Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

20

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

18. listopadu 2022

ročník 34

Největším exponátem bude sama galerie

rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích se týmu Ing. Jaroslava Sýkory z divize 9 povedla. Stavbu uzavřeli koncem srpna a teď v ní jen odstraňují vady a nedodělky, což nijak nebrání jejímu uživateli, Východočeské galerii, ve vybavování interiérů.

Lenka Svobodová, foto Drahoslav Ramík, vizualizace Pardubický kraj

P

ůvodně jsme měli zakázku ukončit dřív, ale oproti zadání nás překvapilo velké množství změn. Některé si vyžádal investor, jiné byly nepředvídatelné a vznikly po odhalení nosných konstrukcí objektu a posouzení jejich skutečného stavu,“ říká vedoucí projektu, který řídil společný realizační tým techniků z divize 9 Metrostavu a z firmy Chládek a Tintěra, Pardubice. „S kolegy ve sdružení jsme vycházeli bez jakýchkoli problémů. Spolupráce s Ing. arch. Petrem Všetečkou z ateliéru Transat architekti, který byl jedním z tvůrců rekonstrukce a na stavbě vykonával autorský dozor, byla složitější, náročnější a zdlouhavější,“ dodává.

Stavbaři během 27 měsíců obnovili členitou fasádu budovy z režných cihel, a to včetně elegantní obloukové spojnice s bývalými obilnými sily, jejíž vzhled inspirovala Ištařina brána v Babylonu. 

Repasovali a upravili venkovní okna, osadili nové střešní světlíky i okna do dvora ze subtilních nerezových profilů. Střechu zateplili pěnovým sklem. Změnili dispozice podlaží, přistavěli čtyři celoprosklené vnitřní výtahy a objekt uzpůsobili pro bezbariérové užívání. Samozřejmostí byla výměna a doplnění moderních technických sítí a zařízení. „Snahou architektů bylo respektovat materiály typické pro industriální stavby i českou modernu začátku 20. století, kdy byl komplex postaven. To se třeba odrazilo i v zachování původních povrchů v kombinaci s nerezovými zařizovacími předměty v sociálních zařízeních vestavěných do starých sil,“ vzpomíná Ing. Sýkora.

obnova mlýnů je jedním z největších počinů české architektury po roce 2000

Na konci roku 2022 oslaví Východočeská galerie v Pardubicích 70 let své existence a do roku 2023 vstoupí s novým názvem Gočárova galerie, který ctí jméno architekta původních mlýnů. Jakmile dodavatelé interiérů nový prostor vybaví a zajistí v něm stálou teplotu i vlhkost, začne do zrekonstruovaného objektu bývalých mlýnů stěhování více než 19 tisíc sbírkových předmětů – převážně děl české výtvarné scény druhé poloviny 20. století.

Exponáty přitom nebudou jen na stěnách a v prostorách galerie – včetně vybraných prvků původní mlynářské technologie. Tím největším z nich bude budova samotná. Metrostavu bylo ctí podílet se na tak významné akci.¨

 

Nový život industriální památky

Bývalé Winternitzovy automatické mlýny v Pardubicích procházejí náročnou rekonstrukcí a dostavbou. Stavbaři v jejich areálu pracují na dalších projektech hned pro tři investory.

Pro Pardubický kraj přestavuje tým vedený Ing. Jaroslavem Sýkorou z divize 9 hlavní budovu mlýnů na sídlo Východočeské galerie.

Druhý tým divize 9 v čele s Ing. Milanem Voráčkem staví pro město Pardubice objekt pro Centrální polytechnické dílny a jeho galerii.

Původní majitel areálu architekt Lukáš Smetana si ponechal ve vlastnictví silo, které přestavuje na sídlo rodinné nadace s víceúčelovým sálem, a zbytek komplexu, kde vyroste i několik rodinných domů a polyfunkční budova s byty, kancelářemi a obchodním parterem.

Hlavní stavby by se v Automatických mlýnech, jak se oblast nyní jmenuje, měly otevřít zanedlouho – v roce 2023.

Krátce Aktuálně

Metrostav DIZ se zapojí do výstavby P+R Opatov

Dodavatelské družení firem BAK stavební společnost, Metrostav DIZ a Geosan Group zhotoví v Praze parkovací dům (vizualizace) u stanice metra C Opatov. Start stavby, která poběží 18 měsíců, je naplánován na začátek příštího roku. Čtyřpodlažní parkovací dům má zajistit dojíždějícím řidičům návaznost na metro a autobusy.

Plzeňské biskupství převzalo nové byty

Za účasti biskupa Mons. Tomáše Holuba se počátkem listopadu uskutečnilo slavnostní předání šestipodlažního bytového domu Studentská D, který v Plzni realizoval tým divize 1. V domě bude církev nabízet komerční nájemné za mírně nižší ceny, než je v Plzni průměr pro komerčně nabízené prostory.

páté přístaviště pro rekreační lodě na Labi 

Kolegové z divize 6 zhotoví v městské části Ústí nad Labem Brná další přístaviště pro Ředitelství vodních cest ČR. Vedoucím projektu je Ing. Jan Zeman, na slavnostním zahájením stavby Metrostav reprezentoval Ing. Milan Veselský.

Podpořili jsme mladé violonceLListy

Letošní podzim patřil opět mladým umělcům, kteří se za podpory Skupiny Metrostav zúčastnili 16. ročníku Mezinárodní violoncellové soutěže Jana Vychytila. Akce, kterou pořádá Pražský hudební institut, se konala ve dnech 26.–30. října v prostorách Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy, ZUŠ.

BeMo Tunnelling

Monitoring během stavební činnosti tunelu v Baukau

BeMo Tunneling (BeMo) realizuje přestavbu dálniční křižovatky A42 a A43, která se nachází v Německu ve městě Herne. součástí je 65 m dlouhý tunel pod názvem Baukau. Podtunelovány jsou tři železniční tratě na jednom náspu, tunel je proražen hornickým způsobem pod velkým trubkovým deštníkem (foto).

Florian Efferoth, foto archiv BeMo

R

azicí práce byly zahájeny na podzim 2021 a budou ukončeny pravděpodobně do konce tohoto roku. Aby v průběhu stavebních prací nedošlo k přerušení železniční dopravy, byl v létě 2019 železniční násep i koleje již po protlačení velkého trubkového deštníku neustále pod dohledem na deformace. Monitorovací program, rozšiřovaný souběžně s postupem stavebních prací, sestává z automatizovaných měřicích systémů a ručních pravidelných měřicích kampaní.

Monitoring tří kolejí provádějí dva robotizované tachymetry, které na železničních pražcích měří 36 minihranolů.Podél kolejí je také uloženo celkem 470 m řetězů sklonoměru (inklinometrických sond). Díky kombinaci těchto senzorů je možné koleje trvale a spolehlivě sledovat v jejich celkové délce. Kromě tratí jsou automaticky monitorovány i trolejové stožáry na železničním náspu.

železniční násep a koleje nad tunelem baukau musejí být neustále pod dohledem na deformace

Od začátku realizace startovací stavební jámy probíhal separátní automatizovaný tachymetrický monitoring střední roury velkého trubkového deštníku na jedenácti magnetických hranolech. K maximální deformaci dochází přibližně v polovině trubky (P07). Tento tachymetrický bod se dosud vychýlil o 34 mm. V oblasti u prorážky tunelu jsou rovněž hlavicový nosný trám a jeho opěry podrobeny neustálému robotizovanému tachymetrickému monitorovacímu sledování s jedenácti hranoly. Na základě redundantní instalaci automatizovaných monitorovacích systémů lze záznamy měření vzájemně ověřovat. Všechny výsledky jsou každou hodinu připraveny pro kompetentní pracovníky projektu na internetovém portálu a při překročení stanovených hodnot jsou účastníci ihned automaticky varováni e-mailem.

Doplňkem k automatizovanému měření jsou pravidelná ruční tachymetrická měření čela tunelu (tři minihranoly), stropu tunelu (šest bodů měření na každý blok) a pažení železničního náspu (43 minihranolů). Pomocí časově a prostorově vysoce diskrétního monitorovacího programu v rámci stavebního úseku jsou deformace zaznamenány na celé ploše sledování včas a přesně. Načež kompletní geodetický monitoring zajišťuje bezpečnou železniční dopravu v průběhu provedení stavební činnosti. Zdař Bůh!

 

Metrostav 20/2022, Mlýny
Metrostav 20/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 20/2022, BeMo Tunnelling
Metrostav 20/2022, Ptáme se
Metrostav 20/2022, Fotosloupek
Metrostav 20/2022, Spolupráce se studenty
Metrostav 20/2022, Číslo
Metrostav 20/2022, Divize 6
Metrostav 20/2022, Metrostav TBR
Metrostav 20/2022, Metrostav DIZ
Metrostav 20/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 20/2022, Fotoreportáž
Metrostav 20/2022, Mlýny

Mlýny

Metrostav 20/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 20/2022, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 20/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 20/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 20/2022, Spolupráce se studenty

Spolupráce se studenty

Metrostav 20/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 20/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 20/2022, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 20/2022, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 20/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 20/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

2

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (252639): (1/2) (1 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (252638): (2/2) (0 ms)

Rendering Mlýny (252637): (3/5) (15 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i6211/item815444.svg

 i6211/item815495-small.jpg

 i6211/item815492.svg

 i6211/item815494-small.jpg

 i6211/item815493-small.jpg

 i6211/item815496-small.jpg[p2]

 i6211/item815497-small.jpg[p2]

 i6211/item815499-small.jpg[p2]

 i6211/item815498.svg[p3]

 i6211/vth317630-1.jpg (2x)

 i6211/vth317633-1.jpg (2x)

 i6211/vth317637-1.jpg (2x)

 i6211/vth317640-1.jpg (2x)

 i6211/vth317645-1.jpg (2x)

 i6211/vth317649-1.jpg (2x)

 i6211/vth317655-1.jpg (2x)

 i6211/vth317665-1.jpg[p1]

 i6211/vth317673-1.jpg[p1]

 i6211/vth317685-1.jpg[p1]

 i6211/vth317691-1.jpg[p1]

 i6211/vth317696-1.jpg[p1]

 i6211/item815496-medium.jpg[p3]

 i6211/item815497-medium.jpg[p3]