-
Metrostav
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Do Lužánek se opět vrátili plavci
Po necelých dvou letech se brány brněnského komplexu Bazény Lužánky opět otevřely veřejnosti. Původní plavecký stadion s padesátimetrovým bazénem pocházející z roku 1978 prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Součástí projektu byla i výstavba nové budovy s pětadvacetimetrovým a dětským bazénem.
21
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
4. prosince 2023
ročník 35
Do Lužánek se opět vrátili plavci
Po necelých dvou letech se brány brněnského komplexu Bazény Lužánky opět otevřely veřejnosti. Původní plavecký stadion s padesátimetrovým bazénem pocházející z roku 1978 prošel rozsáhlou rekonstrukcí. Součástí projektu byla i výstavba nové budovy s pětadvacetimetrovým a dětským bazénem (hlavní foto).
Mgr. Pavlína Mertl,
foto STAREZ-SPORT, a.s.tavební práce začaly za Lužánkami na podzim roku 2021 a současně zde probíhalo několik staveb najednou. Nejviditelnější a zároveň nejdůležitější byla přístavba stávajícího stadionu, kterou provedlo sdružení firem Metrostav DIZ a IMOS Brno (foto dole). Nově zde byly vybudovány dva bazény. Pětadvacetimetrový o šířce 21 m s osmi plaveckými drahami bude sloužit sportovcům během závodů jako rozplavbový, vedle něj menší, cvičný bazén dlouhý 16 m a široký 6 m bude sloužit především dětem při výuce plavání.
Nová stavba návštěvníky zaujme hned na první pohled. Je totiž zapuštěná do terénu a projektanti zde počítali se zelenou střechou, která v zimě zabraňuje únikům tepla, zatímco v létě stavbu ochlazuje. Zevnitř upoutá architektonicky odvážnou ocelovou konstrukcí v podhledu. Nezapomnělo se ani na komfort návštěvníků při přemisťování a rekonstruovaná i nová budova jsou propojeny.
celý nový objekt působí moderně, má vlastní šatny, zázemí a strojovnu bazénu
Součástí projektu, jehož investorem je Statutární město Brno, byla i zmíněná rekonstrukce prostor největšího padesátimetrového bazénu v Brně. V jejím rámci kolegové pod taktovkou Ing. Radovana Jaška provedli rekonstrukci skokanské věže a prken. „Z technického hlediska bych rád upozornil na speciální laminátová odrazová prkna, která byla dovezena až z Ameriky a která vynikají mimořádným rozkmitem. Stejná prkna jsme instalovali také na třímetrové platformě, kterou jsme nově vybudovali vedle skokanského můstku,“ upozornil Radovan Jašek, vedoucí projektu z Metrostavu DIZ závodu 1.
V okolí komplexu stavbaři zrekonstruovali parkoviště, kde přibylo 78 míst, a přilehlé komunikace. „Při výstavbě jsme se museli potýkat s několika překážkami, které zásadně ovlivňovaly postup prací. Mohu uvést sanaci podloží v místě předprostoru – nová parkovací stání, kde po odkrytí původních vrstev byla nalezena stavební skládka, zřejmě z období vlastní výstavby původního bazénu. Další bylo zjištění nevyhovujícího stavu původní opěrné stěny podél hlavního schodiště, kde se přistoupilo na statické zabezpečení pomocí spřažení (stáhnutí) dané stěny a následné práce na finálních površích,“ dodal k výstavbě Radovan Jašek.
Areál v číslech
Modernizovaný a dostavěný plavecký komplex Bazény Lužánky rozšiřuje nabídku plaveckých ploch v Brně, kterých byl dlouhodobě obrovský nedostatek.
Sportoviště má nyní větší kapacitu pro veřejnost a rozšířené zázemí umožní výuku plavání, poskytne prostor pro provozování široké škály plaveckých sportů a navíc má parametry pro konání mezinárodních soutěží.
Oba největší bazény, 50 m (foto) i 25 m, nyní splňují nejpřísnější standardy Mezinárodní plavecké federace a budou mít k dispozici osm plnohodnotných drah. Návštěvníci zde najdou i moderní wellness zónu o rozloze 816 m2, kde zregenerují celé své tělo.
Nový komplex 9 600 m2
Původní komplex 4 250 m2
Parkovacích míst 139
Kapacita 640 osob
Bazény 4 (16, 25 a 50 m)
Skokanská prkna 4
Plošiny na skokanské věži 4 (3, 5, 7,5 a 10 m)
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Historický pivovar v Českém Krumlově hotov
Sdružení divizí 6 a 1 dokončilo rekonstrukci historického pivovaru (foto) v Českém Krumlově. Během realizace bylo učiněno množství cenných objevů, stavbaři například odkryli figurální sgrafita ze 16. století, která byla schována stovky let pod cihelnou přizdívkou na fasádě paláce Anny z Rogendorfu. Nyní probíhá dokončení expozic a otevření objektu veřejnosti se očekává v lednu.
Rekordní Hvězdný bazar
V listopadu se konal již osmý ročník charitativní sbírky oblečení a doplňků a našeho partnera jsme opět potěšili. Získáno bylo několik desítek krabic a tašek s ošacením. Rekordní suma více než 26 000 Kč letos padla i během charitativního prodeje, který proběhl ve vstupní hale Metrostavu. Velké poděkování nám zaslala paní Nikola Zacharová, pracovní terapeutka a vedoucí Hvězdného bazaru, naší pomoci si velmi váží.
Křest knihy nejen o metru
Ve čtvrtek 23. listopadu se v Galerii Jaroslava Fragnera v Praze na Betlémském náměstí uskutečnil křest katalogu Národního památkového ústavu (NPÚ) k výstavě Poválečná architektura jako památka (foto). Expozice, která trvala od 30. září, ale i doprovodná publikace se zaměřuje na proměny pražských staveb z období 1945 až 1989, podstatnou část tvoří pražské metro. Památkáři se soustředili především na historii a současný stav stanic metra, přičemž se v ní objevují autentické dobové fotografie z archivu Metrostavu.
Projekty v Turecku
Projekty v Turecku
Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka
V únoru tohoto roku postihlo Jihovýchodní Turecko ničivé zemětřesení o síle asi 7,8 magnitudy. Při katastrofě zemřely tisíce lidí, řada budov zkolabovala nebo byla vážně poškozena. Turecké ministerstvo školství (Milli Eğitim Bakanlığı) připravuje výstavbu asi 400 náhradních nových škol namísto zničených. Vyhlásilo veřejnou soutěž nejprve na 36 osmitřídních škol, kterou 9. srpna vyhrálo konsorcium naší dceřiné společnosti Metrostav Ankara Inşaat a dalších dvou firem.
Ing. Marek Gasparovič,hlavní stavbyvedoucí tureckých projektů
říjnu byly zahájeny stavební práce a výroba ocelových konstrukcí. Dokončeny jsou prakticky hrubé stavby pro dvě školy v okresním městě Türkoğlu (provincie Kahramanmaraş) a ostatní jsou v různých fázích přípravy a realizace (foto). V obci Minehöyük poblíž tohoto okresního města vybudoval Metrostav Ankara Inşaat základnu pro ubytování asi 70 pracovníků se sociálním zázemím, ředitelstvím výstavby a kancelářským blokem. Jednotlivá staveniště škol jsou situována liniově po délce cca 400 km podél Levantského zlomu a základna Minehöyük leží zhruba uprostřed.
Celkový objem kontraktu je cca 1,45 mld. tureckých lir, což odpovídá zhruba 1,15 mld. Kč při současném kurzu. Projektovou dokumentaci, řízení jakosti i dozor investora zajišťuje inženýrská organizace TÜMAŞ, A.Ş. Nové školy se staví ve druhé zemětřesné zóně podle tureckých seizmických norem. Očekávaná periodicita zemětřesení této intenzity je 475 let, pravděpodobnost překročení této intenzity během příštích 50 let je 10 %, na což jsou objekty navrženy.
Budované školy jsou z hlediska seizmické odolnosti uvažovány jako přízemní. Založeny jsou na spojité železobetonové desce a vrchní stavba je ze za studena válcovaných ocelových profilů opláštěných cementovláknitými a sádrokartonovými deskami s tepelnou izolací. Dodávka je včetně TZB, přípojek na sítě, areálových komunikací, vsaků dešťových vod a zahradnických úprav.
stavby v zemětřesné zóně mají svá specifika. je nám ctí, že se podílíme na tomto prospěšném projektu
V tomto zemětřesením zasaženém regionu je několik velkých průmyslových staveb, na jejichž realizaci se v minulosti podílely české firmy. Je to např. uhelná elektrárna Afşin Elbistan 4×360 MW, paroplynová elektrárna Iskenderun (Erzin) 900 MW a ocelárny Iskenderun. Všechna tato díla ničivé zemětřesení přečkala a bylo pouze potřeba krátce odstavit technologická zařízení. Pokud jsou tedy stavby řádně seizmicky zohledněny již ve fázi projektování a poté kvalitně zrealizovány, jsou schopny přečkat i takovouto přírodní katastrofu.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Martin Stašek
Oblastní ředitel závodu 6
S Metrostavem se potkal již během studia na ČVUT. Pak nastoupil do Hochtiefu, později ve Skupině ČEZ připravoval rozšíření jaderných elektráren. Do Skupiny Metrostav se vrátil v roce 2016 a v závodu 6 Metrostavu DIZ řídí jihočeské zastoupení. Pod jeho vedením se oblasti daří realizovat široké spektrum zakázek.
Jak se nyní v jihočeském regionu žije a staví?
Jihočeský region je velký, ale poměrně málo zalidněný a velké projekty jsou zde vzácným zbožím. Pro nás byly dlouho nosným prvkem vodní stavby, konkrétně splavnění Vltavské vodní cesty, to je již ale minulostí a většina těchto staveb je nyní mimo náš region. Žije se tu tedy krásně, ale technologicky složitější stavby jsou v porovnání s bytovou výstavbou upozaděny. Velmi rádi si z velkých nemocnic odskočíme na malé lávky. Nyní vnímáme potenciál v domech s pečovatelskou službou (DPS), ať už se jedná o rekonstrukci, nebo novostavbu. Jednu poměrně velkou DPS děláme v Jindřichově Hradci, dále se snažíme uplatnit ve skladovacích nebo výrobních halách. A nezapomínáme ani na školy a sportoviště. Koneckonců jsme uspěli v Táboře na rozšíření bazénu, v Třeboni jsme dokončili ubytovací kapacity v Lázních Aurora. Řekl bych také, že převládá trend staveb design and build, což je pro nás velká novinka, kdy na základě obrázku a popisu předkládáme nabídku.
Když byste měl představit jihočeské zastoupení v roce 2023, jak velký tým zde působí?
Je tu 55 lidí, kteří dělají obrat zhruba 900 mil Kč. To tu nikdy nebylo. Máme širší tým složený z holek a kluků s různým počtem vrásek na tváři. Jsem přesvědčen, že jsme si všichni vybudovali na trhu takovou pozici, že nás konkurence vnímá jako rovnocenného partnera. Snažíme se soustředit na stavby pro širokou veřejnost.
Které konkrétní stavby realizujete či jsou v přípravě?
Rád bych zmínil rekonstrukci a dostavbu kulturního domu Slavie v Českých Budějovicích. Dům, který původně sloužil jako německý Spolkový dům, za druhé světové války byl připraven přivítat říšského vůdce, čemuž odpovídala úprava reprezentativních prostor. Na konci války byl částečně poškozen spojeneckými nálety. Prošel řadou necitlivých zásahů, které završilo osazení bílých plastových oken. Objekt jsme převzali ve velmi špatném stavu a nyní tu vzniká objekt vyhovující požadavkům 21. století se zachováním jeho původního historického výrazu. České Budějovice budou v roce 2028 Evropským hlavním městem kultury a Slavie bude jeden z bodů, kde se soustředí pozornost aktérů a návštěvníků. Pak je tu i českobudějovická nemocnice, kde děláme ve sdružení II. etapu pavilonu CH, což je zejména chirurgie s operačními sály, dospávací pokoje a oddělení ARO.
Na jaký projekt rád vzpomínáte?
Je těžké vybrat jeden, mám ke každému hlubokou vzpomínku, ale určitě bych vypíchl ČEZ areál Vltava, protože se skutečně podařil. Závěrem bych určitě rád zmínil: to, kde jsme, je zásluha všech lidí v našem týmu. A je úplně jedno, jestli mají na sobě montérky nebo kravatu, ale na dobrých výsledcích se podílejí všichni a rád bych jim touto cestou poděkoval.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Tak se zakládá most v moři
Pěkné fotografie z projektu Nye Nerlandsøybrua pořídili kolegové z Metrostav Norge AS, kteří na severozápadě Norska budují silniční most mezi dvěma ostrovy.
Pilíře se zde zakládají v moři. „V říjnu jsme uložili 1090 kubíků betonu. Dokončily se základy v ose 7 a 8, které se budovaly na moři ze zakotveného pontonu. Provedli jsme betonáže posledního taktu na pilíři v ose 4. Zásadním milníkem byla betonáž základu v ose 2,“ popisuje z místa vedoucí projektu Ing. Matěj Novotný. A pokračuje: „Tento základ byl totiž velkou výzvou kvůli geologickým podmínkám. Neobvykle pevné podloží nás nejdříve donutilo zpětně zasypat a odstřelit, abychom se dostali do plánované hloubky 9 m pod úrovní hladiny moře.“
Vzdělávací pobyt
Vzdělávací pobyt
Mladí kolegové na největším staveništi světa
Celkem 11 mladých manažerů společnosti Metrostav, kteří byli oceněni v interní soutěži Manažer junior roku 2022, se ve dnech 6. až 11. listopadu vydalo na vzdělávací cestu do Dubaje. Stěžejní program probíhal v emirátu Dubaj, ale nejen tam.
RED, foto archiv Metrostavu
zhledem k tomu, že cílem cesty bylo poznat jedny z nejmodernějších stavebních projektů na Blízkém východě, kromě neopominutelné nejvyšší budovy světa, mrakodrapu Burdž Chalífa (828 m), a pod ní se rozprostírající fontány se účastníci cesty do Dubaje seznámili také s netradičně pojatým mrakodrapem Dubai Frame ve tvaru zlatého rámu s proporcemi zlatého řezu (foto) či s mrakodrapem The View na úpatí umělého ostrova Palm Jumeirah.
Zblízka obdivovali netradičně pojatou budovu Muzea Budoucnosti ve tvaru oválného prstence, nejvyšší ruské kolo světa Ayn Dubai (250 m), ležící mrakodrap Zabeel Tower, pod nímž vede dálnice, a řadu dalších budov a řešení dokazujících, čeho všeho lze v sektoru stavebnictví dosáhnout.
Mladí manažeři si velmi si cenili možnosti získat nové znalosti, kterou jim touto akcí Metrostav poskytl, a za hladký průběh bohatého programu poděkovali i organizátoru cesty společnosti Top Expo. Poděkování patří i její zástupkyni Tamaře Precek, která skupinu po celou dobu pobytu doprovázela.
Číslo
číslo
Před tolika lety byl 22. listopadu otevřen úsek pražského metra II.B, který trase přidal 4,4 km trati a čtyři nové stanice: Křižíkova, Invalidovna, Palmovka a Českomoravská (foto).
Roudnice nad Labem má nové špičkové pracoviště
V pondělí 27. listopadu se v nemocnici v Roudnici nad Labem otevřelo v současnosti nejmodernější oddělení následné intenzivní péče (NIP) v České republice. Jeho vybudování trvalo 11 měsíců a řídil ho tým Ing. Petra Lohniského z Metrostavu DIZ.
Metrostav DIZ závod 8
roudnice nad labem má nové špičkové pracoviště
V pondělí 27. listopadu se v nemocnici v Roudnici nad Labem otevřelo v současnosti nejmodernější oddělení následné intenzivní péče (NIP) v České republice. Jeho vybudování trvalo 11 měsíců a řídil ho tým Ing. Petra Lohniského z Metrostavu DIZ.
Lenka Svobodová,
foto Libor Zavoralové jednopodlažní oddělení NIP (foto) je umístěno napříč pod třemi pavilony roudnické nemocnice a v jejich propojovacích krčcích. Jeho půdorys vystupuje na jižní straně jako přízemní, na severní je zhruba z poloviny zapuštěn pod terén. Pro své zázemí využívá NIP i část dosud nevytížených prostor, proto kompletní rekonstrukce zahrnovala nejen běžné stavební práce včetně nové dispozice, ale také modernizaci vnitřních instalací a rozvodů technologického vybavení, jako je vzduchotechnika, datové sítě nebo centrální rozvod medicinálních plynů.
Do prostoru nevelkého atria uzavřeného ze všech stran pavilony dostavěl tým Metrostavu DIZ jednopodlažní technickou vestavbu s podsklepením. Kvůli dodržení požadované kapacity 26 lůžek ještě půdorys původních budov mírně rozšířil jednopodlažní venkovní přístavbou. Železobetonové skelety obou z nich rychle a kvalitně provedli betonáři z firmy PRAGIS.
nové oddělení NIp často pomáhá pacientům po úrazech hlavy, páteře a míchy či po závažných mozkových příhodách
Za plného provozu
„Po stavební stránce nám jinak běžné práce komplikovala nutnost neohrozit provoz ostatních oddělení nemocnice – třeba v blízkosti operačních sálů jsme mohli pracovat až po 15. hodině,“ říká vedoucí projektu Ing. Lohniský. A doplňuje: „Bohužel, jak už tomu poslední dobou bývá, tak naší největší překážkou v práci byla velmi nekvalitně zpracovaná realizační dokumentace. Po našich dotazech a připomínkách s námi autor projektu, který nechtěl přiznat žádné pochybení, přestal úplně spolupracovat a nefungoval ani jako autorský dozor. Museli jsme proto všechno řešit sami jen s technickým dozorem stavby. Jako největší výzva bylo provedení nové vestavby v atriu, kam nebyl prakticky žádný přístup, a přímo uprostřed něj vedl nasávací komín vzduchotechniky pro operační sály, který musel být bez omezení zachován v provozu, což projekt samozřejmě neřešil. Komín jsme nakonec asi o 10 metrů nastavili a poté ho postupně obestavěli. Také většina rozvodů vody, kanalizace a topení byla v havarijním stavu a museli jsme jich opravit prakticky dvojnásobek oproti předpokladům projektu.“
Stavba začala vloni v prosinci a skončila letos začátkem listopadu. „I přes relativně špatný začátek díla, problémy s autorským dozorem či ohromné množství změn se nakonec na stavbě podařilo vytvořit příjemnou atmosféru. Musím pochválit hlavně dobrou spolupráci s technickým dozorem stavby a se zástupci nemocnice,“ uzavírá Ing. Lohniský.
Velká pomoc
Oddělení následné intenzivní péče nemá za cíl jen přežití kriticky postiženého pacienta, ale je vedeno snahou umožnit mu další důstojný život. Na 26 lůžek oddělení NIP bude roudnická nemocnice přijímat pacienty, u kterých došlo ke stabilizaci stavu po těžkém onemocnění či úrazu, jsou mimo bezprostředního ohrožení života, ale ještě se jim neobnovila některá z životních funkcí.
Metrostav Norge AS
Metrostav Norge AS
Ražby tunelu Grenland
Kolegové Metrostavu Norge AS se od jara podílejí na modernizaci silničního obchvatu města Porsgrunn. Jde o přibližně 17 km dlouhý úsek dálnice E18 na jihu Norska, jehož součástí je i několik tunelů a mostů.
Mgr. Pavlína Mertl, foto Metrostav Norge AS
lavním důvodem této rozsáhlé modernizace je zkapacitnění a rozšíření komunikace na čtyři jízdní pruhy pro zajištění plynulosti dopravy a snížení dopadu na životní prostředí. Projekt je rozdělený na tři hlavní úseky: Langangen-Lanner (úsek 1), Lanner-Kjørholt (úsek 2) a Kjørholt-Rugtvedt (úsek 3) a jeho hlavním dodavatelem je francouzská firma Eiffage. Součástí druhého zmíněného úseku je i ražba tunelu Grenland (snímky), na které se jako subdodavatel podílí Metrostav Norge AS.
Tunel Grenland s délkou 5150 m (v každé tunelové troubě) a profilem T10,5 prochází severojižním směrem pod obydlenou oblastí západně od Porsgrunnu. Metrostav zde provádí ražby jak ze severního portálu Herregardsbakken, tak z jižního portálu Kjørholt. Ražby probíhají také z mezilehlých nájezdových ramp v lokalitě Skjelsviksdallen, ale ty dodává norská společnost B&G. Celková předpokládaná délka ražeb v obou tunelových troubách dodávaná Metrostavem je 6160 m o celkovém objemu 517 000 m3.
Ražby byly oficiálně zahájeny 28. dubna tohoto roku, kdy proběhlo slavnostní vysvěcení sošky svaté Barbory, a první odpal jižní tunelové trouby na pracovišti Kjørholt. V současné době už kolegové vyrazili přes 1500 metrů (součet postupu ražeb na všech čtyřech tunelových čelbách), což představuje asi 25 % z celkové délky.
Náročné podmínky
Dosavadní největší technickou výzvou byl průchod oblastí s nízkým nadložím a horšími geologickými podmínkami. Tento úsek přezdívaný Grava byl před samotnou ražbou nejprve vylepšen tryskovou injektáží prováděnou z povrchu a během následné ražby byly použity vyztužovací prvky a technologie, které známe z nové rakouské tunelovací metody (NRTM), což není v Norsku obvyklé. Zbylé části tunelu jsou prováděny pro Skandinávii standardní metodou Drill and Blast, pro kterou tým našich razičů používá moderní stroje jako například plně automatickou čtyřlinkovou injektážní jednotku AMV nebo dva nové třílafetové vrtné vozy Sandvik s automatickými podavači tyčí.
Krátce z oblasti
Porsgrunn je přístavní a průmyslové město v oblasti Vestfold og Telemark na jihu Norska. Leží při ústí řeky Skien do Frierfjordu a žije zde okolo 40 000 obyvatel. E18 je evropskou silnicí 1. třídy, začíná v Severním Irsku v Craigavonu a končí v ruském Petrohradu. Celá trasa měří 1 890 kilometrů. Jako všechny ostatní evropské silnice ani E18 není na území Spojeného království označena. Z Británie do Norska je cesta zajištěna pravidelnou trajektovou dopravou přes Severní moře. Mezi Švédskem a Finskem je zajištěna také trajektová doprava přes Baltské moře. V Norsku vede silnice přes města Kristiansand – Arendal – Porsgrunn – Larvik – Sandefjord – Tønsberg – Horten – Drammen – Oslo – Ås – Askim.
Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně
Výstavba mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně má za sebou šestý výsuv. Kolegům z divize 3 a společnosti BeMo Tunnelling se podařil pozoruhodný počin: 657 m dlouhou a 5500 t těžkou ocelovou konstrukci vysunuli o 120 m za pouhých 9 hodin hrubého času! Jedná se tak o nejrychlejší výsuv v historii celé stavby.
Zahraniční podnikání
Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně
Výstavba mostu Gottleubatalbrücke v německé Pirně má za sebou šestý výsuv. Kolegům z divize 3 a společnosti BeMo Tunnelling se podařil pozoruhodný počin: 657 m dlouhou a 5500 t těžkou ocelovou konstrukci (foto) vysunuli o 120 m za pouhých 9 hodin hrubého času! Jedná se tak o nejrychlejší výsuv v historii celé stavby.
RED, foto archiv stavby
ýsuv probíhal za turbulentního počasí. Vítr měl v nárazech sílu až 56 km v hodině, a když se chvílemi přidal déšť, nebyla to pro montéry a techniky procházka růžovým sadem. Největší výzvou bylo po dosednutí na pilíř za silných nárazů větru částečně demontovat pomocné konstrukce, aby se mohlo pokračovat ve výsuvu. Podařilo se vše, aniž by se kdokoliv zranil, a to je nejdůležitější,“ popsal doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., ředitel výstavby.
Letos stavbaři již vysouvat nebudou. V příštím roce je čeká jeden stejně dlouhý výsuv, jako byl ten nynější, po něm budou následovat dva kratší. Konstrukce pak dosáhne druhé strany kilometrového údolí. Následně bude nutné konstrukci spustit ve výšce 70 m o 1,5 m na hlavy pilířů a spojit je s nimi pomocí železobetonových náběhů. Poté bude následovat betonáž mostovky a dokončovací práce.
Most překonávající údolí říčky Gottleuba ve výšce 70 metrů bude dlouhý 916 metrů a propojí silnice 172 z Bad Schandau a 172 a, která slouží jako přivaděč k dálnici A17.
Osobnost Metrostavu
Osobnost Metrostavu
Vzpomínka na našeho kolegu Pavla Šrámka
V polovině listopadu mnohé zasáhla smutná zpráva, když nás ve věku 70 let navždy opustil dlouholetý kolega a kamarád Ing. Pavel Šrámek. Práci v Metrostavu zasvětil dlouhá léta, během nichž se zasadil o realizaci řady význačných staveb, ale také si ho budeme pamatovat jako člověka, kterému záleželo na dobrých mezilidských vztazích na pracovišti a vzájemné spolupráci.
Ing. Ivan Hrdina, foto archiv Metrostavu
an Pavel Šrámek spojil své jméno s Metrostavem v roce 1979 a zůstal mu věrný po zbytek profesního života. Kariéru dlouhou 44 let zahájil jako stavební asistent. Následně šest let působil jako stavbyvedoucí a od roku 1988 byl oblastím stavbyvedoucím stanic metra Radlická a Stodůlky.
V letech 1995 až 1998 zastával pozici výrobního náměstka divize 1, kde naplno prokázal a rozvinul své organizační schopnosti. Jeho další kariérní kroky vedly na centrálu společnosti a pracoval zde jako zástupce výrobně-technického ředitele. Mimo jiné byl odpovědný i za technickou přípravu chystané výstavby IV. C metra.
Významným milníkem jeho kariéry byl rok 2000. Pan Pavel Šrámek byl na přelomu milénia jmenován ředitelem tehdy nově vznikající divize 8, která byla pověřena výstavbou zmíněné linky pražského metra. Tuto prestižní zakázku se podařilo pod jeho vedením úspěšně dokončit.
Pan Pavel Šrámek během dalších let z divize 8 vytvořil standardní a úspěšnou stavební divizi, která nejenže pokračovala ve výstavbě navazujících tras pražského metra, ale postupně se rozšířila do dalších segmentů stavebního trhu. Dvanáctileté působení ve funkci ředitele divize 8 bylo pro Pavla Šrámka mimořádně zdařilé a produktivní. Po celou dobu se pan Šrámek úspěšně podílel na realizaci mnoha významných staveb. Vzpomeňme na projekty, jako je centrála společnosti ČEZ, Centrum Nová Brumlovka, Nový výrobní blok v Elektrárně Ledvice a mnoho dalších.
Díky svému pracovnímu nasazení, zodpovědnému řešení pracovních úkolů a získaným zkušenostem se pan Šrámek po letech v divizi 8 vrátil na centrálu společnosti, kde pak působil jako ředitel auditu Skupiny Metrostav. Svou prací přispíval po mnoho let k dobrému jménu naší společnosti a svým pozitivním osobním vztahem k Metrostavu byl příkladem pro ostatní zaměstnance. Není proto divu, že jako výraz poděkování převzal v roce 2017 z rukou prezidenta Skupiny Metrostav mimořádné ocenění Osobnost Metrostavu.
Na pana Šrámka budeme vzpomínat jako na kamaráda a kolegu, kterému záleželo na lidech, a ti si ho za to vážili a měli rádi. Podařilo se mu vybudovat výborný kolektiv, který táhl za jeden provaz.
Pane inženýre Pavle Šrámku, vzpomínáme a bylo nám ctí s vámi pracovat.
Děkujeme za vše!
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
METROSTAV MÁ TALENT! I TENTO ROK
Letošní ročník rozvojového programu Mladých talentů nás zahřál u srdce. Ve svých řadách máme nadšené a šikovné kolegyně a kolegy, kteří neváhali věnovat svůj čas a energii nad rámec svých studijních a pracovních povinností a ponořili se do objevování nových věcí.
Protože víme, že rozvoj našich zaměstnanců je jedním ze způsobů, jak připravovat mladé kolegyně a kolegy na nové pracovní výzvy a umožnit jim růst uvnitř Skupiny Metrostav, připravili jsme pro ně rozvojový program i tento rok. Cílem tohoto programu je podpora našich zaměstnanců, kteří jsou na začátku jejich kariéry.
V letošním roce se programu účastnilo devět vybraných kolegyň a kolegů, pro které byl připraven ¾roční program různorodých aktivit zaměřených na rozvoj osobnosti, dále mentoringový program, který propojil naše mladé talenty se zkušenými kolegyněmi a kolegy, trénink prezentačních dovedností a v neposlední řadě zapojení mladých talentů do vybraných projektů. Letos pracovali naši talenti na projektu MetApp, interní aplikaci pro stavební proces, a Programu ESG, který představil Metrostav jako udržitelnou firmu.
Za letošní rok jim náleží velké poděkování. Přejeme jim hodně úspěchů do dalších let a těšíme se na výsledky jejich práce!
Jana Kroupová, úsek personálního marketingu
Výsledky Podzimní výzvy
Poslední sportovní výzva letošního roku doběhla do svého finále a z výsledků je patrné, že jsme opět splnili stanovený cíl, dokonce na 111 %. Podzimní výzvu jsme věnovali oddělení dětské neurologie Fakultní Thomayerovy nemocnice v Praze, která finanční dar využije na nákup pěti speciálních rozkládacích křesel pro rodiče hospitalizovaných dětí.
„Ráda bych touto cestou poděkovala všem pracovníkům Skupiny Metrostav, kteří se sportovní akce účastnili, velmi si vaší pomoci vážíme. Na oddělení se snažíme pro děti i jejich rodiče vytvořit příjemné prostředí a díky těmto křeslům si rodiče budou moci pohodlně odpočinout,“ dodala primářka oddělení MUDr. Klára Brožová.
Nejaktivnějšími účastníky tentokrát byli: Pavel Jelen, Tomáš Homolka, Marie Frantlová, Rostislav Šíša, Kamil Broda, Hana Kadlecová, Tomáš Ladecký, Jiří Vích, Marek Bernát, Eva Kulhavy. Z firem si nejlépe vedla společnost Metrostav, za ní Metrostav DIZ a následovala Subterra.
Přes 29 000 km
Celkově jsme nasportovali přes 190 dnů s počtem 4924 aktivit. Součet vzdálenosti, kterou jsme společně ujeli, ušli nebo naběhali, byl 29 514 km s převýšením 314 550 m. Nejoblíbenější aktivitou se stala cyklistika, při níž jsme ujeli 13 587 km. Hned v závěsu byla velmi oblíbená chůze, při níž jsme zdolali 8238 km. Cvičení jsme se v Podzimní výzvě v celkovém součtu věnovali více než 22 dnů, silovému tréninku více než 14 dnů a yogu jsme cvičili necelých šest dní. Protože se některé venkovní aktivity vlivem počasí přesunuly do vnitřních prostor, snížila se například frekvence plavání, i tak jsme ale uplavali více než tři dny.
Mgr. Pavlína Mertl
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Stavba roku 2023: dva tituly a tři speciální ceny!
Pražské Rudolfinum, 24. listopadu. V rámci Dnů stavitelství a architektury SIA ČR – Radou výstavby se tu uskutečnil galavečer s udělením titulů Stavba roku 2023. Protože byly oceněny i naše stavby, nechyběli zástupci realizačních týmů včetně vedení společností Metrostav a Metrostav DIZ.
Fotoreportáž
Stavba roku 2023: dva tituly a tři speciální ceny!
RED, foto archiv Metrostavu
Pražské Rudolfinum 24. listopadu. V rámci Dnů stavitelství a architektury SIA ČR – Radou výstavby se tu uskutečnil galavečer s udělením titulů Stavba roku 2023.
Protože byly oceněny i naše stavby, nechyběli zástupci realizačních týmů včetně vedení společností Metrostav a Metrostav DIZ. Tituly získaly tyto dva projekty: Rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany (divize 1) a Nemocnice Pelhřimov – Pavilon péče o rodinu (Metrostav DIZ a divize 6). Speciální cenu obdržela stavba Parkovací dům Petržílkova, Praha (Metrostav DIZ), ocenění Svazu podnikatelů ve stavebnictví získal projekt Obnova Winternitzových automatických mlýnů a Cenou ministerstva dopravy se může pochlubit Městský okruh, úsek Křimická v Plzni (divize 5 a 1).
Rekonstrukce a revitalizace areálu tramvajové vozovny v Plzni zahrnovala vybudování staveb objektů hal, provozních budov, tramvajových tratí s trolejovým vedením.
Pavilon péče o rodinu propojil klíčové provozy Nemocnice Pelhřimov pomocí tří nadzemních spojovacích krčků a došlo tak ke zvýšení efektivity fungování nemocnice jako celku.
Parkovací dům Petržílkova přispěl v rámci sítě P+R ke zlepšení parkování v blízkosti stanice metra Nové Butovice.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_Projekty v Turecku – Fotogalerie
Seizmická mapa oblasti.
Centrum města Türkoğlu 10 měsíců po zemětřesení.
Umístění stavenišť škol.
Realizační tým Metrostavu Ankara Inşaat.
Trosky šestipatrového domu v oblasti, kde dříve žil autor článku Ing. Marek Gasparovič.
8_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
Oddělení následné intenzivní péče (NIP) v Roudnici nad Labem bylo otevřeno 27. listopadu.
NIP je vedeno snahou umožnit pacientům další důstojný život.
Na 26 lůžek oddělení NIP bude roudnická nemocnice přijímat pacienty, u kterých došlo ke stabilizaci stavu po těžkém onemocnění či úrazu.
Výstavbu provedli kolegové ze závodu 8, projekt vedl Ing. Petr Lohniský.
Stavba se musela přizpůsobit nepřerušenému provozu nemocnice.
- 1071554.svg
- 1071555.svg
- 1071563.svg
- 1071564.svg
- 1071573.svg
- 1071602.svg
- 1071603.jpg
- 1071604.jpg
- 1071605.jpg
- 1071606.jpg
- 1071607.jpg
- 1071608.jpg
- 1071609.jpg
- 1071610.jpg
- 1071611.png
- 1071612.jpg
- 1071613.jpg
- 1071614.jpg
- 1071685.jpg
- 1071686.jpg
- 1072294.svg
- 1072533.jpg
- 1072534.mp4
- 1072536.svg
- 1072538.jpg
- 1072544.jpg
- 1072545.jpg
- 1072546.jpg
- 1072547.jpg
- 1072548.jpg
- 1072549.svg
- 1072550.jpg
- 1072551.jpg
- 1072552.svg
- 1072553.jpg
- 1072556.svg
- 1072557.jpg
- 1072558.jpg
- 1072567.jpg
- 1072568.jpg
- 1072569.jpg
- 1072570.jpg
- 1072571.jpg
- 1072572.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007