-
Metrostav
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
Mezi Liberec a Jablonec se vrátily tramvaje
Po 32 měsících se 1. května na lince 11 mezi Libercem a Jabloncem opět rozjely tramvaje. Rekonstrukce trati zahrnovala změnu rozchodu kolejí a raritní řešení.
9
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
31. května 2024
ročník 36
Mezi Liberec a Jablonec se vrátily tramvaje
Po dvaatřiceti měsících vyjely znovu na koleje ve středu 1. května tramvaje s cestujícími (foto) v meziměstské lince číslo 11 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Skončila tak náročná rekonstrukce jedinečné trati, která doznala zásadních změn. Nešlo přitom jen o změnu rozchodu kolejí, ale upravena byla také osa trati a přibylo jedno raritní řešení.
Martina Vampulová, foto Radek Petrášek, ČTK
ím celorepublikovým unikátem je společný přejezd se železniční tratí v Proseči nad Nisou. V prostoru bývalého nádraží byl kvůli zvýšení bezpečnosti vybudován společný přejezd pro vlaky i tramvaje osazený závorami, kde cestující mohou nově pohodlně přestoupit z jednoho dopravního prostředku do druhého.
Přestavba na standardní rozchod kolejí
Rozchod nové trati při rekonstrukci narostl z jednoho metru na standardních 1435 mm a zásadně se také změnila osa koleje. V některých místech i o 20 metrů do strany a o osm metrů výškově. „Právě likvidace hornin v nové trase koleje patřila k našim nejsložitějším úkolům. Vzhledem k tomu, že koleje po rekonstrukci vedou v blízkosti železniční trati Správy železnic, museli jsme skálu likvidovat hydraulickými klíny ručně. Celkem se takto vybouralo přibližně 1200 m žuly,“ popisuje vedoucí projektu Václav Hodničák.
unikátní trať vedoucí lesem a vesničkami je po rozsáhlé modernizaci opět v provozu
Zajímavá jsou ale i další čísla zanesená do stavebního deníku. Stavbaři zhotovili celkem 3 600 m2 chodníků, 9 000 m2 komunikací, 1 550 m3 železobetonových konstrukcí a 900 m3 gabionových opěrných zdí. Zároveň přeložili dva kilometry vodovodního, plynového a kanalizačního potrubí. A právě potrubí zmiňuje vedoucí projektu i v další souvislosti: „Při sanaci potrubí DN 1400 jsme nejprve museli položit nové ocelové potrubí, přečerpávat funkční kanalizaci po suchu a následně sanovat potrubí zasunutím rukávu,“ popisuje Václav Hodničák. Díky tomuto postupu jeho tým získal nové cenné zkušenosti a poznatky.
V současné době probíhá ještě dokončení posledních drobných úprav. Ačkoli cestující rekonstruovanou trať využívají už měsíc, tramvaje po nových kolejích jezdí o něco déle. V polovině dubna odstartoval zácvik zaměstnanců dopravního podniku, kteří se s novou tratí pečlivě seznamovali. Její slavnostní otevření je pak naplánováno na pátek 7. června. Od opraveného úseku si dopravci obou měst slibují zefektivnění dopravy i zvýšený komfort cestujících.
Dvojka v České republice
Modernizace tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem započala v roce 2000, kdy proběhly rozsáhlé práce včetně přípravy na zdvoukolejnění v úseku Nová Ruda – U Lomu.
Projekt rekonstrukce dvanáctikilometrové trati byl rozložen do několika etap. Během té poslední, která odstartovala v dubnu 2022, rekonstruoval Metrostav DIZ ve sdružení s firmou Chládek a Tintěra Pardubice tramvajové těleso z Vratislavic nad Nisou do Jablonce nad Nisou.
Společná tramvajová trať mezi oběma městy byla otevřena v roce 1955 (dobový snímek zachycuje tramvaj Tatra T2 na trati z prvních let provozu) a je druhou nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí v České republice. Za rok přepraví téměř milion cestujících, v některých dnech se s ní sveze prý až 11 tisíc lidí. V plánu je i její prodloužení o dalších přibližně 800 metrů do dolního centra Jablonce nad Nisou.
Krátce Aktuálně
Metrostav 09/2024
Krátce Aktuálně
Tři Trofeje pro naše stavby
Soutěž Stavba roku Jihomoravského kraje 2023 přinesla hned dva tituly pro naše stavby: porota ocenila bazén Louka, který ve sdružení postavili kolegové ze závodu 1 Metrostavu DIZ, vedoucím projektu Ing. Vladimír Palát. První místo v kategorii Dopravní a inženýrské stavby získalo přemostění v Blansku (foto), zhotovil závod 1, vedoucím projektu byl Robert Škarecký. A do třetice – projekt rekonstrukce Jiráskova divadla v České Lípě, divize 8, vedoucím projektu Ing. Aleš Kunca, se stal absolutním vítězem letošního 20. ročníku soutěže Stavba roku Libereckého kraje - Soutěž Karla Hubáčka. Gratulujeme!
Splněný milník v Kořensku
Jihočeské zastoupení divize 6 realizuje ve sdružení rekonstrukce odpadních řadů Kořensko. Stavbaři podle plánu zprovoznili pravý řad kanalizace včetně zkušebního provozu. Zahájeny byly práce na levé části, dokončení projektu je naplánováno na květen 2025.
naši smluvní žáci Na odborný výcvik připraveni
V průběhu května došlo k předání pracovního oblečení a profesního nářadí novým smluvním žákům (foto) z našich partnerských škol, například na Akademii řemesel Praha – Střední škole technické na Zeleném pruhu nebo na SPŠ stavební a SOŠST v Ústí nad Labem. Učni již budou absolvovat odborný výcvik v kvalitním vybavení a barvách Metrostavu.
BeMo Tunnelling
Metrostav 09/2024
BeMo Tunnelling
Obnova nábřežní zdi u hessenského jezera
V přírodním parku Kellerwald-Edersee se nachází přehrada Edertalsperre, která byla postavena v letech 1908 až 1914 a zničena bombardováním v květnu 1943. Obnova trvala čtyři měsíce a ještě téhož roku byla přehrada znovu uvedena do provozu. Po letech dosloužila a bylo nutné rekonstruovat gravitační hráz z přírodního kamene.
Text a foto BeMo Tunnelling
akázku na nynější rekonstrukci obdrželo již v srpnu 2022 sdružení BieGe Instandsetzung Eder složené z firem BeMo Tunnelling a w+s Bauinstandsetzung. Z provozních důvodů, které spočívají ve využití přehrady jako protipovodňové ochrany, musely být stavební práce provedeny ve dvou etapách, a sice na podzim a v zimních měsících v roce 2022 a 2023. Zahájení prací se oproti původním plánům protáhlo, protože bylo nutné vyřídit dopravněprávní povolení a musela se přizpůsobit statika. Ta byla ve skutečnosti jiná, než se uvádělo v zadání výběrového řízení. Znamenalo to zpoždění se zahájením stavby a práce tak byly provedeny i za nepříznivého počasí v lednu a v únoru. V mrazivém období se pracovalo s povrchovými ohřívači, aby se alespoň předešlo stavebním prodlevám.
S objemem 200 milinonů m3 je edersee třetí největší přehradní nádrží v německu
Oblast rekonstrukce měla délku cca 120 metrů a výšku cca 7 metrů. V tomto rozsahu vznikla nová železobetonová zeď se zpětným ukotvením. Zhotovena byla metodou stříkaného betonu a navenek obezděna zdivem z přírodního kamene. Přizdívku z přírodního kamene prováděli převážně zaměstnanci společnosti Subterra a za to jim ze strany sdružení patří velké poděkování.
Stěžejními body rekonstrukce byly následující práce:
●
Demontáž obezdívky hráze a vybourání základů
●
Zajištění svahů
●
Pokládka výztuže a železobetonářské práce
●
Práce se stříkaným betonem
●
Instalace zemních kotev
●
Zednické práce s přírodním kamenem
Vzhledem k obtížnosti terénu u jednoho svahu sdružení rozhodlo vybudovat svahovou bermu (násypu), která sloužila jako pracovní plošina k demontáži zdi z lomového kamene, dále k provádění vrtů pro instalaci kotev a pro aplikaci stříkaného betonu za pomoci manipulátoru. Násyp byl potřeba i pro práci kráčivého bagru. Projekt tak byl ekonomicky úspěšný a výstavba, která zahrnovala zmíněné práce, trvala 10 měsíců.
Ptáme se
Metrostav 09/2024
Ptáme se...
Ing. Tomáš Frolo
Hlavní stavbyvedoucí Provozu Jádro divize 8
Na VŠB-TU Ostrava studoval obor dopravní a už během školy docházel do menší firmy na praxi. Po studiích začínal u jiné větší stavební společnosti v Ostravě jako stavbyvedoucí pro rekonstrukci železničních koridorů se specializací na mosty. Do Metrostavu se dostal již jako autorizovaný inženýr v oboru dopravní stavby v souvislosti s výstavbou tunelového komplexu Blanka, kdy nastoupil na místo vedoucího útvaru kontroly řízení kvality v tehdejší divizi 2. Po dokončení Blanky se přesunul na první velký projekt pro Jadernou elektrárnu Dukovany.
Vybavíte si první zakázku v Dukovanech?
Ano, byl to koncový jímač tepla (KJT) v Dukovanech a byl to křest ohněm pro všechny. Učili jsme se tam úplně vše od samotné realizace po řízení projektu z hlediska jaderné legislativy. Zvládlo se to a byla v tom výzva pokračovat.
Čemu se aktuálně věnujete v rámci své pozice?
Pracuji na několika projektech najednou přímo pro Provoz jaderné energetiky v roli zástupce ředitele výstavby. Což znamená udržet vysokou laťku kvality realizace a nastavených systémů u všech projektů podle jaderné legislativy, a ne pouze u vybraných zařízení, aby nás zákazník stále hodnotil v tzv. zelených číslech s 99% úspěšností. Když je spokojený zákazník, je to ta nejlepší reference. S tím souvisí nejen kontrola staveb a projektového týmu, ale i vedení systému a auditování dodavatelů. Dále mám na starosti dohled nad radiačními dávkami zaměstnanců a jednání se Státním úřadem pro jadernou bezpečnost. Zajišťuji také školení a periodická školení v provozu jaderné energetiky v oblasti jaderné legislativy a radiační ochrany.
Můžete připomenout činnost provozu Jádro?
Zjednodušeně řečeno to zahrnuje přípravu, výstavbu, provoz, údržbu, demolici a vyřazování staveb a vybavení jaderných energetických zařízení včetně manipulace s radioaktivním odpadem, a to jak v České republice, tak na Slovensku. U aktuálních staveb je těžké stanovit prioritu, protože menší finanční zakázka může být náročnější a důležitější z hlediska jaderné bezpečnosti. Do toho zasahují i odstávky jaderných elektráren. V realizaci máme kolem 20 projektů včetně těch malých, ale významných. Je to například Oprava obálek ETE, resp. zhotovení nové izolace na reaktorové kopuli v Jaderné elektrárně Temelín, nebo nedávno ukončená Přístavba nové skladovací haly v ETE, která zajišťuje efektivní a bezpečné skladování technologického zařízení pro jaderné palivo včetně přepravy do skladu vyhořelého paliva. Rekonstrukce střech významných objektů, jako jsou reaktorovny, strojovny atd. v Jaderné elektrárně Dukovany a nyní předávaná nová administrativní budova v EDU umístěná v bezprostřední blízkosti střeženého pásma jaderné elektrárny.
Jaké jsou nyní hlavní výzvy u projektů v oblasti jaderné energetiky?
Hlavní výzvou je udržet a posílit naši pozici kvalifikovaného dodavatele pro společnost ČEZ. Tedy odvádět kvalitní práci na náročných zařízeních jaderných elektráren jak u těch provozovaných, tak i u nově plánovaných. To snad ukáže blízká budoucnost.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 09/2024
fotosloupek
Kontrolní den v pražských Bubnech
Modernizace železniční trati Výstaviště Praha – Bubny, kterou realizuje Metrostav TBR jako lídr sdružení, běží podle plánu.
Stavbu si v rámci kontrolního dne 16. 5. (snímky) prohlédl ministr dopravy Martin Kupka, Metrostav TBR zastupoval předseda představenstva Ing. Aleš Gothard a vedoucí projektu Ing. Petr Hanzal. Práce běží rychlým tempem, výrazně pokročila výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech stejně jako navazujících estakád. Ty nahradí jak přejezd v Bubenské ulici, tak i železniční náspy, které dosud rozdělovaly velkou část Holešovic. Výstavba začala v lednu 2023, spuštění provozu je naplánováno na podzim příštího roku.
Pracovní příležitosti
Metrostav 09/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
TOP POZICE květen 2024
Mistr na Vysočinu
Na projekt výstavby železničních mostů v Přibyslavi hledáme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou – uplatníme jak zkušené bardy, tak začínající juniory. Práce je rozvržena na turnusy (7 dní práce, 7 dní volno) a nástup možný ihned. Detaily pozice najdete ZDE.
Mistr do střediska důlní techniky
Pro naši divizi 11, která spravuje strojní zařízení a majetek, hledáme šikovného mistra do střediska důlní techniky. Máte rádi stavební a důlní stroje a vzbudili jsme vaši zvědavost? Více o pozici se dočtete ZDE.
Mistr na výstavbu žel. stanice Praha–Bubny
Pro divizi 3 (pozemní stavby) hledáme mistry na řízení stavebních prací na krásné zakázce v centru Prahy. Jde o výstavbu nové nádražní budovy s administrativním a obchodním zázemím, která bude součástí nové čtvrti Bubny. Nástup dohodou, kdykoli v roce 2024. Více o pracovní pozici najdete ZDE.
Stavbyvedoucí do OC Varyáda (Karlovy Vary)
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na projekty Hotel Intercontinental a Průmyslový palác (Praha)
V souvislosti s doplněním týmů u dvou zásadních rekonstrukcí v Praze nabízíme práci stavbyvedoucím, příp. stavebním technikům s potenciálem. Využijte možnosti pracovat po boku našich špičkových vedoucích projektů. Pro detaily k pozici klikněte ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Stavbyvedoucí – TZB
Hledáme zkušeného stavbyvedoucího v oboru TZB, který bude koordinovat práce na stavbě a řídit subdodavatele TZB a elektro při rekonstrukci Nuselského pivovaru. Více o pozici ZDE.
Stavbyvedoucí – pozemní stavby a lehké obvodové pláště
Zkušené i začínající stavbyvedoucí přijmeme na naše stavby v Praze, v Karlovarském a Pardubickém kraji a na provoz lehkých obvodových plášťů v Nymburce. Více o pracovních nabídkách pro stavbyvedoucí najdete ZDE.
Stavební spolek Metrostavu
Metrostav 09/2024
Stavební spolek Metrostavu
Volby a nové exkurze
Konference Stavebního spolku Metrostavu zvolila nové členy výboru a kontrolní komise. Předsedou spolku, který má nyní 231 členů, nadále zůstává Radomil Coufal (Metrostav DIZ, závod 8).
Mgr. Silvie Marhoulová, foto Kateřina Raimová
alšími členkami výboru jsou nově Lenka Havlíková (Metrostav TBR) a Silvie Marhoulová (Metrostav, centrála). Pozici předsedy kontrolní komise bude opět zastávat Jiří Tecl (Metrostav, divize 8) a jejími novými členkami byly zvoleny Jitka Šmejkalová (Metrostav DIZ, závod 1) a Pravoslava Martinková (Metrostav, divize 6). Všichni kolegové jsou voleni na čtyřleté období.
Agendu výboru spolku dosud zajišťovaly naše kolegyně Yvona Vágnerová (Metrostav DIZ, závod 1) a Jarmila Kaloušová (Metrostav, divize 8), které agendu postupně předávají. „Chtěl bych Yvoně i Jarmile moc poděkovat za jejich obětavou práci a nadšení, se kterým se spolkovým věcem věnovaly mnoho let. Jsem rád, že obě nadále zůstávají členkami,“ říká předseda spolku Radomil Coufal.
Členové mají možnost absolvovat prohlídky staveb. V nedávné době se uskutečnily dvě exkurze na rekonstrukci OD Máj v centru Prahy či prohlídka nového kardiocentra v nemocnici v Ústí nad Labem (foto). A v plánu jsou další zajímavé exkurze, např. Dvorecký most anebo výjezd do Norska na naše stavby tunelů a mostů.
Číslo
Metrostav 09/2024
číslo
Tolik metrů krychlových betonu potřebovali stavbaři divize 1 při výstavbě nového sídla pro Škodu Laurin & Klement Kampus (LKK) v Mladé Boleslavi. Komplex byl 21. května slavnostně otevřen.
Šítkovský jez: rekonstrukce zdárně pokračuje
Obnova Šítkovského jezu postupuje rychleji, než bylo plánováno. Tým Metrostavu DIZ dokončí čtvrtou etapu do konce prázdnin a celé dílo by mohl předat už letos. Termín dokončení celého díla by se tak zkrátil na polovinu.
Metrostav 09/2024
Metrostav DIZ závod 6
Šítkovský jez: rekonstrukce zdárně pokračuje
Práce na obnově dalšího pražského jezu probíhají rychleji, než se předpokládalo. Tým závodu 6 Metrostavu DIZ do konce prázdnin ukončí čtvrtou z pěti etap rekonstrukce Šítkovského jezu a celé dílo by mohl předat už koncem tohoto roku. Původní termín zakázky, březen 2026, by se tak zkrátil na polovinu.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
tavbaři se k Šítkovskému jezu přesunuli jen o pár set metrů výše proti proudu Vltavy vloni v dubnu, poté co dokončili rekonstrukci památkově chráněného Staroměstského jezu. Ten se nachází u Novotného lávky a jeho obnovu tak mohli zájemci průběžně sledovat z Karlova mostu.
Šítkovský jez byl pravděpodobně také vybudován už ve středověku. Rozsáhlou přestavbou však tento jez, navazující dnes na plavební komoru Mánes, prošel na začátku minulého století. Přesto se i zde při bagrování objevily zbytky původní konstrukce jezu – pozůstatky v podobě dřevěných pilot.
Tým závodu 6 pod vedením Ing. Daniela Bodi předpokládá, že by rekonstrukce mohla skončit již v letošním roce. „V současné době zbývá dokončit současnou etapu č. IV a práce ve vorové propusti a vrhnout se na poslední V. etapu. Po jejím dokončení zbývají už jen nové záhozy v nadjezí,“ vysvětluje přípravář Bc. Jan Vicher.
šítkovský jez je součástí vodního díla smíchov, jehož účelem je dnes umožnit plavbu po vltavě v praze
Práce byly podle jeho slov rozděleny následovně: vybudování ochranné jímky, tj. v nadjezí nová štětová stěna, v podjezí zemní val. Dále prohrábka v korytu před jezem až na základovou spáru a zde vybudování nového betonového předprsí. Zároveň byl očištěn a prohrábnut prostor za současnou odtrhovou hranou jezu a vybudována nová ze žulových bloků. Mezitím v případě potřeby probíhaly i lokální sanace přelivné plochy. V další fázi stavbaře čeká odstranění ochranné jímky a vybudování nových těžkých záhozů.
Řeka byla dosud ke stavbařům vstřícná
„K přerušení prací došlo zatím jen jednou, a to vloni o Vánocích, přitom škody na zatopené druhé etapě nebyly žádné,“ říká Daniel Boďa. Doplňuje, že se stavbaři v případě zvýšených průtoků řídí povodňovým plánem, kdy s dostatečným předstihem musí zajistit stavbu, odvézt techniku a odplavitelný materiál a opustit stavbu. Tyto činnosti probíhají přibližně od průtoku přes 400 m3/s.
Stavba v širším centru Prahy vyžaduje podporu lodní dopravy. „Tady musíme veškerý personál a materiál včetně například domíchávačů betonu dovážet po vodě,“ připomíná Jan Vicher. Stavbaři z jeho týmu si například betonování z domíchávačů na tlačném člunu vyzkoušeli už při předchozí zakázce přestavby Staroměstského jezu.
Netradiční materiály
Kámen odtrhové hrany (nachází se na konci přelivné plochy, kde voda jez opouští) Šítkovského jezu se těžil v jižních Čechách. Žulové bloky, takzvané kopáky, které se při umístění na odtrhovou hranu ukládají na sraz, musejí být řezány s vysokou přesností. Jako materiál pro nové dřevěné půlkulatiny pro ledolamy před vorovou propustí se tentokrát použil modřín kácený v zimě kvůli lepší odolnosti. Stromy v tomto případě musely mít průměr kmene i přes půl metru.
Divize 1 a 6
Metrostav 09/2024
Divize 1 a 6
Náročná bytová stavba
Po více než deseti letech dohadů o vhodnosti a podobě dostavby obchodního centra (OC) Lužiny v Praze 13 se stavba v říjnu 2023 rozeběhla. S týmem vedoucího projektu Petra Lavičky z divize 1 – původně z plzeňského zastoupení – při ní úzce spolupracují kolegové z divize 8, kteří mají na starost železobetonové konstrukce, přípojky, jejich přeložky a komunikace.
Lenka Svobodová, vizualizace UDI Group
va bytové domy Alfa a Beta s celkem 333 byty vyrostou na ploše původních zásobovacích dvorů po stranách obchodního centra (vizualizace). Architekti z ateliéru Hlaváček & Partner je ze severní strany navrhli symetrické – po obou stranách průčelí OC se budou tyčit 15 podlaží vysoké věže. Desetipodlažní přístavby podél bočních fasád OC nebudou identické, jejich délku limituje plocha, na které je možné stavět. Dům Alfa by měla divize 1 dokončit v září 2026 a Betu o rok později. Kvůli složitým základovým poměrům, nedostatku parkovacích míst a kontaktu podélné fasády domů s OC bude mít Alfa ve čtyřech nadzemních a Beta ve dvou podzemních a třech nadzemních patrech parkovací místa přístupná autovýtahy. Nad parkovišti budou do 10. až 15. nadzemního podlaží byty.
„Jedná se vlastně o standardní bytové domy z monolitického železobetonu doplněné o výplňové zdivo z cihelného střepu, které postavíme s ročním odstupem. Budou mít ale nezvyklé tvary s velkým nepoměrem rozměrů. Teď budujeme Alfu s 221 byty, která bude 17 m široká, 106 m dlouhá a 65 m vysoká od upraveného terénu po atiku stropu nad 15. nadzemním podlažím a bude složená ze dvou dilatačních celků. Máme už hotové velkoprůměrové piloty, základovou desku a začínáme armovat první sloupy. Zajímavostí, která na nás čeká, bude dodatečné vyztužení či spíš zavěšení rohových monolitických balkonů přes speciální táhla upevněná do průvlaků v atice,“ říká vedoucí projektu.
S ohledem na život v okolí
Stavba je logisticky složitá svým umístěním v centru sídliště a v těsné blízkosti stanice metra Lužiny, kde se pohybuje mnoho aut i lidí, a přímým napojením na plně provozované OC Lužiny. Prvně v něm proto stavbaři museli přemístit zásobovací trasy. Náročná je i současně probíhající rekonstrukce přilehlého střešního pláště OC.
„Vzhledem k podmínkám stavebního povolení máme zakázku naplánovanou na tři plus tři roky, protože pracovní doba pro budování základů a nosných konstrukcí je povolena jen mezi 8. a 18. hodinou. Ostatní stavební práce můžeme provádět od 7.00 do 21.00, jejich hlučnost ale nesmí přesáhnout 65 dB. Kvůli tomu jsme museli nechat vypracovat hlukovou studii na hlazení betonů a rozčlenit záběry betonáže tak, abychom nepřekročili vymezenou pracovní dobu. O sobotách, nedělích a ve svátky nesmíme kvůli blízkosti obytné zástavby pracovat vůbec. Je to navíc má první zakázka, kde působím jako vedoucí projektu, takže se hlavně ekonomiku výstavby učím za pochodu. Mám ale skvělý tým, který mi pomáhá jak na stavbě, tak hlavně při její přípravě, přece jen celková vysoutěžená cena 929 milionů korun není žádná drobnost,“ uzavírá Petr Lavička.
Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov
Metrostav DIZ závodu 1 začal v dubnu stavbu projektu Kampus Albertov. Vznikne Biocentrum, které bude vychovávat špičkové vědce a přispěje k vývoji nových léčiv.
Metrostav 09/2024
Metrostav DIZ závod 1
Začala výstavba unikátního Biocentra Kampusu Albertov
Kolegové z Metrostavu DIZ závodu 1 se začátkem dubna v rámci sdružení pustili do realizace stavby projektu Kampus Albertov Univerzity Karlovy (vizualizace). Půjde o výzkumně-vzdělávací centrum pojmenované Biocentrum, které má potenciál ve svých řadách vychovat a zdokonalovat špičkové české i zahraniční vědce. Přispěje také k vývoji a testování nových léčiv a léčebných postupů.
RED, vizualizace znamení čtyř - architekti
rojekt vznikl spoluprací tří přírodovědně zaměřených fakult – Přírodovědecké, 1. lékařské a Matematicko-fyzikální, s vizí po sto letech doplnit historicky cenné území pražského Albertova dvěma vzdělávacími centry s přesahem na výzkum spojený s výukou. Cílem je zlepšení interakce mezi jednotlivými obory a oživení celého areálu jako místa setkávání lidí a myšlenek. V objektu budou vybudovány moderní vysokoškolské posluchárny, studovny, relaxační zóna a také výzkumné laboratoře splňující náročné požadavky na pracovní prostředí a bezpečnost.
K předání staveniště došlo 3. dubna, v současné době probíhají přípravné práce na inženýrských sítích a demoliční práce na stávajících objektech. V červnu by měl být zahájen záchranný archeologický výzkum pod dohledem Národního památkového ústavu a Archeologického ústavu Akademie věd.
Skupina Metrostav
Metrostav 09/2024
Skupina Metrostav
Letošní Milada Tour odstartoval
Na začátku května proběhl ELIMON Cyklozávod Milada 2024 II – první ze závodů letošního Milada Tour, které společnost Metrostav DIZ podporuje jako generální partner a zároveň se stává novým titulárním partnerem celého seriálu i běžeckého závodu Milada Run.
Cyklozávod Milada (foto) odstartoval v sobotu 4. května. Zázemí opět nabídl Motoareál Chabařovice, kde se sešlo přes tři sta padesát závodníků. Počasí si s pořadateli pohrálo, když zázemí startu proměnilo během večerního vydatného deště na bahnité cesty. Dětské závody tak na poslední chvíli musely změnit trasu i s ohledem na bezpečnost.
Malí závodníci velice kladně hodnotili zázemí závodu. Byl zde pro ně postaven Olympia dětský koutek, ve kterém si mohli vyrábět, stavět či soutěžit. Hojně využívali také malování na obličej, které ale nechybělo ani v nové Elimon zóně, kde byl k dispozici také stolní fotbal, různé dovednostní soutěže a relax zóna. Nesměl chybět skákací hrad a i mnoho dalších aktivit.
50 km za 95 minut
V pravé poledne odstartoval závod na nejdelší trasu na 50 km, kterého se účastnilo 103 cyklistů. S velkým očekáváním byli vyhlíženi favorité závodu. Po hodině a 35 minutách dojel do cíle vítěz – Alberto Monti z UCC, čtyři minuty po něm Jan Matoušek z Maty bike teamu Česká Lípa. Závod se jinak nesl v přátelské rodinné atmosféře, na své si přišli závodníci všech věkových kategorií.
Milada Tour pokračuje 8. června svým nejpopulárnějším závodem Milada Run. Přijďte si zasportovat, užít si zázemí přímo na hlavní pláži jezera Milada a vyzkoušet si všechny doprovodné aktivity.
RED, foto Milada Tour
Pomoc azylovému domu
Azylový dům SKP HOPO v Praze v Horních Počernicích si letos připomíná 25. výročí svého založení. Za tu dobu zde poskytli potřebné přístřeší a péči více než 4000 klientům, kteří se ocitli v tíživé životní situaci. Jsme rádi, že Metrostav byl jedním z dárců, kteří přispěli na nové tréninkové bydlení pro rodiny s dětmi.
Úpravy na jedné z budov v areálu azylového domu odstartovaly během ledna, nyní dochází k jeho zprovoznění. Nové zázemí bude sloužit jako tréninkové bydlení pro rodiny, které úspěšně prošly pobytem v azylovém domě a nyní potřebují menší následnou asistenci. Díky této efektivní pomoci se azylovému domu daří vracet lidi zpátky do života.
RED s využitím tiskové zprávy SKP HOPO
Náročné zakládání haly
Nové výrobní a skladovací prostory dodavatele hydrauliky HANSA-FLEX v Jihlavě, kterou realizují kolegové ze závodu 6 Metrostavu DIZ, se na první pohled neliší od běžné průmyslové infrastruktury. Stavbaři zde ale dokázali, že průmyslová hala se dá založit i v „bažině“.
Mimořádně komplikované zakládání prozrazuje snad jen fakt, že nedaleký rybník leží kousek nad úrovní místního terénu. Stavbaři v současnosti zakázku dokončují a na konci léta by investorovi měli předat klíče. Zážitek z bitvy s neobvykle náročným horninovým prostředím jim však zůstává v hlavách dodnes.
NESTANDARDNÍ PODMÍNKY
„Když jsme z prostoru odstranili obrovský objem navážek v podobě betonového recyklátu či dlažeb, zjistili jsme, že zakládat budeme do rybniční hlíny. To jsou hodně nestandardní podmínky, a proto jsme si napřed nechali udělat expertizu od odborníků z Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava,“ vzpomíná Ing. Vojtěch Pola, vedoucí projektu. „Z analýzy, která trvala asi měsíc, vyplynulo, že je třeba provést dvojnásobnou stabilizaci terénu za pomocí speciální frézy. Jinými slovy, když nemáte rostlý terén, musíte si ho vyrobit. Něco podobného jsme řešili při výstavbě policejního polygonu v Komárovicích u Jihlavy.“
Nároky na stabilitu základů vyplývají také z požadavku investora na únosnost podlahy. Do vybraných částí haly totiž budou zajíždět i automobily. Po úspěšném založení stavbaři vybudovali betonový skelet, střechu a vnitřní vyzdívky. V aktuální fázi pracují na opláštění, rozvodech inženýrských sítí včetně stlačeného vzduchu a technologické vzduchotechniky, vnitřních omítkách a dalších interiérových prvcích.
Mgr. Radim Mana
Zeptali jsme se našich smluvních žáků
Počátkem května se v centrále společnosti setkali smluvní žáci třetích ročníků učebních oborů, kteří po složení závěrečných zkoušek nastoupí do našich projektových týmů nebo budou pokračovat v nástavbovém studiu. Zeptali jsme se dvou učňů oboru zedník, jak se do práce těší a proč si vybrali Metrostav?
Milan Schorný (22): „Těším se, protože máme fajn kolektiv a dobrého mistra. Vše nám vysvětlí a je vstřícný. V rámci odborného výcviku momentálně pracujeme na rekonstrukci hotelu InterContinental. Děláme tam povrchové úpravy a překlady, zdili jsme, natahali lepidlo s perlinkou a štukovali. Něco mě baví moc, něco méně, ale dá se říct, že zedničina je dobrá práce.“
Jan Neuman (18): „Metrostav jsem si vybral díky programu spolupráce firmy s naší školou, Akademií řemesel Praha na Zeleném pruhu. Líbí se mi, že se dostaneme na zajímavé stavby. Na reálné stavbě si vyzkoušíme a naučíme se hodně z toho, co potřebuje zedník umět. Podíleli jsme se například na zateplování domu, při výstavbě bytových domů v Praze na Jarově.“
RED, foto Zuzana Junková
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Přeliv připomíná skokanský můstek
Kolegové pod vedením Ing. Tomáše Beržinského z divize 6 pokročili ve výstavbě nového bezpečnostního přelivu, který zvládne převést desetitisíciletou povodeň přes největší českou přehradu.
Metrostav 09/2024
Fotoreportáž
Přeliv připomíná skokanský můstek
RED s využitím tiskové zprávy, foto Petr Adámek
Kolegové z divize 6 Metrostavu pod vedením Ing. Tomáše Beržinského pokročili ve výstavbě nového bezpečnostního přelivu, který spolu se stávajícími funkčními objekty dokáže přes největší (co do objemu zadržené vody) českou přehradu převést až desetitisíciletou povodeň.
Po letošní zimě už je vidět finální tvar téměř dokončeného stavebního objektu 03 – otevřený skluz, který se velmi podobá skokanskému můstku.
Stavbaři pro všechny konstrukční bloky stavebních objektů na základě požadavku objednatele státního podniku Povodí Vltavy vyvinuli ve spolupráci s Kloknerovým ústavem speciální betonovou směs. Tajná receptura je vymyšlena tak, aby beton vydržel 150 zmrazovacích cyklů místo standardních 90 a aby bylo sníženo množství hydratačního tepla.
Tým Tomáše Beržinského čelil v minulém roce nepříznivé geologii, což se projevilo hlavně na vtokovém objektu. Kvůli velmi rozmanitému horninovému prostředí museli stavbaři Metrostavu přistoupit nejdříve k vytvoření sanační clony.
Díky precizní spolupráci všech účastníků projektu se podařilo uprostřed dubna dotěsnit stavební jímku, aby vodohospodáři mohli zvednout hladinu v nádrži a zahájit plavební sezonu za použití výtahu pro sportovní plavidla.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Trať – Fotogalerie
Tramvaje na trať mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou vyjely znovu na koleje po dvaatřiceti měsících ve středu 1. května.
Rozchod nové trati při rekonstrukci narostl z jednoho metru na standardních 1435 mm.
Ačkoli cestující rekonstruovanou trať využívají už měsíc, tramvaje po nových kolejích jezdí o něco déle.
Od opraveného úseku si dopravci obou měst slibují zefektivnění dopravy i zvýšený komfort cestujících.
Trať, která vede vesničkami i lesem, vznikla v roce 1955.
11_Metrostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Vizualizace budoucí podoby Biocentra Kampus Albertov.
Vizualizace budoucí podoby Biocentra Kampus Albertov.
Vizualizace budoucí podoby Biocentra Kampus Albertov.
Vizualizace budoucí podoby Biocentra Kampus Albertov.
- 1120989.svg
- 1120990.svg
- 1121030.pdf
- 1121031.svg
- 1121032.jpg
- 1121033.jpg
- 1121034.jpg
- 1121035.jpg
- 1121036.jpg
- 1121037.svg
- 1121038.jpg
- 1121039.jpg
- 1121040.jpg
- 1121041.jpg
- 1121042.jpg
- 1121043.jpg
- 1121044.jpg
- 1121045.svg
- 1121046.jpg
- 1121047.jpg
- 1121048.jpg
- 1121049.jpg
- 1121050.jpg
- 1121051.svg
- 1121052.jpg
- 1121053.svg
- 1121054.jpg
- 1121230.mp4
- 1121231.svg
- 1121232.jpg
- 1121233.svg
- 1121234.jpg
- 1121235.jpg
- 1121236.svg
- 1121237.jpg
- 1121238.svg
- 1121239.jpg
- 1121240.jpg
- 1121241.jpg
- 1121242.jpg
- 1121243.jpg
- 1121245.jpg
- 1121246.jpg
- 1121247.jpg
- 1121248.jpg
- 1121249.jpg
- 1121250.jpg
- 1121251.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007