Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 09/2024

Divize 1 a 6

Náročná bytová stavba

Po více než deseti letech dohadů o vhodnosti a podobě dostavby obchodního centra (OC) Lužiny v Praze 13 se stavba v říjnu 2023 rozeběhla. S týmem vedoucího projektu Petra Lavičky z divize 1 – původně z plzeňského zastoupení – při ní úzce spolupracují kolegové z divize 8, kteří mají na starost železobetonové konstrukce, přípojky, jejich přeložky a komunikace.

Lenka Svobodová, vizualizace UDI Group

D

va bytové domy Alfa a Beta s celkem 333 byty vyrostou na ploše původních zásobovacích dvorů po stranách obchodního centra (vizualizace). Architekti z ateliéru Hlaváček & Partner je ze severní strany navrhli symetrické – po obou stranách průčelí OC se budou tyčit 15 podlaží vysoké věže. Desetipodlažní přístavby podél bočních fasád OC nebudou identické, jejich délku limituje plocha, na které je možné stavět. Dům Alfa by měla divize 1 dokončit v září 2026 a Betu o rok později. Kvůli složitým základovým poměrům, nedostatku parkovacích míst a kontaktu podélné fasády domů s OC bude mít Alfa ve čtyřech nadzemních a Beta ve dvou podzemních a třech nadzemních patrech parkovací místa přístupná autovýtahy. Nad parkovišti budou do 10. až 15. nadzemního podlaží byty.

„Jedná se vlastně o standardní bytové domy z monolitického železobetonu doplněné o výplňové zdivo z cihelného střepu, které postavíme s ročním odstupem. Budou mít ale nezvyklé tvary s velkým nepoměrem rozměrů. Teď budujeme Alfu s 221 byty, která bude 17 m široká, 106 m dlouhá a 65 m vysoká od upraveného terénu po atiku stropu nad 15. nadzemním podlažím a bude složená ze dvou dilatačních celků. Máme už hotové velkoprůměrové piloty, základovou desku a začínáme armovat první sloupy. Zajímavostí, která na nás čeká, bude dodatečné vyztužení či spíš zavěšení rohových monolitických balkonů přes speciální táhla upevněná do průvlaků v atice,“ říká vedoucí projektu.

S ohledem na život v okolí

Stavba je logisticky složitá svým umístěním v centru sídliště a v těsné blízkosti stanice metra Lužiny, kde se pohybuje mnoho aut i lidí, a přímým napojením na plně provozované OC Lužiny. Prvně v něm proto stavbaři museli přemístit zásobovací trasy. Náročná je i současně probíhající rekonstrukce přilehlého střešního pláště OC.

„Vzhledem k podmínkám stavebního povolení máme zakázku naplánovanou na tři plus tři roky, protože pracovní doba pro budování základů a nosných konstrukcí je povolena jen mezi 8. a 18. hodinou. Ostatní stavební práce můžeme provádět od 7.00 do 21.00, jejich hlučnost ale nesmí přesáhnout 65 dB. Kvůli tomu jsme museli nechat vypracovat hlukovou studii na hlazení betonů a rozčlenit záběry betonáže tak, abychom nepřekročili vymezenou pracovní dobu. O sobotách, nedělích a ve svátky nesmíme kvůli blízkosti obytné zástavby pracovat vůbec. Je to navíc má první zakázka, kde působím jako vedoucí projektu, takže se hlavně ekonomiku výstavby učím za pochodu. Mám ale skvělý tým, který mi pomáhá jak na stavbě, tak hlavně při její přípravě, přece jen celková vysoutěžená cena 929 milionů korun není žádná drobnost,“ uzavírá Petr Lavička.

Metrostav 09/2024

Metrostav DIZ závod 1

Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov

Kolegové z Metrostavu DIZ závodu 1 se začátkem dubna v rámci sdružení pustili do realizace stavby projektu Kampus Albertov Univerzity Karlovy (vizualizace). Půjde o výzkumně-vzdělávací centrum pojmenované Biocentrum, které má potenciál ve svých řadách vychovat a zdokonalovat špičkové české i zahraniční vědce. Přispěje také k vývoji a testování nových léčiv a léčebných postupů.

RED, vizualizace znamení čtyř - architekti

P

rojekt vznikl spoluprací tří přírodovědně zaměřených fakult – Přírodovědecké, 1. lékařské a Matematicko-fyzikální, s vizí po sto letech doplnit historicky cenné území pražského Albertova dvěma vzdělávacími centry s přesahem na výzkum spojený s výukou. Cílem je zlepšení interakce mezi jednotlivými obory a oživení celého areálu jako místa setkávání lidí a myšlenek. V objektu budou vybudovány moderní vysokoškolské posluchárny, studovny, relaxační zóna a také výzkumné laboratoře splňující náročné požadavky na pracovní prostředí a bezpečnost.

K předání staveniště došlo 3. dubna, v současné době probíhají přípravné práce na inženýrských sítích a demoliční práce na stávajících objektech. V červnu by měl být zahájen záchranný archeologický výzkum pod dohledem Národního památkového ústavu a Archeologického ústavu Akademie věd.

Metrostav 09/2024

Skupina Metrostav

Letošní Milada Tour odstartoval

Na začátku května proběhl ELIMON Cyklozávod Milada 2024 II – první ze závodů letošního Milada Tour, které společnost Metrostav DIZ podporuje jako generální partner a zároveň se stává novým titulárním partnerem celého seriálu i běžeckého závodu Milada Run.

Cyklozávod Milada (foto) odstartoval v sobotu 4. května. Zázemí opět nabídl Motoareál Chabařovice, kde se sešlo přes tři sta padesát závodníků. Počasí si s pořadateli pohrálo, když zázemí startu proměnilo během večerního vydatného deště na bahnité cesty. Dětské závody tak na poslední chvíli musely změnit trasu i s ohledem na bezpečnost.

Malí závodníci velice kladně hodnotili zázemí závodu. Byl zde pro ně postaven Olympia dětský koutek, ve kterém si mohli vyrábět, stavět či soutěžit. Hojně využívali také malování na obličej, které ale nechybělo ani v nové Elimon zóně, kde byl k dispozici také stolní fotbal, různé dovednostní soutěže a relax zóna. Nesměl chybět skákací hrad a i mnoho dalších aktivit. 

50 km za 95 minut

V pravé poledne odstartoval závod na nejdelší trasu na 50 km, kterého se účastnilo 103 cyklistů. S velkým očekáváním byli vyhlíženi favorité závodu. Po hodině a 35 minutách dojel do cíle vítěz –  Alberto Monti z UCC, čtyři minuty po něm Jan Matoušek z Maty bike teamu Česká Lípa. Závod se jinak nesl v přátelské rodinné atmosféře, na své si přišli závodníci všech věkových kategorií.

Milada Tour pokračuje 8. června svým nejpopulárnějším závodem Milada Run. Přijďte si zasportovat, užít si zázemí přímo na hlavní pláži jezera Milada a vyzkoušet si všechny doprovodné aktivity.

RED, foto Milada Tour

 

Pomoc azylovému domu

Azylový dům SKP HOPO v Praze v Horních Počernicích si letos připomíná 25. výročí svého založení. Za tu dobu zde poskytli potřebné přístřeší a péči více než 4000 klientům, kteří se ocitli v tíživé životní situaci. Jsme rádi, že Metrostav byl jedním z dárců, kteří přispěli na nové tréninkové bydlení pro rodiny s dětmi.

Úpravy na jedné z budov v areálu azylového domu odstartovaly během ledna, nyní dochází k jeho zprovoznění. Nové zázemí bude sloužit jako tréninkové bydlení pro rodiny, které úspěšně prošly pobytem v azylovém domě a nyní potřebují menší následnou asistenci. Díky této efektivní pomoci se azylovému domu daří vracet lidi zpátky do života.

RED s využitím tiskové zprávy SKP HOPO

 

Náročné zakládání haly

Nové výrobní a skladovací prostory dodavatele hydrauliky HANSA-FLEX v Jihlavě, kterou realizují kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ, se na první pohled neliší od běžné průmyslové infrastruktury. Stavbaři zde ale dokázali, že průmyslová hala se dá založit i v „bažině“.

Mimořádně komplikované zakládání prozrazuje snad jen fakt, že nedaleký rybník leží kousek nad úrovní místního terénu. Stavbaři v současnosti zakázku dokončují a na konci léta by investorovi měli předat klíče. Zážitek z bitvy s neobvykle náročným horninovým prostředím jim však zůstává v hlavách dodnes.

NESTANDARDNÍ PODMÍNKY

„Když jsme z prostoru odstranili obrovský objem navážek v podobě betonového recyklátu či dlažeb, zjistili jsme, že zakládat budeme do rybniční hlíny. To jsou hodně nestandardní podmínky, a proto jsme si napřed nechali udělat expertizu od odborníků z Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava,“ vzpomíná Ing. Vojtěch Pola, vedoucí projektu. „Z analýzy, která trvala asi měsíc, vyplynulo, že je třeba provést dvojnásobnou stabilizaci terénu za pomocí speciální frézy. Jinými slovy, když nemáte rostlý terén, musíte si ho vyrobit. Něco podobného jsme řešili při výstavbě policejního polygonu v Komárovicích u Jihlavy.“

Nároky na stabilitu základů vyplývají také z požadavku investora na únosnost podlahy. Do vybraných částí haly totiž budou zajíždět i automobily. Po úspěšném založení stavbaři vybudovali betonový skelet, střechu a vnitřní vyzdívky. V aktuální fázi pracují na opláštění, rozvodech inženýrských sítí včetně stlačeného vzduchu a technologické vzduchotechniky, vnitřních omítkách a dalších interiérových prvcích. 

Mgr. Radim Mana

 

Zeptali jsme se našich smluvních žáků

Počátkem května se v centrále společnosti setkali smluvní žáci třetích ročníků učebních oborů, kteří po složení závěrečných zkoušek nastoupí do našich projektových týmů nebo budou pokračovat v nástavbovém studiu. Zeptali jsme se dvou učňů oboru zedník, jak se do práce těší a proč si vybrali Metrostav?

Milan Schorný (22): „Těším se, protože máme fajn kolektiv a dobrého mistra. Vše nám vysvětlí a je vstřícný. V rámci odborného výcviku momentálně pracujeme na rekonstrukci hotelu InterContinental. Děláme tam povrchové úpravy a překlady, zdili jsme, natahali lepidlo s perlinkou a štukovali. Něco mě baví moc, něco méně, ale dá se říct, že zedničina je dobrá práce.“

Jan Neuman (18): „Metrostav jsem si vybral díky programu spolupráce firmy s naší školou, Akademií řemesel Praha na Zeleném pruhu. Líbí se mi, že se dostaneme na zajímavé stavby. Na reálné stavbě si vyzkoušíme a naučíme se hodně z toho, co potřebuje zedník umět. Podíleli jsme se například na zateplování domu, při výstavbě bytových domů v Praze na Jarově.“

RED, foto Zuzana Junková

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

 

Metrostav 9/2024, Mezi Liberec a Jablonec se vrátily tramvaje
Metrostav 9/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 9/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 9/2024, Ptáme se
Metrostav 9/2024, Fotosloupek
Metrostav 9/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 9/2024, Stavební spolek Metrostavu
Metrostav 9/2024, Číslo
Metrostav 9/2024, Šítkovský jez: rekonstrukce zdárně pokračuje
Metrostav 9/2024, Divize 1 a 6
Metrostav 9/2024, Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov
Metrostav 9/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 9/2024, Přeliv připomíná skokanský můstek
Metrostav 9/2024, Mezi Liberec a Jablonec se vrátily tramvaje

Mezi Liberec a Jablonec se vrátily tramvaje

Metrostav 9/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 9/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 9/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 9/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 9/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 9/2024, Stavební spolek Metrostavu

Stavební spolek Metrostavu

Metrostav 9/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 9/2024, Šítkovský jez: rekonstrukce zdárně pokračuje

Šítkovský jez: rekonstrukce zdárně pokračuje

Metrostav 9/2024, Divize 1 a 6

Divize 1 a 6

Metrostav 9/2024, Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov

Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov

Metrostav 9/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 9/2024, Přeliv připomíná skokanský můstek

Přeliv připomíná skokanský můstek

11

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (351955): (2/2) (1 ms)

Rendering Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov (351954): (1/3) (3 ms)

Rendering Divize 1 a 6 (351953): (2/3) (15 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9053/item1121234-small.jpg

 i9053/item1121233.svg

 i9053/item1121235-small.jpg

 i9053/item1121237-small.jpg

 i9053/item1121238.svg

 i9053/item1121236.svg[p3]

 i9053/item1121243-small.jpg[p2]

 i9053/item1121245-small.jpg[p2]

 i9053/vth454595-1.jpg

 i9053/vth454338-1.jpg

 i9053/vth454349-1.jpg (2x)

 i9053/vth454360-1.jpg (2x)

 i9053/vth454359-1.jpg (2x)

 i9053/vth454365-1.jpg (2x)

 i9053/vth454371-1.jpg (2x)

 i9053/vth454593-1.jpg[p1]

 i9053/vth454556-1.jpg[p1]

 i9053/vth454564-1.jpg[p1]

 i9053/vth454577-1.jpg[p1]

 i9053/vth454590-1.jpg[p1]

 i9053/vth454592-1.jpg[p1]

 i9053/item1121237-medium.jpg[p3]