Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Zahraniční podnikání

Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně

Výstavba mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně má za sebou šestý výsuv. Kolegům z divize 3 a společnosti BeMo Tunnelling se podařil pozoruhodný počin: 657 m dlouhou a 5500 t těžkou ocelovou konstrukci (foto) vysunuli o 120 m za pouhých 9 hodin hrubého času! Jedná se tak o nejrychlejší výsuv v historii celé stavby.

RED, foto archiv stavby

V

ýsuv probíhal za turbulentního počasí. Vítr měl v nárazech sílu až 56 km v hodině, a když se chvílemi přidal déšť, nebyla to pro montéry a techniky procházka růžovým sadem. Největší výzvou bylo po dosednutí na pilíř za silných nárazů větru částečně demontovat pomocné konstrukce, aby se mohlo pokračovat ve výsuvu. Podařilo se vše, aniž by se kdokoliv zranil, a to je nejdůležitější,“ popsal doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., ředitel výstavby.

Letos stavbaři již vysouvat nebudou. V příštím roce je čeká jeden stejně dlouhý výsuv, jako byl ten nynější, po něm budou následovat dva kratší. Konstrukce pak dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.

Most překonávající údolí říčky Gottleuba ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů a propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17.

Osobnost Metrostavu

Vzpomínka na našeho kolegu Pavla Šrámka

V polovině listopadu mnohé zasáhla smutná zpráva, když nás ve věku 70 let navždy opustil dlouholetý kolega a kamarád Ing. Pavel Šrámek. Práci v Metrostavu zasvětil dlouhá léta, během nichž se zasadil o realizaci řady význačných staveb, ale také si ho budeme pamatovat jako člověka, kterému záleželo na dobrých mezilidských vztazích na pracovišti a vzájemné spolupráci.

Ing. Ivan Hrdina, foto archiv Metrostavu

P

an Pavel Šrámek spojil své jméno s Metrostavem v roce 1979 a zůstal mu věrný po zbytek profesního života. Kariéru dlouhou 44 let zahájil jako stavební asistent. Následně šest let působil jako stavbyvedoucí a od roku 1988 byl oblastím stavbyvedoucím stanic metra Radlická a Stodůlky.

V letech 1995 až 1998 zastával pozici výrobního náměstka divize 1, kde naplno prokázal a rozvinul své organizační schopnosti. Jeho další kariérní kroky vedly na centrálu společnosti a pracoval zde jako zástupce výrobně-technického ředitele. Mimo jiné byl odpovědný i za technickou přípravu chystané výstavby IV. C metra. 

Významným milníkem jeho kariéry byl rok 2000. Pan Pavel Šrámek byl na přelomu milénia jmenován ředitelem tehdy nově vznikající divize 8, která byla pověřena výstavbou zmíněné linky pražského metra. Tuto prestižní zakázku se podařilo pod jeho vedením úspěšně dokončit.

Pan Pavel Šrámek během dalších let z divize 8 vytvořil standardní a úspěšnou stavební divizi, která nejenže pokračovala ve výstavbě navazujících tras pražského metra, ale postupně se rozšířila do dalších segmentů stavebního trhu. Dvanáctileté působení ve funkci ředitele divize 8 bylo pro Pavla Šrámka mimořádně zdařilé a produktivní. Po celou dobu se pan Šrámek úspěšně podílel na realizaci mnoha významných staveb. Vzpomeňme na projekty, jako je centrála společnosti ČEZ, Centrum Nová Brumlovka, Nový výrobní blok v Elektrárně Ledvice a mnoho dalších.

Díky svému pracovnímu nasazení, zodpovědnému řešení pracovních úkolů a získaným zkušenostem se pan Šrámek po letech v divizi 8 vrátil na centrálu společnosti, kde pak působil jako ředitel auditu Skupiny Metrostav. Svou prací přispíval po mnoho let k dobrému jménu naší společnosti a svým pozitivním osobním vztahem k Metrostavu byl příkladem pro ostatní zaměstnance. Není proto divu, že jako výraz poděkování převzal v roce 2017 z rukou prezidenta Skupiny Metrostav mimořádné ocenění Osobnost Metrostavu.

Na pana Šrámka budeme vzpomínat jako na kamaráda a kolegu, kterému záleželo na lidech, a ti si ho za to vážili a měli rádi. Podařilo se mu vybudovat výborný kolektiv, který táhl za jeden provaz.

Pane inženýre Pavle Šrámku, vzpomínáme a bylo nám ctí s vámi pracovat. 

Děkujeme za vše!

Skupina Metrostav

METROSTAV MÁ TALENT! I TENTO ROK

Letošní ročník rozvojového programu Mladých talentů nás zahřál u srdce. Ve svých řadách máme nadšené a šikovné kolegyně a kolegy, kteří neváhali věnovat svůj čas a energii nad rámec svých studijních a pracovních povinností a ponořili se do objevování nových věcí.

Protože víme, že rozvoj našich zaměstnanců je jedním ze způsobů, jak připravovat mladé kolegyně a kolegy na nové pracovní výzvy a umožnit jim růst uvnitř Skupiny Metrostav, připravili jsme pro ně rozvojový program i tento rok. Cílem tohoto programu je podpora našich zaměstnanců, kteří jsou na začátku jejich kariéry.

V letošním roce se programu účastnilo devět vybraných kolegyň a kolegů, pro které byl připraven ¾roční program různorodých aktivit zaměřených na rozvoj osobnosti, dále mentoringový program, který propojil naše mladé talenty se zkušenými kolegyněmi a kolegy, trénink prezentačních dovedností a v neposlední řadě zapojení mladých talentů do vybraných projektů. Letos pracovali naši talenti na projektu MetApp, interní aplikaci pro stavební proces, a Programu ESG, který představil Metrostav jako udržitelnou firmu.

Za letošní rok jim náleží velké poděkování. Přejeme jim hodně úspěchů do dalších let a těšíme se na výsledky jejich práce!

Jana Kroupová, úsek personálního marketingu

 

Výsledky Podzimní výzvy

Poslední sportovní výzva letošního roku doběhla do svého finále a z výsledků je patrné, že jsme opět splnili stanovený cíl, dokonce na 111 %. Podzimní výzvu jsme věnovali oddělení dětské neurologie Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze, která finanční dar využije na nákup pěti speciálních rozkládacích křesel pro rodiče hospitalizovaných dětí.

„Ráda bych touto cestou poděkovala všem pracovníkům Skupiny Metrostav, kteří se sportovní akce účastnili, velmi si vaší pomoci vážíme. Na oddělení se snažíme pro děti i jejich rodiče vytvořit příjemné prostředí a díky těmto křeslům si rodiče budou moci pohodlně odpočinout,“ dodala primářka oddělení MUDr. Klára Brožová. 

Nejaktivnějšími účastníky tentokrát byli: Pavel Jelen, Tomáš Homolka, Marie Frantlová, Rostislav Šíša, Kamil Broda, Hana Kadlecová, Tomáš Ladecký, Jiří Vích, Marek Bernát, Eva Kulhavy. Z firem si nejlépe vedla společnost Metrostav, za ní Metrostav DIZ a následovala Subterra.

Přes 29 000 km

Celkově jsme nasportovali přes 190 dnů s počtem 4924 aktivit. Součet vzdálenosti, kterou jsme společně ujeli, ušli nebo naběhali, byl 29 514 km s převýšením 314 550 m. Nejoblíbenější aktivitou se stala cyklistika, při níž jsme ujeli 13 587 km. Hned v závěsu byla velmi oblíbená chůze, při níž jsme zdolali 8238 km. Cvičení jsme se v Podzimní výzvě v celkovém součtu věnovali více než 22 dnů, silovému tréninku více než 14 dnů a yogu jsme cvičili necelých šest dní. Protože se některé venkovní aktivity vlivem počasí přesunuly do vnitřních prostor, snížila se například frekvence plavání, i tak jsme ale uplavali více než tři dny.

Mgr. Pavlína Mertl

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz

 

Metrostav 21/2023, Do Lužánek se opět vrátili plavci
Metrostav 21/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 21/2023, Projekty v Turecku
Metrostav 21/2023, Ptáme se
Metrostav 21/2023, Fotosloupek
Metrostav 21/2023, Vzdělávací pobyt
Metrostav 21/2023, Číslo
Metrostav 21/2023, Roudnice nad Labem má nové špičkové pracoviště
Metrostav 21/2023, Metrostav Norge AS
Metrostav 21/2023, Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně
Metrostav 21/2023, Osobnost Metrostavu
Metrostav 21/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 21/2023, Stavba roku 2023: dva tituly a tři speciální ceny!
Metrostav 21/2023, Do Lužánek se opět vrátili plavci

Do Lužánek se opět vrátili plavci

Metrostav 21/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 21/2023, Projekty v Turecku

Projekty v Turecku

Metrostav 21/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 21/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 21/2023, Vzdělávací pobyt

Vzdělávací pobyt

Metrostav 21/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 21/2023, Roudnice nad Labem má nové špičkové pracoviště

Roudnice nad Labem má nové špičkové pracoviště

Metrostav 21/2023, Metrostav Norge AS

Metrostav Norge AS

Metrostav 21/2023, Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně

Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně

Metrostav 21/2023, Osobnost Metrostavu

Osobnost Metrostavu

Metrostav 21/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 21/2023, Stavba roku 2023: dva tituly a tři speciální ceny!

Stavba roku 2023: dva tituly a tři speciální ceny!

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (327657): (1/1) (0 ms)

Rendering Osobnost Metrostavu (327687): (1/2) (2 ms)

Rendering Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně (327656): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7982/item1072553-small.jpg

 i7982/item1072552.svg

 i7982/item1072557-small.jpg

 i7982/item1072556.svg

 i7982/item1072558-small.jpg