Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

divize 1

Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace

Moravskoslezský útvar divize 1 pracuje od prosince na zakázce v areálu krytého plaveckého bazénu v Karviné. Sportoviště projde výraznou modernizací.

Blanka Růžičková, vizualizace STaRS Karviná

R

ekonstrukce zahrnuje opravu dvou nynějších bazénů včetně instalace nerezové vany do většího z nich, výměnu vzduchotechniky a přestavbu systému čištění vody, kde by nově budované samostatné jímky měly umožnit lepší regulaci teploty v jednotlivých bazénech. V plánované přístavbě, dvou nových objektech (vizualizace), stavbaři vybudují malý rekreační bazén se skluzavkou a brouzdalištěm pro děti a dále také relaxační prostory se saunou a vířivkami. 

Krytý plavecký areál funguje v Karviné od roku 1987 a během té doby žádnou zásadní rekonstrukcí neprošel. Přesto je stále něčím výjimečný: pětadvacetimetrovým bazénem s osmi drahami. V České republice jsou takové jen tři.   

Nynější modernizace, vlastně přestavba areálu, který je v nepřetržitém provozu už 33 let, má být dokončena do léta 2023. Podle vedoucího projektu Pavla Szmeka je to pro Metrostav standardní termín. Během ledna probíhaly bourací a vyklízecí práce a začalo se s úpravami pro přístavbu a nově budované parkoviště. Stavbaře nicméně čeká napjatý harmonogram už v dubnu, kdy bude nutné s využitím velkých jeřábů odkrýt celý objekt. „Musíme vyměnit ocelovou střechu včetně konstrukce a budeme se pochopitelně snažit, abychom ji dokázali rychle zavřít,“ říká Pavel Szmek.

divize 3

Teplárna v Trmicích bude ekologičtější

Už podruhé se kolegové z divize 3 vrátili do teplárny Trmice u Ústí nad Labem, aby tam po výstavbě nové plynové kotelny jako špičkového záložního zdroje tepla přispěli k ekologičtějšímu provozu: zrekonstruovali zařízení pro snížení koncentrace emisí SO2 a vybudovali nové zařízení, které zajistí snížení koncentrací emisí NOx.

Martina Vampulová, foto archiv stavby

P

ráce zatím běží podle plánu, takže byla dokončena a uvedena do provozu jedna z linek na snížení emisí SO2. Druhou linku technici teprve uvádějí do provozu a v polovině února by za sebou měla mít i 144hodinovou komplexní zkoušku. Následně bude zahájena optimalizace procesu pro splnění garantovaných parametrů výstupních spalin.

V květnu loňského roku pak stavbaři zahájili práce na novém zařízení, které sníží produkce emisí NOx z 1 150 na 365 tun za rok. „Nejprve jsme založili technologie velkoprofilovými pilotami průměru 1,2 m a délky 22 m, které jsou kotveny 6 m v uhelné sloji. Kolegové z divize 6 pak zhotovili veškeré základové konstrukce. Rozsahem největší byla trámová základová deska s rozměry 16 × 16 m s trámy 2 × 2 m a deskou 0,6 m,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Jan Zacharda. Následně stavbaři osadili axiální spalinový ventilátor o hmotnosti 25 tun, který byl i s ohledem na dynamické účinky uložen na pružinách od výrobce GERB. Hlavní nosnou kostru pro uložení všech technologií tvoří ocelová konstrukce o celkové hmotnosti asi 300 tun. „Ty jsme museli montovat na etapy, celkem ve třech úrovních: 13, 27,5 a 32 metrů,“ dodává. 

Za pomoci 70 kamionů!

Rozsahem největší částí technologie byl rotační ohřívák spalin typu Ljungström, který vážil 695 tun. Musel být proto na stavbu dopraven na 70 kamionech a v rozloženém stavu zabral přibližně 500 m2. „Kolegové z týmu a montážního střediska divize 3 si však s instalací velice dobře poradili a v současné chvíli zbývá dokončit soustružení celého rotoru a instalace topných košů,“ uvádí Ing. Zacharda. Před Vánoci pak jeho tým úspěšně dokončil největší zdvihy, když instaloval parní ohřívák spalin o hmotnosti 60 tun a spodní díl reaktoru, který vážil 72 tun.

Hrubé montážní práce by měly skončit do konce dubna a poté bude následovat uvedení technologií do zkušebního provozu a provedení řady zkoušek, které ověří provozuschopnost a bezpečnost zařízení. Zcela dokončena by měla být zakázka za rok, v lednu 2022.

divize 5 a 1

U Plzně již roste estakáda západního okruhu

Od loňského července lze stavbaře Metrostavu zahlédnout u Plzně. Pracují tam na významné dopravní stavbě – pokračování západního okruhu města, který spojí Křimickou a Karlovarskou třídu.

RED, foto archiv Metrostavu

N

ilnice dlouhá 3,5 km by měla odvést část tranzitní dopravy z Klatovské a Karlovarské třídy, tedy z nejfrekventovanějších dopravních tepen, které procházejí centrem Plzně. Součástí úseku bude 1,2km dlouhá estakáda, tři křižovatky, čtyři mosty či tři biokoridory.

Estakáda je rozdělena do třech úseků: na úsek A, B a C. Metrostav, divize 5, staví úsek B (pilíř P17–P32) a úsek C (pilíř P33–P35 a opěru OP36). Úsek A staví společnost Berger Bohemia, která je ve sdružení s Metrostavem, divizí 1. Toto sdružení staví ostatní objekty, na MO Křimická až Karlovarská v Plzni.

Nosná konstrukce estakády úseku B se staví pomocí posuvné skruže (foto). Nyní se dokončují pilíře a probíhají práce na taktu druhé nosné konstrukce, před Vánoci byl zabetonován Takt 1 nosné konstrukce. Nosná konstrukce estakády úseku C se staví pomocí letmé betonáže. Stavbaři dokončují pilíř P35, na pilíři P34 probíhá montáž podlahy pro bednění zárodku.

Práce na této části okruhu by měly trvat necelé tři roky. Dokončena byla již takzvaná nultá etapa spojující Domažlickou až Křimickou v délce 2,6 km. Celková délka okruhu po dokončení bude mít něco málo přes šest kilometrů.

 

Metrostav 02/2021, Želivka
Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 02/2021, Ptáme se
Metrostav 02/2021, Fotosloupek
Metrostav 02/2021, Historie Želivky
Metrostav 02/2021, Divize 9
Metrostav 02/2021, Číslo
Metrostav 02/2021, Divize 1
Metrostav 02/2021, Divize 3
Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1
Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2021, Odbory
Metrostav 02/2021, Fotoreportáž
Metrostav 02/2021, Želivka

Želivka

Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 02/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2021, Historie Želivky

Historie Želivky

Metrostav 02/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 02/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 02/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1

Divize 5 a 1

Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2021, Odbory

Odbory

Metrostav 02/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Divize 5 a 1 (81947): (1/2) (1 ms)

Rendering Divize 3 (81946): (3/5) (7 ms)

Rendering Divize 1 (81945): (1/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2453/item99066-small.jpg

 i2453/item99064.svg

 i2453/item99079-small.jpg

 i2453/item98956.svg

 i2453/item99081.svg

 i2453/item99050-small.jpg

 i2453/item99051-small.jpg

 i2453/item99068-small.jpg

 i2453/item99067.svg