-
Metrostav
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
U velké výstavby nového Smíchova
Každý, kdo projíždí Smíchovem mezi stanicemi Anděl a Smíchovské nádraží, uvidí výstavbu, na níž od dubna pracuje tým divize 1 pod vedením Jiřího Čeliše v rámci projektu Smíchov City Jih. Budují zde administrativní budovy OLOW1 a OLOW2 a hotel OLHR s infrastrukturou.
16
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
11. září 2024
ročník 36
U velké výstavby nového Smíchova
Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí mezi stanicemi metra Anděl a Smíchovské nádraží všimnout velmi rušné výstavby. Od dubna se na ní podílí také tým divize 1 vedený Jiřím Čelišem, který zde v rámci projektu Smíchov City Jih buduje dvě administrativní budovy (OLOW1 a OLOW2) a hotel (OLHR) včetně infrastruktury.
Lenka Svobodová, vizualizace Baumschlager Eberle Architekten, Pavel Hnilička Architekti
šechny zakázky zajišťujeme spolu s tvorbou realizační projektové dokumentace a kompletního inženýringu. Na ploše, kde dnes jako generální dodavatel zároveň s námi působí nejméně šest jiných velkých stavebních firem – a další se připojí za rok, kdy zde začne stavba základní školy, několika bytových domů a dopravního terminálu – je a ještě bude nesmírně složitá koordinace logistiky včetně dopravy. V rámci všech účastníků výstavby dnes třeba řešíme umístění 15 věžových jeřábů! A k tomu přistupuje sladění činností s TSK, s níž provádíme rekonstrukci přilehlých dopravně velmi vytížených ulic a křižovatek,“ říká vedoucí výstavby.
Už dnes na stavební ploše svítí nové buňky Metrostavu. Z celkových 240 jich červených bude polovina. Součástí zařízení staveniště je parkovací plocha pro asi 200 vozidel, kde veškeré vjezdy a vstupy ke stavbám střeží automatizovaný kamerový a přístupový systém. Práci stavbařům zpříjemní provizorní kantýna se zahrádkou a terasou pro asi 80 lidí a mobilní stavebniny.
smíchov city je největší urbanizací v centrální praze od vzniku vinohrad v 19. století
„Z infrastruktury už máme z většiny hotovou kanalizaci, vodovod i plynovod v části východní komunikace, která spojuje ulice Nádražní a Dobříšská, a násyp naší části kruhového objezdu na křižovatce Dobříšská. U převážně hotelového objektu OLHR jsme dokončili zemní práce, hlubinné pilotové založení a z 95 procent i geotermální vrty. Také jsme už úspěšně zahájili stavbu OLOW1 a OLOW2,“ popisuje Jiří Čeliš.
Mezi obtíže patří i splnění požadavků finálních klientů obou administrativních objektů, které musí splňovat certifikaci BREEAM outstanding, tedy nejvyšší mimořádně trvalou udržitelnost budovy vzhledem k životnímu prostředí. Primární zdroj tepla pro všechny objekty zajistí tepelná čerpadla země-voda s celkem 169 až 199 m hlubokými geotermálními vrty. Dlaždiči také na závěr díla musí plochu více než 30 000 m2 společného bulváru pokrýt velkoformátovými kamennými dlaždicemi s tloušťkou 16 cm. „Navíc provádíme stavbu, kde budeme aplikovat ESG – tedy zodpovědný a udržitelný přístup k stavitelství obecně,“ doplňuje Jiří Čeliš.
Život místo kolejí
Na místě jednoho z největších brownfieldů v Praze – bývalého nákladového nádraží na Smíchově – roste na ploše kolem 20 hektarů nová městská čtvrť Smíchov City (vizualizace).
Stavbu severní části zahájila developerská společnost Sekyra Group roku 2020. Smíchov City Jih, jejíž budování se dnes rozbíhá, zahrne čtyři objekty České spořitelny, tři administrativní budovy (OLOW1, OLOW2, OLOE) a hotel (OLHR). Projekty OLOW1 (s obestavěným prostorem přes 90 000 m3 pro více než 1350 zaměstnanců), OLOW2 (110 000 m3 pro asi 1600 zaměstnanců) a OLHR (60 000 m3 se zhruba 150 pokoji) včetně infrastruktury zajišťuje tým divize 1 Metrostavu vedený Jiřím Čelišem. Celou zakázku by měl ukončit do dubna roku 2028.
V lokalitě současně probíhá i modernizace železničního nádraží Praha-Smíchov včetně přestupního terminálu a výstavby nové odbavovací haly, na nichž se významně podílí Metrostav TBR.
Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024
Krátce Aktuálně
ZŠ Chvaly díky pomoci Metrostavu DIZ v provozu
S počátkem školního roku byly opětovně zprovozněny učebny 25 let staré základní školy v Horních Počernicích, na jejichž sanaci po havárii podhledů intenzivně pracovali kolegové Marek Janeba a Tomáš Fidra ze závodu 9 během školních prázdnin. Kromě výměny sádrokartonových podhledů bylo nutno provést i tesařské a zámečnické zesílení krovu. Za zdárným výsledkem stojí i nadstandardní spolupráce zástupců školy, městské části a projektanta.
Golf pro Paraple vynesl rekordní částku
Metrostav se letos opět stal generálním partnerem Golfu pro Paraple, který se uskutečnil 15. až 16. srpna v areálu Cihelny Golf & Wellness Resort v Karlových Varech. výtěžek pro Centrum Paraple dosáhl rekordní výše přesných 2 000 000 korun! Jedná se o nejvyšší vybranou částku v historii Golfu pro Paraple.
M.zone na SPŠ stavební Josefa Gočára
Za podpory společnosti Metrostav DIZ vznikl ve Střední průmyslové škole stavební Josefa Gočára v Praze prostor m.zone, který bude sloužit studentům a studentkám v době přestávek a studijního volna. Společně s nově rekonstruovanou studovnou tak vzniklo místo, které zpříjemní všem žákům čas strávený ve škole. Vizuální ztvárnění m.zone (foto) odkazuje na práci Josefa Gočára, stavbu Winternitzových automatických mlýnů, jež měl Metrostav možnost rekonstruovat.
BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024
BeMo Tunnelling
BeMo přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří
Spolková dálnice A43 se v důsledku vysokého dopravního zatížení přestavuje na šestiproudou dálnici. V rámci naplánovaného rozšíření dálnice je nutná rekonstrukce dálniční křižovatky A42 a A43, kterou u města Herne realizuje společnost BeMo Tunnelling (BeMo).
Bernd Voß
ozsáhle vytížená dopravní spojnice A43, která vede z Bochumi směrem na Duisburg a dále napojuje na dálnici A42, bude před samotným rozšířením na šestiproudou dálnici kompletně přestavěna. Tento rozsáhlý projekt rekonstrukce zahrnuje nejenom zlepšení stávající dopravní infrastruktury, ale také modernizaci veškerých přidružených prvků, což má výrazně přispět k efektivitě a bezpečnosti silničního provozu. Nová výstavba této klíčové dopravní tepny je zásadním krokem k ulehčení dopravního zatížení, které dlouhodobě trápí řidiče i místní obyvatele. Konečným cílem je nejen zvýšit kapacitu komunikace, ale také zajistit její dlouhodobou udržitelnost a plynulost provozu v této důležité části regionu.
Součástí křížení je cca 745 m dlouhá dvouproudá vana, respektive tunelový úsek 185 m vana a 552,5 m dlouhý tunel Baukau (foto), který prochází pod oběma dálnicemi A42 a A43 a příslušnými rampami, odvodňovacím potrubím a taktéž pod železniční tratí Deutsche Bahn.
STAVBAŘI POD OBĚMA DÁLNICEMI BUDUJÍ V RÁMCI KŘÍŽENÍ TUNEL BAUKAU, který je DLOUHÝ 552,5 METRU
Stavbaři BeMo tunel postavili metodou otevřené nebo zakryté stavby. V oblasti dálnice A42 uplatnili řešení takzvaného pomocného zakrytí. Tam, kde dálnice prochází pod kolejištěm, byl tunel realizován hornickým způsobem. Hrubé stavební práce jsou ukončeny a v současnosti probíhá ještě instalace technického vybavení tunelu.
Společnost BeMo Tunnelling zakázku na provedení stavebního záměru obdržela v roce 2019. Ve stejném roce odstartovaly práce na jeho realizaci, dokončení bylo naplánováno na konec tohoto roku. Zdař Bůh!
Město průmyslu i festivalů
Herne je město ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko, ležící v oblasti Porúří. Má asi 160 000 obyvatel a rozkládá se na ploše 51 km². Herne má dlouhou historii spojenou s těžkým průmyslem, zejména s těžbou uhlí a ocelářstvím, které dominovaly jeho ekonomice v 19. a 20. století. Dnes se město transformovalo na centrum služeb a kultury. Nachází se zde také městské muzeum, divadlo a zámek Strünkede, který je jedním z historických symbolů města.
Ptáme se
Metrostav 16/2024
Ptáme se...
Ing. Lucie Ježková
Přípravářka divize 1
Po maturitě na gymnáziu zamířila na obor pozemní stavitelství Stavební fakulty ČVUT. Během studia vedle tří zahraničních stáží absolvovala několik brigád v různých organizacích působících ve stavebnictví, asi půl roku dokonce shodou okolností pracovala v realizačním týmu Metrostavu ve stanici Palmovka. Po dokončení studia se Lucie Ježková velmi krátce věnovala inženýringu a potom nastoupila asi na čtyři roky do projekce. Následovala skoro deset let dlouhá rodičovská pauza, po níž se rozhodla v projektování dále nepokračovat. Využila nabídky divize 1 Metrostavu, kde nastoupila do předvýrobní a později do výrobní přípravy.
Čím vás oslovilo stavebnictví, že jste svůj profesní život nasměrovala touto cestou?
O životní kariéře, a tedy volbě studijního zaměření, jsem se rozhodovala již v roce 1988. Všechny humanitní obory mi tenkrát připadaly poplatné režimu, což mě odpuzovalo, a technické předměty mi nedělaly problém. Možnost uplatnit jistou kreativitu jsem viděla právě v pozemním stavitelství a v rozšiřujícím modulu architektura, který jsem navštěvovala od třetího ročníku.
A čím si vás získal Metrostav?
V Metrostavu jsem vždy viděla, a i po více než patnácti letech stále vnímám stabilní společnost, v níž se člověk může podílet na velkých a zajímavých projektech. Ve všech kolektivech, ve kterých jsem působila, jsem měla štěstí na kolegy. Z některých se stali i mí přátelé, a to napříč divizemi. I toho si vážím. Z pracovního hlediska oceňuji, že je vždy na koho se obrátit nejen v odborných věcech a že firma podporuje rozvoj zaměstnanců, kteří o něj mají zájem. Mně například bylo umožněno udělat si autorizaci, i když pro moji pracovní pozici není ze zákona povinná. Z lidského hlediska si vážím třeba akce Daruj krev, které se ráda a pravidelně zúčastňuji.
S jakými výzvami se nejčastěji setkáváte při přípravě stavebních projektů?
Největší výzva je to, že každý projekt je jiný, v jiné lokalitě, s jinou náplní, s jiným investorem a projektantem, často i s jiným týmem kolegů. Baví mě, že nelze ustrnout na místě, stále je se co učit.
Aktuálně působíte na stavbě Vivus Žižkov v Praze. Můžete připomenout tento projekt?
Jedná se o bytový dům se šesti nadzemními podlažími v poměrně atraktivní lokalitě širšího centra. V současné době dokončujeme spodní stavbu. Objekt se nachází v památkové zóně, požadavky památkářů se projevily zejména na složité vnější fasádě, která bude obložená různě kladenými keramickými tvarovkami Klinker podle striktně stanoveného spárořezu. Vizualizace vypadají pěkně a nepochybuji, že si s tím vším moji zkušení kolegové a naši subdodavatelé skvěle poradí.
Jaké plány máte do budoucna?
V letošním roce mi byl v rámci přípravy personálních rezerv PeRe, programu Metrostavu, nabídnut balíček školení s různými možnostmi osobního rozvoje. Na všechna jsem zvědavá a těším se na ně. Třeba mě někam nasměrují, ráda se nechám překvapit!
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 16/2024
fotosloupek
Modernizace plavební komory u Rohatce se otevřela veřejnosti
V sobotu 31. srpna měli lidé v rámci Dne otevřené stavby jedinečnou příležitost navštívit staveniště plavební komory a modernizaci jezu Rohatec/Sudoměřice (snímky).
Stavba, kterou ve sdružení realizuje Metrostav DIZ, závod 6, se blíží do své poloviny. Několik set návštěvníků vidělo, jak vypadá základní konstrukce plavební komory a jezu, která bude po dokončení skryta pod vodou. Je vybudována z 2 650 m3 betonu a 352 tun železa. Betonářské práce byly zahájeny v březnu letošního roku a probíhaly po celých šest měsíců. Během září a října by nyní měla proběhnout montáž technologie a zejména vlastních hradicích konstrukcí a vrat.
SportujeM
Metrostav 16/2024
SportujeM
Výsledky letní výzvy
Třetí sportovní výzva letošního roku je za námi a výsledek byl ohromující! Navzdory úmorným vedrům se do akce aktivně zapojilo 274 sportovců Skupiny Metrostav a mnozí z nich podávali obdivuhodné výkony. Tentokrát jsme usilovali o získání 12 500 bodů v termínu 22. července až 1. září. Plán byl překonán o 19 % a za to patří všem našim sportovcům velké poděkování.
Mgr. Pavlína Mertl
Letní olympijské výzvě jsme pohybem přispívali na osmiletého hendikepovaného Vojtíška, který vyžaduje 24hodinovou péči. Příspěvek v hodnotě 30 000 Kč rodina využije na rehabilitace, speciální pomůcky a léčbu, kterou si z velké části musí hradit sama.
Nejaktivnějšími účastníky byli: Rostislav Šíša, Pavel Jelen, Václav Šuser, Petr Kopička, Jiří Vích, Marek Bernát, Matouš Tůma, Ivan Hrdina, Vladimír Zeman a Ondřej Matoušek. Z firem se již tradičně umístil na prvním místě Metrostav, za ním Metrostav DIZ a třetí skončila Subterra.
Gratulujeme účastníkům, kteří splnili olympijskou triatlonovou výzvu, a těmi jsou: Jana Kořínková, Monika Čiháková, Petr Štyler, Tomáš Homolka, Václav Šuser, Matouš Tůma, Jan Schovanec.
Společně jsme nasportovali 315 dnů (7557 hodin) během 6974 aktivit. Překonali jsme 72 130 km a převýšení 824 807 m, což jsou letošní rekordy! Letní olympijské výzvě vévodilo kolo, na kterém jsme ujeli 82 865 km. Je to dvojnásobek Jarní výzvy. Výsledky sportovců v ostatních disciplínách a celkové výsledky najdete na intranetu Skupiny Metrostav.
Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice září 2024
Mistři a stavbyvedoucí – Plzeň
V plzeňském regionu realizujeme nové zakázky v oblasti pozemního stavitelství a v souvislosti s tím rozšiřujeme naše projektové týmy o stavbyvedoucí a mistry. Detaily k nabídce najdete ZDE.
Mistr na most – Praha
V souvislosti s realizací několika mostů v Praze přijmeme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou na řízení stavebních prací a koordinaci dělníků a subdodavatelů. Nabízíme práci na plný pracovní úvazek v režimu 7 dní práce, 7 dní turnusové volno, služební vůz a dobré finanční ohodnocení. Detaily pozice najdete ZDE.
Budujeme nové železobetonářské týmy
Chcete se zapojit do výstavby velkých projektů a srdce vás táhne k betonářům? Na provoz ŽBK hledáme přípraváře a přípravářky do výrobní i předvýrobní přípravy, mistry a stavbyvedoucí pro stavby po celé ČR. Více k provozu ŽBK a detaily jednotlivých pozic najdete ZDE.
Mistr/ová a stavbyvedoucí na Vysočinu
Naše stávající realizační týmy na Vysočině doplňujeme novými kolegy se zkušenostmi z pozemních staveb na pozice mistrů a stavbyvedoucích. Rádi přivítáme ale i ty, kteří své zkušenosti teprve sbírají. Chcete-li i vy s námi stavět výjimečné projekty, nestyďte se přihlásit! Více o pozici ZDE.
Technická příprava staveb – Praha 8
Do našeho přípravářského týmu na pracoviště v sídle společnosti v Praze na Palmovce hledáme technicky zdatného kolegu či kolegyni. Více k pozici najdete ZDE.
Mistr na středisko důlní techniky
Pro naši divizi 11, která spravuje strojní zařízení a majetek, hledáme šikovného mistra do střediska důlní techniky. Máte rádi stavební a důlní stroje a vzbudili jsme vaši zvědavost? Více o pozici se dočtete ZDE.
Stavbyvedoucí pro ZEVO Mělník
V rámci našeho klíčového projektu - výstavba ZEVO Mělník, hledáme posilu, která umí realizovat energetické projekty. Výstavba spalovny přináší výzvu pro všechny nadšence velkých energetických projektů. Samotná velikost objektu a technický postup řadí tento projekt mezi nejnáročnější a nejzajímavější stavební projekty v ČR. Více informací o projektu na stránkách najdete tady a přihlásit se na pozici můžete ZDE.
Přípravář/ka pozemních staveb
Na naši divizi 3 hledáme do projektového týmu zkušeného přípraváře/ku na výrobní přípravu. Bude zajišťovat především výběr dodavatelů, přípravu a projednání smluv a změnových listů. Více informací k pozici najdete ZDE.
Hlavní stavbyvedoucí – Karlovy vary
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra nebo na další stavební zakázky v kraji přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) – jaderná energetika
Do specializovaného týmu Metrostav DIZ, který se zabývá přípravou podkladů pro velké energetické projekty, mj. i stavební části jaderného zdroje Dukovany 5, hledáme šikovného rozpočtáře či rozpočtářku. Více o pozici najdete ZDE.
Technik/čka strojař/ka do zámečnického střediska – Praha 5 Lochkov
Hledáme šikovné strojaře či strojařky pro projektování, pomoc s přípravou a dohled nad výrobou zámečnických konstrukcí. Na pozici, kde je možnost dále růst, uvítáme jak středoškoláky, tak najdeme uplatnění pro studenty strojních fakult. Více o pozici najdete ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) pro obchodní úsek
Do obchodního úseku Metrostav TBR hledáme šikovné rozpočtáře a rozpočtářky pro kalkulace nabídek, ideálně se znalostí KROS nebo ASPE. Informace k pozici získáte ZDE.
Číslo
Metrostav 16/2024
číslo
Tolik pokojů a apartmánů by měl mít po rekonstrukci a dostavbě Hotel W Prague (bývalý Grand hotel Evropa) na Václavském náměstí. Přestavbu hotelu realizuje tým divize 3.
Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav, Motol a Majer. Tři M, která k sobě patří už hodnou řádku let. Teď tým Josefa Majera dokončuje další část probíhající rekonstrukce LDN – Centra následné péče v pražské FN Motol. Cílem rekonstrukce nejen LDN, ale i objektu Pneumologické kliniky (foto) 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy je především snížit energetickou náročnost budov a poskytnout pacientům nové, moderní prostředí.
Metrostav 16/2024
Metrostav DIZ
Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav, Motol a Majer. Tři M, která k sobě patří už hodnou řádku let. Teď tým Josefa Majera dokončuje další část probíhající rekonstrukce LDN – Centra následné péče v pražské FN Motol. Cílem rekonstrukce nejen LDN, ale i objektu Pneumologické kliniky (foto) 2. lékařské fakulty Univerzity Karlovy je především snížit energetickou náročnost budov a poskytnout pacientům nové, moderní prostředí.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
nížení energetické náročnosti spočívá v kompletní obměně obvodového pláště a střechy s lepšími tepelnými vlastnostmi, dále ve výměně všech vnitřních spotřebičů a v celkové pečlivé regulaci systému topení a chladu. Navíc po dobu pěti let po dokončení se bude provádět energetický audit. Cílem všech opatření je dosažení výrazné energetické úspory a její dlouhodobé udržení,“ uvedl vedoucí projektu Josef Majer.
Po dvou letech od zahájení prací jeho tým finišuje na rekonstrukci Pneumologické kliniky a předává ji investorovi, u LDN skončila první etapa a bude následovat přestěhování křídla A do sekce C, aby stavbaři mohli v příštím roce pokračovat v obnově křídla A. Část Centra následné péče prošlo vnitřní rekonstrukcí, odborníci vyměnili vzduchotechniku a budova nově využívá i rekuperací. Na další zakázce rekonstrukce Pneumologické kliniky je kromě opatření pro snížení energetické náročnosti, rekonstruovaná i jednotka intenzivní péče a bronchoskopický sál, které byly extrémně zatíženy v době boje s nemocí covid-19.
cílem projektu je mimo jiné rekonstrukce bronchoskopického sálu a JIP, které bylo extrémně zatíženo v boji s COVIDEM-19
Jiný režim, nové zkušenosti
Práce probíhaly za provozu či částečného provozu, což do značné míry komplikovalo činnost stavbařů a kladlo vysoké nároky na koordinaci několika zakázek, které na sobě byly zcela závislé, ale ne vždy byly v gesci Metrostavu DIZ. Pro Josefa Majera i jeho tým je především znalost místa i podmínek při práci velmi důležitá. Může totiž těžit ze zkušeností, které v Motole nasbíral v uplynulých sedmnácti letech. Přesto byla tato zakázka přece jen v něčem jiná. Nešlo o stavební postupy, ty má vedoucí projektu i jeho kolegové díky dlouholeté praxi v malíku. Zmiňované zakázky ale byly vypsány v režimu Design & Build. „To s sebou nese poměrně nový způsob myšlení i přípravy a realizace postupů. Nastupujete do zakázky, kde investor definoval některé zásadní požadavky, a je na vás, abyste doslova za pochodu zajistili projektovou dokumentaci, a přitom dodrželi zadání a ekonomické limity. Nejsložitější bylo vypořádat se s tím, že dokumentace se teprve tvořila, ale dodavatelský systém musel být již exaktně určen. Zainteresovali jsme všechny dodavatele na odpovědnosti hlídání objemů vyplývajících z jednotlivých profesí. To se však ne vždy zcela povedlo, i subdodavatelé s tímto systémem ještě neumějí pracovat,“ popisuje Josef Majer.
Nemocniční prostředí navíc s sebou nese vysokou míru odbornosti a je nezbytné během realizace s vedením FN Motol úzce spolupracovat a respektovat jeho požadavky. „Především díky kolektivu spolupracovníků se nám tyto složité postupy daří plnit, i když to opravdu není vždy jednoduché,“ uzavírá vedoucí projektu Josef Majer a už se těší na zahájení rekonstrukce křídla A.
Po Vltavě plula třistatunová ocel
Dne 26. srpna vyplulo z Velké Chuchle speciální plavidlo s ocelovou konstrukcí ŽM16 pro Dvorecký most. Tato konstrukce bude podpírat lešení a bednění mostu mezi břehy a pilíři. Předtím se uskutečnily tři podobné převozy, tento byl poslední.
Metrostav 16/2024
Metrostav TBR
po vltavě plula třistatunová ocelová konstrukce
Z předmontážní plochy ve Velké Chuchli 26. srpna vyplulo speciální plavidlo, které přepravovalo ocelovou konstrukci ke Dvoreckému mostu (snímky). Konstrukce ŽM16 bude sloužit jako podpůrná konstrukce pro vybudování prostorového lešení a bednění budoucí nosné konstrukce mostu mezi břehy a pilíři ve vodě. V minulých týdnech se uskutečnily tři podobné převozy, tento byl poslední.
Mgr. Radim Mana, foto ŘVC ČR
bří ocelová konstrukce s odborným názvem ŽM16 je armádní soupravou pro výstavbu provizorních mostů. Čtvrtá část je 54 m dlouhá a má hmotnost zhruba 300 tun. V součtu mají všechny čtyři části ŽM16 hmotnost 900 tun a na smontování se použilo přibližně 30 000 ks šroubů.
Během pětikilometrového převozu z Velké Chuchle na stavbu Dvoreckého mostu po vodě, speciální plavidlo PMSS systém podplulo mj. Branický a Barrandovský most, čemuž se muselo přizpůsobit uložení konstrukce a nastavení speciálního plavidla PMSS.
Plavidlo, na kterém byla přemístěna pomocná konstrukce, je tvořeno pontonovým systémem. Ten byl sestaven speciálně pro převoz nadrozměrné a těžké ocelové konstrukce. Pontonový systém je vybaven unikátním hydraulickým zvedacím systémem, jehož pomocí se konstrukce v místě stavby uloží na předem připravená ložiska.
Následně po vybetonování dvou mostních polí nad řekou se první dvojice ŽM16 odveze zpátky do Velké Chuchle, zatímco druhá dvojice se přesune do posledního hlavního pole mostu.
opěry a pilíře hotovy
Na stavbě Dvoreckého mostu, který realizují kolegové z Metrostavu TBR ve sdružení, je již hotová kompletní spodní stavba mostu, tzn. opěry a pilíře. Most se skládá z celkem šesti mostních polí – dvě krajní pole mostu (smíchovská a podolská strana) jsou již vybetonována a mostní pole nad ul. Strakonická je těsně před dokončením. V nejbližších měsících se bude souběžně pracovat na výstavbě bednění a ukládky výztuže dvou mostních polí nad řekou, přeložky sítí v ul. Podolské nábřeží, výstavba cyklorampy na most, výstavba budovy informačního centra a výstavbě tramvajové trati v předpolí mostu na podolské straně. Aktuálně je na stavbě použito přes 2350 tun dočasných podpěrných konstrukcí (PIŽMO, ŽM16 a ocelové nosníky).
Bílá brána do města
Nový pražský most by měl být důležitým spojovacím prvkem mezi městskými částmi Smíchov a Podolí. Sloužit má veřejné dopravě, pěším a cyklistům. Jeho design klade důraz na moderní a funkční architekturu. Most bude z bílého betonu a konstrukce je navržena tak, aby co nejméně zasahovala do životního prostředí Vltavy, přičemž zvláštní pozornost byla věnována integraci do městského panoramatu. Očekává se, že most se stane také novým architektonickým symbolem Prahy.
Divize 3
Metrostav 16/2024
Divize 3
Dokončujeme výstavbu bytového domu v pražském Hloubětíně
Nedaleko náměstí OSN v ulici Kolbenova vznikl nový bytový projekt pod názvem Kolbenova Park (KLBNV Park). Samostatný objekt o šesti sekcích se dvěma podzemními a třemi, resp. sedmi nadzemními podlažími, staví tým divize 3 pod vedením Ing. Jana Krajdla.
RED, foto Petr Adámek
rojekt KLBNV Park představuje novou rezidenční čtvrť s celkem šesti bytovými domy zahrnujícími 975 bytových jednotek a řadu komerčních ploch. Součástí většiny bytů budou také balkony, terasy či předzahrádky, parkovací stání i sklepní kóje. V první etapě je budováno 245 bytů v budově C. Většina bytů má vlastní parkovací stání a pro návštěvy je parkování zajištěno přímo v areálu. Uvnitř lokality určitě zaujme park s vodními prvky, promenádou a prvky pro oddech, sport a zábavu.
Zajímavostí je realizace zámečnických říms lemujících po obvodě jednotlivých podlaží celý objekt a v jižní části do ulice Kolbenova osazení stínicích konstrukcí. Bytové domy také využívají moderní technologie s ohledem na životní prostředí. „U venkovních objektů jsme realizovali dvě retenční nádrže na srážkové vody, z nichž v jedné je udržován akumulovaný objem vod pro účely závlahy části zelených ploch. V objektu byla vytvořena veřejná vnitřní promenáda s herními prvky a pergolou,“ doplňuje vedoucí projektu Ing. Krajdl.
Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024
Skupina Metrostav
Stavební spolek se vypravil do Norska
V druhé polovině srpna podnikli členové Stavebního spolku týdenní zájezd do západního Norska (Vestlandet). Na programu byla návštěva staveb Metrostavu a seznámení s jedinečnou norskou krajinou, památkami i kulinářskými specialitami.
Navštívili jsme města a malebné přístavy, např. Trondheim nebo Ålesund. Přeplavili jsme se přes fjord Geiranger zapsaný na seznam UNESCO do stejnojmenného městečka a vystoupali do výšky 1500 metrů nad mořem na vyhlídku vrcholu Dalsnibba, která nás uvítala sněhovou přeháňkou a teplotou šest stupňů. Prohlédli jsme si oceňovanou stavbu Metrostavu – most přes fjord – Åstfjordbrua s tunely Mjønes a Slørdal dokončenou v roce 2020. Zážitkem byla exkurze na rozestavěný most (na snímku) mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøy (silnice Fv. 5878), kterou realizuje Metrostav Norge. Stavbou nás laskavě provedl vedoucí projektu Matěj Novotný se svými spolupracovníky. Nový most, na jehož výstavbě pracuje od loňského února kolem šedesáti metrostaváků, nahradí starý již zcela nevyhovující most. Dokončení realizace je naplánováno na příští rok.
Stavební spolek je edukačně zájmovou organizací zaměstnanců naší Skupiny navazující na tradici VTS Metrostavu.
Mgr. Silvie Marhoulová, foto archiv Metrostavu
PODÍVEJTE SE NA FOTOGALERII
Poděkování za splněný sen
Vloni jsme v rámci projektu SportujeM podpořili Evu Táborskou, které jsme přispěli na přídavný adaptér k invalidnímu vozíku. Eva se narodila s rozštěpem páteře, během života prodělala mnoho operací, přesto svůj život nevzdávala.
Splnil se jí sen, kterým byla účast na Metrostav handy cyklo maratonu. Zatímco vloni Eva nadšeně nasávala atmosféru startu a cíle v roli diváka, letos se jako hendikepovaná cyklistka vydala na trasu společně s Pelotonem naděje. Jejím parťákem byl kolega Lukáš Holeček, který ji doprovázel.
„Jsem moc ráda, že jsem se MHCM mohla zúčastnit a otestovat své síly. Byl to nezapomenutelný zážitek, potkala jsem partu skvělých lidí a nasbírala cenné zkušenosti. Ráda bych poděkovala všem sportovcům ze SportujeM, kteří mi svým pohybem přispěli na adaptér, a také všem, se kterými jsem se potkala na cyklo maratonu,“ dodala Eva.
Mgr. Pavlína Mertl
Pozvánka na seminář Mezi péčí a prací
Při příležitosti Dne seniorů zveme ve čtvrtek 3. 10. od 13.30 hodin do Centra vzdělávání zaměstnance Skupiny Metrostav na seminář pro lidi pečující o osoby blízké.
Účastníci se dozvědí, s čím vším se pečující setkají např. v oblasti zajištění zdravotní péče, vyhledávání a kontaktování sociálních služeb, seznámí se s problematikou řízení o sociální dávky, úprav a vybavení domácnosti vhodnými pomůckami, způsobilosti k právnímu jednání opečovávaných osob až po zajištění péče sociálními, zdravotními či pobytovými službami. Seminář je zdarma a přístupný po registraci. Přihlašovací formulář je dostupný na firemním intranetu nebo se lze přihlásit prostřednictvím personálních manažerů.
Mgr. Jana Kořínková
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrostav 16/2024
Metrem 50
Nová rakouská tunelovací metoda
Ve druhé polovině 80. let přicházela doba, kdy metody výstavby tunelu – štítování a prstencová metoda – dosáhly svého vrcholu a ve shodě s trendy okolního tunelářského světa bylo v podstatě nevyhnutelné, aby se do tuzemských podmínek etabloval nový přístup ke způsobu výstavby tunelů. Je nazýván jako Nová rakouská tunelovací metoda (NRTM), kdy se nerazí celý profil tunelové trouby v kuse, ale probíhá po částech. O této technice pojednává kalendář Metrostavu pro září.
RED, foto archiv Metrostavu
louhé dekády setrvával tunelářský obor v období tzv. klasických metod, které se vyznačovaly zajišťováním výrubu poměrně komplikovanou výdřevou, která byla v dalších fázích nahrazována kamennou, cihelnou či betonovou obezdívkou. Klasické metody se podle geologických podmínek lišily způsobem provádění a každý způsob byl označován podle místa svého vzniku – byly tak známy metody – anglická, německá, belgická, italská či rakouská.
V polovině 20. století se přístup k výstavbě tunelů začal měnit, rozvíjely se rovněž nové strojní technologie, ve větším měřítku se začalo užívat stříkaného betonu. Tento technologický vývoj otevřel dveře ke vzniku nového – avšak ve významu slova převratného či revolučního – způsobu provádění stavby tunelu. Proto je metoda dodnes jmenována jako nová. Byly to právě rakouští inženýři a stavitelé, kteří tomuto způsobu provádění dali teoretický přístup, shrnuli zásady jeho provádění a fakticky jej v roce 1963 uvedli v život. Nerazí se celý profil tunelové trouby v kuse, ale probíhá po částech.
Při výstavbě pražského metra byla tato metoda vůbec poprvé použita zkušebně na konci roku 1988. Jako vhodný objekt pro toto ověření byla vytipována stavba hygienické buňky ve stanici Sokolovská (dnes Florenc). Celková délka raženého úseku byla 22 m a příčný řez podkovovitého tvaru šířky 5,20 m v počvě a výšky 4,60 m. Prvním liniově raženým objektem pomocí NRTM byl traťový tunel pražského metra na trase IV.B-05 mezi stanicemi Kolbenova–Hloubětín. Jednalo se o část levého jednokolejného traťového tunelu o ploše výrubu 28 m2 v délce 347 m.
Podrobnější informace se dozvíte ZDE.
Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Zaměstnanci Skupiny Metrostav se 13. srpna zapojili do jubilejního darovacího dne v Centru vzdělávání na Palmovce. Patří jim dík za to, že absolvovali registraci, vyplnění formulářů, krátké vyšetření a samotný odběr krve.
Metrostav 16/2024
Fotoreportáž
Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté!
RED, foto archiv Metrostavu
Kolegyně a kolegové ze Skupiny Metrostav se 13. srpna zúčastnili jubilejního darovacího dne, který tradičně proběhl v centru vzdělávání Skupiny Metrostav na pražské Palmovce. A že jim patří poděkování: samotnému odběru předchází nezbytná registrace a vyplnění potřebných formulářů, pohovor se zdravotníky a krátké vyšetření.
Odběr probíhá ve spolupráci se zdravotníky z transfuzního oddělení ÚVN v Praze ve Střešovicích, kteří si během ranních hodin připravili improvizované odběrové místo. Pro dárce je proces darování přímo v sídle firmy méně stresující než v klasickém nemocničním prostředí.
Dárce „se napojí“ na odběrovou váhu zhruba na 15 až 20 minut a poskytne tak necelý půllitr krve. Při účasti kolem padesáti našich kolegů se při tomto letním odběru celkem podařilo získat 25 litrů.
Jubilejní opakování akce, která má kořeny v roce 2005, připomnělo pohoštění ve formě dortíku se čtyřicítkou. Děkujeme dárcům i těm, kteří se nakonec z různých důvodů odběru zúčastnit nemohli, a věříme, že této smysluplné akci zachováte přízeň. Další odběr je naplánován na pátek 8. listopadu.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
11_Divize 3 – Fotogalerie
Nová rezidenční čtvrť s celkem šesti bytovými domy zahrnujícími 975 bytových jednotek a řadu komerčních ploch.
Určitě zaujme park uvnitř lokality s vodními prvky, promenádou a různými typy prvků pro oddech, sport a zábavu.
Součástí většiny bytů budou také balkony, terasy či předzahrádky.
Vstupní a společné prostory bytového domu jsou na vysoké úrovni.
Zajímavostí objektu jsou zámečnické římsy lemujících po obvodě jednotlivých podlaží celý objekt.
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Součástí křížení je cca 745 m dlouhá dvouproudová vana, respektive úsek 185 m vana a 552,5 m dlouhý tunel Baukau, který prochází pod oběma dálnicemi A42 a A43.
Součástí křížení je cca 745 m dlouhá dvouproudová vana, respektive úsek 185 m vana a 552,5 m dlouhý tunel Baukau, který prochází pod oběma dálnicemi A42 a A43.
Tunel byl postaven metodou otevřené nebo zakryté stavby.
Hrubé stavební práce byly ukončeny a v současnosti probíhá ještě instalace technického vybavení tunelu.
12_Skupina Metrostav – Norsko – Fotogalerie
Na vyhlídce v Ålesundu.
Stavba mostu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøy.
Stavba mostu mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøy.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007