Metrostav TBR
V červnu začne oprava plzeňského mostu Milénia
Na začátku června začne dlouho očekávaná oprava mostu Milénia v Plzni. Celkem ve čtyřech etapách by tým Ing. Pavla Kuděje z Metrostavu TBR měl opravit tuto důležitou dopravní tepnu západočeské metropole. Rekonstrukce by se měla dotknout i přilehlé křižovatky ulic U trati a Doudlevecká a komunikace U trati.
Martina Vampulová, foto Profimedia.cz
V
íce než 400 metrů dlouhý most, jak už jeho název napovídá, vznikl na konci milénia a důvodem výstavby bylo budování průtahu městem a snaha o odlehčení dopravy v okolí Americké třídy. Betonová mostní konstrukce přes řeku Radbuzu propojuje Borskou ulici s ulicí U Prazdroje. V minulosti proběhla pouze oprava povrchu souběžných komunikací, o větší rekonstrukci se hovoří už dlouho a most ji skutečně potřebuje.
„Rekonstrukci zahájíme začátkem června uzavřením jižní části mostu. Bude následovat odfrézování asfaltových vrstev a odstranění izolace na mostě,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Kuděj začátek prací. Dělníci následně odmontují svodidla a odstraní dilatačních závěry a zábradlí. Poté se pustí do odbourání mostních říms a do opravy mostovky. Nové budou na mostě i izolace, mostní římsy, svodidla, zábradlí a vozovka. Kromě mostních objektů budou stavbaři opravovat i přechodový úsek severní a jižní rampy přes pěší zónu u Ježíška.
Jednu z největších inženýrských staveb 90. let v Plzni, betonový most přes řeku radbuzu, čeká rekonstrukce
Práce výrazně omezí dopravu
„Půjde o standardní a osvědčené stavební postupy, v tomto směru neočekávám žádné komplikace. Nicméně rekonstrukce bude náročná především z hlediska organizace výstavby a koordinace jednotlivých činností,“ předpovídá vedoucí projektu. Kromě času bude práce významně omezovat i okolní doprava. Trolejové vedení, které se nachází na mostě, bude během prací pouze odpojeno, ale nikoli demontováno, takže tomu budou muset stavbaři přizpůsobit své postupy. Navíc městská hromadná doprava, jež vede křižovatkou ulic U trati a Doudlevecká, bude i během rekonstrukce v plném provozu, a to včetně trolejového vedení.
Z PLÁNU UZAVÍREK
Rekonstrukce bude probíhat po dobu 68 dní v každé ze čtyřech etap. Práce nejprve začnou v jižní části mostu, následně se stavbaři přesunou na sever. Další čtyři dny jsou vyhrazeny pro úpravu navazující křižovatky. V průběhu celé rekonstrukce bude doprava po mostě zcela vyloučena, což bude pro řidiče velmi náročné i z toho důvodu, že v Plzni jsou na stejnou dobu naplánovány další uzavírky.
Klíčový pro dopravu v Plzni
Plány na výstavbu mostu pocházejí z 80 let minulého století. Nakonec byla jedna z největších dopravních staveb města Plzně vybudována mezi lety 1997 a 2000. Most navázal na ulici U Trati, která jako kapacitní silnice rozetnula město od Borské k Prokopově ulici. Původně měl most v době svého vzniku sloužit i jako velké podzemní parkoviště, měly se pod ním nacházet obchody a restaurace. Tyto plány však byly realizovány pouze zčásti.