Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Blansko slavilo nový most

Most, který spojuje centrum města s oddělenou částí Staré Blansko a který realizovali kolegové z Metrostavu DIZ (foto), byl v pátek 21. dubna za účasti ministra dopravy slavnostně otevřen. Převádí dopravu nad frekventovanou železniční tratí a výrazně zlepšil dopravní situaci.

Hájíme pozici českého stavebnictví

Dne 25. dubna se uskutečnilo setkání s novináři, které představilo cíle Alliance CPIA. Jejím členem je také společnost Metrostav DIZ a aliance chce prosazovat zájmy českého energetického průmyslu. Dvě třetiny dodávek na nové jaderné bloky v ČR totiž mohou zajistit české firmy a je to ve státním zájmu. 

Ocenění staveb PRESTA

Blahopřejeme našim kolegům z jihočeského zastoupení divize 6 k ocenění Presta – prestižní stavba jižních Čech! Cenu získaly tyto projekty: Stadion Míru v Táboře a Saunový svět Třeboň (obě stavby vedoucí projektu Michal Hryzák) a Rekonstrukce a dostavba pavilonu CH nemocnice České Budějovice (vedoucí projektu Ing. Petr Míčka).

Studenti sobě si na fakultě vytvořili krásné zázemí

První běh soutěže Studenti sobě pod záštitou m.zone je úspěšně završen. Soutěžit a hlasovat pro vítěze mohli všichni studenti Fakulty stavební ČVUT. Zvítězil projekt Mikrovlnky. Autorkám projektu se návrhy nových jídelních koutků (foto) povedly a vypadají skvěle. Metrostav věnoval na tento projekt 50 000 Kč.

BeMo Tunnelling

Výstavba logistických hal společnosti BeMo

Dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo) mimo jiné rozšiřuje svou výkonnost v oblasti výstavby logistických hal. Na základě rámcové dohody s německou společností Deutsche Post / DHL Group (DPDHL) obdržela zakázku na čtyři distribuční třídicí střediska v Norimberku a v realizaci jsou i další zakázky.

Peter Gemmeke, foto archiv BeMo Tunnelling

V

rámci projektů u Norimberku rozsah poptávky sahal od kompaktní budovy s cca 500 m2 až po dvoupodlažní budovu s cca 1800 m2 čisté prostorové plochy. Tyto logistické haly byly mezitím předány zákazníkovi a uvedeny do provozu.

Jednalo se o výstavbu budov na klíč včetně technického vybavení budov, vnějších zařízení, informačních tabulí atd. a všechny odborné přejímky. Střediska jsou vytápěna výlučně podlahovým vytápěním a tepelnými čerpadly. Nové objekty jsou vybaveny fotovoltaickými panely, které se postarají o výrobu větší části energetické spotřeby denního provozu, napájení vozidel poháněných na elektřinu a zásobování elektrickým proudem pro tepelná čerpadla.

Colocation PZ21 v Hamburku

Rovněž na objednávku společnosti Deutsche Post / skupiny DHL jsme obdrželi zakázku na novostavbu haly se čtyřpodlažní správní budovou a spojovacím mostem k již existující hale (foto), to vše s celkovou prostorovou plochou cca 10 500 m2. Zakládání proběhlo na 932 prefabrikovaných beranidlem zaražených pilotech.

moderní logistické objekty odpovídají požadavkům dnešní doby s důrazem na hospodárný provoz

I tato zakázka představuje výstavbu haly včetně správní budovy na klíč. Správní budova i hala s cca 8500 m2 jsou vytápěny výlučně podlahovým vytápěním s tepelnými pumpami. Instalaci fotovoltaického zařízení má rovněž na starosti společnost BeMo. Zákazník nyní v hale instaluje třídicí zařízení, jehož délka je několik stovek metrů dopravní technologie. Tímto způsobem má být v krátké době vypraveno až 113 nákladních vozidel současně. S předáním se podle smlouvy počítá v květnu 2023.

Segro v Neuss

Společnost SEGRO Deutschland GmbH nás pověřila realizací zakázky na doplnění logistického centra SEGRO Logistics Centre Neuss ohledně rozšíření halové části o dalších 2800 m2. Kompletní stavební činnost proběhla za plynulého provozu logistického centra. Protože se jedná o přístavbu, musela se veškerá pozornost zaměřit na základy bezprostředně sousedící existující haly, a to z důvodu, aby nebyla ohrožena statika budov. Tímto bylo zákazníkovi umožněno dosáhnout maximální využití halové kapacity. Halu jsme vlastníkovi předali v lednu 2023. Zdař Bůh!

Ptáme se...

Prof. Ing. Jan L. Vítek, CSc.

Osobnost Metrostavu 2022

Profesor Vítek přednáší na Stavební fakultě ČVUT v Praze o betonových mostech a konstrukcích a je expertem na nosné konstrukce v Metrostavu. Do naší společnosti nastoupil v roce 1996 a podílí se na řešení problémů složitých konstrukcí, které jsou ve stadiu přípravy nebo ve výstavbě. Je členem a zástupcem ČR v International Federation for Structural Concrete, kde je předsedou komise C2 Analýza a design a pracovní skupiny T2.1 pro Mezní stavy použitelnosti a je též jejím čestným členem. V rámci České republiky působí mimo jiné v České betonářské společnosti (ČBS), jejímž předsedou byl v letech 1999–2006.

Po absolvování studií na Fakultě stavební ČVUT jste se profesně zaměřil zejména na oblast mostních konstrukcí. Co vás k této specializaci nasměrovalo?

Oblast mostů a konstrukcí mě vždy zajímala. Můj dědeček se zabýval výstavbou domů a otec je jeden z průkopníků předpjatého betonu, takže jsem měl možnost už doma do stavebnictví nahlédnout. Vždy se mi líbilo, že výsledky práce jsou viditelné a dlouhodobé a přispívají k rozvoji města nebo krajiny. Taková práce má smysl.

Při jaké příležitosti jste se poprvé setkal s Metrostavem?

O Metrostavu jako o významné firmě jsem samozřejmě věděl dávno. V roce 1996 jsem se na zahraniční akci setkal s Jiřím Bělohlavem, tehdejším VTŘ. Mimo jiné se zmínil, že by uvítal, kdyby někdo mohl posílit odborný tým v jeho úseku. Pak jsme se domluvili, že bych takovou práci zkusil. Jsem přesvědčen, že přijetí jeho nabídky bylo dobré rozhodnutí.

Na Programové konferenci TEK jste  spolu se zlatou medailí převzal čestný titul Osobnost Metrostavu, který je hlavně uznáním vaší práce. Jaké máte pocity?

Toto ocenění bylo pro mne velkým překvapením a zároveň mimořádným uznáním. Velmi si jej vážím a děkuji za něj. Beru jej i jako závazek do budoucna a doufám, že budu moci ještě dále v práci pro Metrostav pokračovat a podílet se na výstavbě zajímavých konstrukcí.

Jakému tématu se hlavně věnujete aktuálně?

V současné době je ve Skupině Metrostav mnoho zajímavých projektů. Rekonstrukce Libeňského mostu, stavba železničního mostu v Červené, Dvorecký most a řada dalších. Jsou atraktivní a ne jednoduché. Snažím se kolegům pomoci při řešení technických problémů. Například u železničního mostu přes Vltavu v Červené probíhá rozsáhlý program měření teplot v betonu a podobný i u Dvoreckého mostu, kde je předepsán bílý beton, který je právě na masivní konstrukce nevhodný. Ultravysokohodnotný beton stále u nás nemá závazný předpis upravující jeho používání. Technická pravidla, která jsme vydali vloni v ČBS, se nyní projednávají jako Technické podmínky Ministerstva dopravy, aby se umožnilo použití tohoto materiálu i pro velké veřejné stavby. Ve společnosti je třeba zvýšit prestiž stavebních inženýrů. Objevuje se stále více projektů, které byly navrženy nevhodně, a jen důsledným a odborným postojem inženýrské komunity můžeme dosáhnout efektivnějších návrhů nově soutěžených staveb i rekonstrukcí.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 07/2023, TEK
Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 07/2023, Ptáme se
Metrostav 07/2023, Fotosloupek
Metrostav 07/2023, Ocenění
Metrostav 07/2023, Číslo
Metrostav 07/2023, Metrostav TBR
Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 07/2023, Divize 1
Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 07/2023, Fotoreportáž
Metrostav 07/2023, TEK

TEK

Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 07/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 07/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 07/2023, Ocenění

Ocenění

Metrostav 07/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 07/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 07/2023, Divize 1

Divize 1

Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 07/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (291169): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (291168): (1/2) (8 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (291167): (2/2) (4 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7101/item999379-small.jpg

 i7101/item999378-small.jpg

 i7101/item999381-small.jpg

 i7101/item999380.svg

 i7101/item999382-small.jpg