Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 16/2024

Krátce Aktuálně

ZŠ Chvaly díky pomoci Metrostavu DIZ v provozu

S počátkem školního roku byly opětovně zprovozněny učebny 25 let staré základní školy v Horních Počernicích, na jejichž sanaci po havárii podhledů intenzivně pracovali kolegové Marek Janeba a Tomáš Fidra ze závodu 9 během školních prázdnin. Kromě výměny sádrokartonových podhledů bylo nutno provést i tesařské a zámečnické zesílení krovu. Za zdárným výsledkem stojí i nadstandardní spolupráce zástupců školy, městské části a projektanta.

Golf pro Paraple vynesl rekordní částku

Metrostav se letos opět stal generálním partnerem Golfu pro Paraple, který se uskutečnil 15. až 16. srpna v areálu Cihelny Golf & Wellness Resort v Karlových Varech. výtěžek pro Centrum Paraple dosáhl rekordní výše přesných 2 000 000 korun! Jedná se o nejvyšší vybranou částku v historii Golfu pro Paraple.

M.zone na SPŠ stavební Josefa Gočára

Za podpory společnosti Metrostav DIZ vznikl ve Střední průmyslové škole stavební Josefa Gočára v Praze prostor m.zone, který bude sloužit studentům a studentkám v době přestávek a studijního volna. Společně s nově rekonstruovanou studovnou tak vzniklo místo, které zpříjemní všem žákům čas strávený ve škole. Vizuální ztvárnění m.zone (foto) odkazuje na práci Josefa Gočára, stavbu Winternitzových automatických mlýnů, jež měl Metrostav možnost rekonstruovat.

Metrostav 16/2024

BeMo Tunnelling

BeMo přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří

Spolková dálnice A43 se v důsledku vysokého dopravního zatížení přestavuje na šestiproudou dálnici. V rámci naplánovaného rozšíření dálnice je nutná rekonstrukce dálniční křižovatky A42 a A43, kterou u města Herne realizuje společnost BeMo Tunnelling (BeMo).

Bernd Voß

R

ozsáhle vytížená dopravní spojnice A43, která vede z Bochumi směrem na Duisburg a dále napojuje na dálnici A42, bude před samotným rozšířením na šestiproudou dálnici kompletně přestavěna. Tento rozsáhlý projekt rekonstrukce zahrnuje nejenom zlepšení stávající dopravní infrastruktury, ale také modernizaci veškerých přidružených prvků, což má výrazně přispět k efektivitě a bezpečnosti silničního provozu. Nová výstavba této klíčové dopravní tepny je zásadním krokem k ulehčení dopravního zatížení, které dlouhodobě trápí řidiče i místní obyvatele. Konečným cílem je nejen zvýšit kapacitu komunikace, ale také zajistit její dlouhodobou udržitelnost a plynulost provozu v této důležité části regionu.

Součástí křížení je cca 745 m dlouhá dvouproudá vana, respektive tunelový úsek 185 m vana a 552,5 m dlouhý tunel Baukau (foto), který prochází pod oběma dálnicemi A42 a A43 a příslušnými rampami, odvodňovacím potrubím a taktéž pod železniční tratí Deutsche Bahn.

STAVBAŘI POD OBĚMA DÁLNICEMI BUDUJÍ V RÁMCI KŘÍŽENÍ TUNEL BAUKAU, který  je DLOUHÝ 552,5 METRU

Stavbaři BeMo tunel postavili metodou otevřené nebo zakryté stavby. V oblasti dálnice A42 uplatnili řešení takzvaného pomocného zakrytí. Tam, kde dálnice prochází pod kolejištěm, byl tunel realizován hornickým způsobem. Hrubé stavební práce jsou ukončeny a v současnosti probíhá ještě instalace technického vybavení tunelu.

Společnost BeMo Tunnelling zakázku na provedení stavebního záměru obdržela v roce 2019. Ve stejném roce  odstartovaly práce na jeho realizaci, dokončení bylo naplánováno na konec tohoto roku. Zdař Bůh!

 

Město průmyslu i festivalů

Herne je město ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, ležící v oblasti Porúří. Má asi 160 000 obyvatel a rozkládá se na ploše 51 km². Herne má dlouhou historii spojenou s těžkým průmyslem, zejména s těžbou uhlí a ocelářstvím, které dominovaly jeho ekonomice v 19. a 20. století. Dnes se město transformovalo na centrum služeb a kultury. Nachází se zde také městské muzeum, divadlo a zámek Strünkede, který je jedním z historických symbolů města.

Metrostav 16/2024

Ptáme se...

Ing. Lucie Ježková

Přípravářka divize 1

Po maturitě na gymnáziu zamířila na obor pozemní stavitelství Stavební fakulty ČVUT. Během studia vedle tří zahraničních stáží absolvovala několik brigád v různých organizacích působících ve stavebnictví, asi půl roku dokonce shodou okolností pracovala v realizačním týmu Metrostavu ve stanici Palmovka. Po dokončení studia se Lucie Ježková velmi krátce věnovala inženýringu a potom nastoupila asi na čtyři roky do projekce. Následovala skoro deset let dlouhá rodičovská pauza, po níž se rozhodla v projektování dále nepokračovat. Využila nabídky divize 1 Metrostavu, kde nastoupila do předvýrobní a později do výrobní přípravy.

Čím vás oslovilo stavebnictví, že jste svůj profesní život nasměrovala touto cestou?

O životní kariéře, a tedy volbě studijního zaměření, jsem se rozhodovala již v roce 1988. Všechny humanitní obory mi tenkrát připadaly poplatné režimu, což mě odpuzovalo, a technické předměty mi nedělaly problém. Možnost uplatnit jistou kreativitu jsem viděla právě v pozemním stavitelství a v rozšiřujícím modulu architektura, který jsem navštěvovala od třetího ročníku.

A čím si vás získal Metrostav?

V Metrostavu jsem vždy viděla, a i po více než patnácti letech stále vnímám stabilní společnost, v níž se člověk může podílet na velkých a zajímavých projektech. Ve všech kolektivech, ve kterých jsem působila, jsem měla štěstí na kolegy. Z některých se stali i mí přátelé, a to napříč divizemi. I toho si vážím. Z pracovního hlediska oceňuji, že je vždy na koho se obrátit nejen v odborných věcech a že firma podporuje rozvoj zaměstnanců, kteří o něj mají zájem. Mně například bylo umožněno udělat si autorizaci, i když pro moji pracovní pozici není ze zákona povinná. Z lidského hlediska si vážím třeba akce Daruj krev, které se ráda a pravidelně zúčastňuji.

S jakými výzvami se nejčastěji setkáváte při přípravě stavebních projektů?

Největší výzva je to, že každý projekt je jiný, v jiné lokalitě, s jinou náplní, s jiným investorem a projektantem, často i s jiným týmem kolegů. Baví mě, že nelze ustrnout na místě, stále je se co učit.

Aktuálně působíte na stavbě Vivus Žižkov v Praze. Můžete připomenout tento projekt?

Jedná se o bytový dům se šesti nadzemními podlažími v poměrně atraktivní lokalitě širšího centra. V současné době dokončujeme spodní stavbu. Objekt se nachází v památkové zóně, požadavky památkářů se projevily zejména na složité vnější fasádě, která bude obložená různě kladenými keramickými tvarovkami Klinker podle striktně stanoveného spárořezu. Vizualizace vypadají pěkně a nepochybuji, že si s tím vším moji zkušení kolegové a naši subdodavatelé skvěle poradí.

Jaké plány máte do budoucna? 

V letošním roce mi byl v rámci přípravy personálních rezerv PeRe, programu Metrostavu, nabídnut balíček školení s různými možnostmi osobního rozvoje. Na všechna jsem zvědavá a těším se na ně. Třeba mě někam nasměrují, ráda se nechám překvapit!

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova
Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024, Ptáme se
Metrostav 16/2024, Fotosloupek
Metrostav 16/2024, SportujeM
Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024, Číslo
Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel
Metrostav 16/2024, Divize 3
Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024, Metrem 50
Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova

U velké výstavby nového Smíchova

Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 16/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 16/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel

Po Vltavě plula třistatunová ocel

Metrostav 16/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (364800): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (364799): (1/3) (28 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (364798): (2/2) (21 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9421/item1148158-small.jpg

 i9421/item1148157-small.jpg

 i9421/item1148161-small.jpg

 i9421/item1148160.svg

 i9421/item1148159.svg

 i9421/item1148166-small.jpg[p2]

 i9421/item1148161-medium.jpg[p3]

 i9421/vth470381-1.jpg (2x)

 i9421/vth470304-1.jpg (2x)

 i9421/vth470314-1.jpg (2x)

 i9421/vth470319-1.jpg (2x)

 i9421/vth470323-1.jpg (2x)

 i9421/vth470329-1.jpg (2x)

 i9421/vth470401-1.jpg (2x)

 i9421/vth470389-1.jpg[p1]

 i9421/vth470385-1.jpg[p1]

 i9421/vth470387-1.jpg[p1]

 i9421/vth470358-1.jpg[p1]

 i9421/vth470431-1.jpg[p1]

 i9421/vth470372-1.jpg[p1]

 i9421/vth470378-1.jpg[p1]