-
Metrostav
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
Mlýny
20
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
18. listopadu 2022
ročník 34
Největším exponátem bude sama galerie
rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích se týmu Ing. Jaroslava Sýkory z divize 9 povedla. Stavbu uzavřeli koncem srpna a teď v ní jen odstraňují vady a nedodělky, což nijak nebrání jejímu uživateli, Východočeské galerii, ve vybavování interiérů.
Lenka Svobodová, foto Drahoslav Ramík, vizualizace Pardubický kraj
ůvodně jsme měli zakázku ukončit dřív, ale oproti zadání nás překvapilo velké množství změn. Některé si vyžádal investor, jiné byly nepředvídatelné a vznikly po odhalení nosných konstrukcí objektu a posouzení jejich skutečného stavu,“ říká vedoucí projektu, který řídil společný realizační tým techniků z divize 9 Metrostavu a z firmy Chládek a Tintěra, Pardubice. „S kolegy ve sdružení jsme vycházeli bez jakýchkoli problémů. Spolupráce s Ing. arch. Petrem Všetečkou z ateliéru Transat architekti, který byl jedním z tvůrců rekonstrukce a na stavbě vykonával autorský dozor, byla složitější, náročnější a zdlouhavější,“ dodává.
Stavbaři během 27 měsíců obnovili členitou fasádu budovy z režných cihel, a to včetně elegantní obloukové spojnice s bývalými obilnými sily, jejíž vzhled inspirovala Ištařina brána v Babylonu.
Repasovali a upravili venkovní okna, osadili nové střešní světlíky i okna do dvora ze subtilních nerezových profilů. Střechu zateplili pěnovým sklem. Změnili dispozice podlaží, přistavěli čtyři celoprosklené vnitřní výtahy a objekt uzpůsobili pro bezbariérové užívání. Samozřejmostí byla výměna a doplnění moderních technických sítí a zařízení. „Snahou architektů bylo respektovat materiály typické pro industriální stavby i českou modernu začátku 20. století, kdy byl komplex postaven. To se třeba odrazilo i v zachování původních povrchů v kombinaci s nerezovými zařizovacími předměty v sociálních zařízeních vestavěných do starých sil,“ vzpomíná Ing. Sýkora.
obnova mlýnů je jedním z největších počinů české architektury po roce 2000
Na konci roku 2022 oslaví Východočeská galerie v Pardubicích 70 let své existence a do roku 2023 vstoupí s novým názvem Gočárova galerie, který ctí jméno architekta původních mlýnů. Jakmile dodavatelé interiérů nový prostor vybaví a zajistí v něm stálou teplotu i vlhkost, začne do zrekonstruovaného objektu bývalých mlýnů stěhování více než 19 tisíc sbírkových předmětů – převážně děl české výtvarné scény druhé poloviny 20. století.
Exponáty přitom nebudou jen na stěnách a v prostorách galerie – včetně vybraných prvků původní mlynářské technologie. Tím největším z nich bude budova samotná. Metrostavu bylo ctí podílet se na tak významné akci.¨
Nový život industriální památky
Bývalé Winternitzovy automatické mlýny v Pardubicích procházejí náročnou rekonstrukcí a dostavbou. Stavbaři v jejich areálu pracují na dalších projektech hned pro tři investory.
Pro Pardubický kraj přestavuje tým vedený Ing. Jaroslavem Sýkorou z divize 9 hlavní budovu mlýnů na sídlo Východočeské galerie.
Druhý tým divize 9 v čele s Ing. Milanem Voráčkem staví pro město Pardubice objekt pro Centrální polytechnické dílny a jeho galerii.
Původní majitel areálu architekt Lukáš Smetana si ponechal ve vlastnictví silo, které přestavuje na sídlo rodinné nadace s víceúčelovým sálem, a zbytek komplexu, kde vyroste i několik rodinných domů a polyfunkční budova s byty, kancelářemi a obchodním parterem.
Hlavní stavby by se v Automatických mlýnech, jak se oblast nyní jmenuje, měly otevřít zanedlouho – v roce 2023.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Metrostav DIZ se zapojí do výstavby P+R Opatov
Dodavatelské družení firem BAK stavební společnost, Metrostav DIZ a Geosan Group zhotoví v Praze parkovací dům (vizualizace) u stanice metra C Opatov. Start stavby, která poběží 18 měsíců, je naplánován na začátek příštího roku. Čtyřpodlažní parkovací dům má zajistit dojíždějícím řidičům návaznost na metro a autobusy.
Plzeňské biskupství převzalo nové byty
Za účasti biskupa Mons. Tomáše Holuba se počátkem listopadu uskutečnilo slavnostní předání šestipodlažního bytového domu Studentská D, který v Plzni realizoval tým divize 1. V domě bude církev nabízet komerční nájemné za mírně nižší ceny, než je v Plzni průměr pro komerčně nabízené prostory.
páté přístaviště pro rekreační lodě na Labi
Kolegové z divize 6 zhotoví v městské části Ústí nad Labem Brná další přístaviště pro Ředitelství vodních cest ČR. Vedoucím projektu je Ing. Jan Zeman, na slavnostním zahájením stavby Metrostav reprezentoval Ing. Milan Veselský.
Podpořili jsme mladé violonceLListy
Letošní podzim patřil opět mladým umělcům, kteří se za podpory Skupiny Metrostav zúčastnili 16. ročníku Mezinárodní violoncellové soutěže Jana Vychytila. Akce, kterou pořádá Pražský hudební institut, se konala ve dnech 26.–30. října v prostorách Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy, ZUŠ.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Monitoring během stavební činnosti tunelu v Baukau
BeMo Tunneling (BeMo) realizuje přestavbu dálniční křižovatky A42 a A43, která se nachází v Německu ve městě Herne. součástí je 65 m dlouhý tunel pod názvem Baukau. Podtunelovány jsou tři železniční tratě na jednom náspu, tunel je proražen hornickým způsobem pod velkým trubkovým deštníkem (foto).
Florian Efferoth, foto archiv BeMo
azicí práce byly zahájeny na podzim 2021 a budou ukončeny pravděpodobně do konce tohoto roku. Aby v průběhu stavebních prací nedošlo k přerušení železniční dopravy, byl v létě 2019 železniční násep i koleje již po protlačení velkého trubkového deštníku neustále pod dohledem na deformace. Monitorovací program, rozšiřovaný souběžně s postupem stavebních prací, sestává z automatizovaných měřicích systémů a ručních pravidelných měřicích kampaní.
Monitoring tří kolejí provádějí dva robotizované tachymetry, které na železničních pražcích měří 36 minihranolů.Podél kolejí je také uloženo celkem 470 m řetězů sklonoměru (inklinometrických sond). Díky kombinaci těchto senzorů je možné koleje trvale a spolehlivě sledovat v jejich celkové délce. Kromě tratí jsou automaticky monitorovány i trolejové stožáry na železničním náspu.
železniční násep a koleje nad tunelem baukau musejí být neustále pod dohledem na deformace
Od začátku realizace startovací stavební jámy probíhal separátní automatizovaný tachymetrický monitoring střední roury velkého trubkového deštníku na jedenácti magnetických hranolech. K maximální deformaci dochází přibližně v polovině trubky (P07). Tento tachymetrický bod se dosud vychýlil o 34 mm. V oblasti u prorážky tunelu jsou rovněž hlavicový nosný trám a jeho opěry podrobeny neustálému robotizovanému tachymetrickému monitorovacímu sledování s jedenácti hranoly. Na základě redundantní instalaci automatizovaných monitorovacích systémů lze záznamy měření vzájemně ověřovat. Všechny výsledky jsou každou hodinu připraveny pro kompetentní pracovníky projektu na internetovém portálu a při překročení stanovených hodnot jsou účastníci ihned automaticky varováni e-mailem.
Doplňkem k automatizovanému měření jsou pravidelná ruční tachymetrická měření čela tunelu (tři minihranoly), stropu tunelu (šest bodů měření na každý blok) a pažení železničního náspu (43 minihranolů). Pomocí časově a prostorově vysoce diskrétního monitorovacího programu v rámci stavebního úseku jsou deformace zaznamenány na celé ploše sledování včas a přesně. Načež kompletní geodetický monitoring zajišťuje bezpečnou železniční dopravu v průběhu provedení stavební činnosti. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.
Oblastní ředitel
Vystudoval obor Konstrukce a dopravní stavby na ČVUT, po 15 letech praxe v projekci a po roce na německých PPP projektech je od roku 2017 zaměstnán v Metrostavu v pozici oblastního ředitele pro Německo. Marek Foglar se podílel na realizaci mostu Volmarstein na německé dálnici A1, i na zpracování a prosazení koncepce bourání mostu A1 přes osmikolejné zhlaví nádraží Hengstey. Od podzimu 2018 je vedoucím projektu na výstavbě mostu přes údolí Gottleuba v Pirně.
Můžete stručně představit oblast, kterou řídíte?
Do Metrostavu jsem nastoupil, když se rozbíhaly přípravné práce na mostu Volmarstein. Ustavený projektový tým bylo potřeba posílit zejména jazykově. V Dortmundu jsme pak vyhráli projekt mostu přes nádraží Hengstey a ucházeli se o další zakázky. Získaný projekt v Pirně nám ale změnil priority a museli jsme redukovat akviziční činnost a zaměřit se plně na něj.
Devítipolový most u Pirny je bezpochyby velkým projektem. Připomeňte jeho charakteristiky.
Pokud bychom měli most charakterizovat jedním slovem, tak nejvýstižnější je pojem komplexní. Bezmála kilometrový most přes 70 m hluboké údolí je budovaný metodou postupného vysouvání. I to by bylo samo o sobě dost náročné, ale most bude po výsuvu integrálně spojen s betonovými pilíři, aby působil jako sdružený rám. Tato hybridní (ocel-beton) rámová konstrukce s náběhy je první svého druhu v Německu.
Výstavba mostu se potýká s výzvami. Které to jsou a co je jejich příčinou?
Návrh mostu vyšel z architektonické soutěže v roce 2006, v důsledku nedostatku financí „na nás“ počkal do roku 2018. Výsledkem soutěže byl velice odvážný návrh se štíhlou nosnou konstrukcí a pilíři. Investor chtěl maximálně redukovat dobu výstavby (34 měsíců) a měl nám na vstupním kontrolním dni předat kompletní schválenou statiku mostu, abychom my zpracovávali pouze dílenské výkresy nosné konstrukce, připravili výkresy výztuže betonových prvků a navrhli pomocné konstrukce pro výsuv a vytvoření výše popsaného statického systému. V tom byl ale kámen úrazu: předané podklady byly nekompletní a nevystihovaly komplexnost návrhu mostu. Naštěstí se po letech jednání podařilo letos dosáhnout konsenzu, dořešit všechny komplexní stavební stavy a jimi indukované pomocné konstrukce. Od ledna 2023 stavba snad pojede v pravidelném rytmu.
V jaké fázi je stavba nyní?
Připravujeme výsuv číslo 3 z 9, který bude dlouhý 108 m, a chceme jej opět realizovat v rámci jednoho dne rychlostí až 24 m/hod. Zároveň betonujeme 8 m vysoké extrémně vyztužené hlavy budoucích rámových pilířů. Až se nám toto podaří, na stavbě budou několik let pracovat kolegové z divize 3. Pak nastoupíme opět my a spuštěnou nosnou konstrukci spojíme s pilíři a provedeme mostovku.
Čím je práce v Německu typická?
Němci pracují pomaleji než my, ale snaží se dotahovat věci precizně do konce. Stavební úkon, zpráva o čemkoliv, hlášení a řešení vady, vše je dotaženo na sto procent. Toto jsme si museli všichni osvojit a deprimujeme tím naše české spolupracovníky.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Podzemní lanovka v Istanbulu
Podepsáním předávacího protokolu zákazníkem – istanbulskou municipalitou 27. října a otevřením provozu pro veřejnost následujícího dne byl společností Metrostav Ankara Inşaat dokončen významný projekt podzemní lanovky Aşiyan – Hisarüstü (snímky).
Veřejnost si tak poprvé vyzkoušela 900 m dlouhou městskou lanovku. Dceřiná společnost Metrostav realizovala nejen tunelářské práce na traťových a staničních tunelech, ale i podzemní vestibuly včetně stavebních a architektonických konstrukcí a kompletní technologie – vozy lanovky (dodavatelem byl švýcarský výrobce Garaventa), poháněcí a napínací stanice, elektročást, automatizace a bezpečnostní systémy.
Spolupráce se studenty
Spolupráce se studenty
Podpora studijních pobytů Erasmus
V rámci spolupráce se stavebními fakultami podporujeme stipendiem studenty, kteří vyrážejí na studijní pobyty Erasmus. V letošním letním semestru jsme pomohli Adamovi, který studuje na Fakultě stavební ČVUT obor K a zaměřuje se na mostní konstrukce.
RED, foto archiv Metrostavu
dam (foto) si vybral dánskou Technickou univerzitu v Kodani. Příjemným překvapením pro něj byl univerzitní kampus, který se nachází v klidné lokalitě v blízkosti obrovského parku. V kampusu jsou kantýny a sportovní zařízení, ve kterých nechybějí lezecké stěny, a také obchody všeho druhu.
„Nemile mě překvapila cena ubytování pro studenty v Dánsku. Oproti ubytování, které poskytuje v Praze ČVUT, je částka přibližně čtyřikrát vyšší. Proto jsem rád, že jsem mohl dostat stipendium od firmy Metrostav. Při studiu v Kodani mi velmi pomohlo,“ říká Adam.
V rámci studia ho potěšil systém práce se studenty, který se lišil od toho v Čechách. V Dánsku se klade velký důraz na skupinové projekty. Prakticky každý projekt je zpracováván v týmu více studentů, což vnímá jako velmi přínosné pro budoucí praxi.
Aktuálně Adam nastoupil do Metrostavu na odbornou praxi a dodělává si diplomovou práci. Doufáme, že v budoucnu, už jako inženýr, s námi vyrazí na zahraniční zakázky do Skandinávie.
Číslo
číslo
Tolik parkovacích míst bude mít nové pražské záchytné parkoviště P+R, které v Nových Butovicích budují kolegové z Metrostav DIZ a Trigema Building.
Divize 6
Divize 6
divize 6 dokončila saunový svět V třeboni
Třeboňské slatinné lázně Aurora na začátku listopadu slavnostně otevřely saunový svět, moderní prostor, kde mohou klienti relaxovat během tradičních i méně obvyklých procedur. NOVÁ BUDOVA, která je umístěna mezi dosavadní objekt lázní Aurora s krytým bazénem a technologické zázemí lázní, sousedí s loni otevřeným venkovním Vodním světem, který také vybudoval tým Michala Hryzáka.
Martina Vampulová, foto Jan Luxík
ová dvoupodlažní budova ve tvaru L vyrostla v komplexu třeboňských lázní za necelý rok. Stavbaři měli na realizaci pouhých 300 dní a kromě výstavby nového objektu upravovali i vnitřní části lázní, kde zrenovovali prostor okolo finské sauny s novým nerezovým ochlazovacím bazénem.
„Práce jsme zahájili loni 15. listopadu přeložkami sítí a navázali jsme tak plynule na dokončenou stavbu venkovního wellness nazvaného Vodní svět,“ vzpomíná vedoucí projektu Michal Hryzák.
Včas a kvalitně
Stavba nabrala svižné tempo, času nebylo nazbyt. Zatímco nad terén vyrůstala hrubá stavba objektu, investor si nechal zpracovat nové návrhy interiérů. Součástí byla i změna vnitřní dispozice, prosklené fasády či jiný tvar schodiště. „Vše jsme museli operativně řešit na pravidelných kontrolních dnech stavby a při vzorkování s architektkami. Jsem rád, že se podařilo stavbu dokončit a zkompletovat v požadovaném čase a kvalitě,“ říká vedoucí projektu.
Místo původní jediné finské sauny pro maximálně 14 návštěvníků se v saunovém světě nacházejí finské sauny dvě, v nichž může relaxovat až 36 lidí. Návštěvníci mají k dispozici i bylinnou saunu pro 8 osob a dvě parní kabiny s kapacitou až 16 lidí. Samozřejmostí jsou také ochlazovací bazény, zážitkové sprchy nebo vířivka. „Mně osobně se líbí privátní zóna pro čtyři až pět osob se samostatným vstupem, kterou lze navštívit třeba s rodinou. Nabízí vířivou vanu, finskou saunu i parní komoru,“ popisuje Michal Hryzák. Návštěvníci saunového světa si mohou odpočinout v zóně s relaxační hudbou a výhledem do lázeňského parku nebo vyzkoušet Kneippův chodník.
Stavbu vedoucí projektu se svým týmem dokončil na konci září, poté následovaly funkční zkoušky a zaškolení provozu. Kolaudace proběhla až po dokončení montáže interiérů o měsíc později. Vybavení prostor zajišťoval investor, který do saunového světa umístil i speciální léčebná zařízení pro lázeňské procedury. „Na závěr bych chtěl vyzdvihnout spolupráci celého našeho týmu. Výsledek stojí určitě za to a všem doporučuji moderní komplex třeboňských lázní navštívit,“ uzavírá Michal Hryzák.
I méně obvyklé lázeňské vybavení
V novém saunové světě najdete například přístroj, který slouží k řešení celulitidy, odstraňování tukové tkáně či jizev nebo prokrvení pokožky, ale také uklidňující vodní lůžko pro ošetření celého těla, na němž návštěvník „pluje v nulové gravitaci“. Zážitek z ošetření zesiluje barevné podsvícení, hydromasáž a příjemná teplota v lůžku. Využít lze i sofistikované masážní lůžko s vodní matrací a efektem jemných vln, který uvolní celé tělo.
Metrostav TBR
Metrostav TBR
Tunel na obchvatu Českých Budějovic
Stavbaři Metrostavu TBR v současné době pracují na staveništi nově budovaného úseku dálnice D3. Na obchvatu Českých Budějovic, mezi krajským městem a obcí Dobrá voda, se v rámci dálniční stavby buduje téměř kilometrový tunel Pohůrka.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
unel patří ke stavbě dálnice v úseku Úsilné-Hodějovice. Tato část (snímky) byla zahájena v dubnu 2019, zakázku získalo sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice. Metrostav TBR se na stavbě tunelu podílí od května tohoto roku.
„S nabídkou na provedení betonových konstrukcí tunelu nás oslovila společnost Hochtief, která v rámci sdružení odpovídá za tento úsek výstavby D3. Vyhráli jsme především z důvodu, že jsme schopni kapacitně takto velkou zakázku rychle a kvalitně zrealizovat,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Ing. Petr Hanzal. Práce na výstavbě téměř kilometrového tunelu nabraly hned od začátku rychlé tempo. Metrostav TBR nejprve vybudoval zařízení staveniště a připravil dvě sady bednění základů. První betonáž základu proběhla v červnu.
„I když konečný termín máme v červnu 2024, ve veřejném zájmu je stavbu zkrátit. Probíhají intenzivní jednání s firmou Hochtief, která se týkají akcelerace,“ říká inženýr Hanzal. Problém je v logistice. Tým Metrostavu TBR pracuje na třech samostatných pracovištích: na Pražském portálu, Staveništi střed a Kaplickém portálu. „Tunel je přístupný pouze z jedné strany. Při betonáži není možné navážet armaturu ani převážet bednění mezi jednotlivými pracovišti. Standardně betonujeme šestkrát týdně, ale výjimkou nejsou ani dvě betonáže denně. Musíme zde uložit více než 110 tisíc m3 betonu a 14 tisíc tun betonářské výztuže.“
ZMĚNA technologie
Tunel podchází silnici na Dobrou Vodu, Dobrovodský potok, dvě místní komunikace a silnici II/157. Právě jeho příprava se podle veřejně dostupných informací dostala brzy po zahájení do problémů a vloni v létě bylo rozhodnuto o změně technologie. Místo původního plánu, že k hloubení tunelu dojde až po vybudování stěn a stropní desky, zde probíhá těžení a kotvení stavební jámy, aplikace podkladních betonů, izolace spodních desek, ochrany izolace a realizace ŽB konstrukcí.
„Přípravu stavební jámy a realizaci izolací provádí Hochtief. V režii Metrostavu TBR jsou kompletní betonové konstrukce, montáž armatury, bednění a betonáže,“ upřesňuje inženýr Hanzal. Problémy s vysokou hladinou spodní vody se řeší drenážemi v podkladních vrstvách a jímkami, z nichž se musí voda neustále odčerpávat.
Hloubený tunel o celkové délce 999,5 metru se skládá ze dvou tubusů. Nosnou konstrukci tvoří železobetonový rám, základová deska o tloušťce 1,3 metru, tři stěny o tloušťce 0,8 metru a stropní deska o tloušťce jeden metr plus náběhy u stěn. „Jedná se o plošně založenou železobetonovou konstrukci tunelu s tlakově uzavřeným systémem hydroizolačního souvrství,“ doplňuje stavbyvedoucí.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
sídlo hradní stráže v novém kabátě
Cestou z Pohořelce na Pražský hrad si nelze nevšimnout, že fasáda historického objektu, kde sídlí Hradní stráž, září novotou. A to díky kolegům z Metrostav DIZ, kteří zde pro investora – ministerstvo obrany – od května loňského roku opravují.
RED, foto Jakub Červenka
arokní novostavba v ulici Loretánská z období kolem roku 1700 (foto) podstupuje rekonstrukci všech fasád, repasi oken, dveří a ostatních výplní otvorů. Součástí zakázky jsou klempířské práce a realizace nových okapových chodníků, kamenných schodišť při vstupech do objektů. Stavbaři také renovují kamenné kašny a všechny konstrukce přiléhající k fasádě.
„V tuto chvíli je dokončena fasáda směrem do ulic, všechna okna i klempířské práce a probíhají finální práce na poslední fasádě II. nádvoří. A stavbaři zároveň pokládají nový okapový chodník z pískovcových bloků,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Michal Mašek s tím, že stavbu stihne jeho tým dokončit v předstihu do konce roku 2022. Následovat by měly už jen drobné práce.
Dodejme, že budova je památkově chráněna. Jde o monumentální palácovou architekturu vrcholného baroka podle projektu významného římského architekta C. Fontany. Stavba upoutá především nádhernou dvoranou a řadou kleneb s vytaženými hřebínky.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Exkurze na stavbách ve Stockholmu
Členové Stavebního spolku MTS vyrazili počátkem října do Švédska na pětidenní exkurzi dvou významných staveb, které realizují pracovníci Skupiny Metrostav. Jde o dálniční obchvat Skärholmen a stavbu metra s ražbou tunelů Järfälla.
Hlavním programem naší cesty byla exkurze na stavby společnosti Subterra Sverige AB a jejího subdodavatele Metrostav Norge AS. Vzhledem k celkovému počtu 44 účastníků jsme se museli rozdělit. Jedna skupina směřovala na stavbu dálničního obchvatu Skärholmen, kde nás vedoucí projektu Ing. Tomáš Němeček seznámil s průběhem a komplikacemi realizace projektu v zahraničí. Stavba byla zahájena v roce 2017, zahrnuje 8 km tunelů, 4 km ramp a 1,5 km únikových cest. Podzemím nás provezl tým stavbyvedoucích pod vedením Ing. Michala Sklenáře. Vzhledem k rozsahu díla jsme měli možnost sledovat betonáře, izolatéry, ale i montáže definitivního ostění z betonových prefabrikátů.
„Zdař Bůh,“ to bylo první, co slyšela druhá skupina, která jela na stavbu metra s ražbou tunelů Järfälla. Ty prodlužují modrou linku metra z dosavadní konečné stanice Akalla o 4,1 km. Metrostav Norge AS provádí ražby sekce Landingsbanan a části sekce Robothojden. Vedoucí projektu Ing. Jiří Horčička byl služebně v Norsku, a tak nás po stavbě provedl kolega Ing. Jiří Růt. Zde jsme měli možnost sledovat nasazení týmu, který dílo realizuje vlastními kapacitami a technikou. Kolegové předvedli mimo jiné i způsob vrtání kotev a seznámili nás s vyspělými stroji, které mají k dispozici.
Následně se skupiny prohodily a absolvovaly stejný program. Kolegům děkujeme za pozornost a péči, s jakou pro nás exkurze připravili. Přejeme jim úspěšné dokončení a předání staveb podle plánu.
Nejdelší galerie
Večerní program jsme završili projížďkou stockholmským metrem a skleničkou drinku v Icebaru. Nahrubo opracované a betonem stabilizované stěny stanic jsou pro severskou zemi typické. Výtvarné řešení metra ve Stockholmu bývá nazýváno nejdelší galerií na světě. Na modré lince stanice T-Centralen jsme viděli rostlinné motivy, stanice Kungsträdgården je odkazem na bývalou francouzskou zahradu, stanice Rådhuset má připomínat oranžovou hliněnou jeskyni s organickými tvary.
Věnovali jsme se i poznávání krás hlavního města Švédska. Na prohlídku radnice Stadhuset jsme pozvali naše hostitele ze SBT Sverige. Dále jsme viděli královský palác Drottningholm a pluli lodí po kanálech.Na ostrově Djurgården jsme se rozprchli k návštěvě muzeí – např. VASA, Nordistka museet, Skansen, ABBA atd.
Poslední den před odletem jsme ještě stihli obhlédnout celý Stockholm z lanovky SkyView, která vede na střechu haly Globe Arena. I tento objekt je rarita, protože se jedná o největší sférickou stavbu světa.
Exkurze ve Stockholmu byla pestrá a cestovatelé byli z prohlídky staveb i památek švédské metropole nadšení. Patří jim poděkování za aktivní účast a vytrvalost, se kterou celý program zvládli.
Jarmila Kaloušová, Radomil Coufal, foto Kateřina Raimová
počasí přálo seniorským výletům
Tentokrát se členové Senior klubu Metrostav (SKM) vydali po stopách projektů, které dříve i v poslední době realizovala naše společnost.
Navštívili jsme Kutnou Horu a konkrétně místo, kde Metrostav stavěl ocelové schodiště do podzemí. Připomeňme, že dříve se tu těžilo stříbro. V říjnu jsme přešli z Lovosic přes Lovoš do Opárenského údolí, přes které se už více než 10 let jezdí po velkém obloukové mostu na dálnici D8. A do třetice jsme vyrazili na prohlídku vodárenské věže v Českých Budějovicích, kam jsme se svezli po novém železničním koridoru. Je příjemné, když se v tak rozlehlých koutech České republiky můžeme pochlubit prací lidí Metrostavu. A těšíme se na další.
Za výbor SKM Milana Kellerová
Hvězdný bazar 2022
Úspěšnou sbírkou oblečení, ale i nákupem v improvizovaném obchůdku, který se na jeden den stal součástí lobby u vstupu do Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, jsme podpořili projekt Hvězdný bazar. V pondělí 7. listopadu jsme tak měli možnost zakoupit různé výrobky – bylinné sirupy, med, vína, ale i trička či autorské originální šperky.
Zaměstnanci Skupiny Metrostav již tradičně sbírají oblečení a doplňky, které už nenosí či z jiného důvodu nepotřebují, a pomáhají tím obohatit nabídku obchodů Hvězdného bazaru. I letos se nám podařilo vybrat velké množství věcí. Pracovníci bazaru darované oblečení a doplňky protřídí a kousky, které sami neupotřebí, nabídnou k využití dalším charitativním organizacím. Všem, kteří se do tradiční akce zapojili a pomohli tak opět dobré věci, děkujeme!
Text i foto RED
Mistři světa!
Sportovní fanoušky, ale nejen je potěšila v pondělí 7. listopadu skvělá zpráva z Buenos Aires: čeští inline hokejisté tam porazili ve finále mistrovství světa organizace FIRS Itálii 7:3 a obhájili loňský titul z italského Roccarasa. A dvojnásobná radost v Metrostavu – kapitánem týmu je totiž Pavel Strýček (na snímku vpravo), který pracuje ve Středisku plynovodů divize 1.
Šampionát se uskutečnil jako součást World Skate Games, což je v podstatě olympiáda kolečkových sportů. Inline hokej je sport podobný lednímu hokeji, ale hraje se na inline bruslích, s míčkem nebo speciálním pukem, které se posouvají hokejkou.
Češi na tomto turnaji ani jednou neprohráli. Ve čtvrtfinále náš tým vyřadil Slovensko (5:0) a v semifinále těsně zdolal Francii (4:3). Finálový souboj byl již jednoznačný. Velká gratulace!
RED, foto archiv Pavla Strýčka
Aktuality z Metrostavu i videa
z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Jubilejní odběr krve byl intenzivní
RED, foto archiv Metrostavu
Velké poděkování patří zaměstnancům Skupiny Metrostav, kteří v pátek 4. listopadu dorazili do centrály společnosti na tradiční prospěšnou akci Daruj krev s Metrostavem.
Nyní se uskutečnilo již 35. opakování a účast byla rekordní. Jako vždy v prostorách Centra vzdělávání vznikla improvizovaná transfuzní stanice, kterou zajistili zdravotníci z Oddělení hematologie a krevní transfuze ÚVN v Praze-Střešovicích.
Všichni dárci měli k dispozici sladkou odměnu v podobě zákusku, který připomínal půlkulaté opakování této prospěšné akce. Myšlenka zapojení zaměstnanců Metrostavu do darování krve vzešla z Útvaru vztahů k veřejnosti a první odběrový den se uskutečnil 21. října 2005.
Právě možnost odběru přímo v zázemí Metrostavu je jedním z důvodů, proč se naši zaměstnanci rozhodnou pomoci. „Líbí se mi, že odběr probíhá touto formou. Kdybych musela do nemocnice, nejspíš by mě tamní prostředí odradilo. Takto nemám takový strach,“ říká paní Zuzana Petrášová z M stavebnin (na snímku třetí zprava), jež s Metrostavem darovala krev již 18krát.
Účast 62 kolegyň a kolegů měla za výsledek krásných 27 odebraných litrů, které určitě pomohou zachraňovat životy.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
10_Metrostav DIZ – Fotogalerie
Obnova fasády Martinického paláce v ulici Loretánská – finální práce na nádvoří.
Dokončena je fasáda směrem do ulic.
Pohled u hlavního vstupu z Loretánské ulice.
Součástí rekonstrukce je repase oken, dveří a ostatních výplní otvorů.
Dvoupatrový vrcholně barokní palác využíval od roku 1960 prapor Hradní stráže a jako kasárna slouží dodnes.
8_Divize 6 – Fotogalerie
Wellness areál Saunový svět navázal na venkovní rekreačně-relaxační Třeboňský vodní svět u Lázních Aurora.
Nová dvoupodlažní budova ve tvaru L vyrostla za necelý rok.
Areál nabízí několik druhů saun i nové léčebné metody.
Prostory jsou nové a moderně zařízené…
Wellness v Třeboni dále láká například na finskou ceremoniální saunu, bylinnou, solnou nebo saunu panoramatickou. Samozřejmostí jsou ochlazovací bazény, zážitkové sprchy nebo vířivka.
- 815444.svg
- 815445.svg
- 815473.svg
- 815482.jpg
- 815483.jpg
- 815484.jpg
- 815485.jpg
- 815491.pdf
- 815492.svg
- 815493.jpg
- 815494.jpg
- 815495.jpg
- 815496.jpg
- 815497.jpg
- 815498.svg
- 815499.jpg
- 815500.jpg
- 815501.jpg
- 815502.jpg
- 815503.svg
- 815504.jpg
- 815505.mp4
- 815506.svg
- 815508.jpg
- 815509.svg
- 815510.jpg
- 815511.jpg
- 815512.jpg
- 815513.jpg
- 815514.jpg
- 815515.svg
- 815516.jpg
- 815517.jpg
- 815518.svg
- 815519.jpg
- 815520.jpg
- 815521.jpg
- 815522.jpg
- 815523.jpg
- 815524.jpg
- 815525.jpg
- 815526.jpg
- 815527.jpg
- 815528.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007