Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 16/2024

Metrostav DIZ

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav, Motol a Majer. Tři M, která k sobě patří už hodnou řádku let. Teď tým Josefa Majera dokončuje další část probíhající rekonstrukce LDN – Centra následné péče v pražské FN Motol. Cílem rekonstrukce nejen LDN, ale i objektu Pneumologické kliniky (foto) 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy je především snížit energetickou náročnost budov a poskytnout pacientům nové, moderní prostředí.

Martina Vampulová, foto Petr Adámek

S

nížení energetické náročnosti spočívá v kompletní obměně obvodového pláště a střechy s lepšími tepelnými vlastnostmi, dále ve výměně všech vnitřních spotřebičů a v celkové pečlivé regulaci systému topení a chladu. Navíc po dobu pěti let po dokončení se bude provádět energetický audit. Cílem všech opatření je dosažení výrazné energetické úspory a její dlouhodobé udržení,“ uvedl vedoucí projektu Josef Majer.

Po dvou letech od zahájení prací jeho tým finišuje na rekonstrukci Pneumologické kliniky a předává ji investorovi, u LDN skončila první etapa a bude následovat přestěhování křídla A do sekce C, aby stavbaři mohli v příštím roce pokračovat v obnově křídla A. Část Centra následné péče prošlo vnitřní rekonstrukcí, odborníci vyměnili vzduchotechniku a budova nově využívá i rekuperací. Na další zakázce rekonstrukce Pneumologické kliniky je kromě opatření pro snížení energetické náročnosti, rekonstruovaná i jednotka intenzivní péče a bronchoskopický sál, které byly extrémně zatíženy v době boje s nemocí covid-19.

cílem projektu je mimo jiné rekonstrukce bronchoskopického sálu a JIP, které bylo extrémně zatíženo v boji s COVIDEM-19

Jiný režim, nové zkušenosti

Práce probíhaly za provozu či částečného provozu, což do značné míry komplikovalo činnost stavbařů a kladlo vysoké nároky na koordinaci několika zakázek, které na sobě byly zcela závislé, ale ne vždy byly v gesci Metrostavu DIZ. Pro Josefa Majera i jeho tým je především znalost místa i podmínek při práci velmi důležitá. Může totiž těžit ze zkušeností, které v Motole nasbíral v uplynulých sedmnácti letech. Přesto byla tato zakázka přece jen v něčem jiná. Nešlo o stavební postupy, ty má vedoucí projektu i jeho kolegové díky dlouholeté praxi v malíku. Zmiňované zakázky ale byly vypsány v režimu Design & Build. „To s sebou nese poměrně nový způsob myšlení i přípravy a realizace postupů. Nastupujete do zakázky, kde investor definoval některé zásadní požadavky, a je na vás, abyste doslova za pochodu zajistili projektovou dokumentaci, a přitom dodrželi zadání a ekonomické limity. Nejsložitější bylo vypořádat se s tím, že dokumentace se teprve tvořila, ale dodavatelský systém musel být již exaktně určen. Zainteresovali jsme všechny dodavatele na odpovědnosti hlídání objemů vyplývajících z jednotlivých profesí. To se však ne vždy zcela povedlo, i subdodavatelé s tímto systémem ještě neumějí pracovat,“ popisuje Josef Majer. 

Nemocniční prostředí navíc s sebou nese vysokou míru odbornosti a je nezbytné během rea­lizace s vedením FN Motol úzce spolupracovat a respektovat jeho požadavky. „Především díky kolektivu spolupracovníků se nám tyto složité postupy daří plnit, i když to opravdu není vždy jednoduché,“ uzavírá vedoucí projektu Josef Majer a už se těší na zahájení rekonstrukce křídla A.

Metrostav 16/2024

Metrostav TBR

po vltavě plula třistatunová ocelová konstrukce

Z předmontážní plochy ve Velké Chuchli 26. srpna vyplulo speciální plavidlo, které přepravovalo ocelovou konstrukci ke Dvoreckému mostu (snímky). Konstrukce ŽM16 bude sloužit jako podpůrná konstrukce pro vybudování prostorového lešení a bednění budoucí nosné konstrukce mostu mezi břehy a pilíři ve vodě. V minulých týdnech se uskutečnily tři podobné převozy, tento byl poslední.

Mgr. Radim Mana, foto ŘVC ČR

O

bří ocelová konstrukce s odborným názvem ŽM16 je armádní soupravou pro výstavbu provizorních mostů. Čtvrtá část je 54 m dlouhá a má hmotnost zhruba 300 tun. V součtu mají všechny čtyři části ŽM16 hmotnost 900 tun a na smontování se použilo přibližně 30 000 ks šroubů.

Během pětikilometrového převozu z Velké Chuchle na stavbu Dvoreckého mostu po vodě, speciální plavidlo PMSS systém podplulo mj. Branický a Barrandovský most, čemuž se muselo přizpůsobit uložení konstrukce a nastavení speciálního plavidla PMSS.

Plavidlo, na kterém byla přemístěna pomocná konstrukce, je tvořeno pontonovým systémem. Ten byl sestaven speciálně pro převoz nadrozměrné a těžké ocelové konstrukce. Pontonový systém je vybaven unikátním hydraulickým zvedacím systémem, jehož pomocí se konstrukce v místě stavby uloží na předem připravená ložiska.

Následně po vybetonování dvou mostních polí nad řekou se první dvojice ŽM16 odveze zpátky do Velké Chuchle, zatímco druhá dvojice se přesune do posledního hlavního pole mostu.

opěry a pilíře hotovy

Na stavbě Dvoreckého mostu, který realizují kolegové z Metrostavu TBR ve sdružení, je již hotová kompletní spodní stavba mostu, tzn. opěry a pilíře. Most se skládá z celkem šesti mostních polí – dvě krajní pole mostu (smíchovská a podolská strana) jsou již vybetonována a mostní pole nad ul. Strakonická je těsně před dokončením. V nejbližších měsících se bude souběžně pracovat na výstavbě bednění a ukládky výztuže dvou mostních polí nad řekou, přeložky sítí v ul. Podolské nábřeží, výstavba cyklorampy na most, výstavba budovy informačního centra a výstavbě tramvajové trati v předpolí mostu na podolské straně. Aktuálně je na stavbě použito přes 2350 tun dočasných podpěrných konstrukcí (PIŽMO, ŽM16 a ocelové nosníky).

 

Bílá brána do města

Nový pražský most by měl být důležitým spojovacím prvkem mezi městskými částmi Smíchov a Podolí. Sloužit má veřejné dopravě, pěším a cyklistům. Jeho design klade důraz na moderní a funkční architekturu. Most bude z bílého betonu a konstrukce je navržena tak, aby co nejméně zasahovala do životního prostředí Vltavy, přičemž zvláštní pozornost byla věnována integraci do městského panoramatu. Očekává se, že most se stane také novým architektonickým symbolem Prahy.

Metrostav 16/2024

Divize 3

Dokončujeme výstavbu bytového domu v pražském Hloubětíně

Nedaleko náměstí OSN v ulici Kolbenova vznikl nový bytový projekt pod názvem Kolbenova Park (KLBNV Park). Samostatný objekt o šesti sekcích se dvěma podzemními a třemi, resp. sedmi nadzemními podlažími, staví tým divize 3 pod vedením Ing. Jana Krajdla.

RED, foto Petr Adámek

P

rojekt KLBNV Park představuje novou rezidenční čtvrť s celkem šesti bytovými domy zahrnujícími 975 bytových jednotek a řadu komerčních ploch. Součástí většiny bytů budou také balkony, terasy či předzahrádky, parkovací stání i sklepní kóje. V první etapě je budováno 245 bytů v budově C. Většina bytů má vlastní parkovací stání a pro návštěvy je parkování zajištěno přímo v areálu. Uvnitř lokality určitě zaujme park s vodními prvky, promenádou a prvky pro oddech, sport a zábavu.

Zajímavostí je realizace zámečnických říms lemujících po obvodě jednotlivých podlaží celý objekt a v jižní části do ulice Kolbenova osazení stínicích konstrukcí. Bytové domy také využívají moderní technologie s ohledem na životní prostředí. „U venkovních objektů jsme realizovali dvě retenční nádrže na srážkové vody, z nichž v jedné je udržován akumulovaný objem vod pro účely závlahy části zelených ploch. V objektu byla vytvořena veřejná vnitřní promenáda s herními prvky a pergolou,“ doplňuje vedoucí projektu Ing. Krajdl.

 

Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova
Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024, Ptáme se
Metrostav 16/2024, Fotosloupek
Metrostav 16/2024, SportujeM
Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024, Číslo
Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel
Metrostav 16/2024, Divize 3
Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024, Metrem 50
Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova

U velké výstavby nového Smíchova

Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 16/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 16/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel

Po Vltavě plula třistatunová ocel

Metrostav 16/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

10

Sending statistics …

Rendering Divize 3 (364806): (1/3) (0 ms)

Rendering Po Vltavě plula třistatunová ocel (364805): (2/3) (5 ms)

Rendering Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje (364804): (1/2) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9421/item1148174-small.jpg

 i9421/item1148173.svg

 i9421/item1148176-small.jpg

 i9421/item1148175.svg

 i9421/item1148177-small.jpg

 i9421/item1148179-small.jpg

 i9421/item1148127.svg

 i9421/item1148178.svg