Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Skupina Metrostav

V hlavní roli motorové sáně

Média zaujalo, jak si stavbaři divize 9 v Bečově nad Teplou poradili s nepřízní počasí. Sníh a led jim totiž komplikoval dopravu materiálu při rekonstrukci Pluhovských domů v areálu hradu a zámku.

Strmý svah do nejvyšší části objektu nevyjede žádná běžná technika. „Zkoušeli jsme nákladní auta i traktory, ale nevyšlo to. Dokonce jsme tu měli koňáka z okolní vesnice, jestli by se materiál nedal vyvézt postaru koňmi. Koně, kteří tahají dřevo z lesa, ale mají nevhodné okovy a problém by byl i sehnat saně,“ popsal ČTK kastelán zámku Tomáš Wizovský.

Problém nakonec vyřešilo to, že stavbaři nasadili pásový miniduper, který mate­riál, jako jsou cihly, balíky s maltou a dřevěné podlahy, pomalu převáží na hradní nádvoří. „Od začátku rekonstrukce Pluhovských domů se potýkáme se ztíženými podmínkami přístupové cesty, a zatímco loňská zima nám přála, tak letos bez pomoci pásové techniky bychom museli práce na dokončení téměř zastavit,“ říká vedoucí projektu Radek Kučera z divize 9.

Obnovu Pluhovských domů stavbaři zahájili v červnu 2019, letos na jaře by mělo být hotovo. Původně renesanční palác, který prodělal poslední historické úpravy v 19. a 20. století, má opravenou fasádu, střechu i vnitřní omítky. Do areálu, konkrétně do nové trezorové místnosti, by se měl nejpozději v září přestěhovat relikviář svatého Maura i veškeré zázemí této vzácné památky. Podrobnější informace o této stavbě přineseme v některém z následujících vydání našich firemních novin.

RED


Moderní čistička do soutěže PRESTA

Tým kolegů z jihočeského zastoupení divize 6 vedený Janem Prokešem v loňském roce dokončil modernizaci ČOV v Bechyni (foto). Pro své parametry je přihlášena do soutěže PRESTA Jižní Čechy.

Modernizovaná ČOV je schopna v souladu s platným nařízením vlády plnit ve všech sledovaných ukazatelích nejen limity pro nejlepší dostupné technologie (BAT limity), ale provedením intenzifikace je připravena také na očekávané výhledové změny a novely této legislativy. ČOV lze také nyní provozovat v automatickém režimu.

Navíc díky úpravě technologického postupu a koordinaci stavební i technologické části byly stavební práce provedeny bez odstávky biologické linky, čímž nedošlo ke zhoršení parametrů vypouštěné čištěné vody v průběhu stavby.

RED, foto archiv Metrostavu


PADESÁT STROMŮ K PADESÁTI LETŮM

U PŘÍLEŽITOSTI PADESÁTIN METROSTAVU VYSÁZÍME DO ČESKÉ KRAJINY 50 STROMŮ, KTERÉ BY NÁS MĚLY PROVÁZET DALŠÍCH 50 LET. TERMÍN A MÍSTO VÝSADBY BUDOU JEŠTĚ UPŘESNĚNY. ŽÁDÁME SPOLUPRACOVNÍKY, KTEŘÍ BY NÁM CHTĚLI SE SÁZENÍM POMOCI, ABY SE HLÁSILI NA E‑MAIL: DOBROVOLNICI@METROSTAV.CZ

Psali jsme před 50 lety

„Nově utvořený národní podnik Metrostav je postaven před velmi obtížný úkol: zajistit prakticky souběžně řemeslné práce na devíti stanicích metra a na převážné části depa na Kačerově v orientační hodnotě kolem 300 milionů korun v období zhruba dvou let a to bez potřebného projektového předstihu. Projekty jsou přislíbeny postupně do konce roku 1971, což ztěžuje včasné uplatňování řemeslných prací u specializovaných dodavatelů, kteří se hledají nejen v hlavním městě Praze a Středočeském kraji, ale ve všech krajích republiky.“

Citováno ze zpravodaje Metrostavu,v únoru 1971 jako součást novin Vodní stavby.


Energie z obnovitelných zdrojů v EU roste

Eurostat zveřejnil data o tom, že v roce 2019 se na hrubé spotřebě elektřiny podílely obnovitelné zdroje energie z 34 %. To je o dvě procenta více než v předchozím roce. Nejrychleji rostoucím zdrojem je solární energie; ještě v roce 2008 činil její podíl pouze jedno procento! Nové údaje (za rok 2020) budou k dispozici začátkem příštího roku.

Energie z obnovitelných zdrojů:

Státy s nejvyšším podílem energie z obnovitelných zdrojů:

Rakousko 75 % 

Švédsko 71 % 

Dánsko 65 %

Portugalsko 54 % 

(Česká republika je ve skupině států s podílem nižším než 20 %.)

ODBORY

KOLEKTIVNÍ SMLOUVA TBG

V posledních týdnech loňského roku se uskutečnilo kolektivní vyjednávání s vedením TBG Metrostav, které vyvrcholilo podpisem kolektivní smlouvy k 1. lednu 2021 na další dvouleté období. Kolektivní smlouva doznala oproti minulému období několika změn.

Limit příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění zaměstnance bude nově poskytován tak, že zaměstnavatel bude přispívat zaměstnanci vždy dvojnásobnou částkou k příspěvku zaměstnance, přičemž maximální limit se zvýší ze současných 600 Kč/měs. na 1 200Kč/měs.

Odměna za hospodářský výsledek je zaměstnancům poskytována opět ve formě multipoukázek a zvyšuje se na hodnotu 12 000Kč. Dále se zvyšují odměny za dosažená pracovní jubilea, a to na 8 000 Kč (10 let), 13 000 Kč (15 let), 18 000 Kč (20 let) a za každých dalších pět let rovněž 18 000 Kč. Zvyšují se i jednorázové příspěvky v mezních životních situacích a jiných závažných případech.

Délka platnosti kolektivní smlouvy je opět na dva roky, aktuálně tedy do 31. prosince 2022. Kolektivní smlouva bude v nejbližší době zveřejněna na intranetu TBG Metrostav a také na webu základní organizace https://odborymetrostav.cz/. Dodejme, že v prosinci 2020 byla spuštěna nová verze internetových stránek.

Ing. Petr Půta

Fotoreportáž

Modernizace obřího vodního díla v plném proudu

RED, foto Kateřina Kincelová 

Práce divize 8 na VD Gabčíkovo na Slovensku i přes omezení kvůli pandemii pokračují naplno. Již koncem loňského října byly vrátně dolních vrat osazeny do ložisek a proběhla aktivace rozpěrného zařízení.

Vodní dílo Gabčíkovo patří k největším zdymadlům v Evropě – to podtrhuje i tento snímek. Z pohledu od dolního zhlaví („začátek komory“) vidíme betonovou „vanu“ délky 260 m, šířky 34 m a hloubky 30 m.

I dolní vrata jsou gigantická: rozměry jedné vrátně činí přibližně 19,6 × 22 m, hmotnost je 460 tun.

Zajímavý je pohled na nově osazené ocelové vedení (drážka) plovoucích vázacích trnů (bitev), které vede celou výšku komory, tj. 30 m.

Na dně komory stavbaři připravovali konstrukci provizorního zastřešení nad dílcem krajního nosníku horních vrat a nyní již probíhají intenzivně činnosti na jejich montáži. „Úspěšně byla ukončena komplexní renovace podzákladí, jsou již také prováděny prvotní individuální zkoušky regulačních uzávěrů na výtocích. V následujících týdnech a měsících nás čeká dokončení horních vrat, seřízení konstrukcí, jejich postupné individuální zkoušení a zahájení funkčních zkoušek a příprava pro uvedení do provozu,“ dodává vedoucí projektu Ing. Radek Liška, Ph.D. 


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda),

David Kalců, DiS. (místopředseda), 

Ing. Roman Čech, 

Ing. Kateřina Hainzová, MBA, 

Ing. Aleš Knobloch,

Mgr. Jana Kořínková, MBA, 

Ing. Jitka Neklanová,

Ing. Petr Půta, 

Ing. Renáta Zavřelová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

 

Metrostav 02/2021, Želivka
Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 02/2021, Ptáme se
Metrostav 02/2021, Fotosloupek
Metrostav 02/2021, Historie Želivky
Metrostav 02/2021, Divize 9
Metrostav 02/2021, Číslo
Metrostav 02/2021, Divize 1
Metrostav 02/2021, Divize 3
Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1
Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2021, Odbory
Metrostav 02/2021, Fotoreportáž
Metrostav 02/2021, Želivka

Želivka

Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 02/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2021, Historie Želivky

Historie Želivky

Metrostav 02/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 02/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 02/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1

Divize 5 a 1

Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2021, Odbory

Odbory

Metrostav 02/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

13

Sending statistics …

Rendering Fotoreportáž (81949): (5/5) (7 ms)

Rendering Skupina Metrostav (81948): (1/2) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2453/item99073-small.jpg

 i2453/item99072.svg

 i2453/item99016-small.jpg

 i2453/item99017-small.jpg

 i2453/item99018-small.jpg

 i2453/item99019-small.jpg[p2]

 i2453/item99020-small.jpg[p2]

 i2453/vth497932-1.jpg (2x)

 i2453/vth497933-1.jpg (2x)

 i2453/vth497934-1.jpg (2x)

 i2453/vth497935-1.jpg (2x)

 i2453/vth497936-1.jpg (2x)

 i2453/vth497937-1.jpg (2x)

 i2453/vth497938-1.jpg (2x)

 i2453/vth497939-1.jpg[p1]

 i2453/vth497940-1.jpg[p1]

 i2453/vth497941-1.jpg[p1]

 i2453/vth497942-1.jpg[p1]

 i2453/vth497943-1.jpg[p1]

 i2453/vth497944-1.jpg[p1]

 i2453/vth497945-1.jpg[p1]