Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 8

Nové datové centrum bude chladit dešťová voda

Společnost Seznam.cz rozšiřuje a posiluje výkon svého stávajícího datového centra Kokura (foto) v Horních Počernicích u Prahy prostřednictvím nové přístavby. Kolegové z divize 8 ještě koncem roku dokončili hrubou stavbu nové budovy a ve spolupráci s technologickou společností Altron zahájili montáž technologií.

Mgr. Radim Mana, foto archiv Metrostavu

N

ejpozoruhodnější technologickou součástí projektu je chlazení serverů za pomoci dešťové vody. Datové centrum vynikne i vysokou úrovní automatizace, díky níž jej obslouží prakticky jediný IT operátor.

„Chladicí systémy spotřebovávají významné množství vody, proto je z hlediska udržitelného rozvoje žádoucí, abychom minimalizovali odběr z vodovodního řadu. Do dešťové kanalizace napojíme přístavbu i původní budovu a vodu budeme stahovat do dvou betonových akumulačních nádrží s kapacitou dohromady 840 kubíků. Jejich objem je navržen na předpoklad, že nebude pršet 21 po sobě jdoucích dní,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Vít Vidai.

Společnost Seznam.cz v České republice zatím provozuje dvě datová centra: Kokura v Horních Počernicích a Nagoja v Benátkách nad Jizerou. Poslední jmenovanou vybudoval také Metrostav. Výstavbu centra Kokura začal vloni v květnu a měla by být dokončena letos na jaře. Celková investice do nové přístavby dosahuje 300 milionů korun.

Skupina Metrostav

Aktuálně z Baťova kanálu

Na výstavbě plavební komory Rohatec/Sudoměřice, která prodlouží splavný Baťův kanál až do Hodonína, se již jasně rýsuje stavební jáma plavební komory ohraničená štětovnicemi. Dílo od léta realizují stavbaři Metrostavu DIZ závodu 6 ve sdružení.

Tým Ing. Lubomíra Mika z Metrostavu DIZ obnoví Sudoměřický jez a u něj buduje plavební komoru. Partner ve sdružení – společnost Swietelsky – provádí rozsáhlá ekologická opatření a má za úkol rozšířit a prohloubit téměř 800 m dlouhý úsek říčky Radějovky. Stavba je umístěna přímo na státní hranici mezi ČR a Slovenskem, kterou u Rohatce vymezuje osa Radějovky. 

Práce se zde v období mrazů sice zpomalily, ale nezastavily se, a stavbu nepřerušily ani povodně, jež na přelomu roku zaplavily řadu toků po celé zemi. Na snímcích z ptačí perspektivy, které poskytl investor Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR), je patrný obtok stavební jámy (na snímku), který byl vytvořen k převedení vod z říčky Radějovky kolem stavby po odstranění jezu.

V části koryta Radějovky směrem k řece Moravě se rýsují základy prvního z hospodářských mostů, které budou zcela nové.Dodejme, že stavba, která je financována ze Státního fondu dopravní Infrastruktury, by měla být hotova koncem roku 2025.

Text a foto s využitím zprávy ŘVC ČR

 

Ceny bytů: po mírném poklesu opět růst

Počátkem ledna Eurostat zveřejnil údaje týkající se vývoje nájemného a cen domů  a bytů v Evropské unii ve třetím čtvrtletí loňského roku. Ceny vzrostly mezikvartálně o 0,8% ve srovnání s druhým čtvrtletím 2023, meziročně ceny domů a bytů mírně klesly, konkrétně o 1%. Ale ne na dlouho.

Šlo jen o nepatrné krátkodobé zlevnění, navíc v průměru, protože mezi zeměmi EU jsou v cenách kontrastní trendy. Eurostat také připomíná vývoj cen obytných domů a bytů od roku 2010. Ceny nemovitostí zůstávaly mezi lety 2013 a 2014 víceméně stabilní, od roku 2015 do třetího čtvrtletí 2022 rostly, od čtvrtého čtvrtletí 2022 ceny klesaly po dobu dvou kvartálů, než začaly znovu růst. V sedmi členských státech EU (počínaje Estonskem přes Maďarsko, Litvu, Lotyšsko, Rakousko, Českou republiku až po Lucembursko) v období mezi rokem 2010 a 3. čtvrtletím 2023 ceny nemovitostí vzrostly na více než dvojnásobek.

RED s využitím dat Eurostatu

 

Pozvánka na legendární závod

Ve dnech 8. až 11. února se uskuteční tradiční závod v běhu na lyžích Jizerská 50. Součástí akce je soutěž T-mobile Jizerská firemní štafeta, v jejímž rámci je do bojů vyslán tým Metrostavu. Přijďte fandit!

Závod se jede štafetovým způsobem 4 × 3 km volně nebo klasicky. Start je hromadný, první členové štafety se řadí do řad dle svých startovních čísel. Startovní čísla jsou týmům přidělována na základě výsledků předchozích ročníků závodu (čím lepší výsledek, tím nižší číslo). Každý závodník poběží jeden 3km okruh. Předávky ve vymezeném prostoru startu předáním štafety – kontakt ruky na rameno nebo záda.

Jizerská firemní štafeta stejně jako hlavní závod Jizerská 50 a další doprovodné závody se jezdí po Jizerské magistrále. Start i cíl je na stadionu v Bedřichově.

RED

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

Metrem 50

Hloubené tunely

letošní kalendář Metrostavu je věnován padesátému výročí zahájení provozu pražského metra. V této souvislosti si budeme každý měsíc připomínat použité technologie, postupy a jiné zajímavosti.

Ú

norovému listu kalendáře je věnována problematika technologie hloubených stanic v otevřených jámách. Takto byly stavěny stanice Hlavní nádraží a Muzeum a všechny zbývající na prvním provozním úseku trasy C. Technologie hloubených tunelů (potažmo stanic) se tak stala první stavební technologií realizovanou v rámci provádění pražského metra a hloubené stanice tvoří nejvyšší podíl všech stanic v rámci podzemní dráhy české metropole.

Předpokladem realizace hloubených podzemních konstrukcí (foto) je zhotovení stavební jámy – kde to podmínky dovolí, tak svahované, nebo pažené či kombinované –, v níž se následně provádí výstavba stanice. Povětšinou se jedná o poměrně jednoduchou železobetonovou konstrukci tvaru kvádru ze dna, stěn a stropu. Konstrukce se následně opatří hydroizolací proti přístupu podzemní vody a zasype se rubaninou.

Ne vždy vhodné řešení

Technologie hloubených tunelů se řadí k těm ekonomicky méně náročným. Jsou však použitelné jen tam, kde jsou tunely či stanice situovány v mělkých hloubkách pod povrchem. Zároveň se předpokládá, že jáma je z povrchu přístupná, v ideálním případě, pokud se provádí na volném terénu, či pod vozovkou nebo jinou stavební konstrukcí, kterou lze na dočasnou dobu zbourat a po dokončení podzemní stavby poměrně snadno obnovit. Neslo to s sebou ale i negativa: zásahy do městské zástavby, přeložky potrubních a kabelových sítí, obtěžující stavební činnost apod. Technologie hloubených tunelů v centru města se tedy jevila jako méně vhodná. Bylo proto logickou volbou následné linky metra trasovat do větších hloubek pod zem.

Podrobněji na: 
www.metrostav.cz/cs/metrem50_2-2024

 

Metrostav 2/2024, Ukončení klíčového projektu na Slovensku
Metrostav 2/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 2/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 2/2024, Ptáme se
Metrostav 2/2024, Fotosloupek
Metrostav 2/2024, Společenská odpovědnost
Metrostav 2/2024, Představujeme světlopropustný beton
Metrostav 2/2024, Největší zakázka za polárním kruhem
Metrostav 2/2024, Divize 8
Metrostav 2/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 2/2024, Metrem 50
Metrostav 2/2024, Sportovci Metrostavu v Peci pod Sněžkou
Metrostav 2/2024, Ukončení klíčového projektu na Slovensku

Ukončení klíčového projektu na Slovensku

Metrostav 2/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 2/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 2/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 2/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 2/2024, Společenská odpovědnost

Společenská odpovědnost

Metrostav 2/2024, Představujeme světlopropustný beton

Představujeme světlopropustný beton

Metrostav 2/2024, Největší zakázka za polárním kruhem

Největší zakázka za polárním kruhem

Metrostav 2/2024, Divize 8

Divize 8

Metrostav 2/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 2/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 2/2024, Sportovci Metrostavu v Peci pod Sněžkou

Sportovci Metrostavu v Peci pod Sněžkou

10

Sending statistics …

Rendering Metrem 50 (340431): (1/2) (4 ms)

Rendering Skupina Metrostav (340410): (1/1) (0 ms)

Rendering Divize 8 (340409): (1/2) (9 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8721/item1092665-small.jpg

 i8721/item1092664.svg

 i8721/item1092666-small.jpg

 i8721/item1092670-small.jpg

 i8721/item1092669.svg