Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Ondřej Buršík

generální ředitel Metrostav Development

V roce 1995 nastoupil do nově vzniklého úseku rozvojových programů Metrostavu, ze kterého později vznikla divize developerských aktivit. Do společnosti Metrostav Development se Ondřej Buršík vrátil zpět v roce 2012 jako obchodní ředitel a místopředseda představenstva. Předtím působil 11 let mimo Skupinu Metrostav na různých pozicích v developmentu.

Kolik lidí dnes v Metrostav Development pracuje?

Ve společnosti pracuje nyní 36 zaměstnanců. Tento tým se pak stará o 15 projektů s celkovým počtem více než 2 300 bytů a o projektové portfolio v celkové investiční hodnotě přibližně 13 mld. Kč. Tým je velmi stabilizovaný a jsem na své kolegy velice pyšný. V minulém roce jsem si vytyčil cíl, že kolektiv, jehož průměrný věk je 40 let, začneme trochu omlazovat, aby se mladí učili od zkušených. A docela se mi to daří.

Ve funkci ředitele Metrostav Development jste od roku 2017. Co se především podařilo?

Je potřeba říci, že se nejedná jen o poslední čtyři roky, ale i léta předcházející, kdy jsem působil jako obchodní ředitel. Ale v souvislosti s posledními roky jsem rád, že se mi podařilo zejména změnit organizační strukturu tak, aby společnost byla schopna realizovat trojnásobně větší objem, než tomu bylo v minulosti. Postavili jsme výborný akviziční tým a změnili systém prosazování akvizic. Zapojili jsme vedení společnosti do akvizic již v počáteční fázi, což nám umožňuje velmi rychle reagovat závaznou nabídkou vůči majitelům developerských příležitostí. I díky této změně jsme od roku 2017 nakoupili projekty o celkovém počtu více než 1 600 bytových jednotek. Změnili jsme přístup k projednávání projektů s dotčenými orgány a veřejností. Projekty již navrhujeme tak, aby byly co nejlépe akceptovatelné okolím a městskými institucemi. Nově jsme se začali zabývat tzv. participací, kdy veřejnost vtáhneme do povolovacího procesu předtím, než vznikne první čárka projektu. I díky této změně máme připravené a povolené projekty do roku 2023. Propracovali jsme systém design and built, na jehož základě uzavíráme smlouvu o dílo s dodavatelem, kterým jsou společnosti ze Skupiny. Výrazně jsme zdokonalili ekonomické sledování projektů.

Můžete nastínit nějaké zajímavé projekty v přípravě?

Chtěl bych zmínit jeden projekt za všechny – je to Vysočanský mlýn a Freyův cukrovar. Podle mého názoru a názoru řady odborníků vzniká projekt, který bude v naší produkci unikátní. A to přístupem k urbanizmu, kdy vytváříme rezidenční areál v původní stopě továrních budov a zachováváme tak původní atmosféru, přístupem k architektuře, která reflektuje industriální design, a návrhem interiéru vstupních prostor původního mlýna, řešením landscapingu.Jeho součástí budou původní industriální prvky továren a v neposlední řadě užité umění, kde nyní probíhá vytipování vhodných umělců, kteří dotvoří celý areál. Přesně tento projekt odráží náš přístup k developmentu, který rozhodně není jednorázový, ale má skutečně tvořit město, kde se lidé budou cítit dobře.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

GPS signál v Blance 

Ze čtvrtka na pátek 15. ledna byl v tunelovém komplexu Blanka kolem půlnoci přerušen provoz. Ovšem ne kvůli nehodě či jiné mimořádné události, ale z důvodu slavnostního předání modernizace kamerového systému. Akce proběhla za účasti Radomíra Zelenky, vedoucího Střediska údržby a provozu tunelů divize 5.

Technická správa komunikací (TSK) při té příležitosti novinářům představila v Bubenečském tunelu zařízení (na snímku vlevo na stropě tunelu), které na několika místech zajistí GPS signál pro navigace. Takzvaný opakovač GNSS – Globální družicový polohový systém neboli repeater, vysílá v tunelu signál, který se chytá na povrchu. Zařízení bude měsíc na třech místech v testovacím provozu. 

Historie Želivky

Z historie klíčového zdroje pitné vody

Úpravna vody Želivka (ÚVŽ) je součástí rozsáhlého vodohospodářského díla, které v 60. letech 20. století zahájil národní podnik Vodní stavby a dokončil, jako generální dodavatel přehradní a vodárenské části, Metrostav, jenž byl z Vodních staveb organizačně vyčleněn.

RED, foto archiv Metrostavu

N

edílnou součástí ÚVŽ je zemní hráz na řece Želivce o objemu 2,3 milionu m³ zeminy. Tyčí se do výšky 58 m a zadržuje vodu, která se čerpá do úpravny nad hrází. Ta vyrobí 7 000 l pitné vody za sekundu a tunel o průměru 2,64 m a délce 52 km ji odvádí do dvou vodojemů v Jesenici u Prahy o kapacitě po 100 000 m³.

Práce započaly v roce 1965. Kromě vybudování přehradní hráze I. etapa zahrnovala stavbu úpravny vody (foto) o maximální kapacitě 3 000 l/s, štolového přivaděče a vodojemu v Jesenici. Následovaly další etapy s navýšením kapacity a v roce 1991 byla dokončena stavba tzv. ozonizace.

Ze skupiny budující Želivku vznikla provozní jednotka, následně divize 6. Ta se dodnes na vodohospodářské stavby specializuje a za desítky let své existence její pracovníci načerpali mnoho zkušeností, které pramení ze stovek  úspěšně rea­lizovaných projektů. Doménou „šestky“ jsou nejen stavby vodohospodářské, ale i občanské, průmyslové, bytové a výstavba monolitických železobetonových konstrukcí (ŽBK).

 

Metrostav 02/2021, Želivka
Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně
Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling
Metrostav 02/2021, Ptáme se
Metrostav 02/2021, Fotosloupek
Metrostav 02/2021, Historie Želivky
Metrostav 02/2021, Divize 9
Metrostav 02/2021, Číslo
Metrostav 02/2021, Divize 1
Metrostav 02/2021, Divize 3
Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1
Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav
Metrostav 02/2021, Odbory
Metrostav 02/2021, Fotoreportáž
Metrostav 02/2021, Želivka

Želivka

Metrostav 02/2021, Krátce aktuálně

Krátce aktuálně

Metrostav 02/2021, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 02/2021, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 02/2021, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 02/2021, Historie Želivky

Historie Želivky

Metrostav 02/2021, Divize 9

Divize 9

Metrostav 02/2021, Číslo

Číslo

Metrostav 02/2021, Divize 1

Divize 1

Metrostav 02/2021, Divize 3

Divize 3

Metrostav 02/2021, Divize 5 a 1

Divize 5 a 1

Metrostav 02/2021, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 02/2021, Odbory

Odbory

Metrostav 02/2021, Fotoreportáž

Fotoreportáž

5

Sending statistics …

Rendering Historie Želivky (81939): (1/2) (2 ms)

Rendering Fotosloupek (81942): (1/2) (1 ms)

Rendering Ptáme se (81941): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2453/item99013-small.jpg

 i2453/item99061-small.jpg

 i2453/item98953.svg

 i2453/item99074-small.jpg

 i2453/item99075.svg