Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

BeMo Tunnelling

Hamburské metro U4 Horner Geest

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) rozšiřuje podzemní dráhu v Hamburku, kde realizuje úsek č. 1 a 2. Od naší poslední zprávy o postupu prací na této trase (foto) do čtvrti Horner Geest U4 se toho v rámci projektu událo mnoho.

Alexander Laimböck, Michael Höllrigl, Andreas Rabe, foto archiv BeMo

D

ruhý stavební úsek, který byl včetně prováděcího projektu svěřen do péče BeMo, byl získán díky inovativním nápadům, které se týkaly technického řešení stavebních prací daného úseku projektu. Rozsah výkonů zahrnuje dvoukolejnou trať metra se dvěma stanicemi v délce cca 2000 m. Výstavba první podzemní stěny byla již zahájena. Druhá jednotka na zhotovení podzemní stěny přišla na řadu od října. Projekční práce  a odsouhlasování se zadavatelem jsou v plném proudu a celý tým pracuje na tom, aby naplnil smluvní a termínové podmínky. Dokončení je naplánováno na rok 2026.

Z větší části jsou dokončeny stavební jámy. Výzvy nastolené geologickými podmínkami byly společně se zadavatelem úspěšně zvládnuty. Realizace stavebních jam probíhá vesměs jako podzemní stěna v režii firmy Zakládání a.s. V některých částech jsou pro zhotovení stavební jámy uplatněny vrtané piloty.

Na lince u4 bude dvoukolejná trať metra v délce 2000 metrů se dvěma stanicemi

Úspěšně se podařilo již zvládnut také technicky náročnou výstavbu betonového dna stavební jámy pod hladinou vody o velikosti cca 1500 m3 zabudovaného betonu. Vlastní výkop v prostoru, který je zaplněn vodou, proběhl takzvaným vrtným výplachem, resp. metodou dredging s doprovodem potápěčů. A naplno běží práce v oblasti stanice metra Horner Rennbahn. To se týká dokončení stavebních jam i provádění železobetonářských prací po jednotlivých úsecích. Budování stanice metra je rozděleno na tři části z důvodu pozemního a nadzemního vedení dopravy.

Předání tunelových úseků pro účely pokládání kolejového svršku prochází etapou odsouhlasení se společností Hamburger Hochbahn. V úplně dokončených stavebních objektech tunelu 1. stavebního úseku se mezitím začalo na naplno se zásypovými pracemi.

Plánování a organizace prací pro výluku provozu metra od 1. května 2023 běží naplno a probíhá zajištění potřebných kapacit. Z důvodu dodržení termínů výstavby v oblasti tunelů přijdou k použití filigránové prefabrikátové stropy ze železobetonu s vlákny z PP materiálů. V rámci výluky budou vybudována obě spojovací stavební díla na východním a západním konci a vznikne křižující stavební dílo sloužící k vyvedení spojovací koleje pro 2. stavební úsek. Práce na 1. stavebním úseku by měly skončit v roce 2024. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Mgr. Marek Schimmer

Vedoucí Centra vzdělávání Skupiny Metrostav

Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy se věnoval studiu sociální psychologie a personálního managementu. Marek Schimmer se pak dvacet let v praxi pohyboval v oblasti vzdělávání a HR managementu v rámci řady mezinárodních společností, z toho v několika provozně-výrobních firmách např. Schneider Electric a McDonald's. Před nástupem do Metrostavu vedl tým vzdělávání a rozvoje na Letišti Praha. Naše skupinové Centrum vzdělávání řídí od letošního jara.

Co vás přimělo k tomu vést v našem stavebním koncernu školicí centrum?

Jsou mi obecně sympatické společnosti, které vytvářejí konkrétní hodnoty na základě práce svých lidí, těchto lidí si váží a pečují o ně. Metrostav je jednoznačně takovouto společností.

Jaké jsou nyní trendy ve firemním vzdělávání?

Současným trendem firemního vzdělávání u nás i v zahraničí je téma změny nebo rozšiřování kvalifikací, tzv. upskilling a reskilling, které jistě souvisejí s nedostatkem odborných profesí na trhu práce. Obecně se vytváří větší tlak na univerzalitu dovedností a na rozšiřování typů kvalifikací. Jednoduše řečeno: „dobrý jeřábník může být i dobrý svářeč a dobrý účetní může být například také dobrý přípravář“. 

Na co se naši zaměstnanci mohou v následujícím období těšit?

Do konce roku chystáme oživení odborně‑technického rozvoje v podobě školení pro stavbyvedoucí a přípraváře, které bylo v minulém období kvůli covidu odloženo. Vytváříme e-learningové kurzy tak, abychom zefektivnili teoretickou přípravu ve prospěch interaktivnější prezenční formy. V budoucnu bychom se kromě jiného v Centru vzdělávání rádi věnovali využívání nových technologií, v profesním vzdělávání například i možnosti využívání virtuální reality.

Jste tedy nakloněn elektronickým formám školení?

Jsem obecně nakloněn tomu, co funguje. Elektronická forma školení rozhodně funguje a zjednodušuje určitý typ vzdělávání, ovšem nenahrazuje praktický prezenční trénink. Úspěšné vzdělávání je vždy kombinací více metod, které jsou odvislé od formy a obsahu. Obecně vždy platí: „Co slyším, to zapomenu. Co vidím, si pamatuji. Co si vyzkouším, tomu rozumím.“

Jakou vidíte budoucnost Centra vzdělávání?

Centrum z mého pohledu plní v současnosti skvělou organizační, školicí a evidenční roli. Budoucnost Centra vzdělávání je částečně dána také dalším rozvojem Skupiny a jejích potřeb. V dalších letech by se podle mě Centrum mělo zaměřit také na inovace a rozvoj nových metod a typů školení ve Skupině jak v oblasti profesních kurzů, tak i digitálního rozvoje a sdílení zkušeností samotných zaměstnanců.

Čemu se rád věnujete ve volném čase?

Jelikož jsem od dětství sportoval a třicet let hrál aktivně volejbal, touha po pohybu mě neopustila. Volný čas tedy většinou trávím s přáteli a rodinou na kole, v horách nebo na vodě. Společenství a zábava okolo sportu jsou tedy kromě rodiny asi to nejcennější, co mám.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Prestižní trofeje

Galavečer, který proběhl 13. října v Betlémské kapli v Praze, přinesl Metrostavu velké uznání a poděkování za úsilí a práci našich kolegů.

Dvě realizace proměnily nominace a získaly titul Stavba roku 2022! Pyšní se jím projekty Úprava ohlaví Plavební komory Hořín, divize 6 a Rekonstrukce Armádního muzea Žižkov, divize 1 a divize 3. Zvláštní ceny obdržely: Bečov nad Teplou – rekonstrukce Pluhovských domů, divize 9 a Modernizace TÚ Praha Hostivař – Praha hl. n., divize 5. Šlo o vyhlášení jubilejního 30. ročníku soutěže, kterou pořádá Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství. Děkujeme investorům za důvěru a gratulujeme kolegyním a kolegům, kteří se na oceněných projektech podíleli!

 

Metrostav 19/2022, Viviena II
Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 19/2022, VD Orlík
Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 19/2022, Ptáme se
Metrostav 19/2022, Fotosloupek
Metrostav 19/2022, M-Zone
Metrostav 19/2022, Číslo
Metrostav 19/2022, Divize 6
Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3
Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 19/2022, Fotoreportáž
Metrostav 19/2022, Viviena II

Viviena II

Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 19/2022, VD Orlík

VD Orlík

Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 19/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 19/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 19/2022, M-Zone

M-Zone

Metrostav 19/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 19/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3

Divize 1 a 3

Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 19/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Fotosloupek (248730): (2/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (248729): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (248728): (1/3) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6122/item751338-small.jpg

 i6122/item751339.svg

 i6122/item751337.svg

 i6122/item751348-small.jpg

 i6122/item751351-small.jpg

 i6122/item751352-small.jpg