Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

16

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

11. září 2024

ročník 36

U velké výstavby nového Smíchova

Každý, kdo projíždí pražským Smíchovem, si musí mezi stanicemi metra Anděl a Smíchovské nádraží všimnout velmi rušné výstavby. Od dubna se na ní podílí také tým divize 1 vedený Jiřím Čelišem, který zde v rámci projektu Smíchov City Jih buduje dvě administrativní budovy (OLOW1 a OLOW2) a hotel (OLHR) včetně infrastruktury.

Lenka Svobodová, vizualizace Baumschlager Eberle Architekten, Pavel Hnilička Architekti

V

šechny zakázky zajišťujeme spolu s tvorbou realizační projektové dokumentace a kompletního inženýringu. Na ploše, kde dnes jako generální dodavatel zároveň s námi působí nejméně šest jiných velkých stavebních firem – a další se připojí za rok, kdy zde začne stavba základní školy, několika bytových domů a dopravního terminálu – je a ještě bude nesmírně složitá koordinace logistiky včetně dopravy. V rámci všech účastníků výstavby dnes třeba řešíme umístění 15 věžových jeřábů! A k tomu přistupuje sladění činností s TSK, s níž provádíme rekonstrukci přilehlých dopravně velmi vytížených ulic a křižovatek,“ říká vedoucí výstavby.

Už dnes na stavební ploše svítí nové buňky Metrostavu. Z celkových 240 jich červených bude polovina. Součástí zařízení staveniště je parkovací plocha pro asi 200 vozidel, kde veškeré vjezdy a vstupy ke stavbám střeží automatizovaný kamerový a přístupový systém. Práci stavbařům zpříjemní provizorní kantýna se zahrádkou a terasou pro asi 80 lidí a mobilní stavebniny.

smíchov city je největší urbanizací v centrální praze od vzniku vinohrad v 19. století

„Z infrastruktury už máme z většiny hotovou kanalizaci, vodovod i plynovod v části východní komunikace, která spojuje ulice Nádražní a Dobříšská, a násyp naší části kruhového objezdu na křižovatce Dobříšská. U převážně hotelového objektu OLHR jsme dokončili zemní práce, hlubinné pilotové založení a z 95 procent i geotermální vrty. Také jsme už úspěšně zahájili stavbu OLOW1 a OLOW2,“ popisuje Jiří Čeliš.

Mezi obtíže patří i splnění požadavků finálních klientů obou administrativních objektů, které musí splňovat certifikaci BREEAM outstanding, tedy nejvyšší mimořádně trvalou udržitelnost budovy vzhledem k životnímu prostředí. Primární zdroj tepla pro všechny objekty zajistí tepelná čerpadla země-voda s celkem 169 až 199 m hlubokými geotermálními vrty. Dlaždiči také na závěr díla musí plochu více než 30 000 m2 společného bulváru pokrýt velkoformátovými kamennými dlaždicemi s tloušťkou 16 cm. „Navíc provádíme stavbu, kde budeme aplikovat ESG – tedy zodpovědný a udržitelný přístup k stavitelství obecně,“ doplňuje Jiří Čeliš.

 

Život místo kolejí 

Na místě jednoho z největších brownfieldů v Praze – bývalého nákladového nádraží na Smíchově – roste na ploše kolem 20 hektarů nová městská čtvrť Smíchov City (vizualizace).

Stavbu severní části zahájila developerská společnost Sekyra Group roku 2020. Smíchov City Jih, jejíž budování se dnes rozbíhá, zahrne čtyři objekty České spořitelny, tři administrativní budovy (OLOW1, OLOW2, OLOE) a hotel (OLHR). Projekty OLOW1 (s obestavěným prostorem přes 90 000 m3 pro více než 1350 zaměstnanců), OLOW2 (110 000 m3 pro asi 1600 zaměstnanců) a OLHR (60 000 m3 se zhruba 150 pokoji) včetně infrastruktury zajišťuje tým divize 1 Metrostavu vedený Jiřím Čelišem. Celou zakázku by měl ukončit do dubna roku 2028.

V lokalitě současně probíhá i modernizace železničního nádraží Praha-Smíchov včetně přestupního terminálu a výstavby nové odbavovací haly, na nichž se významně podílí Metrostav TBR.

Metrostav 16/2024

Krátce Aktuálně

ZŠ Chvaly díky pomoci Metrostavu DIZ v provozu

S počátkem školního roku byly opětovně zprovozněny učebny 25 let staré základní školy v Horních Počernicích, na jejichž sanaci po havárii podhledů intenzivně pracovali kolegové Marek Janeba a Tomáš Fidra ze závodu 9 během školních prázdnin. Kromě výměny sádrokartonových podhledů bylo nutno provést i tesařské a zámečnické zesílení krovu. Za zdárným výsledkem stojí i nadstandardní spolupráce zástupců školy, městské části a projektanta.

Golf pro Paraple vynesl rekordní částku

Metrostav se letos opět stal generálním partnerem Golfu pro Paraple, který se uskutečnil 15. až 16. srpna v areálu Cihelny Golf & Wellness Resort v Karlových Varech. výtěžek pro Centrum Paraple dosáhl rekordní výše přesných 2 000 000 korun! Jedná se o nejvyšší vybranou částku v historii Golfu pro Paraple.

M.zone na SPŠ stavební Josefa Gočára

Za podpory společnosti Metrostav DIZ vznikl ve Střední průmyslové škole stavební Josefa Gočára v Praze prostor m.zone, který bude sloužit studentům a studentkám v době přestávek a studijního volna. Společně s nově rekonstruovanou studovnou tak vzniklo místo, které zpříjemní všem žákům čas strávený ve škole. Vizuální ztvárnění m.zone (foto) odkazuje na práci Josefa Gočára, stavbu Winternitzových automatických mlýnů, jež měl Metrostav možnost rekonstruovat.

 

Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova
Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024, Ptáme se
Metrostav 16/2024, Fotosloupek
Metrostav 16/2024, SportujeM
Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024, Číslo
Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel
Metrostav 16/2024, Divize 3
Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024, Metrem 50
Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova

U velké výstavby nového Smíchova

Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 16/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 16/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel

Po Vltavě plula třistatunová ocel

Metrostav 16/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

1

Sending statistics …

Rendering Krátce Aktuálně (364798): (2/2) (0 ms)

Rendering U velké výstavby nového Smíchova (364797): (3/5) (15 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9421/item1148101.svg

 i9421/item1148155-small.jpg

 i9421/item1148153.svg

 i9421/item1148154-small.jpg

 i9421/item1148156-small.jpg

 i9421/item1148158-small.jpg[p2]

 i9421/item1148157-small.jpg[p2]

 i9421/vth470381-1.jpg (2x)

 i9421/vth470304-1.jpg (2x)

 i9421/vth470314-1.jpg (2x)

 i9421/vth470319-1.jpg (2x)

 i9421/vth470323-1.jpg (2x)

 i9421/vth470329-1.jpg (2x)

 i9421/vth470401-1.jpg (2x)

 i9421/vth470389-1.jpg[p1]

 i9421/vth470385-1.jpg[p1]

 i9421/vth470387-1.jpg[p1]

 i9421/vth470358-1.jpg[p1]

 i9421/vth470431-1.jpg[p1]

 i9421/vth470372-1.jpg[p1]

 i9421/vth470378-1.jpg[p1]

 i9421/item1148155-medium.jpg[p3]

 i9421/item1148154-medium.jpg[p3]

 i9421/item1148156-medium.jpg[p3]