-
Metrostav
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
Viviena II
19
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. listopadu 2022
ročník 34
Rozvlněný bílý dům v centru Brna
V moravské metropoli nedaleko Svratky – naproti Fakultě architektury a klášteru i Nemocnici Milosrdných bratří – nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční objekt pojmenovaný Viviena II (hlavní foto). Za necelé dva roky jej vybudoval tým z oblastního zastoupení divize 1 pro Jihomoravský region v čele s vedoucím projektu Ing. Vítězslavem Přikrylem.
Lenka Svobodová, foto Ivo Románek
esetipodlažní budova nabízí ve vyšších poschodích (foto dole) 46 nebytových studií, které nesplňují požadavky na bydlení z hlediska osvětlení, hluku nebo odvětrávání, a doplňuje je 27 bytů s dispozicí 1+kk až 4+kk. V jednom podzemním patře jsou garáže a technické zázemí. K parkování slouží i část přízemí a vznikly v něm i tři obchodní jednotky.
Podle popisu běžný obytný dům. Nezvyklý je však jeho tvar, který autoři z architektonického ateliéru SMEDEK popsali: „Objekt utváří dynamiku pomocí elipticky tvarovaných ustupující podlaží s terasami. Do nároží na severní stranu jsou koncentrovány k svislé vertikále a tvoří kompaktní fasádu. Do vnitrobloku jednotlivá patra pozvolně ustupují a fasáda působí šikmým dojmem.“
Po stavební stránce se jedná o monolitickou železobetonovou konstrukci tvořenou převážně stěnami, lokálně doplněnými obdélníkovými a kruhovými sloupy. Podzemní podlaží vytvořila bílá vana z vodostavebních betonů, kterou podepírají hlubinné vrtané piloty.
hlavní hmotu pláště objektu opticky tvoří hladké bílé zábradlí rozvlněných teras
Vedoucí projektu dodává: „Stavěli jsme nedaleko Svratky a kvůli blízkosti řeky jsme museli prodloužit piloty víc, než předpokládal projekt, a navíc zlepšit i únosnost základové spáry. Abychom výtah akusticky odhlučnili, museli jsme jeho šachtu dodatečně vybudovat jako zdvojenou. Kvůli jejímu řešení a geometrickým normovým odchylkám vzniklým kvůli tvarové nestejnorodosti objektu jsme přivítali odbornou pomoc kolegů z úseku výrobně-technického ředitele centrály Metrostavu. Samostatnou kapitolou bylo i problematické stavění lešení pro zvlněné zábradlí z Etalbondu, což jsou sendvičové desky s polyetylenovým jádrem a krycími vrstvami z hliníkových plechů. Ze stejného náročného materiálu jsme montovali i podhledy.“
Do 27. října, nakdy je naplánován oficiální termín ukončení stavby, položili podlaháři poslední chybějící vinylové krytiny na společných chodbách. Pak zbývá jen dokončit poslední 9. nadzemní podlaží, které obsahuje jeden byt a je potřeba doladit kvůli klientským změnám.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Milník na Gabčíkovu
Na vodím díle Gabčíkovo (foto) proběhla v poslední době jedna z významných fází této velké a náročné stavby – zavření dolních vrat pro zahájení rektifikace namontovaných prahů před betonáží. Postupně se dokončují všechny objekty a pokračuje se do individuálních zkoušek a oživování systémů. Modernizaci přehrady realizuje divize 8, vedoucím projektu je Ing. Radek Liška.
Nové přístaviště na Labi
Ve Štětí byla slavnostně zahájena stavba veřejného přístaviště pro rekreační lodě na Labi. Pro investora Ředitelství vodních cest České republiky ji zhotoví tým divize 6 pod vedením Ing. Jana Zemana. Více o projektu se dočtete na str. 3.
Metrostav: stavební firma roku i finančně stabilní společnost
Metrostav získal prestižní titul veřejné soutěže Svazu podnikatelů ve stavebnictví Stavební firma roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo 25. října na Václavském náměstí v Praze v sídle Nadace ABF. Titul převzal Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu (na snímku vpravo). Naše společnost mimo jiné také v poslední době obdržela od nezávislé agentury Dun & Bradstreet prestižní ratingové ocenění na nejvyšším stupni AAA. Metrostav tak potvrdil svoji příslušnost k úzké skupině ekonomických subjektů, které se mohou prezentovat jako dlouhodobě ekonomicky úspěšné a finančně stabilní společnosti.
VD Orlík
VD Orlík
betonáž zkušebního bloku
Kolegové z divize 6 pracují od loňského listopadu na VD Orlík (foto) v rámci modernizace přelivů. V říjnu byly zahájeny práce na přípravě a provedení tzv. zkušebního bloku.
RED, foto Petr Adámek
edná se o prověření a odzkoušení návrhu specifické betonové směsi a specifických podmínek na provedení konstrukce skluzu doplňkového bezpečnostního přelivu. V prostoru výkopů v dolní vodě je vytvořena imitace svahu a probíhá betonáž modelu části skluzu v měřítku 1 : 1. Betonová směs je testována, měřeny jsou průběhy teplot směsi a deformací konstrukce, vysvětluje vedoucí projektu Ing. Tomáš Beržinský. Jeho tým, tým objednatele a externích specialistů musí doladit vše pro následné betonáže skutečné konstrukce přelivu. Po provedení potřebných zkoušek bude zkušební blok zabetonován a stane se součástí výplňových betonů pod vlastní konstrukcí přelivu.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Hamburské metro U4 Horner Geest
Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) rozšiřuje podzemní dráhu v Hamburku, kde realizuje úsek č. 1 a 2. Od naší poslední zprávy o postupu prací na této trase (foto) do čtvrti Horner Geest U4 se toho v rámci projektu událo mnoho.
Alexander Laimböck, Michael Höllrigl, Andreas Rabe, foto archiv BeMo
ruhý stavební úsek, který byl včetně prováděcího projektu svěřen do péče BeMo, byl získán díky inovativním nápadům, které se týkaly technického řešení stavebních prací daného úseku projektu. Rozsah výkonů zahrnuje dvoukolejnou trať metra se dvěma stanicemi v délce cca 2000 m. Výstavba první podzemní stěny byla již zahájena. Druhá jednotka na zhotovení podzemní stěny přišla na řadu od října. Projekční práce a odsouhlasování se zadavatelem jsou v plném proudu a celý tým pracuje na tom, aby naplnil smluvní a termínové podmínky. Dokončení je naplánováno na rok 2026.
Z větší části jsou dokončeny stavební jámy. Výzvy nastolené geologickými podmínkami byly společně se zadavatelem úspěšně zvládnuty. Realizace stavebních jam probíhá vesměs jako podzemní stěna v režii firmy Zakládání a.s. V některých částech jsou pro zhotovení stavební jámy uplatněny vrtané piloty.
Na lince u4 bude dvoukolejná trať metra v délce 2000 metrů se dvěma stanicemi
Úspěšně se podařilo již zvládnut také technicky náročnou výstavbu betonového dna stavební jámy pod hladinou vody o velikosti cca 1500 m3 zabudovaného betonu. Vlastní výkop v prostoru, který je zaplněn vodou, proběhl takzvaným vrtným výplachem, resp. metodou dredging s doprovodem potápěčů. A naplno běží práce v oblasti stanice metra Horner Rennbahn. To se týká dokončení stavebních jam i provádění železobetonářských prací po jednotlivých úsecích. Budování stanice metra je rozděleno na tři části z důvodu pozemního a nadzemního vedení dopravy.
Předání tunelových úseků pro účely pokládání kolejového svršku prochází etapou odsouhlasení se společností Hamburger Hochbahn. V úplně dokončených stavebních objektech tunelu 1. stavebního úseku se mezitím začalo na naplno se zásypovými pracemi.
Plánování a organizace prací pro výluku provozu metra od 1. května 2023 běží naplno a probíhá zajištění potřebných kapacit. Z důvodu dodržení termínů výstavby v oblasti tunelů přijdou k použití filigránové prefabrikátové stropy ze železobetonu s vlákny z PP materiálů. V rámci výluky budou vybudována obě spojovací stavební díla na východním a západním konci a vznikne křižující stavební dílo sloužící k vyvedení spojovací koleje pro 2. stavební úsek. Práce na 1. stavebním úseku by měly skončit v roce 2024. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Mgr. Marek Schimmer
Vedoucí Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
Na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy se věnoval studiu sociální psychologie a personálního managementu. Marek Schimmer se pak dvacet let v praxi pohyboval v oblasti vzdělávání a HR managementu v rámci řady mezinárodních společností, z toho v několika provozně-výrobních firmách např. Schneider Electric a McDonald's. Před nástupem do Metrostavu vedl tým vzdělávání a rozvoje na Letišti Praha. Naše skupinové Centrum vzdělávání řídí od letošního jara.
Co vás přimělo k tomu vést v našem stavebním koncernu školicí centrum?
Jsou mi obecně sympatické společnosti, které vytvářejí konkrétní hodnoty na základě práce svých lidí, těchto lidí si váží a pečují o ně. Metrostav je jednoznačně takovouto společností.
Jaké jsou nyní trendy ve firemním vzdělávání?
Současným trendem firemního vzdělávání u nás i v zahraničí je téma změny nebo rozšiřování kvalifikací, tzv. upskilling a reskilling, které jistě souvisejí s nedostatkem odborných profesí na trhu práce. Obecně se vytváří větší tlak na univerzalitu dovedností a na rozšiřování typů kvalifikací. Jednoduše řečeno: „dobrý jeřábník může být i dobrý svářeč a dobrý účetní může být například také dobrý přípravář“.
Na co se naši zaměstnanci mohou v následujícím období těšit?
Do konce roku chystáme oživení odborně‑technického rozvoje v podobě školení pro stavbyvedoucí a přípraváře, které bylo v minulém období kvůli covidu odloženo. Vytváříme e-learningové kurzy tak, abychom zefektivnili teoretickou přípravu ve prospěch interaktivnější prezenční formy. V budoucnu bychom se kromě jiného v Centru vzdělávání rádi věnovali využívání nových technologií, v profesním vzdělávání například i možnosti využívání virtuální reality.
Jste tedy nakloněn elektronickým formám školení?
Jsem obecně nakloněn tomu, co funguje. Elektronická forma školení rozhodně funguje a zjednodušuje určitý typ vzdělávání, ovšem nenahrazuje praktický prezenční trénink. Úspěšné vzdělávání je vždy kombinací více metod, které jsou odvislé od formy a obsahu. Obecně vždy platí: „Co slyším, to zapomenu. Co vidím, si pamatuji. Co si vyzkouším, tomu rozumím.“
Jakou vidíte budoucnost Centra vzdělávání?
Centrum z mého pohledu plní v současnosti skvělou organizační, školicí a evidenční roli. Budoucnost Centra vzdělávání je částečně dána také dalším rozvojem Skupiny a jejích potřeb. V dalších letech by se podle mě Centrum mělo zaměřit také na inovace a rozvoj nových metod a typů školení ve Skupině jak v oblasti profesních kurzů, tak i digitálního rozvoje a sdílení zkušeností samotných zaměstnanců.
Čemu se rád věnujete ve volném čase?
Jelikož jsem od dětství sportoval a třicet let hrál aktivně volejbal, touha po pohybu mě neopustila. Volný čas tedy většinou trávím s přáteli a rodinou na kole, v horách nebo na vodě. Společenství a zábava okolo sportu jsou tedy kromě rodiny asi to nejcennější, co mám.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Prestižní trofeje
Galavečer, který proběhl 13. října v Betlémské kapli v Praze, přinesl Metrostavu velké uznání a poděkování za úsilí a práci našich kolegů.
Dvě realizace proměnily nominace a získaly titul Stavba roku 2022! Pyšní se jím projekty Úprava ohlaví Plavební komory Hořín, divize 6 a Rekonstrukce Armádního muzea Žižkov, divize 1 a divize 3. Zvláštní ceny obdržely: Bečov nad Teplou – rekonstrukce Pluhovských domů, divize 9 a Modernizace TÚ Praha Hostivař – Praha hl. n., divize 5. Šlo o vyhlášení jubilejního 30. ročníku soutěže, kterou pořádá Nadace pro rozvoj architektury a stavitelství. Děkujeme investorům za důvěru a gratulujeme kolegyním a kolegům, kteří se na oceněných projektech podíleli!
M-Zone
M-Zone
Nová platforma pro studenty
Možná jste již zaznamenali, že jsme spustili novou platformu „M-zone“. Zastřešili jsme pod ni aktivity, které děláme pro studenty stavebních fakult na vysokých školách. Platforma má vlastní internetové stránky www.emzone.cz, kde studenti najdou ucelený přehled všeho, co pro ně připravujeme. Komunikaci podporujeme také na Facebooku a Instagramu pod uživatelským jménem @ucime.vas.stavet.
Mgr. Markéta Purnochová
www.emzone.cz
rámci M-zone jsme vedle dobře fungujících exkurzí, odborných přednášek a praxí právě spustili dva nové projekty. Prvním z nich je „Stav se na kolečko“ a jedná se o praktický vzdělávací program, při němž si u nás studenti projdou cyklem stavební zakázky od A do Z. Věříme, že jim pomůže při rozhodování o směru jejich budoucí kariéry ve stavebnictví. Tímto bychom chtěli poděkovat všem našim kolegům, kteří studenty programem provázejí.
Druhý nově spuštěný projekt se jmenuje „Studenti sobě“. Jedná se o soutěž vyhlášenou na stavebních fakultách ČVUT v Praze a VUT v Brně. Studenti mohou podat návrhy na zlepšení nebo zpříjemnění studia. Sami budou hlasovat pro projekty do finálního výběru, ze kterého pak vedení stavební fakulty spolu se zástupci Metrostavu vybere vítěze. Realizaci vítězného projektu finančně podpoříme.
Přejeme M-zone úspěšný start a mnoho příznivců, které budeme moci učit stavět.
Číslo
číslo
99
Tolik nádherných sálů a místností má Clam-Gallasův palác v Praze, který získal prvenství ve dvou kategoriích soutěže Stavba roku 2022.
Divize 6
Divize 6
Na Labi vzniká nové přístaviště
Stavby „na vodě“ patří k divizi 6 od nepaměti. Velkých vodních děl i menších staveb má na svém kontě nepočítaně. A přibývají další. Třeba nové veřejné přístaviště ve Štětí na Labi (foto), které budou moci využít majitelé malých rekreačních plavidel ke kotvení až na 48 hodin.
Martina Vampulová, Foto ŘVC ČR
znikne zde pevné molo se šesti sklopnými výložníky a přístupový chodník s rozptylovou plochou. K dispozici budou také odběrové sloupky a elektroinstalace pro dobíjení lodních akumulátorů.
Po dopracování zadávací dokumentace zahájila divize 6 stavbu přístaviště vybudováním přípojky nízkého napětí a zřízením štěrkové lavice pro vrtání pilot. Právě vrtání a betonáž pilot zabere týmu Ing. Jana Zemana v následujících týdnech nejvíc času. „Pilotové založení bude nezbytné provést v takové přesnosti, aby se nemusela vrchní stavba mola příliš přizpůsobovat skutečnému provedení pilot,“ říká vedoucí projektu. A dodává: „Železobetonové piloty navíc budeme nastavovat ocelovou pilotou v rámci jedné nepřerušené operace.“ Celé molo bude založeno na ocelových pilotách HEB 200 délky 7,3 metru, které budou opatřeny železobetonovým kořenem průměru 600 mm a v délce 4,2 metru. „Piloty budeme vrtat ve dvou řadách do dna Labe z nasypané štěrkové lavice. Na hlavice ocelových pilot pak namontujeme ocelovou konstrukci mola,“ popisuje Ing. Zeman. Na mole budou umístěny čtyři nerezové odběrové sloupky elektrické energie a ze strany od břehu bude molo opatřeno nerezovým zábradlím. Výroba mola včetně ochranného nátěrového systému bude probíhat zároveň s vrtáním pilot a výstavbou rozvaděčového plata tak, aby bylo připraveno k montáži po dokončení všech pilot.
přístaviště bude pro 12 malých plavidel o délce do 20 metrů. vyrůstá na pravém břehu v těsné blízkosti centra Štětí
musí zvládnout povodeň
Ocelové molo v délce 62,5 metru bude mít dřevěnou palubu z tropického dřeva Garapa a bude k němu kloubově připojeno šest plovoucích, osm metrů dlouhých sklopných výložníků. Nástupní a výstupní rozptylovou plochu s molem propojí ocelová lávka. Na mole budou umístěny čtyři nerezové odběrové sloupky elektrické energie. Počítá se s tím, že při větších průtocích vody v Labi budou sloupky opakovaně zatopeny vodou, proto musí být maximálně vodotěsné a mechanicky odolné.
hotovo do nové plavební sezony
Přístaviště Štětí, jehož investorem je Ředitelství vodních cest, by mělo být dokončeno do 40 týdnů od zahájení stavby, tedy přibližně do poloviny července příštího roku. Tým Ing. Jana Zemana má však v plánu – pokud se v průběhu stavby nevyskytnou nepředpokládané překážky – dobu výstavby výrazně zkrátit, aby přístaviště mohly posádky lodí využívat už od začátku nové plavební sezony. „Pro mě osobně je vybudování přístaviště ve Štětí velmi zajímavou zkušeností i díky tomu, že se po dlouhé době zase vracím ke stavbám na ,velké voděʻ, které jsem si již od svých studií přál provádět,“ uzavírá vedoucí projektu Ing. Jan Zeman.
Pro lodě i jinde
Přístaviště ve Štětí není jediné přístaviště, které pro malá rekreační plavidla Metrostav buduje. Podobné vodohospodářské stavby, jež podporují rekreační plavbu na vnitrozemských vodních cestách, vznikají také v Brné u Ústí nad Labem, v Roudnici nad Labem, Mělníce a v Poděbradech.
Divize 1 a 3
Divize 1 a 3
Unikátní expozice vojenských dějin se otevřela veřejnosti
Armádní muzeum v Praze na Žižkově (snímky), jehož rekonstrukci a dostavbu řídil společný tým techniků divizí 1 a 3, je od 28. října přístupné veřejnosti. Velké stavební práce skončily již loni, ale s otevřením muzea se počítalo s příležitostí svátku vzniku samostatného státu.
RED, foto archiv Metrostavu
ealizační tým se na Žižkově musel vyrovnat s mnoha nečekanými problémy. Třeba s daleko víc poškozenými nosnými konstrukcemi, než se podle projektu očekávalo. Na jejich sanaci stavbaři použili uhlíkové lamely se speciální požární ochranou, v horším případě je vyměnili. Podzemní objekt pod atriem založili na mikropilotách, protože v části půdorysu odhalili místo skalního podkladu jen navážky…
Součástí projektu byly i činnosti, se kterými se stavbaři ne vždy setkávají: zejména šlo o kompletní vybavení pro výstavní sbírky – což znamená kulisy, paneláže, atypické povrchy, vitríny, scénické osvětlení a další potřebné dekorace.
Muzeum má nyní nový vstup, který vede pod původní dvoranu. V podzemí, které získalo prosklený strop, je recepce, odkud se návštěvníci dostanou do expozic nebo výtahem do kavárny.
Kromě techniků divizí 1 a 3 se na stavbě vlastními silami podíleli pracovníci střediska lehkých obvodových plášťů divize 3, kteří zastřešili atrium a namontovali hliníkové prosklené fasády a výplně dveřních otvorů. Odborníci z restaurátorského ateliéru se postarali o repase historických dveří a nábytku, který rozebrali, ošetřili a složili tak, aby vypadal stejně jako před 90 lety.
Důstojné zázemí pro vojenskou historii
O tom, že jde o zdařilé dílo, svědčí skutečnost, že obnova komplexu budov Armádního muzea získala – jak uvádíme na str. 2 – prestižní titul Stavba roku. Podle poroty byl projekt oceněn za významné rozšíření využitelných ploch muzea rovněž za to, s jakou pokorou bylo přistoupeno k renovaci s ohledem na původní podobu objektu a také pro čistotu provedení detailů a jednotlivých prvků.
Soubor budov představuje kvalitní ukázku veřejné stavby funkcionalistického směru, který reprezentuje moderní českou architekturu období první republiky. Při rekonstrukci bylo respektováno původně navržené hmotové řešení a nové prvky byly řešeny citlivě, aby nepřevyšovaly již stávající rozvržení.
Výstavní plocha expozic muzea nyní zabírá na 5 000 m2 ve čtyřech patrech a vystaveno je zde přes 7 000 exponátů v téměř třech stovkách vitrín. Plocha muzea umožňuje nejen důstojnou připomínku všech, kdo bojovali za naši národní samostatnost, ale i komplexní představení vojenských dějin země od středověku až po současné armádní mise.
Mezi sedmi samostatnými výstavními okruhy vynikne expozice Od úsvitu českých dějin do roku 1748, která představuje exponáty, jež bývaly ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu
Atypická stavba nového aquaparku v areálu Vejsplachy je téměř hotová: pětadvacetimetrový plavecký bazén je napuštěný (foto), šedesátimetrový tobogán usazený. Po dvouměsíčních komplexních zkouškách technologických zařízení v prosinci naváže testovací provoz a krátce před Silvestrem se zde lidé poprvé vykoupou.
RED, foto David Hofman
ento zajímavý projekt v bráně Krkonoš od jara loňského roku realizuje tým Ing. Ondřeje Matouška z Metrostavu DIZ. Vzniká zde moderní areál, který bude sloužit k celoroční rekreaci a sportovnímu vyžití, tedy k plavání, relaxaci a zábavě dospělých a dětských návštěvníků akvacentra. Kromě klasického plaveckého bazénu tak nabídne: cvičný bazén pro 24 osob, brouzdaliště, relaxační bazén, tobogán, vířivky, skluzavku pro děti či parní kabinu.
Náročné bylo založení objektu, které počítalo s jeho zasazením do svahu. Vynutilo si to unikátní spodní stavbu, která se skládá ze základových desek ve čtyřech úrovních a s maximálním výškovým rozdílem čtyři metry. Nejnižší část základů je půl metru pod hladinou přilehlého přírodního koupaliště Vejsplachy a několik metrů pod úrovní tlakové podzemní vody. Ze stavební jámy tak stavbaři museli odvádět nemálo vody. Kromě náročné situace se spodní vodou ztěžovala průběh výstavby také válka na Ukrajině. Dělníků byl totiž nedostatek.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
norský projekt se dočkal zfilmování
Ve středu 19. října se v kině Atlas (foto) konala slavnostní premiéra filmu Češi na Lososí stezce. Snímek, který zachycuje průběh stavby mostu Åstfjordbrua a k němu přilehlé dva tunely Slørdal a Mjønes, se natáčel dva a půl roku. Během této doby vznikla spousta zajímavých materiálů a pro režiséra Miroslava Náplavu a jeho tým Srdcařů nebylo jednoduché sestříhat tolik krásných záběrů do 52 minut.
Během let 2018–2020 realizovala norská organizační složka společnosti Metrostav ve sdružení s místní firmou Bertelsen & Garpestad přeložku silnice Fv. 714 v úseku Stokkhaugen–Sundan. Tato přeložka je součástí Lososí stezky (Lakseveien), která prochází územím Trøndelagu ve středním Norsku.
DRSNÉ PODMÍNKY a MAXIMÁLNÍ NASAZENÍ
V průběhu výstavby bylo nutné zvyknout si a překonávat drsné klimatické podmínky běžné v tomto pásmu. Rychlost větru totiž mnohdy dosahovala až 120 km/h. To ovlivňovalo nejen výstavbu obou tunelů, ale zejména pak nového mostu. Přes všechna úskalí, která na naše kolegy v počátcích čekala, se chopili práce s maximálním nasazením a dokázali vybudovat most přes fjord, který do té doby nikdy nerealizovali.
Přestože je stavařina krásné povolání, často s sebou nese i odloučení od rodiny, zvlášť při zahraničních projektech. Ve filmu je citlivě zachycen život našich kolegů, kteří si s sebou do Norska přivezli své rodiny, a diváci mohou nahlédnout do volnočasových aktivit našeho týmu. Filmaři zachytili i nástup koronaviru, uzavírání hranic a rušení letů.
A protože film je opravdu zajímavý a pro diváky velmi poutavý, přijala jej stanice Prima Zoom do svého vysílání. Slavnostní premiéra v kině je úspěšně za námi, ta televizní proběhne začátkem příštího roku. O přesném termínu vysílání vás budeme včas informovat.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
Best of Realty
Společnost Metrostav Development se v rámci prestižní soutěže Best of Realty 2022 – Nejlepší z realit 2022 účastní s projektem Byty u parku Na Vackově (5. etapa).
Stejně jako v minulých letech probíhá hlasování v kategorii Cena čtenářů, kdy se může zapojit také široká veřejnost a nejen odborná porota. Hlasovat je možné na webové stránce:
https://www.bestofrealty.cz/hlasovani.
Vyhlášení výsledků soutěže proběhne na slavnostním galavečeru 15. listopadu 2022.
RED
Osobnosti stavitelství v unikátní publikaci
Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) letos slaví 30. výročí a pří té příležitosti ocenila 30 osobností, které proslavily technické vzdělání v ČR i v zahraničí. Mezi nimi jsou také lidé Metrostavu. Přínos a význam každého z laureátů dokládají jejich profily a obsáhlé rozhovory ve výpravné publikaci, jež byla pokřtěna u příležitosti předání ocenění na slavnostním večeru ve čtvrtek 20. října v sále pražské HAMU.
Třicítka inženýrů a techniků reprezentuje všechny stavební oblasti a činnosti. Co jméno, to autorita ovlivňující několik desítek let tuzemské stavební prostředí. A v několika případech i kvalitu staveb v zahraničí. Mezi oceněnými je Ing. Jiří Bělohlav, bývalý generální ředitel Metrostavu a bývalý prezident Skupiny Metrostav, či prof. Ing. Jan L. Vítek, CSc., FEng, který pracuje jako expert na betonové konstrukce v Metrostavu a je mnoho let spjat s Fakultou stavební ČVUT.
vzpomínky na velké projekty
Všechny čelné osobnosti se v publikaci vyslovují k proměně stavebního prostředí v České republice v uplynulých třiceti letech a vzpomínají… „Nebudu se zmiňovat o velikosti ztráty, kterou jsme na projektu vygenerovali. Byla vysoká. Na druhé straně reference, jež jsme si naším přístupem k partnerům získali, nám vše nahradily. Získali jsme punc špičkového dodavatele, který nikdy nenechá svého zákazníka ve štychu. A to nám otevřelo dveře na celý skandinávský trh a projekty, které jsme později na Islandu, ve Finsku, Norsku a Švédsku realizovali, nám ztrátu pokryly,“ uvádí v knize Jiří Bělohlav o první skandinávské zakázce ražby dvou islandských tunelů Siglu (3,6 km) a Ólafs (6,1 km) před zhruba 15 lety.
Nominaci oceněných navrhlo sedmdesát členů Profesní akademie složené ze všech členů představenstva, dozorčí rady, stavovského soudu, předsedů oblastí, předsedů profesních aktivů, pracovních komisí a poradců předsedy.
RED s využitím tiskové zprávy
50 let u Metrostavu. Děkujeme!
Generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran a kolegové z divize 3 se sešli v pondělí 17. října, aby poděkovali panu Ing. Dušanovi Dobrovolnému (na snímku vpravo) a společně oslavili jeho letitou věrnost naší společnosti.
Minulý rok noviny Metrostavu v rámci 50letého výročí uváděly seriál rozhovorů s lidmi, kteří u naší společnosti pracují mnoho let. Mezi ně můžeme zařadit také právě Dušana Dobrovolného ze Střediska geodetických prací, který do naší společnosti nastoupil 16. října 1972!
Generální ředitel mu během slavnostního setkání s kolegy předal dárek v podobě pamětních hodinek značky Prim a popřál mu mnoho úspěchů do dalších let.
RED, foto Kateřina Vášová
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Velká estakáda v Plzni: práce se blíží do finále
RED, foto archiv stavby
Od léta 2020 pracují stavbaři Metrostavu na významné dopravní stavbě v Plzni – pokračování západního okruhu města, který spojí Křimickou a Karlovarskou třídu. Součástí úseku je 1,2 km dlouhá estakáda, tři křižovatky, čtyři mosty a tři biokoridory.
Most je rozdělen do třech úseků: na úsek A, B a C. Metrostav, divize 5, staví úsek B (pilíř P17–P32) a úsek C (pilíř P33–P35 a opěru OP36). Úsek A staví společnost Berger Bohemia, která je ve sdružení s Metrostavem, divizí 1. Toto sdružení staví i další objekty.
Stavba je celkově v dokončovací fázi, snímek zachycuje pokládku asfaltové obrusné vrstvy.
V poslední době proběhly také práce typu montáž svodidlových sloupků, montáž PHS, montáž podélných svodů odvodnění mostu a dokončovací zemní práce pod mostem a v jeho těsném okolí.
V nejbližší době stavbaři přistoupí k instalaci svodidel a zábradelního svodidla a uskuteční se celková zatěžovací zkouška mostu. Nová silnice bude dlouhá 3,5 km a měla by odvést část tranzitní dopravy z Klatovské a Karlovarské třídy, tedy z nejfrekventovanějších dopravních tepen v Plzni. Celková délka okruhu po dokončení bude mít něco málo přes šest kilometrů.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
11_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Díky vybavení bude celý aquapark patřit mezi nejmodernější.
Plavci budou moci využívat čtyři plavecké dráhy v pětadvacetimetrovém bazénu.
K dispozici bude i tobogán, skluzavka pro děti, parní kabina a okénko s občerstvením v hale.
Po dvouměsíčních komplexních zkouškách technologických zařízení v prosinci naváže testovací provoz a krátce před Silvestrem se zde lidé poprvé vykoupou.
4_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Výstavba prodloužení linky U4 Horner Geest – hrubé stavební práce v oblasti tunelu.
Výstavba prodloužení linky U4 Horner Geest – výkop v prostoru, který je zaplněn vodou, proběhl takzvaným vrtným výplachem, resp. metodou dredging s doprovodem potápěčů.
Výstavba prodloužení linky U4 Horner Geest – kotevní práce v oblasti křižování.
Výstavba prodloužení linky U4 Horner Geest – kotevní práce v oblasti stanic metra.
Výstavba prodloužení linky U4 Horner Geest – výkop stavební jámy včetně pomocné lávky pro příjezd hasičů v oblasti tunelu.
- 751261.svg
- 751262.svg
- 751329.pdf
- 751330.svg
- 751331.jpg
- 751332.jpg
- 751333.jpg
- 751334.jpg
- 751335.svg
- 751336.jpg
- 751337.svg
- 751338.jpg
- 751339.svg
- 751343.jpg
- 751344.jpg
- 751345.jpg
- 751346.jpg
- 751347.jpg
- 751348.jpg
- 751350.jpg
- 751351.jpg
- 751352.jpg
- 751353.svg
- 751354.svg
- 761244.jpg
- 761475.svg
- 762632.svg
- 763873.jpg
- 763876.jpg
- 764538.svg
- 765619.svg
- 766647.jpg
- 767846.jpg
- 767847.jpg
- 767848.jpg
- 767849.jpg
- 767850.jpg
- 767851.jpg
- 767852.jpg
- 767853.jpg
- 767854.jpg
- 767855.jpg
- 767856.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007