracemi, následně zhotoví převrtávanou pilotovou stěnu, která bude sloužit jako pažení stavební jámy, a poté by mělo následovat dotěžení zeminy na úroveň základové spáry. „Kromě toho budeme souběžně čerpat vodu z vrtaných studní pro snižování hladiny podzemní vody. V říjnu by na stavbu měl nastoupit dodavatel monolitických konstrukcí. Pochopitelně budeme pracovat i na přeložkách stávajících inženýrských sítí a realizaci nových přípojek,“ vysvětluje vedoucí projektu, jehož tým pracuje ve sdružení s brněnskou firmou IMOS.
Celý objekt bude sestávat z hlavní bazénové haly a dvoupodlažního zázemí se vstupní částí a zázemím pro zaměstnance. V patře vzniknou wellness a fitness prostory a pod bazénovou halou budou umístěny technologie – nádrže, filtrace a strojovna vzduchotechniky. „Kolem celého objektu v úrovni 1. a 2. NP mimo prosklených ploch vybudujeme Moniérovu železobetonovou stěnu v tloušťce 100 mm z pěchovaného betonu,“ popisuje Ing. Palát. Pěchovaný beton vznikne z frakcí štěrku s omezeným obsahem písčité složky, bude zavlhlý a stavbaři jej budou míchat přímo na staveništi. Pěchovat se bude ručně dřevěnou tyčí po přibližně dvaceticentimetrových vrstvách.
výzvou je projektový požadavek na vysokou pohledovost monolitických konstrukcí stěn, stropů a prefa stropů
Bazén pro mezinárodní závody
Do bazénové haly osadí technici 25 m dlouhý plavecký bazén s osmi drahami, který svými parametry bude splňovat požadavky pravidel Mezinárodní plavecké federace FINA, a ve Znojmě bude tedy možné pořádat také mezinárodní závody. V bazénové hale počítá projekt i s dětským brouzdalištěm se skluzavkou a dalšími atrakcemi pro nejmenší.
„Kromě výstavby plavecké haly a zázemí se budeme věnovat i úpravě okolí. Měli bychom prodloužit komunikaci v ulici Za Plovárnou a vybudovat zde dalších 33 parkovacích míst. Určitě potěšíme i milovníky dalších sportů. V části, která se nachází nejblíže Louckému klášteru, bychom měli obnovit i venkovní hřiště pro plážový volejbal a nohejbal,“ říká Ing. Vladimír Palát.
Každá stavba je jedinečná, nicméně společnou výzvou nejen pro tento projekt je podle Ing. Vladimíra Paláta aktuálně turbulentní doba týkající se především nárůstu cen stavebních materiálů a jejich nedostupnost v požadovaném čase, která jde ruku v ruce s relativním nedostatkem výrobních kapacit subdodavatelů.
Nejen vodní atrakce
V zázemí bazénové haly bude ve 2. NP k dispozici fitness a wellness. Ve wellness vznikne finská, bylinná a ceremoniální sauna, k dispozici bude i parní lázeň, ledová studna, Kneippův chodník a whirlpool. Větší ceremoniální sauna umožní pořádání saunových rituálů, nebude chybět ani ochlazovací bazén či polévací vědro.
Divize 9
Divize 9
Winternitzovy mlýny: nábřežní fasáda prokoukla
Obvodové zdi historického objektu Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích se vracejí ke své původní podobě. Stavbaři již dokončili obnovu fasády (foto) podél řeky Chrudimky. Opravy se dočkala také věžička vodojemu a na nábřežní straně byla osazena původní repasovaná okna. Památkově chráněný areál v blízkosti městského centra a zároveň nedaleko soutoku Labe s Chrudimkou se má stát novou kulturní dominantou.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
akázka s názvem Obnova Winternitzových automatických mlýnů pro Východočeskou galerii v Pardubicích se týká budovy navržené Josefem Gočárem. Opravené plochy lícového cihelného zdiva jsou – stejně jako původní stavba z let 1910 až 1924 – ve dvou odstínech: cihlové a šedé. Obnovou prošla také břízolitová omítka a plochy s plastickým členěním.
Tým divize 9 Metrostavu pracuje na zakázce od května minulého roku. „V průběhu prázdninových měsíců pokračovaly práce na východní a jižní fasádě, osazovala se nová ocelová okna, probíhaly vnitřní vyzdívky, instalovaly se nové rozvody vzduchotechniky a dalších sítí. Před dokončením jsou rovněž nové monolitické konstrukce,“ popisuje postup oprav vedoucí tohoto projektu Ing. Jaroslav Sýkora. Stavbaře nyní mimo jiné čeká ještě montáž nových střešních světlíků a do zimy je nutné dokončit novou skladbu střechy.
Původní termín předání díla, duben 2022, se posunul o tři měsíce. „Na prodloužení dodatkem smlouvy jsme se dohodli hlavně kvůli špatnému stavu původních monolitických konstrukcí, které je nutné navíc sanovat, a horšímu stavu východní fasády po ubourané přístavbě dřívějšího schodiště,“ vysvětluje inženýr Sýkora. „Problémy se však objevily i kvůli změnám v projektové dokumentaci ze strany objednatele. Konkrétně když se projektuje takzvaně za pochodu,“ konstatuje.
Areál s velkou budoucností
V budově, která byla roku 2014 zařazena do seznamu Národních kulturních památek, byla původně umístěna trafostanice, věže obilných sil a další čtyři trakty, v nichž byla čistírna, mlýnice a moučný i otrubový sklad. Přestavbou vzniknou reprezentativní prostory výstavních sálů, nové vstupní pasáže, haly a vyhlídková terasa.
Opravovaná budova je hlavní součástí areálu, v němž jsou plánovány i další investice, například úprava parteru a obnova Gočárova sila. Od prosince minulého roku zde souběžně pracuje jiný tým divize 9, a to pod vedením Ing. Milana Voráčka. V rámci projektu s názvem Výstavba centrálních polytechnických dílen, což je novostavba, která uzavře severní stranu mlýnského nádvoří, zde již vyrostly nové monolitické konstrukce z červeného betonu. Metrostav u obou zakázek pracuje ve sdružení s pardubickou společností Chládek a Tintěra.
Divize 6
Divize 6
Práce na VD Hněvkovice běží naplno
Divize 6 a její oblastní zastoupení pro Jihočeský kraj pracuje na dalším projektu, který má zlepšit parametry vltavské vodní cesty. A to v rámci stavby s názvem VD Hněvkovice – zabezpečení vodního díla před účinky velkých vod (foto).
RED, foto archiv stavby
akázka pro státní podnik Povodí Vltavy zahrnuje úpravy plavební komory a zvýšení kapacity dvou přelivných polí bezpečnostního přelivu přehrady. Stavební práce byly zahájeny v únoru 2020.
Letos v březnu stavbaři vedení Ing. Otto Hrodkem provedli osazení horních vrat prohloubené komory, dále došlo k vystrojení plavební komory zámečnickými konstrukcemi. Plavební komora byla uvedena do provozu 1. dubna letošního roku společně se zahájením plavební sezony. V červnu proběhla montáž segmentu (hradící konstrukce) bezpečnostního přelivu – bloku č. 7 a po jeho zprovoznění dojde k přesunu prací na segment bezpečnostního přelivu bloku č. 9, kde bezpečnostní přeliv bude zahrazen a dosavadní segment stavbaři demontují a zlikvidují.
VD Hněvkovice se budovalo v letech 1986 až 1991 jako zásobárna chladicí vody pro jadernou elektrárnu Temelín. Divize 6 už v letech 2014 až 2017 v Hněvkovicích upravovala komoru, kde nově vybudovala pohyblivý jez a další příslušenství.
Divize 9 a 3
Divize 9 a 3
Aktuálně z přestavby hotelu InterContinental
Práce pokračují s maximálním ohledem na zdraví a bezpečnost. Potvrdily to výsledky podrobných kontrolních měření společností Foster Bohemia s.r.o (prováděné Zojou Guschlovou) i certifikované laboratoře AQUATEST a.s.
RED, vizualizace TaK Architects
yly tak vyvráceny nezodpovědné poplašné zprávy, podle nichž je během rekonstrukce hotelu do ovzduší uvolňován azbest. Nepravdivé výroky velmi zneklidnily zejména rodiče žáků nedaleké základní školy na náměstí Curieových. Investor a Metrostav jsou proto v průběžném kontaktu s vedením školy a měření byla provedena i ve třídách. Bezpečnost a ochrana zdraví obyvatel v okolí staveb je pro Metrostav samozřejmá priorita.
Přestavbu luxusního hotelu v centru Prahy realizuje sdružení divizí 9 a 3. Cílem této akce je kompletní rekonstrukce exteriéru, interiéru i okolí hotelu za použití nejmodernějších materiálů a technologií s důrazem na ekologické prvky. Architekti chtějí hotel očistit od nánosů přestaveb.
Už brzy nová fasáda
Během následujících týdnů a měsíců dostane budova kompletně novou fasádu a Pražané tak budou moci spatřit novou podobu budovy (vizualizace). Projekt bude dokončen koncem roku 2022. Kulturní a společenský význam budovy i přilehlých náměstí bude povýšen na novou úroveň.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Naše stavební buňky opět pomáhají
Skautům a brontosaurům z Mikulčic tornádo poničilo klubovnu. Metrostav jim poskytl dočasné zázemí, které jim v tíživé situaci alespoň usnadní další chod.
Na základě žádosti maminky členů jednoho z oddílů jsme přistavili do Mikulčic buňku (foto), ve které bude dočasně umístěn materiál potřebný k pořádání táborů a oddílových akcí. Další buňku jsme dovezli do Hrušek, kde poslouží obecním účelům.
Dále raziči z divize 5 v Hruškách pomáhají při likvidaci následků živlu na Břeclavsku a obnovují zde mateřskou školu. Pracují ve 12hodinovych ranních směnách v turnusech po 6 dnech. Postup prací je koordinován společně s kolegy z divize 1.
RED, foto archiv stavby
Psali jsme před 50 lety
Práce na II. etapě hráze na Želivce jsou v plném proudu. Řidiči těžkých dopravních mechanismů a buldozeristi navážejí pod vedením mistra s. Pilaře zeminu, která se ihned městná a zpevňuje. Na ukončení těchto prací je uzavřen socialistický závazek s termínem listopad 1971, přestože vyvrcholení prací na hrázi je až v roce 1973. Pracuje se tedy často v sobotu i v neděli.
Necelé tři měsíce zbývají pracovníkům Metrostavu do zahájení provozních zkoušek na úpravně vody VD Želivka. Toto nákladné, technicky i stavebně zajímavé zařízení sestávající mj. z 32 velkokapacitních filtračních van je jedním z nejmodernějších tohoto druhu u nás. Duben 1972 je termín, kdy mají Pražané poprvé okusit, jak chutná voda ze Želivky.
V září letošního roku započnou komplexní zkoušky technologického zařízení. Štolový přivaděč je dokončen hornickou metodou, obezdívky jsou zhruba ze dvou třetin zabetonovány.
Ve třetím čtvrtletí bude dokončen vodojem u Jesenice a přívodný trubní řad Jesenice Ládví.
Citováno ze zpravodaje Metrostavu v srpnu 1971 jako součást novin Vodní stavby
Nové umělecké dílo v centrále Metrostavu
Ve spolupráci s galerií Pecka proběhne ve vstupní hale centrály Metrostavu výměna uměleckého díla od paní Šimotové za nové dílo pod názvem Povstaň, 2020 (foto). Akce se uskuteční 16. září v 15 hodin.
Součástí instalace bude krátké seznámení s obrazem. Jeho autorem je český výtvarný umělec Michal Škapa, který patří mezi nejvýznamnější představitele české graffiti scény. Dílo Povstaň, 2020 výtvarník vytvořil technikou airbrush a akryl na plátně o rozměrech 260 x 440 cm, přičemž celý obraz je sestaven ze čtyř pláten o rozměrech 130 × 220 cm.
RED, foto Galerie Pecka
SKM informuje
přehled akcí pro seniory
Protože letošní jaro výletům Senior klubu Metrostavu (SKM) nepřálo, proběhlo několik setkání i v létě. Po prázdninách jich výbor SKM připravil hned několik.
Z důvodu zajištění ubytování je třeba se hlásit co nejdříve. V případě zájmu pište na e–mail skm@metrostav.cz. Podrobnější informace naleznete na webu skm.jabro.eu. Akcí se mohou zúčastnit i nečlenové klubu.
7. až 10. září – sklípek v Šatově s ochutnávkou vína, burčáku a procházka po vinicích.
12. až 18. září – tradiční pobyt na Trnávce se sbíráním hub nebo jízdou na kole.
14. září – cvičení a plavání v bazénu v Radlicích každé úterý od 11 h až do 14. prosince.
3. až 8. října – pobyt v hotelu Sokol v Jizerských horách.
3. až 7. listopadu – Termální lázně Velké Losiny.
11. až 12. prosince – advent v Krakově a solné doly Vělička.
Jan Brodský
AKTUALITY Z METROSTAVU I VIDEA Z NAŠICH PROJEKTŮ NAJDETE NA WWW.FACEBOOK.COM/METROSTAV A NA WEBU WWW.METROSTAV.CZ
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Z historie školení a rozvoje našich zaměstnanců – I. část
Školení, kurzy, semináře, udržování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců – i tyto aktivity a jejich zajištění je součástí bohaté historie naší společnosti. V letošním roce, kdy si připomínáme 50 let Metrostavu, bych rád vzpomenul také cestu, kterou prošlo „vzdělávání“.
Mgr. Zdeněk Kostříž
ebylo to vždy jednoduché. Ale díky nadšení kolegů a jejich ochotě předávat své zkušenosti, snaze vedení firmy zaměstnávat odborníky i kvalitní týmy a i díky organizačním schopnostem zaměstnanců školicího střediska byl ukotven systém, který je po různých úpravách základem práce Centra vzdělávání Skupiny Metrostav.
Systém školení a rozvoje odbornosti pracovníků, techniků i dělníků byl dlouho v kompetenci jednotlivých pracovišť, později divizí. Již před rokem 1995 vedení Metrostavu přistoupilo k centralizaci některých vzdělávacích aktivit a pod vedením Dr. Palase působil útvar vzdělávání, tehdy ještě v Dělnické ulici.
Uprostřed stavebního dvora
Na základě potřeby zkvalitnění a sjednocení procesů kvalifikace zaměstnanců vznikl v prosinci 1995 útvar kvalifikačního rozvoje, který vedla PhDr. Lenka Laňová. Ten svou činnost v roce 1998 přesunul do prostor na Rohanském ostrově. Mnoho z nás ještě pamatuje Školicí středisko uprostřed stavebního dvora, které zažilo ničivé povodně v roce 2002. Na konci tohoto na události dramatického roku přebíral vedení kolektivu nově nastupující vedoucí útvaru Mgr. Jan Kuchař. Pracovali zde kolegové Lukavcová, Bezstarostová, Kosařová či Vašta. A začala se psát další významná etapa v zajištění kvalifikačních potřeb firmy.
O tom, jaké byly další milníky v historii Centra vzdělávání, se dočtete v následujícím vydání našich firemních novin.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Významná cyklistická událost
RED, foto archiv Cesta za snem
Pražská Palmovka, 27. července, 9 hodin. U sídla naší společnosti odstartoval cyklistický závod Metrostav handy cyklo maraton, jehož je Metrostav již pátým rokem generálním partnerem. Trasu 2 222 km bylo nutné ujet za 111 hodin a tématem letošního ročníku byly vodní plochy. Reprezentaci Skupiny zajistily týmy: Skupina Metrostav, Skupina Metrostav 4 x 4, Subterra a Peloton naděje. Foto Archiv Cesta za snem
Do letošního ročníku Metrostav handy cyklo maratonu se přihlásilo celkem 28 týmů, z nichž 22 bylo osmičlenných, 4 týmy čtyřčlenné a zbylé 2 jely pod vlajkou Pelotonu naděje. Slavnostního proslovu se ujal pan Ing. Jaroslav Heran, generální ředitel Metrostavu.
Poté, co tiskový mluvčí Skupiny Metrostav Ing. Vojtěch Kostiha mávl startovací vlajkou, na trať se vydaly týmy Pelotonu naděje...
Kolegyně a kolegové z divize 8 se připojili na poslední část trasy v Ústeckém kraji a jeli tak s Pelotonem naděje až do cílové rovinky.
Společné fotografování v cíli na koupališti Džbán v přírodní rezervaci Divoká Šárka doprovázela skvělá nálada, ke které přispělo vystoupení hudebníka Thoma Artwaye s kapelou.
Jedním ze členů týmu Skupina Metrostav byl také Tomáš Jirout, který se Metrostav handy cyklo maratonu účastnil již poněkolikáté na tandemovém kole a taktéž se přidal k oslavám v cíli.
Ve všech 14 krajích se postupně přidávali cyklisté včetně handbikerů, kteří chtěli podpořit myšlenku spolupráce a celistvosti. Kolegyně Zuzana Wunschová z Pelotonu naděje ujela na manuálním handbiku celkem 182 km, za což jí patří veliký obdiv.
Účastníci jeli vytrvale nonstop dnem i nocí, a tak tým Subterra oslavil bezpečný návrat do cíle ve večerních hodinách.
Oslavy cíle se uskutečnily v sobotu 31. července na pražském koupališti Džbán. Celé odpoledne se neslo v duchu různých překvapení. Jedním z nich byl finanční dar pro Tomáše Korečka, patrona týmu Skupina Metrostav 4 × 4, který si nejvíce přeje opět chodit a v budoucnu řídit auto.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1 Hodkovičky – Fotogalerie
Bytové domy se nacházejí mezi pražskými Modřany a Braníkem v blízkosti několika lesoparků. Z bytů je příjemný výhled do zeleně.
Elegantní koupelna nabízí moderní styl...
Projekt pro všechny tyto části zahrnuje dvě společná podzemní podlaží, kde jsou umístěna parkovací stání a sklepy. V blízkosti je autem rychlý nájezd na magistrálu a jižní spojku, popř. dálnici. Vynikající je spojení mhd – nedaleko je stanice Belárie a Černý kůň (tramvaje č. 3, 17, 21, 92) a stanice Černý Kůň.
Hlavní konstrukční řešení bytového domu je kombinovaný systém monolitického železobetonu a vyzdívaných částí. Fasáda je řešena jako kontaktní zateplovací systém s omítkou. Mezibytové stěny i příčky uvnitř bytů jsou vyzdívané z keramických tvárnic.
10 Metrostav DIZ – fotogalerie
V hale s galeriemi návštěvníci naleznou plavecký bazén s osmi dráhami, relaxační bazén a dětské brouzdaliště se skluzavkou.
Celková rozloha nového krytého bazénu bude 2 216 m2. Návštěvníci budou moct strávit čas v bazénové hale, fitness nebo wellness části. Ta se bude nacházet ve 2. NP.
Budova je navržena jako doplněk areálu Městské plovárny ve Znojmě–Louce a bude umístěna na jeho východním okraji, kde pohledově ukončuje venkovní bazénové plato. Bazén musí zajistit kapacity pro povinnou výuku plavání žáků základních škol nejen ze Znojma, ale z celého regionu. Vítáni budou samozřejmě i turisté.
4 BeMo – Fotogalerie
Tunelový bagr ITC120 při odstraňování rubaniny z čelby.
Hotový vnitřní plášť tubusu 840 metrů dlouhé tlakové štoly, která má stoupání 8,14 % a její malý profil o průměru výrubu měří pouhých 17,5 m2.
Dálniční křižovatka Herne Baukau, podjezd na A42/A43. Pohled zachycuje výjezdovou stranu velkého deštníkového tubusu (západ).
Startovací jáma projektu Herne Baukau s trubkovým deštníkem (východ).
8 Letní příloha – Fotogalerie
Tunel metro C, 1971
Do zprovoznění prvního úseku metra zbývaly tři roky, jeho výstavba a ražby tunelů probíhaly již od konce 60. let. Nároky na obří zakázku si postupně vyžádaly zřízení samostatného specializovaného podniku, a tak k 1. lednu 1971 vzniká Metrostav.
Úpravna vody Hulice, 1972
Součástí vodního díla Želivka je úpravna vody ležící u vodní nádrže. Voda odtud proudí 2,6 metru širokým tlakovým štolovým přivaděčem tunel Želivka až do 52 km vzdálené Jesenice.
Stanice Pražského povstání, 1973
Výstavba stanice na trase C pod ulicí Na Pankráci na náměstí Hrdinů. Vznikala ve velké otevřené jámě a její délka činí 257,3 metru, z toho nástupiště měří okolo 100 m.
Stanice Gottwaldova (dnes Vyšehrad), 1974
Na prvním úseku metra I.C byl slavnostně zahájen provoz 9. května 1974. Součástí trasy je stanice, která vznikla ve vnitřním prostoru nosné konstrukce mostu Klementa Gottwalda (dnes Nuselského). Dlouho byla jedinou stanicí pražského metra s přímým výhledem i výstupem ven.
Úpravna vody Želivka, 1975
Vodárenský komplex budov a technologických zařízení, které slouží k úpravě surové vody z vodního zdroje Želivka. Stavěn byl v několika etapách, další modernizaci dokončila divize 6 letos.
Stanici Staroměstská, 1976
Ražba eskalátorového tunelu v centru Prahy byla náročná. Stejně jako stanice Malostranská má i Staroměstská jen jeden eskalátorový tunel, jímž se cestující dostávají od nástupiště k vestibulu.
Odbavovací hala hlavního nádraží, 1977
Stanice metra je s budovou hlavního nádraží v Praze spojena odbavovací halou, do níž vedou z peronu eskalátorové výstupy.
Metro A, 1978
Zelená trasa pražského metra byla dokončena a zprovozněna 12. srpna 1978. Úsek I.A vedl mezi stanicemi Leninova (dnes Dejvická) a Náměstí Míru, byl dlouhý 4,7 km a měl sedm stanic.
Armatury stropu obchodního centra v Holešovicích, 1979
Namísto vázané výztuže byly při stavbě v pražské Dělnické ulici použity prefabrikované kari sítě, což zrychlilo armování.
Stanice Kosmonautů (dnes háje), 1980
Dne 7. listopadu 1980 byl zprovozněn úsek metra II.C z Kačerova na největší české sídliště Jižní Město do konečné stanice Kosmonautů. Tato část pražského metra je dlouhá 5,3 km, zahrnuje čtyři stanice. Jde o úsek, který byl budován povětšinou jako hloubený.
Vodní nádrž Trnávka, 1981
Vodní dílo bylo dokončeno na řece Trnávce v návaznosti na vodohospodářská opatření v rámci vodního díla Želivka, aby zachycovala hrubé nečistoty v přítocích do nádrže Švihov.
Stanice Můstek, 1982
Tři profily přestupního uzlu stanice Můstek mezi trasami A a B. Stanice je velice složitá, a než byla stanovena její definitivní podoba, byl zpracován vůbec největší počet variant řešení.
Vestibul metro B, 1983
Výstavba vestibulu metra B na Jungmannově náměstí byla náročná. Před zahájením prací byly realizovány provizorní přeložky inženýrských sítí, které byly vyvěšeny na fasádách domů, popřípadě na ocelových mostních konstrukcích.
Obchodní centrum v Holešovicích, 1984
V pražské ulici Dělnická původně sídlila centrála celé výrobní hospodářské jednotky Vodní stavby i národního podniku Metrostav.
Lanovka na petřín, 1985
Součástí rekonstrukce turisty oblíbené pražské lanové dráhy, kterou poničil masivní sesuv půdy, byla také rozsáhlé sanace petřínského kopce.
Tenisový dvorec Štvanice, 1986
Plochy bývalých kurtů byly využity na zařízení staveniště pro metro, poté se postavily nové včetně reprezentativního centrálního kurtu s tribunami pro 8 tisíc diváků.
Depo metra v Hostivaři, 1987
Pro každou linku metra bylo určeno jedno depo, to v Hostivaři však kromě linky A sloužilo až do otevření depa Zličín i pro linku B
Stanice Radlická, 1988
Úsek metra III.B mezi Smíchovským nádražím a Novými Butovicemi byl otevřen 26. října 1988. Nacházejí se na něm tři stanice Radlická, Jinonice (dříve Švermova) a Nové Butovice (dříve Dukelská).
Budova Komerční banky, 1989
Na nároží ulic Štefánikova a V Botanice v Praze na Smíchově jsme podle návrhu architekta Karla Pragera postavili netradiční budovu ve tvaru komolého jehlanu.
Stanice Strašnická, 1990
Atypický vestibul metra, který byl postaven jako samostatná stavba a stal se dominantou náměstíčka ve Starých Strašnicích.
Budova komerční banky praha 8, 1991
Křižovatka u vstupů do stanice metra B Palmovka na začátku 90. let doznala změn. V pozadí je vidět sedmipodlažní budova, původně provozní budova Metrostavu, později budova Komerční banky Praha 8.
Stáčírna Dobré vody, 1992
V Byňově u Nových Hradů byla po průzkumech, které objevily veliké množství vody, postavena první stáčírna (nikoliv minerální) vody.
Lichtenštejnský palác, 1993
Jedna z prvních námi prováděných rozsáhlých a kompletních rekonstrukcí památkového objektu.
Tubus metra B, 1994
Mezi stanicemi Luka a Lužiny vznikl prosklený tubus usazený na betonových pilířích. Je součástí úseku metra V.B mezi Novými Butovicemi a Zličínem.
Rekonstrukce Plzeňské banky, 1995
Metrostav zde využil zkušenosti z rekonstrukcí historických budov (například Lichtenštejnského paláce či domu na Ovocném trhu v Praze).
Hotel Bristol, 1996
Jedna z našich prvních rekonstrukcí hotelu provedených mimo hlavní město se odehrála v centru Karlových Varů.
Strahovský automobilový tunel, 1997
Tunel, který vede ze Smíchova pod Strahovem a vyúsťuje na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice, zkrátil řidičům cestu z Dejvic, Bubenče, Břevnova či Střešovic na Smíchov a ulevil hustotě provozu na Malé Straně.
Stanice Rajská zahrada, 1998
Tato stavba je součástí poslední části „béčka“ IV.B, která byla zprovozněna 8. listopadu 1998. Je oceněna titulem Stavba roku 1999.
29. Hypermarket Letňany, 1999
Ve své době šlo o největší hypermarket v ČR. Tato zakázka v pražských Letňanech pro nás představovala průnik do oblasti staveb obchodních center.
Palmovka Park 1, 2000
Moderní administrativní budova se nachází v Praze 8, v těsné blízkosti metra Palmovka. Nejprve zde sídlil Metrostav, po přestěhování firmy do novější, protější budovy slouží dceřiné společnosti Subterra.
Velvyslanectví Čínské lidové republiky, 2001
V pražské Bubenči jsme jednak postavili hlavní objekt velvyslanectví, jednak jsme zrekonstruovali objekty včetně unikátního secesního skleníku.
Vysouvané tunely, metro C, 2002
Unikátní řešení při výstavbě metra IV.C1 – úsek pod Vltavou prováděný technologií vysouvaných tunelů – získalolo několik prestižních cen.
Křížení dálnice D8 a železnice, 2003
V místě křížení nové trasy dálnice D8 s dosavadní dvoukolejnou železniční tratí byl zbudován nový železniční most o dvou mostních otvorec
Tunel Mrázovka, 2004
Z přemostění Plzeňské a Kartouzské na pražském Smíchově pokračuje tunel dlouhý 1 260 m, otevřen byl 26. srpna 2004.
Justiční palác, 2005
V Praze Na Míčánkách v rámci rekonstrukce justičního areálu vznikla na místě bývalých kasáren nová stavba Justičního paláce.
36. Tunel Valík, 2006
Je součástí obchvatu Plzně a pod povrchem Val vznikl z ekologických důvodů, aby doprava na povrchu neohrozila tamní vzácnou faunu.
Komunitní centrum Matky Terezy, 2007
Objekt leží v ose prostoru tzv. centrálního parku v části pražského Jižního Města Háje a byl vybudován jako součást Římskokatolické farnosti kostela sv. Františka z Assisi na nedalekém Chodově.
Nové spojení, 2008
Tunely pod Vítkovem jsou součástí nového pražského železničního uzlu, a to východně od centra Prahy, na okraji Žižkova.
Národní technická knihovna, 2009
Národní technická knihovna byla vybudována v areálu vysokých škol v Praze 6 v Dejvicích. Budova získala řadu ocenění.
Univerzitní budova Brno–Bohunice, 2010
Metrostav tímto dílem přispěl do areálu univerzitního kampusu Masarykovy univerzity v Brně-Bohunicích. Jde o stavbu budovy Integrovaných laboratoří biomedicínských technologií. Oceněna titulem Stavba roku 2011.
Elektrárna Počerady, 2011
Jde o uhelnou elektrárnu na Mostecku společnosti Vršanská uhelná. Metrostav zde jako generální dodavatel stavební části měl na starosti výstavbu paroplynového cyklu o výkonu 880 MW.
Technická univerzita liberec, 2012
Budova Ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace byla vůbec největší investicí v historii Technické univerzity Liberec.
Elektrárna Ledvice, 2013
V areálu elektrárny, která se nachází mezi lázeňskými městy Teplice a Bílina, byla ybudována kotelna a přilehlé komunikační věže.
Tunel Blanka, Praha, 2014
Významné dílo – tunelový komplex a zároveň nejdelší silniční tunel v České republice a nejdelší městský tunel v Evropě. Oceněno titulem Česká dopravní stavba roku 2015 a Stavba roku 2016.
Aqualand Moravia, 2015
V Pasohlávkách na jižní Moravě Metrostav postavil moderní aquapark s otevřenou venkovní částí, termálními bazény, saunami a dalším wellness zázemím.
Residence garden towers, 2016
Pět osmnáctipodlažních věží představuje vůbec největší bytový komplex v České republice.
Zastřešení nástupišť hlavního nádraží, 2017
Pražské hlavní nádraží se dočkalo komplexní rekonstrukce památkově chráněné původní haly zastřešení nástupišť. Oceněno titulem Česká dopravní stavba 2017.
Tunel Ejpovice, 2018
Tento tunel byl nejrozsáhlejším pilotním projektem BIM v oblasti podzemních a železničních staveb v České republice.
Rekonstrukce Národního muzea, 2019
Historická budova a zároveň dominanta pražského Václavského náměstí prošla v letech 2011 generální opravou.
Most Astfjordbrua, 2020
Unikátní most přes fjord Astfjord v Norsku je součástí sinice Fv. 714. Nový tah obsahuje i dva tunely a podstatně zkrátil cestu na tzv. Lososí stezce, po níž se z ostrova Hitra dopravuje více než třetina všech norských lososů.
- 204653.svg
- 204654.svg
- 204655.jpg
- 204656.svg
- 204657.jpg
- 204658.jpg
- 204659.jpg
- 204660.jpg
- 204661.jpg
- 204662.jpg
- 204663.svg
- 204664.jpg
- 204665.svg
- 204666.jpg
- 204667.svg
- 204668.jpg
- 204669.jpg
- 204670.jpg
- 204671.jpg
- 204672.jpg
- 204673.jpg
- 204674.jpg
- 204675.svg
- 204676.jpg
- 204677.gif
- 204678.svg
- 204679.jpg
- 204680.svg
- 204681.jpg
- 204682.jpg
- 204683.jpg
- 204686.svg
- 204716.svg
- 204717.jpg
- 204718.svg
- 204720.jpg
- 204721.jpg
- 204722.jpg
- 204723.svg
- 204724.jpg
- 204725.jpg
- 204726.jpg
- 204727.jpg
- 204728.jpg
- 204729.jpg
- 204730.jpg
- 204731.jpg
- 204732.jpg
- 204945.jpg
- 204951.svg
- 204957.mp4
- 204958.jpg
- 204959.jpg
- 204960.jpg
- 204961.jpg
- 204962.jpg
- 204963.jpg
- 204964.jpg
- 204965.jpg
- 204966.jpg
- 204967.jpg
- 204968.jpg
- 204969.jpg
- 204970.jpg
- 204971.jpg
- 204972.jpg
- 204973.jpg
- 204974.jpg
- 204975.jpg
- 204976.jpg
- 204977.jpg
- 204978.jpg
- 204979.jpg
- 204980.jpg
- 204981.jpg
- 204982.jpg
- 204983.jpg
- 204984.jpg
- 204985.jpg
- 204986.jpg
- 204987.jpg
- 204988.jpg
- 204989.jpg
- 204990.jpg
- 204991.jpg
- 204992.jpg
- 204993.jpg
- 204994.jpg
- 204995.jpg
- 204996.jpg
- 204997.jpg
- 204998.jpg
- 204999.jpg
- 205000.jpg
- 205001.jpg
- 205002.jpg
- 205003.jpg
- 205004.jpg
- 205005.jpg
- 205006.jpg
- 205007.jpg
- 205008.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007