Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Daniel Lipert

vedoucí projektů z divize 8

Nabídku na zaměstnání v Metrostavu dostal ve funkci technického dozoru stavebníka, do naší firmy pak nastoupil v roce 2014, a to na stavbu ELE Ledvice jako technolog. Následně o rok později po dokončení tohoto projektu začal působit jako stavbyvedoucí a od roku 2018 je v pozici vedoucího projektu v ústeckém zastoupení divize 8.

Na které druhy staveb se zaměřujete?

Myslím si, že pevné zaměření na určitý typ zakázky nemám. Za těch bezmála osm let, co působím v Metrostavu, jsem totiž realizoval různé stavby. Od elektráren a objektů pro chemický průmysl přes dopravní stavby, stavby občanské vybavenosti, skladovací haly až po památky.

Nějaký čas pod vaším vedením probíhá obnova synagogy v Žatci spolu s budovou sousedního rabinátu. Můžete tento projekt stručně představit?

Jedná se o rekonstrukci objektu, který byl dlouhé roky neudržován a chátral. Provádíme zde celkovou rekonstrukci pod památkovým dohledem a ve výsledku má vzniknout multikulturní centrum, kde se budou pořádat různé společenské akce.

Jaké práce zde běžely během roku a kdy bude hotovo?  

Letos jsme dokončili práce na opravě fasády, hotové jsou střechy, rozvody TZB, vitráže a truhlářské prvky na objektu synagogy. V současné době probíhají práce na vnitřních stavebních úpravách v sousedním objektu rabínství. V tomto objektu, který by měl sloužit pro prezentaci historie židovství a ukázku bydlení rabínů, budeme provádět pokládky cihelných dlažeb a dřevěné podlahy.  

Setkal jste se u obnovy synagogy s nějakým neobvyklým postupem?

Novinkou, se kterou jsem se u této stavby setkal, pro mě bylo odsolování zdiva. Realizovali jsme to stříkanou celulózou, která urychlila proces odsolení oproti standardním odsolovacím postupům. Pak jsme zde prováděli výrobu zámečnických prvků, které bylo nutné nechat pozlatit pravým zlatem, a myslím, že výsledek je krásný. Dále bych zmínil realizaci vitrážových oken, kde jsem detailně poznal postup výroby a následnou instalaci. Zde jsem se poprvé podrobněji seznámil s postupem realizace střešní krytiny z přírodní břidlice.

Jakou další zakázku máte na starosti?

V současné době pracuji také na výrobním areálu pro budoucí kovovýrobu Elkoplast v Chomutově. Zde jsme vloni v listopadu začínali na zelené louce, nyní se blížíme do finále, kdy probíhají dokončovací práce a kompletace v administrativní budově a ve výrobní hale. Z kraje příštího roku budeme dokončovat terénní úpravy, následně dojde k předání stavby a bude zahájen zkušební provoz.

Komplikuje situace v souvislosti s covidem nějak práci na vašich stavbách?

V současné době se covid-19 na našich stavbách příliš neprojevil. Občas se stane, že vypadnou práce od dodavatelů, jelikož jim pracovníci onemocněli, ale nikterak zásadně se zatím toto neprojevilo. Doufám, že se do výstavby jak areálu Elkoplast, tak do slavnostní akce synagogy toto neprojeví. A případně i do dalších akcí. Je trochu nejistá doba, ale jsme tu proto, abychom se s tím poprali.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav Norge

Metrostav Norge razí tunel v Bergenu

Metrostav pokračuje v dlouhodobě úspěšném tažení na jednom z nejprestižnějších evropských trhů podzemního stavebnictví. Dceřiná společnost Metrostav Norge AS totiž zahájila v norském Bergenu ražby na tunelu Kronstadtunnel (foto).

RED, foto archiv stavby

P

ůvodní tunel byl postaven v roce 1913 a sloužil pro nákladní dopravu do roku 2019. Zakázka je součástí výstavby rozšíření systému MHD – tramvajové linky Bybanen, kterou jako generální dodavatel provádí vedoucí norská stavební společnost Veidekke. Subdodávka Metrostavu Norge zahrnuje přeražení starého traťového tunelu délky 410 m na tunel pro pěší a cyklisty a ražbu 60metrového úvraťového tunelu. 

Realizací projektu je pověřen projektový tým Ing. Borise Čillika a zakázka bude dokončena v květnu roku 2022. Stavební oblast se nachází v blízkosti řeky Møllendal, která je jednou z mála oblastí s výskytem a třením pstruhů. Na stavební práce budou kladeny vysoké nároky s ohledem na životní prostředí. Voda z ražení tunelů a jiných těžkých prací může být pro ryby škodlivá, a proto je nutné ji shromažďovat a čistit.

Zakázka v Bergenu je pro Metrostav Norge dobrou zprávou. Dceřiná Společnost vznikla na začátku roku 2020, nedlouho poté ovšem vypukla pandemie covidu-19, která nejen Norsko na nějaký čas izolovala a zkomplikovala realizaci mnoha plánů, a řada zakázek se musela posunout na období po pandemii.

fotosloupek

P+R Černý Most v provozu

Řidiči, kteří míří do hlavního města a chtějí cestovat do centra metropole městskou hromadnou dopravou, mohou využít nový parkovací dům na okraji Prahy.

Ve středu 1. prosince ho slavnostně otevřel primátor Prahy. Za Metrostav pásku přestřihl Ing. Josef Špryňar, ředitel divize 8, která stavbu realizovala ve sdružení s BAK, stavební společnost. Jde o největší parkoviště tohoto typu v Praze – pojme až 886 vozidel včetně aut na plyn, elektromobilů nebo speciálních vozů pro handicapované. Kromě toho jsou zde pro veřejnost umístěny také nabíječky pro elektromobily a stání pro cyklisty. První vozidla začala do nového parkoviště najíždět krátce po oficiálním zprovoznění.

 

Metrostav 22/2021, Vánoční poselství
Metrostav 22/2021, Krátce Aktuálně
Metrostav 22/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 22/2021, Ptáme se
Metrostav 22/2021, Metrostav Norge
Metrostav 22/2021, Fotosloupek
Metrostav 22/2021, Číslo
Metrostav 22/2021, Divize 5
Metrostav 22/2021, Divize 1
Metrostav 22/2021, Divize 9
Metrostav 22/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 22/2021, Výročí
Metrostav 22/2021, Fotoreportáž
Metrostav 22/2021, Vánoční poselství

Vánoční poselství

Metrostav 22/2021, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 22/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 22/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 22/2021, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 22/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 22/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 22/2021, Divize 5

Divize 5

Metrostav 22/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 22/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 22/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 22/2021, Výročí

Výročí

Metrostav 22/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Fotosloupek (200436): (2/2) (2 ms)

Rendering Metrostav Norge (200435): (1/2) (2 ms)

Rendering Ptáme se (200434): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i4936/item233036-small.jpg

 i4936/item233039.svg

 i4936/item233040-small.jpg

 i4936/item233041-small.jpg

 i4936/item233042-small.jpg

 i4936/vth246691-1.jpg (2x)

 i4936/vth246063-1.jpg (2x)

 i4936/vth246692-1.jpg[p1]

 i4936/vth246992-1.jpg[p1]

 i4936/vth246694-1.jpg[p1]

 i4936/vth246695-1.jpg[p1]

 i4936/vth246285-1.jpg[p1]

 i4936/vth246696-1.jpg[p1]

 i4936/vth250531-1.jpg[p1]

 i4936/vth247050-1.jpg[p1]

 i4936/vth247210-1.jpg[p1]

 i4936/vth246754-1.jpg[p1]

 i4936/vth246700-1.jpg[p1]

 i4936/item233040-medium.jpg[p3]