Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 16/2024

Metrostav TBR

po vltavě plula třistatunová ocelová konstrukce

Z předmontážní plochy ve Velké Chuchli 26. srpna vyplulo speciální plavidlo, které přepravovalo ocelovou konstrukci ke Dvoreckému mostu (snímky). Konstrukce ŽM16 bude sloužit jako podpůrná konstrukce pro vybudování prostorového lešení a bednění budoucí nosné konstrukce mostu mezi břehy a pilíři ve vodě. V minulých týdnech se uskutečnily tři podobné převozy, tento byl poslední.

Mgr. Radim Mana, foto ŘVC ČR

O

bří ocelová konstrukce s odborným názvem ŽM16 je armádní soupravou pro výstavbu provizorních mostů. Čtvrtá část je 54 m dlouhá a má hmotnost zhruba 300 tun. V součtu mají všechny čtyři části ŽM16 hmotnost 900 tun a na smontování se použilo přibližně 30 000 ks šroubů.

Během pětikilometrového převozu z Velké Chuchle na stavbu Dvoreckého mostu po vodě, speciální plavidlo PMSS systém podplulo mj. Branický a Barrandovský most, čemuž se muselo přizpůsobit uložení konstrukce a nastavení speciálního plavidla PMSS.

Plavidlo, na kterém byla přemístěna pomocná konstrukce, je tvořeno pontonovým systémem. Ten byl sestaven speciálně pro převoz nadrozměrné a těžké ocelové konstrukce. Pontonový systém je vybaven unikátním hydraulickým zvedacím systémem, jehož pomocí se konstrukce v místě stavby uloží na předem připravená ložiska.

Následně po vybetonování dvou mostních polí nad řekou se první dvojice ŽM16 odveze zpátky do Velké Chuchle, zatímco druhá dvojice se přesune do posledního hlavního pole mostu.

opěry a pilíře hotovy

Na stavbě Dvoreckého mostu, který realizují kolegové z Metrostavu TBR ve sdružení, je již hotová kompletní spodní stavba mostu, tzn. opěry a pilíře. Most se skládá z celkem šesti mostních polí – dvě krajní pole mostu (smíchovská a podolská strana) jsou již vybetonována a mostní pole nad ul. Strakonická je těsně před dokončením. V nejbližších měsících se bude souběžně pracovat na výstavbě bednění a ukládky výztuže dvou mostních polí nad řekou, přeložky sítí v ul. Podolské nábřeží, výstavba cyklorampy na most, výstavba budovy informačního centra a výstavbě tramvajové trati v předpolí mostu na podolské straně. Aktuálně je na stavbě použito přes 2350 tun dočasných podpěrných konstrukcí (PIŽMO, ŽM16 a ocelové nosníky).

 

Bílá brána do města

Nový pražský most by měl být důležitým spojovacím prvkem mezi městskými částmi Smíchov a Podolí. Sloužit má veřejné dopravě, pěším a cyklistům. Jeho design klade důraz na moderní a funkční architekturu. Most bude z bílého betonu a konstrukce je navržena tak, aby co nejméně zasahovala do životního prostředí Vltavy, přičemž zvláštní pozornost byla věnována integraci do městského panoramatu. Očekává se, že most se stane také novým architektonickým symbolem Prahy.

Metrostav 16/2024

Divize 3

Dokončujeme výstavbu bytového domu v pražském Hloubětíně

Nedaleko náměstí OSN v ulici Kolbenova vznikl nový bytový projekt pod názvem Kolbenova Park (KLBNV Park). Samostatný objekt o šesti sekcích se dvěma podzemními a třemi, resp. sedmi nadzemními podlažími, staví tým divize 3 pod vedením Ing. Jana Krajdla.

RED, foto Petr Adámek

P

rojekt KLBNV Park představuje novou rezidenční čtvrť s celkem šesti bytovými domy zahrnujícími 975 bytových jednotek a řadu komerčních ploch. Součástí většiny bytů budou také balkony, terasy či předzahrádky, parkovací stání i sklepní kóje. V první etapě je budováno 245 bytů v budově C. Většina bytů má vlastní parkovací stání a pro návštěvy je parkování zajištěno přímo v areálu. Uvnitř lokality určitě zaujme park s vodními prvky, promenádou a prvky pro oddech, sport a zábavu.

Zajímavostí je realizace zámečnických říms lemujících po obvodě jednotlivých podlaží celý objekt a v jižní části do ulice Kolbenova osazení stínicích konstrukcí. Bytové domy také využívají moderní technologie s ohledem na životní prostředí. „U venkovních objektů jsme realizovali dvě retenční nádrže na srážkové vody, z nichž v jedné je udržován akumulovaný objem vod pro účely závlahy části zelených ploch. V objektu byla vytvořena veřejná vnitřní promenáda s herními prvky a pergolou,“ doplňuje vedoucí projektu Ing. Krajdl.

Metrostav 16/2024

Skupina Metrostav

Stavební spolek se vypravil do Norska

V druhé polovině srpna podnikli členové Stavebního spolku týdenní zájezd do západního Norska (Vestlandet). Na programu byla návštěva staveb Metrostavu a seznámení s jedinečnou norskou krajinou, památkami i kulinářskými specialitami.

Navštívili jsme města a malebné přístavy, např. Trondheim nebo Ålesund. Přeplavili jsme se přes fjord Geiranger zapsaný na seznam UNESCO do stejnojmenného městečka a vystoupali do výšky 1500 metrů nad mořem na vyhlídku vrcholu Dalsnibba, která nás uvítala sněhovou přeháňkou a teplotou šest stupňů. Prohlédli jsme si oceňovanou stavbu Metrostavu – most přes fjord – Åstfjordbrua s tunely Mjønes a Slørdal dokončenou v roce 2020. Zážitkem byla exkurze na rozestavěný most (na snímku) mezi ostrovy Bergsøya a Nerlandsøy (silnice Fv. 5878), kterou realizuje Metrostav Norge. Stavbou nás laskavě provedl vedoucí projektu Matěj Novotný se svými spolupracovníky. Nový most, na jehož výstavbě pracuje od loňského února kolem šedesáti metrostaváků, nahradí starý již zcela nevyhovující most. Dokončení realizace je naplánováno na příští rok.

Stavební spolek je edukačně zájmovou organizací zaměstnanců naší Skupiny navazující na tradici VTS Metrostavu.

Mgr. Silvie Marhoulová, foto archiv Metrostavu

PODÍVEJTE SE NA FOTOGALERII

 

Poděkování za splněný sen

Vloni jsme v rámci projektu SportujeM podpořili Evu Táborskou, které jsme přispěli na přídavný adaptér k invalidnímu vozíku. Eva se narodila s rozštěpem páteře, během života prodělala mnoho operací, přesto svůj život nevzdávala.

Splnil se jí sen, kterým byla účast na Metrostav handy cyklo maratonu. Zatímco vloni Eva nadšeně nasávala atmosféru startu a cíle v roli diváka, letos se jako hendikepovaná cyklistka vydala na trasu společně s Pelotonem naděje. Jejím parťákem byl kolega Lukáš Holeček, který ji doprovázel.

„Jsem moc ráda, že jsem se MHCM mohla zúčastnit a otestovat své síly. Byl to nezapomenutelný zážitek, potkala jsem partu skvělých lidí a nasbírala cenné zkušenosti. Ráda bych poděkovala všem sportovcům ze SportujeM, kteří mi svým pohybem přispěli na adaptér, a také všem, se kterými jsem se potkala na cyklo maratonu,“ dodala Eva.

Mgr. Pavlína Mertl

 

Pozvánka na seminář Mezi péčí a prací 

Při příležitosti Dne seniorů zveme ve čtvrtek 3. 10. od 13.30 hodin do Centra vzdělávání zaměstnance Skupiny Metrostav na seminář pro lidi pečující o osoby blízké.

Účastníci se dozvědí, s čím vším se pečující setkají např. v oblasti zajištění zdravotní péče, vyhledávání a kontaktování so­ciálních služeb, seznámí se s problematikou řízení o sociální dávky, úprav a vybavení domácnosti vhodnými pomůckami, způsobilosti k právnímu jednání opečovávaných osob až po zajištění péče sociálními, zdravotními či pobytovými službami. Seminář je zdarma a přístupný po registraci. Přihlašovací formulář je dostupný na firemním intranetu nebo se lze přihlásit prostřednictvím personálních manažerů.

Mgr. Jana Kořínková

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

 

Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova
Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 16/2024, Ptáme se
Metrostav 16/2024, Fotosloupek
Metrostav 16/2024, SportujeM
Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 16/2024, Číslo
Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje
Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel
Metrostav 16/2024, Divize 3
Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 16/2024, Metrem 50
Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté
Metrostav 16/2024, U velké výstavby nového Smíchova

U velké výstavby nového Smíchova

Metrostav 16/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 16/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 16/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 16/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 16/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 16/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 16/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 16/2024, Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Rekonstrukce FN Motol úspěšně pokračuje

Metrostav 16/2024, Po Vltavě plula třistatunová ocel

Po Vltavě plula třistatunová ocel

Metrostav 16/2024, Divize 3

Divize 3

Metrostav 16/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 16/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 16/2024, Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

Daruj krev s Metrostavem počtyřicáté

11

Article Divize 3 waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (364807): (1/2) (1 ms)

Rendering Divize 3 (364806): (1/3) (3 ms)

Rendering Po Vltavě plula třistatunová ocel (364805): (2/3) (15 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9421/item1148176-small.jpg

 i9421/item1148175.svg

 i9421/item1148177-small.jpg

 i9421/item1148179-small.jpg

 i9421/item1148127.svg

 i9421/item1148178.svg[p3]

 i9421/item1148185-small.jpg[p2]

 i9421/item1148199.svg[p3]

 i9421/item1148179-medium.jpg[p3]

 i9421/vth470381-1.jpg (2x)

 i9421/vth470304-1.jpg (2x)

 i9421/vth470314-1.jpg (2x)

 i9421/vth470319-1.jpg (2x)

 i9421/vth470323-1.jpg (2x)

 i9421/vth470329-1.jpg (2x)

 i9421/vth470401-1.jpg (2x)

 i9421/vth470389-1.jpg[p1]

 i9421/vth470385-1.jpg[p1]

 i9421/vth470387-1.jpg[p1]

 i9421/vth470358-1.jpg[p1]

 i9421/vth470431-1.jpg[p1]

 i9421/vth470372-1.jpg[p1]

 i9421/vth470378-1.jpg[p1]