Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

číslo

Tolik parkovacích míst bude mít nové pražské záchytné parkoviště P+R, které v Nových Butovicích budují kolegové z Metrostav DIZ a Trigema Building.

Divize 6

divize 6 dokončila saunový svět V třeboni

Třeboňské slatinné lázně Aurora na začátku listopadu slavnostně otevřely saunový svět, moderní prostor, kde mohou klienti relaxovat během tradičních i méně obvyklých procedur. NOVÁ BUDOVA, která je umístěna mezi dosavadní objekt lázní Aurora s krytým bazénem a technologické zázemí lázní, sousedí s loni otevřeným venkovním Vodním světem, který také vybudoval tým Michala Hryzáka.

Martina Vampulová, foto Jan Luxík

N

ová dvoupodlažní budova ve tvaru L vyrostla v komplexu třeboňských lázní za necelý rok. Stavbaři měli na realizaci pouhých 300 dní a kromě výstavby nového objektu upravovali i vnitřní části lázní, kde zrenovovali prostor okolo finské sauny s novým nerezovým ochlazovacím bazénem.

„Práce jsme zahájili loni 15. listopadu přeložkami sítí a navázali jsme tak plynule na dokončenou stavbu venkovního wellness nazvaného Vodní svět,“ vzpomíná vedoucí projektu Michal Hryzák. 

Včas a kvalitně

Stavba nabrala svižné tempo,  času nebylo nazbyt. Zatímco nad terén vyrůstala hrubá stavba objektu, investor si nechal zpracovat nové návrhy interiérů. Součástí byla i změna vnitřní dispozice, prosklené fasády či jiný tvar schodiště. „Vše jsme museli operativně řešit na pravidelných kontrolních dnech stavby a při vzorkování s architektkami. Jsem rád, že se podařilo stavbu dokončit a zkompletovat v požadovaném čase a kvalitě,“ říká vedoucí projektu.

Místo původní jediné finské sauny pro maximálně 14 návštěvníků se v saunovém světě nacházejí finské sauny dvě, v nichž může relaxovat až 36 lidí. Návštěvníci mají k dispozici i bylinnou saunu pro 8 osob a dvě parní kabiny s kapacitou až 16 lidí. Samozřejmostí jsou také ochlazovací bazény, zážitkové sprchy nebo vířivka. „Mně osobně se líbí privátní zóna pro čtyři až pět osob se samostatným vstupem, kterou lze navštívit třeba s rodinou. Nabízí vířivou vanu, finskou saunu i parní komoru,“ popisuje Michal Hryzák. Návštěvníci saunového světa si mohou odpočinout v zóně s relaxační hudbou a výhledem do lázeňského parku nebo vyzkoušet Kneippův chodník.

Stavbu vedoucí projektu se svým týmem dokončil na konci září, poté následovaly funkční zkoušky a zaškolení provozu. Kolaudace proběhla až po dokončení montáže interiérů o měsíc později. Vybavení prostor zajišťoval investor, který do saunového světa umístil i speciální léčebná zařízení pro lázeňské procedury. „Na závěr bych chtěl vyzdvihnout spolupráci celého našeho týmu. Výsledek stojí určitě za to a všem doporučuji moderní komplex třeboňských lázní navštívit,“ uzavírá Michal Hryzák.

I méně obvyklé lázeňské vybavení

V novém saunové světě najdete například přístroj, který slouží k řešení celulitidy, odstraňování tukové tkáně či jizev nebo prokrvení pokožky, ale také uklidňující vodní lůžko pro ošetření celého těla, na němž návštěvník „pluje v nulové gravitaci“. Zážitek z ošetření zesiluje barevné podsvícení, hydromasáž a příjemná teplota v lůžku. Využít lze i sofistikované masážní lůžko s vodní matrací a efektem jemných vln, který uvolní celé tělo.

Metrostav TBR

Tunel na obchvatu Českých Budějovic

Stavbaři Metrostavu TBR v současné době pracují na staveništi nově budovaného úseku dálnice D3. Na obchvatu Českých Budějovic, mezi krajským městem a obcí Dobrá voda, se v rámci dálniční stavby buduje téměř kilometrový tunel Pohůrka.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

T

unel patří ke stavbě dálnice v úseku Úsilné-Hodějovice. Tato část (snímky) byla zahájena v dubnu 2019, zakázku získalo sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice. Metrostav TBR se na stavbě tunelu podílí od května tohoto roku.

„S nabídkou na provedení betonových konstrukcí tunelu nás oslovila společnost Hochtief, která v rámci sdružení odpovídá za tento úsek výstavby D3. Vyhráli jsme především z důvodu, že jsme schopni kapacitně takto velkou zakázku rychle a kvalitně zrealizovat,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Ing. Petr Hanzal. Práce na výstavbě téměř kilometrového tunelu nabraly hned od začátku rychlé tempo. Metrostav TBR nejprve vybudoval zařízení staveniště a připravil dvě sady bednění základů. První betonáž základu proběhla v červnu.

„I když konečný termín máme v červnu 2024, ve veřejném zájmu je stavbu zkrátit. Probíhají intenzivní jednání s firmou Hochtief, která se týkají akcelerace,“ říká inženýr Hanzal. Problém je v logistice. Tým Metrostavu TBR pracuje na třech samostatných pracovištích: na Pražském portálu, Staveništi střed a Kaplickém portálu. „Tunel je přístupný pouze z jedné strany. Při betonáži není možné navážet armaturu ani převážet bednění mezi jednotlivými pracovišti. Standardně betonujeme šestkrát týdně, ale výjimkou nejsou ani dvě betonáže denně. Musíme zde uložit více než 110 tisíc m3 betonu a 14 tisíc tun betonářské výztuže.“

ZMĚNA technologie

Tunel podchází silnici na Dobrou Vodu, Dobrovodský potok, dvě místní komunikace a silnici II/157. Právě jeho příprava se podle veřejně dostupných informací dostala brzy po zahájení do problémů a vloni v létě bylo rozhodnuto o změně technologie. Místo původního plánu, že k hloubení tunelu dojde až po vybudování stěn a stropní desky, zde probíhá těžení a kotvení stavební jámy, aplikace podkladních betonů, izolace spodních desek, ochrany izolace a realizace ŽB konstrukcí.

„Přípravu stavební jámy a realizaci izolací provádí Hochtief. V režii Metrostavu TBR jsou kompletní betonové konstrukce, montáž armatury, bednění a betonáže,“ upřesňuje inženýr Hanzal. Problémy s vysokou hladinou spodní vody se řeší drenážemi v podkladních vrstvách a jímkami, z nichž se musí voda neustále odčerpávat.

Hloubený tunel o celkové délce 999,5 metru se skládá ze dvou tubusů. Nosnou konstrukci tvoří železobetonový rám, základová deska o tloušťce 1,3 metru, tři stěny o tloušťce 0,8 metru a stropní deska o tloušťce jeden metr plus náběhy u stěn. „Jedná se o plošně založenou železobetonovou konstrukci tunelu s tlakově uzavřeným systémem hydroizolačního souvrství,“ doplňuje stavbyvedoucí.

 

Metrostav 20/2022, Mlýny
Metrostav 20/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 20/2022, Ptáme se
Metrostav 20/2022, Fotosloupek
Metrostav 20/2022, Spolupráce se studenty
Metrostav 20/2022, Číslo
Metrostav 20/2022, Divize 6
Metrostav 20/2022, Metrostav TBR
Metrostav 20/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 20/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 20/2022, Fotoreportáž
Metrostav 20/2022, Mlýny

Mlýny

Metrostav 20/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 20/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 20/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 20/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 20/2022, Spolupráce se studenty

Spolupráce se studenty

Metrostav 20/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 20/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 20/2022, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 20/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 20/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 20/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

8

Article Divize 6 waiting for thumbnails …

Sending statistics …

Rendering Metrostav TBR (252646): (2/3) (5 ms)

Rendering Divize 6 (252645): (1/3) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6211/item815505.mp4 (6 ms)

 i6211/item815508-small.jpg

 i6211/item815509.svg

 i6211/item815506.svg

 i6211/item815516-small.jpg

 i6211/item815515.svg

 i6211/item815517-small.jpg[p2]

 i6211/vth317630-1.jpg (2x)

 i6211/vth317633-1.jpg (2x)

 i6211/vth317637-1.jpg (2x)

 i6211/vth317640-1.jpg (2x)

 i6211/vth317645-1.jpg (2x)

 i6211/vth317649-1.jpg (2x)

 i6211/vth317655-1.jpg (2x)

 i6211/vth317665-1.jpg[p1]

 i6211/vth317673-1.jpg[p1]

 i6211/vth317685-1.jpg[p1]

 i6211/vth317691-1.jpg[p1]

 i6211/vth317696-1.jpg[p1]

 i6211/item815508-medium.jpg[p3]