Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 16/2024

Skupina Metrostav

Stavební spolek se vypravil do Norska

V druhé polovině srpna podnikli členové Stavebního spolku týdenní zájezd do západního Norska (Vestlandet). Na programu byla návštěva staveb Metrostavu a seznámení s jedinečnou norskou krajinou, památkami i kulinářskými specialitami.

Navštívili jsme města a malebné přístavy, např. Trondheim nebo Ålesund. Přeplavili jsme se přes fjord Geiranger zapsaný na seznam UNESCO do stejnojmenného městečka a vystoupali do výšky 1500 metrů nad mořem na vyhlídku vrcholu Dalsnibba, která nás uvítala sněhovou přeháňkou a teplotou šest stupňů. Prohlédli jsme si oceňovanou stavbu Metrostavu – most přes fjord – Åstfjordbrua s tunely Mjønes a Slørdal dokončenou v roce 2020. Zážitkem byla exkurze na rozestavěný most (na snímku) mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøy (silnice Fv. 5878), kterou realizuje Metrostav Norge. Stavbou nás laskavě provedl vedoucí projektu Matěj Novotný se svými spolupracovníky. Nový most, na jehož výstavbě pracuje od loňského února kolem šedesáti metrostaváků, nahradí starý již zcela nevyhovující most. Dokončení realizace je naplánováno na příští rok.

Stavební spolek je edukačně zájmovou organizací zaměstnanců naší Skupiny navazující na tradici VTS Metrostavu.

Mgr. Silvie Marhoulová, foto archiv Metrostavu

PODÍVEJTE SE NA FOTOGALERII

 

Poděkování za splněný sen

Vloni jsme v rámci projektu SportujeM podpořili Evu Táborskou, které jsme přispěli na přídavný adaptér k invalidnímu vozíku. Eva se narodila s rozštěpem páteře, během života prodělala mnoho operací, přesto svůj život nevzdávala.

Splnil se jí sen, kterým byla účast na Metrostav handy cyklo maratonu. Zatímco vloni Eva nadšeně nasávala atmosféru startu a cíle v roli diváka, letos se jako hendikepovaná cyklistka vydala na trasu společně s Pelotonem naděje. Jejím parťákem byl kolega Lukáš Holeček, který ji doprovázel.

„Jsem moc ráda, že jsem se MHCM mohla zúčastnit a otestovat své síly. Byl to nezapomenutelný zážitek, potkala jsem partu skvělých lidí a nasbírala cenné zkušenosti. Ráda bych poděkovala všem sportovcům ze SportujeM, kteří mi svým pohybem přispěli na adaptér, a také všem, se kterými jsem se potkala na cyklo maratonu,“ dodala Eva.

Mgr. Pavlína Mertl

 

Pozvánka na seminář Mezi péčí a prací 

Při příležitosti Dne seniorů zveme ve čtvrtek 3. 10. od 13.30 hodin do Centra vzdělávání zaměstnance Skupiny Metrostav na seminář pro lidi pečující o osoby blízké.

Účastníci se dozvědí, s čím vším se pečující setkají např. v oblasti zajištění zdravotní péče, vyhledávání a kontaktování so­ciálních služeb, seznámí se s problematikou řízení o sociální dávky, úprav a vybavení domácnosti vhodnými pomůckami, způsobilosti k právnímu jednání opečovávaných osob až po zajištění péče sociálními, zdravotními či pobytovými službami. Seminář je zdarma a přístupný po registraci. Přihlašovací formulář je dostupný na firemním intranetu nebo se lze přihlásit prostřednictvím personálních manažerů.

Mgr. Jana Kořínková

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

Metrostav 16/2024

Metrem 50

Nová rakouská tunelovací metoda

Ve druhé polovině 80. let přicházela doba, kdy metody výstavby tunelu – štítování a prstencová metoda – dosáhly svého vrcholu a ve shodě s trendy okolního tunelářského světa bylo v podstatě nevyhnutelné, aby se do tuzemských podmínek etabloval nový přístup ke způsobu výstavby tunelů. Je nazýván jako Nová rakouská tunelovací metoda (NRTM), kdy se nerazí celý profil tunelové trouby v kuse, ale probíhá po částech. O této technice pojednává kalendář Metrostavu pro září.

RED, foto archiv Metrostavu

D

louhé dekády setrvával tunelářský obor v období tzv. klasických metod, které se vyznačovaly zajišťováním výrubu poměrně komplikovanou výdřevou, která byla v dalších fázích nahrazována kamennou, cihelnou či betonovou obezdívkou. Klasické metody se podle geologických podmínek lišily způsobem provádění a každý způsob byl označován podle místa svého vzniku – byly tak známy metody – anglická, německá, belgická, italská či rakouská.

V polovině 20. století se přístup k výstavbě tunelů začal měnit, rozvíjely se rovněž nové strojní technologie, ve větším měřítku se začalo užívat stříkaného betonu. Tento technologický vývoj otevřel dveře ke vzniku nového – avšak ve významu slova převratného či revolučního – způsobu provádění stavby tunelu. Proto je metoda dodnes jmenována jako nová. Byly to právě rakouští inženýři a stavitelé, kteří tomuto způsobu provádění dali teoretický přístup, shrnuli zásady jeho provádění a fakticky jej v roce 1963 uvedli v život. Nerazí se celý profil tunelové trouby v kuse, ale probíhá po částech.

Při výstavbě pražského metra byla tato metoda vůbec poprvé použita zkušebně na konci roku 1988. Jako vhodný objekt pro toto ověření byla vytipována stavba hygie­nické buňky ve stanici Sokolovská (dnes Florenc). Celková délka raženého úseku byla 22 m a příčný řez podkovovitého tvaru šířky 5,20 m v počvě a výšky 4,60 m. Prvním liniově raženým objektem pomocí NRTM byl traťový tunel pražského metra na trase IV.B-05 mezi stanicemi Kolbenova–Hloubětín. Jednalo se o část levého jednokolejného traťového tunelu o ploše výrubu 28 m2 v délce 347 m.

Podrobnější informace se dozvíte ZDE.

Metrostav 16/2024

Fotoreportáž

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté!

RED, foto archiv Metrostavu

Kolegyně a kolegové ze Skupiny Metrostav se 13. srpna zúčastnili jubilejního darovacího dne, který tradičně proběhl v centru vzdělávání Skupiny Metrostav na pražské Palmovce. A že jim patří poděkování: samotnému odběru předchází nezbytná registrace a vyplnění potřebných formulářů, pohovor se zdravotníky a krátké vyšetření.

Odběr probíhá ve spolupráci se zdravotníky z transfuzního oddělení ÚVN v Praze ve Střešovicích, kteří si během ranních hodin připravili improvizované odběrové místo. Pro dárce je proces darování přímo v sídle firmy méně stresující než v klasickém nemocničním prostředí.

Dárce „se napojí“ na odběrovou váhu zhruba na 15 až 20 minut a poskytne tak necelý půllitr krve. Při účasti kolem padesáti našich kolegů se při tomto letním odběru celkem podařilo získat 25 litrů.

Jubilejní opakování akce, která má kořeny v roce 2005, připomnělo pohoštění ve formě dortíku se čtyřicítkou. Děkujeme dárcům i těm, kteří se nakonec z různých důvodů odběru zúčastnit nemohli, a věříme, že této smysluplné akci zachováte přízeň. Další odběr je naplánován na pátek 8. listopadu.


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

David Kalců, DiS. (předseda)

Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)

Ing. Roman Čech

Ing. Kateřina Hainzová, MBA

Mgr. Jana Kořínková, MBA

Ing. Aleš Knobloch

Ing. Petr Půta

Mgr. Radim Mana

Ing. Jitka Neklanová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

 

Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova
Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024, Ptáme se
Metrostav 16/2024, Fotosloupek
Metrostav 16/2024, SportujeM
Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024, Číslo
Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel
Metrostav 16/2024, Divize 3
Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024, Metrem 50
Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova

U velké výstavby nového Smíchova

Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 16/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 16/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel

Po Vltavě plula třistatunová ocel

Metrostav 16/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

13

Sending statistics …

Rendering Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté (364809): (4/4) (4 ms)

Rendering Metrem 50 (364808): (1/2) (5 ms)

Rendering Skupina Metrostav (364807): (1/2) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9421/item1148185-small.jpg

 i9421/item1148199.svg

 i9421/item1148187-small.jpg

 i9421/item1148186.svg

 i9421/item1148188-small.jpg

 i9421/item1148189-small.jpg

 i9421/item1148190-small.jpg

 i9421/item1148191-small.jpg