Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

7

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

2. května 2023

ročník 35

TEK 2023: síla hlubší spolupráce

Tradičně po roce se manažeři a technici Metrostavu sešli 19. dubna na Programové konferenci TEK. Tentokrát se zásadní změnou: setkání se uskutečnilo poprvé v prostorách multifunkčního kongresového centra O2 universum, které Metrostav postavil a které získalo prestižní titul Stavba roku 2020! O to více naši kolegové cítili, že máme být na co hrdí a že máme na čem stavět.

RED, foto Pavel Dvořák

Z

hodnocením výsledků firmy za uplynulé období zahájil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran (hlavní foto), jenž v úvodu připomněl problémy předchozího roku v souvislosti s covidem. Ty poté znásobilo zdražování materiálů, nejistota v dodacích lhůtách, nedostatek pracovních sil a v polovině roku rozsudek Vrchního soudu v Praze. „Rok 2022 ale neměl jen negativní momenty. Byla tam i celá řada věcí, které mě potěšily a z kterých jsem měl radost. Cítil jsem, že ta těžká situace možná přispěla k tomu, že se výrazně zlepšila a prohloubila spolupráce mezi divizemi a mezi firmami ve Skupině.“

SETRVALÝ RŮST

V části věnované výkonům Jaroslav Heran ukázal graf konsolidovaných výkonů Skupiny Metrostav v letech 2017 až 2022, kde je patrný setrvalý růst. A to i za předpokladu, že mezi roky 2021 a 2022 nárůst částečně způsobuje inflace. V loňském roce tedy konsolidovaný výkon činil 50 mi­liard Kč.

Během prezentace došlo na připomenutí významných staveb, které se podařilo dokončit (např. tramvajová trať do areálu Kampus v Brně, rekonstrukce teplárny a ekologizace kotlů Trmice, výstavba pavilonů nemocnice v Pelhřimově) či které byly v loňském roce zahájeny (např. rekonstrukce Libeňského mostu, rekonstrukce a dostavba Průmyslového paláce v Praze či výstavba BD Kolbenka AFI I. etapa).

koordinace mezi divizemi a firmami ve skupině se prohloubila. naše síla je také v technických dovednostech

„Byl bych rád, když se někde objeví jméno Metrostav, aby automaticky naskakovaly myšlenkové konsekvence: jsme univerzální stavební Skupina, která se rozvíjí, jsme lídr trhu v Čechách i na Slovensku. Jsme firma společensky odpovědná a jsme garant kvality a vysoké profesionality v oboru. A jsme férový obchodní partner i žádaný zaměstnavatel,“ řekl závěrem Ing. Heran a poděkoval všem zaměstnancům za jejich práci.

ROZVOJ DCER, UNIKÁTNÍ STAVBY A rozsáhlá síť provozů a středisek

V další části Programové konference vystoupil generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf. Připomněl zrod firmy v roce 1997 (tehdy pod názvem DIZ Bohemia), kdy byla zaměřena na energetiku, její vstup do Skupiny Metrostav a změnu strategie a rozšíření portfolia nabízených činností v roce 2020. „Společnost nově vstoupila do segmentu pozemních a vodohospodářských staveb. Výsledkem byl relativně prudký nárůst obratu, po kterém zcela logicky následoval nárůst počtu zaměstnanců. Ti, kteří s tím měli co dočinění, se museli obrnit dávkou trpělivosti. Ale zvládli jsme to a těm, kteří se na tom podíleli, bych chtěl poděkovat,“ zdůraznil Ing. Volf.

V rámci prezentace byly vzpomenuty výzvy, které společnost čekají, např. uspět v projektu EDU 5, zvládnout řízení náročných projektů, technologický rozvoj vlastních kapacit či zajištění finanční stability firmy.

Výkony a zaměření společností Metrostav TBR a Metrostav Norge AS účastníkům konference přednesl Ing. Aleš Gothard. Metrostav TBR mimo jiné nyní realizuje velké stavby jako Rekonstrukce Libeňského soumostí či výstavbu nového Dvoreckého mostu v Praze. V rámci prezentace Metrostav Norge AS byla vzpomenuta náročná zakázka ražeb 1,2 km dlouhého tunelu na Faerských ostrovech, kde stavbaři museli zápolit s větrem o rychlosti přes 230 km/hod!

Výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan přítomné seznámil s technickými dovednostmi Metrostavu a s výrobními kapacitami. „Myslím si, že je to náš základ a měli bychom si uvědomit, jakou v nich máme sílu,“ řekl hned v úvodu s tím, že jde o 47 provozů a středisek. Dále připomněl, kde jednotlivé kapacity sídlí a k čemu slouží.

V druhém bloku Programové konference vystoupili vedoucí projektů se třemi prezentacemi konkrétních unikátních staveb a byli oceněni nejlepší zaměstnanci firmy. TEK se dále věnují články na stranách 2 a 4.

Krátce Aktuálně

Blansko slavilo nový most

Most, který spojuje centrum města s oddělenou částí Staré Blansko a který realizovali kolegové z Metrostavu DIZ (foto), byl v pátek 21. dubna za účasti ministra dopravy slavnostně otevřen. Převádí dopravu nad frekventovanou železniční tratí a výrazně zlepšil dopravní situaci.

Hájíme pozici českého stavebnictví

Dne 25. dubna se uskutečnilo setkání s novináři, které představilo cíle Alliance CPIA. Jejím členem je také společnost Metrostav DIZ a aliance chce prosazovat zájmy českého energetického průmyslu. Dvě třetiny dodávek na nové jaderné bloky v ČR totiž mohou zajistit české firmy a je to ve státním zájmu. 

Ocenění staveb PRESTA

Blahopřejeme našim kolegům z jihočeského zastoupení divize 6 k ocenění Presta – prestižní stavba jižních Čech! Cenu získaly tyto projekty: Stadion Míru v Táboře a Saunový svět Třeboň (obě stavby vedoucí projektu Michal Hryzák) a Rekonstrukce a dostavba pavilonu CH nemocnice České Budějovice (vedoucí projektu Ing. Petr Míčka).

Studenti sobě si na fakultě vytvořili krásné zázemí

První běh soutěže Studenti sobě pod záštitou m.zone je úspěšně završen. Soutěžit a hlasovat pro vítěze mohli všichni studenti Fakulty stavební ČVUT. Zvítězil projekt Mikrovlnky. Autorkám projektu se návrhy nových jídelních koutků (foto) povedly a vypadají skvěle. Metrostav věnoval na tento projekt 50 000 Kč.

BeMo Tunnelling

Výstavba logistických hal společnosti BeMo

Dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo) mimo jiné rozšiřuje svou výkonnost v oblasti výstavby logistických hal. Na základě rámcové dohody s německou společností Deutsche Post / DHL Group (DPDHL) obdržela zakázku na čtyři distribuční třídicí střediska v Norimberku a v realizaci jsou i další zakázky.

Peter Gemmeke, foto archiv BeMo Tunnelling

V

rámci projektů u Norimberku rozsah poptávky sahal od kompaktní budovy s cca 500 m2 až po dvoupodlažní budovu s cca 1800 m2 čisté prostorové plochy. Tyto logistické haly byly mezitím předány zákazníkovi a uvedeny do provozu.

Jednalo se o výstavbu budov na klíč včetně technického vybavení budov, vnějších zařízení, informačních tabulí atd. a všechny odborné přejímky. Střediska jsou vytápěna výlučně podlahovým vytápěním a tepelnými čerpadly. Nové objekty jsou vybaveny fotovoltaickými panely, které se postarají o výrobu větší části energetické spotřeby denního provozu, napájení vozidel poháněných na elektřinu a zásobování elektrickým proudem pro tepelná čerpadla.

Colocation PZ21 v Hamburku

Rovněž na objednávku společnosti Deutsche Post / skupiny DHL jsme obdrželi zakázku na novostavbu haly se čtyřpodlažní správní budovou a spojovacím mostem k již existující hale (foto), to vše s celkovou prostorovou plochou cca 10 500 m2. Zakládání proběhlo na 932 prefabrikovaných beranidlem zaražených pilotech.

moderní logistické objekty odpovídají požadavkům dnešní doby s důrazem na hospodárný provoz

I tato zakázka představuje výstavbu haly včetně správní budovy na klíč. Správní budova i hala s cca 8500 m2 jsou vytápěny výlučně podlahovým vytápěním s tepelnými pumpami. Instalaci fotovoltaického zařízení má rovněž na starosti společnost BeMo. Zákazník nyní v hale instaluje třídicí zařízení, jehož délka je několik stovek metrů dopravní technologie. Tímto způsobem má být v krátké době vypraveno až 113 nákladních vozidel současně. S předáním se podle smlouvy počítá v květnu 2023.

Segro v Neuss

Společnost SEGRO Deutschland GmbH nás pověřila realizací zakázky na doplnění logistického centra SEGRO Logistics Centre Neuss ohledně rozšíření halové části o dalších 2800 m2. Kompletní stavební činnost proběhla za plynulého provozu logistického centra. Protože se jedná o přístavbu, musela se veškerá pozornost zaměřit na základy bezprostředně sousedící existující haly, a to z důvodu, aby nebyla ohrožena statika budov. Tímto bylo zákazníkovi umožněno dosáhnout maximální využití halové kapacity. Halu jsme vlastníkovi předali v lednu 2023. Zdař Bůh!

 

Metrostav 07/2023, TEK
Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 07/2023, Ptáme se
Metrostav 07/2023, Fotosloupek
Metrostav 07/2023, Ocenění
Metrostav 07/2023, Číslo
Metrostav 07/2023, Metrostav TBR
Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 07/2023, Divize 1
Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 07/2023, Fotoreportáž
Metrostav 07/2023, TEK

TEK

Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 07/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 07/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 07/2023, Ocenění

Ocenění

Metrostav 07/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 07/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 07/2023, Divize 1

Divize 1

Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 07/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

2

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (291168): (1/2) (1 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (291167): (2/2) (3 ms)

Rendering TEK (291166): (2/4) (11 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7101/item999326.svg

 i7101/item999377-small.jpg

 i7101/item999375.svg

 i7101/item999376-small.jpg

 i7101/item999379-small.jpg

 i7101/item999378-small.jpg

 i7101/item999381-small.jpg

 i7101/item999380.svg