Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Milník na Gabčíkovu

Na vodím díle Gabčíkovo (foto) proběhla v poslední době jedna z významných fází této velké a náročné stavby – zavření dolních vrat pro zahájení rektifikace namontovaných prahů před betonáží. Postupně se dokončují všechny objekty a pokračuje se do individuálních zkoušek a oživování systémů. Modernizaci přehrady realizuje divize 8, vedoucím projektu je Ing. Radek Liška.

Nové přístaviště na Labi

Ve Štětí byla slavnostně zahájena stavba veřejného přístaviště pro rekreační lodě na Labi. Pro investora Ředitelství vodních cest České republiky ji zhotoví tým divize 6 pod vedením Ing. Jana Zemana. Více o projektu se dočtete na str. 3.

Metrostav: stavební firma roku i finančně stabilní společnost

Metrostav získal prestižní titul veřejné soutěže Svazu podnikatelů ve stavebnictví Stavební firma roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo 25. října na Václavském náměstí v Praze v sídle Nadace ABF. Titul převzal Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu (na snímku vpravo). Naše společnost mimo jiné také v poslední době obdržela od nezávislé agentury Dun & Bradstreet prestižní ratingové ocenění na nejvyšším stupni AAA. Metrostav tak potvrdil svoji příslušnost k úzké skupině ekonomických subjektů, které se mohou prezentovat jako dlouhodobě ekonomicky úspěšné a finančně stabilní společnosti.

VD Orlík

betonáž zkušebního bloku

Kolegové z divize 6 pracují od loňského listopadu na VD Orlík (foto) v rámci modernizace přelivů. V říjnu byly zahájeny práce na přípravě a provedení tzv. zkušebního bloku.

RED, foto Petr Adámek

J

edná se o prověření a odzkoušení návrhu specifické betonové směsi a specifických podmínek na provedení konstrukce skluzu doplňkového bezpečnostního přelivu. V prostoru výkopů v dolní vodě je vytvořena imitace svahu a probíhá betonáž modelu části skluzu v měřítku 1 : 1. Betonová směs je testována, měřeny jsou průběhy teplot směsi a deformací konstrukce, vysvětluje vedoucí projektu Ing. Tomáš Beržinský. Jeho tým, tým objednatele a externích specialistů musí doladit vše pro následné betonáže skutečné konstrukce přelivu. Po provedení potřebných zkoušek bude zkušební blok zabetonován a stane se součástí výplňových betonů pod vlastní konstrukcí přelivu.

BeMo Tunnelling

Hamburské metro U4 Horner Geest

Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) rozšiřuje podzemní dráhu v Hamburku, kde realizuje úsek č. 1 a 2. Od naší poslední zprávy o postupu prací na této trase (foto) do čtvrti Horner Geest U4 se toho v rámci projektu událo mnoho.

Alexander Laimböck, Michael Höllrigl, Andreas Rabe, foto archiv BeMo

D

ruhý stavební úsek, který byl včetně prováděcího projektu svěřen do péče BeMo, byl získán díky inovativním nápadům, které se týkaly technického řešení stavebních prací daného úseku projektu. Rozsah výkonů zahrnuje dvoukolejnou trať metra se dvěma stanicemi v délce cca 2000 m. Výstavba první podzemní stěny byla již zahájena. Druhá jednotka na zhotovení podzemní stěny přišla na řadu od října. Projekční práce  a odsouhlasování se zadavatelem jsou v plném proudu a celý tým pracuje na tom, aby naplnil smluvní a termínové podmínky. Dokončení je naplánováno na rok 2026.

Z větší části jsou dokončeny stavební jámy. Výzvy nastolené geologickými podmínkami byly společně se zadavatelem úspěšně zvládnuty. Realizace stavebních jam probíhá vesměs jako podzemní stěna v režii firmy Zakládání a.s. V některých částech jsou pro zhotovení stavební jámy uplatněny vrtané piloty.

Na lince u4 bude dvoukolejná trať metra v délce 2000 metrů se dvěma stanicemi

Úspěšně se podařilo již zvládnut také technicky náročnou výstavbu betonového dna stavební jámy pod hladinou vody o velikosti cca 1500 m3 zabudovaného betonu. Vlastní výkop v prostoru, který je zaplněn vodou, proběhl takzvaným vrtným výplachem, resp. metodou dredging s doprovodem potápěčů. A naplno běží práce v oblasti stanice metra Horner Rennbahn. To se týká dokončení stavebních jam i provádění železobetonářských prací po jednotlivých úsecích. Budování stanice metra je rozděleno na tři části z důvodu pozemního a nadzemního vedení dopravy.

Předání tunelových úseků pro účely pokládání kolejového svršku prochází etapou odsouhlasení se společností Hamburger Hochbahn. V úplně dokončených stavebních objektech tunelu 1. stavebního úseku se mezitím začalo na naplno se zásypovými pracemi.

Plánování a organizace prací pro výluku provozu metra od 1. května 2023 běží naplno a probíhá zajištění potřebných kapacit. Z důvodu dodržení termínů výstavby v oblasti tunelů přijdou k použití filigránové prefabrikátové stropy ze železobetonu s vlákny z PP materiálů. V rámci výluky budou vybudována obě spojovací stavební díla na východním a západním konci a vznikne křižující stavební dílo sloužící k vyvedení spojovací koleje pro 2. stavební úsek. Práce na 1. stavebním úseku by měly skončit v roce 2024. Zdař Bůh!

 

Metrostav 19/2022, Viviena II
Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 19/2022, VD Orlík
Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 19/2022, Ptáme se
Metrostav 19/2022, Fotosloupek
Metrostav 19/2022, M-Zone
Metrostav 19/2022, Číslo
Metrostav 19/2022, Divize 6
Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3
Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 19/2022, Fotoreportáž
Metrostav 19/2022, Viviena II

Viviena II

Metrostav 19/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 19/2022, VD Orlík

VD Orlík

Metrostav 19/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 19/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 19/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 19/2022, M-Zone

M-Zone

Metrostav 19/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 19/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 19/2022, Divize 1 a 3

Divize 1 a 3

Metrostav 19/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 19/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 19/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (248728): (1/3) (5 ms)

Rendering VD Orlík (248727): (1/2) (6 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (248726): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6122/item751334-small.jpg

 i6122/item751333-small.jpg

 i6122/item751336-small.jpg

 i6122/item751335.svg

 i6122/item751338-small.jpg

 i6122/item751339.svg

 i6122/item751337.svg