Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

M-Zone

Nová platforma pro studenty

Možná jste již zaznamenali, že jsme spustili novou platformu „M-zone“. Zastřešili jsme pod ni aktivity, které děláme pro studenty stavebních fakult na vysokých školách. Platforma má vlastní internetové stránky www.emzone.cz, kde studenti najdou ucelený přehled všeho, co pro ně připravujeme. Komunikaci podporujeme také na Facebooku a Instagramu pod uživatelským jménem @ucime.vas.stavet.

Mgr. Markéta Purnochová

www.emzone.cz 

V

rámci M-zone jsme ve­dle dobře fungujících exkurzí, odborných přednášek a praxí právě spustili dva nové projekty. Prvním z nich je „Stav se na kolečko“ a jedná se o praktický vzdělávací program, při němž si u nás studenti projdou cyklem stavební zakázky od A do Z. Věříme, že jim pomůže při rozhodování o směru jejich budoucí kariéry ve stavebnictví. Tímto bychom chtěli poděkovat všem našim kolegům, kteří studenty programem provázejí.

Druhý nově spuštěný projekt se jmenuje „Studenti sobě“. Jedná se o soutěž vyhlášenou na stavebních fakultách ČVUT v Praze a VUT v Brně. Studenti mohou podat návrhy na zlepšení nebo zpříjemnění studia. Sami budou hlasovat pro projekty do finálního výběru, ze kterého pak vedení stavební fakulty spolu se zástupci Metrostavu vybere vítěze. Realizaci vítězného projektu finančně podpoříme.

Přejeme M-zone úspěšný start a mnoho příznivců, které budeme moci učit stavět.

číslo

99

Tolik nádherných sálů a místností má Clam-Gallasův palác v Praze, který získal prvenství ve dvou kategoriích soutěže Stavba roku 2022.

Divize 6

Na Labi vzniká nové přístaviště

Stavby „na vodě“ patří k divizi 6 od nepaměti. Velkých vodních děl i menších staveb má na svém kontě nepočítaně. A přibývají další. Třeba nové veřejné přístaviště ve Štětí na Labi (foto), které budou moci využít majitelé malých rekreačních plavidel ke kotvení až na 48 hodin.

Martina Vampulová, Foto ŘVC ČR

V

znikne zde pevné molo se šesti sklopnými výložníky a přístupový chodník s rozptylovou plochou. K dispozici budou také odběrové sloupky a elektroinstalace pro dobíjení lodních akumulátorů.

Po dopracování zadávací dokumentace zahájila divize 6 stavbu přístaviště vybudováním přípojky nízkého napětí a zřízením štěrkové lavice pro vrtání pilot. Právě vrtání a betonáž pilot zabere týmu Ing. Jana Zemana v následujících týdnech nejvíc času. „Pilotové založení bude nezbytné provést v takové přesnosti, aby se nemusela vrchní stavba mola příliš přizpůsobovat skutečnému provedení pilot,“ říká vedoucí projektu. A dodává: „Železobetonové piloty navíc budeme nastavovat ocelovou pilotou v rámci jedné nepřerušené operace.“ Celé molo bude založeno na ocelových pilotách HEB 200 délky 7,3 metru, které budou opatřeny železobetonovým kořenem průměru 600 mm a v délce 4,2 metru. „Piloty budeme vrtat ve dvou řadách do dna Labe z nasypané štěrkové lavice. Na hlavice ocelových pilot pak namontujeme ocelovou konstrukci mola,“ popisuje Ing. Zeman. Na mole budou umístěny čtyři nerezové odběrové sloupky elektrické energie a ze strany od břehu bude molo opatřeno nerezovým zábradlím. Výroba mola včetně ochranného nátěrového systému bude probíhat zároveň s vrtáním pilot a výstavbou rozvaděčového plata tak, aby bylo připraveno k montáži po dokončení všech pilot.

přístaviště bude pro 12 malých plavidel o délce do 20 metrů. vyrůstá na pravém břehu v těsné blízkosti centra Štětí 

musí zvládnout povodeň

Ocelové molo v délce 62,5 metru bude mít dřevěnou palubu z tropického dřeva Garapa a bude k němu kloubově připojeno šest plovoucích, osm metrů dlouhých sklopných výložníků. Nástupní a výstupní rozptylovou plochu s molem propojí ocelová lávka. Na mole budou umístěny čtyři nerezové odběrové sloupky elektrické energie. Počítá se s tím, že při větších průtocích vody v Labi budou sloupky opakovaně zatopeny vodou, proto musí být maximálně vodotěsné a mechanicky odolné.

hotovo do nové plavební sezony

Přístaviště Štětí, jehož investorem je Ředitelství vodních cest, by mělo být dokončeno do 40 týdnů od zahájení stavby, tedy přibližně do poloviny července příštího roku. Tým Ing. Jana Zemana má však v plánu – pokud se v průběhu stavby nevyskytnou nepředpokládané překážky – dobu výstavby výrazně zkrátit, aby přístaviště mohly posádky lodí využívat už od začátku nové plavební sezony. „Pro mě osobně je vybudování přístaviště ve Štětí velmi zajímavou zkušeností i díky tomu, že se po dlouhé době zase vracím ke stavbám na ,velké voděʻ, které jsem si již od svých studií přál provádět,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Jan Zeman.

Pro lodě i jinde

Přístaviště ve Štětí není jediné přístaviště, které pro malá rekreační plavidla Metrostav buduje. Podobné vodohospodářské stavby, jež podporují rekreační plavbu na vnitrozemských vodních cestách, vznikají také v Brné u Ústí nad Labem, v Roudnici nad Labem, Mělníce a v Poděbradech.

 

Metrostav 19/2022, Viviena II
Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 19/2022, VD Orlík
Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 19/2022, Ptáme se
Metrostav 19/2022, Fotosloupek
Metrostav 19/2022, M-Zone
Metrostav 19/2022, Číslo
Metrostav 19/2022, Divize 6
Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3
Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 19/2022, Fotoreportáž
Metrostav 19/2022, Viviena II

Viviena II

Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 19/2022, VD Orlík

VD Orlík

Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 19/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 19/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 19/2022, M-Zone

M-Zone

Metrostav 19/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 19/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3

Divize 1 a 3

Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 19/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Sending statistics …

Rendering Divize 6 (248733): (1/2) (5 ms)

Rendering M-Zone (248732): (0/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6122/item751353.svg

 i6122/item751354.svg

 i6122/item761244-small.jpg

 i6122/item761475.svg

 i6122/vth313208-1.jpg

 i6122/vth313211-1.jpg (2x)

 i6122/vth313215-1.jpg (2x)

 i6122/vth313231-1.jpg (2x)

 i6122/vth313236-1.jpg (2x)

 i6122/vth313239-1.jpg (2x)

 i6122/vth313605-1.jpg (2x)

 i6122/vth313601-1.jpg[p1]

 i6122/vth313465-1.jpg[p1]

 i6122/vth313515-1.jpg[p1]

 i6122/vth313578-1.jpg[p1]

 i6122/vth313679-1.jpg[p1]

 i6122/vth313600-1.jpg[p1]