-
Metrostav
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
TEK
7
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. května 2023
ročník 35
TEK 2023: síla hlubší spolupráce
Tradičně po roce se manažeři a technici Metrostavu sešli 19. dubna na Programové konferenci TEK. Tentokrát se zásadní změnou: setkání se uskutečnilo poprvé v prostorách multifunkčního kongresového centra O2 universum, které Metrostav postavil a které získalo prestižní titul Stavba roku 2020! O to více naši kolegové cítili, že máme být na co hrdí a že máme na čem stavět.
RED, foto Pavel Dvořák
hodnocením výsledků firmy za uplynulé období zahájil generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran (hlavní foto), jenž v úvodu připomněl problémy předchozího roku v souvislosti s covidem. Ty poté znásobilo zdražování materiálů, nejistota v dodacích lhůtách, nedostatek pracovních sil a v polovině roku rozsudek Vrchního soudu v Praze. „Rok 2022 ale neměl jen negativní momenty. Byla tam i celá řada věcí, které mě potěšily a z kterých jsem měl radost. Cítil jsem, že ta těžká situace možná přispěla k tomu, že se výrazně zlepšila a prohloubila spolupráce mezi divizemi a mezi firmami ve Skupině.“
SETRVALÝ RŮST
V části věnované výkonům Jaroslav Heran ukázal graf konsolidovaných výkonů Skupiny Metrostav v letech 2017 až 2022, kde je patrný setrvalý růst. A to i za předpokladu, že mezi roky 2021 a 2022 nárůst částečně způsobuje inflace. V loňském roce tedy konsolidovaný výkon činil 50 miliard Kč.
Během prezentace došlo na připomenutí významných staveb, které se podařilo dokončit (např. tramvajová trať do areálu Kampus v Brně, rekonstrukce teplárny a ekologizace kotlů Trmice, výstavba pavilonů nemocnice v Pelhřimově) či které byly v loňském roce zahájeny (např. rekonstrukce Libeňského mostu, rekonstrukce a dostavba Průmyslového paláce v Praze či výstavba BD Kolbenka AFI I. etapa).
koordinace mezi divizemi a firmami ve skupině se prohloubila. naše síla je také v technických dovednostech
„Byl bych rád, když se někde objeví jméno Metrostav, aby automaticky naskakovaly myšlenkové konsekvence: jsme univerzální stavební Skupina, která se rozvíjí, jsme lídr trhu v Čechách i na Slovensku. Jsme firma společensky odpovědná a jsme garant kvality a vysoké profesionality v oboru. A jsme férový obchodní partner i žádaný zaměstnavatel,“ řekl závěrem Ing. Heran a poděkoval všem zaměstnancům za jejich práci.
ROZVOJ DCER, UNIKÁTNÍ STAVBY A rozsáhlá síť provozů a středisek
V další části Programové konference vystoupil generální ředitel Metrostavu DIZ Ing. Karel Volf. Připomněl zrod firmy v roce 1997 (tehdy pod názvem DIZ Bohemia), kdy byla zaměřena na energetiku, její vstup do Skupiny Metrostav a změnu strategie a rozšíření portfolia nabízených činností v roce 2020. „Společnost nově vstoupila do segmentu pozemních a vodohospodářských staveb. Výsledkem byl relativně prudký nárůst obratu, po kterém zcela logicky následoval nárůst počtu zaměstnanců. Ti, kteří s tím měli co dočinění, se museli obrnit dávkou trpělivosti. Ale zvládli jsme to a těm, kteří se na tom podíleli, bych chtěl poděkovat,“ zdůraznil Ing. Volf.
V rámci prezentace byly vzpomenuty výzvy, které společnost čekají, např. uspět v projektu EDU 5, zvládnout řízení náročných projektů, technologický rozvoj vlastních kapacit či zajištění finanční stability firmy.
Výkony a zaměření společností Metrostav TBR a Metrostav Norge AS účastníkům konference přednesl Ing. Aleš Gothard. Metrostav TBR mimo jiné nyní realizuje velké stavby jako Rekonstrukce Libeňského soumostí či výstavbu nového Dvoreckého mostu v Praze. V rámci prezentace Metrostav Norge AS byla vzpomenuta náročná zakázka ražeb 1,2 km dlouhého tunelu na Faerských ostrovech, kde stavbaři museli zápolit s větrem o rychlosti přes 230 km/hod!
Výrobně-technický ředitel Metrostavu Ing. Filip Křesťan přítomné seznámil s technickými dovednostmi Metrostavu a s výrobními kapacitami. „Myslím si, že je to náš základ a měli bychom si uvědomit, jakou v nich máme sílu,“ řekl hned v úvodu s tím, že jde o 47 provozů a středisek. Dále připomněl, kde jednotlivé kapacity sídlí a k čemu slouží.
V druhém bloku Programové konference vystoupili vedoucí projektů se třemi prezentacemi konkrétních unikátních staveb a byli oceněni nejlepší zaměstnanci firmy. TEK se dále věnují články na stranách 2 a 4.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Blansko slavilo nový most
Most, který spojuje centrum města s oddělenou částí Staré Blansko a který realizovali kolegové z Metrostavu DIZ (foto), byl v pátek 21. dubna za účasti ministra dopravy slavnostně otevřen. Převádí dopravu nad frekventovanou železniční tratí a výrazně zlepšil dopravní situaci.
Hájíme pozici českého stavebnictví
Dne 25. dubna se uskutečnilo setkání s novináři, které představilo cíle Alliance CPIA. Jejím členem je také společnost Metrostav DIZ a aliance chce prosazovat zájmy českého energetického průmyslu. Dvě třetiny dodávek na nové jaderné bloky v ČR totiž mohou zajistit české firmy a je to ve státním zájmu.
Ocenění staveb PRESTA
Blahopřejeme našim kolegům z jihočeského zastoupení divize 6 k ocenění Presta – prestižní stavba jižních Čech! Cenu získaly tyto projekty: Stadion Míru v Táboře a Saunový svět Třeboň (obě stavby vedoucí projektu Michal Hryzák) a Rekonstrukce a dostavba pavilonu CH nemocnice České Budějovice (vedoucí projektu Ing. Petr Míčka).
Studenti sobě si na fakultě vytvořili krásné zázemí
První běh soutěže Studenti sobě pod záštitou m.zone je úspěšně završen. Soutěžit a hlasovat pro vítěze mohli všichni studenti Fakulty stavební ČVUT. Zvítězil projekt Mikrovlnky. Autorkám projektu se návrhy nových jídelních koutků (foto) povedly a vypadají skvěle. Metrostav věnoval na tento projekt 50 000 Kč.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Výstavba logistických hal společnosti BeMo
Dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo) mimo jiné rozšiřuje svou výkonnost v oblasti výstavby logistických hal. Na základě rámcové dohody s německou společností Deutsche Post / DHL Group (DPDHL) obdržela zakázku na čtyři distribuční třídicí střediska v Norimberku a v realizaci jsou i další zakázky.
Peter Gemmeke, foto archiv BeMo Tunnelling
rámci projektů u Norimberku rozsah poptávky sahal od kompaktní budovy s cca 500 m2 až po dvoupodlažní budovu s cca 1800 m2 čisté prostorové plochy. Tyto logistické haly byly mezitím předány zákazníkovi a uvedeny do provozu.
Jednalo se o výstavbu budov na klíč včetně technického vybavení budov, vnějších zařízení, informačních tabulí atd. a všechny odborné přejímky. Střediska jsou vytápěna výlučně podlahovým vytápěním a tepelnými čerpadly. Nové objekty jsou vybaveny fotovoltaickými panely, které se postarají o výrobu větší části energetické spotřeby denního provozu, napájení vozidel poháněných na elektřinu a zásobování elektrickým proudem pro tepelná čerpadla.
Colocation PZ21 v Hamburku
Rovněž na objednávku společnosti Deutsche Post / skupiny DHL jsme obdrželi zakázku na novostavbu haly se čtyřpodlažní správní budovou a spojovacím mostem k již existující hale (foto), to vše s celkovou prostorovou plochou cca 10 500 m2. Zakládání proběhlo na 932 prefabrikovaných beranidlem zaražených pilotech.
moderní logistické objekty odpovídají požadavkům dnešní doby s důrazem na hospodárný provoz
I tato zakázka představuje výstavbu haly včetně správní budovy na klíč. Správní budova i hala s cca 8500 m2 jsou vytápěny výlučně podlahovým vytápěním s tepelnými pumpami. Instalaci fotovoltaického zařízení má rovněž na starosti společnost BeMo. Zákazník nyní v hale instaluje třídicí zařízení, jehož délka je několik stovek metrů dopravní technologie. Tímto způsobem má být v krátké době vypraveno až 113 nákladních vozidel současně. S předáním se podle smlouvy počítá v květnu 2023.
Segro v Neuss
Společnost SEGRO Deutschland GmbH nás pověřila realizací zakázky na doplnění logistického centra SEGRO Logistics Centre Neuss ohledně rozšíření halové části o dalších 2800 m2. Kompletní stavební činnost proběhla za plynulého provozu logistického centra. Protože se jedná o přístavbu, musela se veškerá pozornost zaměřit na základy bezprostředně sousedící existující haly, a to z důvodu, aby nebyla ohrožena statika budov. Tímto bylo zákazníkovi umožněno dosáhnout maximální využití halové kapacity. Halu jsme vlastníkovi předali v lednu 2023. Zdař Bůh!
Ptáme se
Ptáme se...
Prof. Ing. Jan L. Vítek, CSc.
Osobnost Metrostavu 2022
Profesor Vítek přednáší na Stavební fakultě ČVUT v Praze o betonových mostech a konstrukcích a je expertem na nosné konstrukce v Metrostavu. Do naší společnosti nastoupil v roce 1996 a podílí se na řešení problémů složitých konstrukcí, které jsou ve stadiu přípravy nebo ve výstavbě. Je členem a zástupcem ČR v International Federation for Structural Concrete, kde je předsedou komise C2 Analýza a design a pracovní skupiny T2.1 pro Mezní stavy použitelnosti a je též jejím čestným členem. V rámci České republiky působí mimo jiné v České betonářské společnosti (ČBS), jejímž předsedou byl v letech 1999–2006.
Po absolvování studií na Fakultě stavební ČVUT jste se profesně zaměřil zejména na oblast mostních konstrukcí. Co vás k této specializaci nasměrovalo?
Oblast mostů a konstrukcí mě vždy zajímala. Můj dědeček se zabýval výstavbou domů a otec je jeden z průkopníků předpjatého betonu, takže jsem měl možnost už doma do stavebnictví nahlédnout. Vždy se mi líbilo, že výsledky práce jsou viditelné a dlouhodobé a přispívají k rozvoji města nebo krajiny. Taková práce má smysl.
Při jaké příležitosti jste se poprvé setkal s Metrostavem?
O Metrostavu jako o významné firmě jsem samozřejmě věděl dávno. V roce 1996 jsem se na zahraniční akci setkal s Jiřím Bělohlavem, tehdejším VTŘ. Mimo jiné se zmínil, že by uvítal, kdyby někdo mohl posílit odborný tým v jeho úseku. Pak jsme se domluvili, že bych takovou práci zkusil. Jsem přesvědčen, že přijetí jeho nabídky bylo dobré rozhodnutí.
Na Programové konferenci TEK jste spolu se zlatou medailí převzal čestný titul Osobnost Metrostavu, který je hlavně uznáním vaší práce. Jaké máte pocity?
Toto ocenění bylo pro mne velkým překvapením a zároveň mimořádným uznáním. Velmi si jej vážím a děkuji za něj. Beru jej i jako závazek do budoucna a doufám, že budu moci ještě dále v práci pro Metrostav pokračovat a podílet se na výstavbě zajímavých konstrukcí.
Jakému tématu se hlavně věnujete aktuálně?
V současné době je ve Skupině Metrostav mnoho zajímavých projektů. Rekonstrukce Libeňského mostu, stavba železničního mostu v Červené, Dvorecký most a řada dalších. Jsou atraktivní a ne jednoduché. Snažím se kolegům pomoci při řešení technických problémů. Například u železničního mostu přes Vltavu v Červené probíhá rozsáhlý program měření teplot v betonu a podobný i u Dvoreckého mostu, kde je předepsán bílý beton, který je právě na masivní konstrukce nevhodný. Ultravysokohodnotný beton stále u nás nemá závazný předpis upravující jeho používání. Technická pravidla, která jsme vydali vloni v ČBS, se nyní projednávají jako Technické podmínky Ministerstva dopravy, aby se umožnilo použití tohoto materiálu i pro velké veřejné stavby. Ve společnosti je třeba zvýšit prestiž stavebních inženýrů. Objevuje se stále více projektů, které byly navrženy nevhodně, a jen důsledným a odborným postojem inženýrské komunity můžeme dosáhnout efektivnějších návrhů nově soutěžených staveb i rekonstrukcí.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Ikonický viadukt snesen
V sobotu 15. dubna pozornost Pražanů i médií přilákala náročná operace u pražského Výstaviště, kde byl snesen historický železniční most (snímky).
Tato akce proběhla v rámci projektu Modernizace železniční trati Bubny – Výstaviště, kterou realizuje sdružení firem. Lídrem je Metrostav TBR, vedoucím projektu je Ing. Petr Hanzal. Příprava na snášení mostu začala již v ranních hodinách, přičemž most byl snesen před 15. hodinou. V neděli byla konstrukce odvezena do areálu Masarykova nádraží a počká zde na dostavbu železničního muzea, kde bude v budoucnu vystaven. Most byl uveden do provozu v roce 1890 a je skvělým příkladem příhradové nýtované konstrukce.
Ocenění
Ocenění
stavíme bezpečně
Vedoucí projektů z jednotlivých divizí Metrostavu byli během Programové konference TEK 2022 oceněni v rámci motivačního programu Bezpečné pracovitě. Společnost tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v povozech.
RED, foto archiv Metrostavu
ceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Metrostav totiž dlouhodobě dbá na prevenci vzniku rizik a zlepšuje systém managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Vybrané stavby patří i mezi jinak zajímavé projekty. Jedná se o vozovnu (foto), kde zejména koordinace prací, které musely probíhat za provozu, byla složitá. Náročným situacím a výzvám se bezpochyby stavbaři nevyhnou ani při realizaci bytových domů, administrativních center či nemocnic. Níže uvádíme přehled oceněných pracovišť za rok 2022:
Divize 1, Ing. Michal Tulpa, SDR Vozovna Slovany, Plzeň
Divize 3, Ing. Michal Bárta, Reko BD Seifertova, Praha.
Divize 3, Ing. Jan Krajdl, AFI City F+G, Praha.
Divize 5, Ing. Stanislav Rosenthal, OTÚ Mstětice-Vysočany, Kbelská.
Divize 6, Ing. Ondřej Vojtíšek, BD Lhotka Praha 4.
Divize 6, Ing. Marek Jakielek, AB Organica Ostrava.
Divize 8, Lukáš Mareš, Nemocnice Ústí nad Labem.
Divize 8, Ing. Peter Hlubina, Decathlon Bratislava.
Divize 9, Robert Kabát, RD Vysoký Újezd.
Vítězným týmům gratulujeme!
Číslo
číslo
Tolik metrů čtverečních je předpokládaný rozsah plochy izolací proti vodě v tunelech na projektu Järfälla ve Stockholmu, kde se společnost Metrostav Norge AS podílí na výstavbě metra.
Metrostav TBR
Metrostav TBR
V červnu začne oprava plzeňského mostu Milénia
Na začátku června začne dlouho očekávaná oprava mostu Milénia v Plzni. Celkem ve čtyřech etapách by tým Ing. Pavla Kuděje z Metrostavu TBR měl opravit tuto důležitou dopravní tepnu západočeské metropole. Rekonstrukce by se měla dotknout i přilehlé křižovatky ulic U trati a Doudlevecká a komunikace U trati.
Martina Vampulová, foto Profimedia.cz
íce než 400 metrů dlouhý most, jak už jeho název napovídá, vznikl na konci milénia a důvodem výstavby bylo budování průtahu městem a snaha o odlehčení dopravy v okolí Americké třídy. Betonová mostní konstrukce přes řeku Radbuzu propojuje Borskou ulici s ulicí U Prazdroje. V minulosti proběhla pouze oprava povrchu souběžných komunikací, o větší rekonstrukci se hovoří už dlouho a most ji skutečně potřebuje.
„Rekonstrukci zahájíme začátkem června uzavřením jižní části mostu. Bude následovat odfrézování asfaltových vrstev a odstranění izolace na mostě,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Kuděj začátek prací. Dělníci následně odmontují svodidla a odstraní dilatačních závěry a zábradlí. Poté se pustí do odbourání mostních říms a do opravy mostovky. Nové budou na mostě i izolace, mostní římsy, svodidla, zábradlí a vozovka. Kromě mostních objektů budou stavbaři opravovat i přechodový úsek severní a jižní rampy přes pěší zónu u Ježíška.
Jednu z největších inženýrských staveb 90. let v Plzni, betonový most přes řeku radbuzu, čeká rekonstrukce
Práce výrazně omezí dopravu
„Půjde o standardní a osvědčené stavební postupy, v tomto směru neočekávám žádné komplikace. Nicméně rekonstrukce bude náročná především z hlediska organizace výstavby a koordinace jednotlivých činností,“ předpovídá vedoucí projektu. Kromě času bude práce významně omezovat i okolní doprava. Trolejové vedení, které se nachází na mostě, bude během prací pouze odpojeno, ale nikoli demontováno, takže tomu budou muset stavbaři přizpůsobit své postupy. Navíc městská hromadná doprava, jež vede křižovatkou ulic U trati a Doudlevecká, bude i během rekonstrukce v plném provozu, a to včetně trolejového vedení.
Z PLÁNU UZAVÍREK
Rekonstrukce bude probíhat po dobu 68 dní v každé ze čtyřech etap. Práce nejprve začnou v jižní části mostu, následně se stavbaři přesunou na sever. Další čtyři dny jsou vyhrazeny pro úpravu navazující křižovatky. V průběhu celé rekonstrukce bude doprava po mostě zcela vyloučena, což bude pro řidiče velmi náročné i z toho důvodu, že v Plzni jsou na stejnou dobu naplánovány další uzavírky.
Klíčový pro dopravu v Plzni
Plány na výstavbu mostu pocházejí z 80 let minulého století. Nakonec byla jedna z největších dopravních staveb města Plzně vybudována mezi lety 1997 a 2000. Most navázal na ulici U Trati, která jako kapacitní silnice rozetnula město od Borské k Prokopově ulici. Původně měl most v době svého vzniku sloužit i jako velké podzemní parkoviště, měly se pod ním nacházet obchody a restaurace. Tyto plány však byly realizovány pouze zčásti.
Metrostav DIZ
Metrostav DIZ
Posun o kilometr proti proudu
Zhruba za měsíc dokončí v Praze tým Ing. Daniela Bodi 3,5 roku trvající rekonstrukci památkově chráněného Staroměstského jezu. Koryto Vltavy ale neopustí. Letos na svátek sv. Jiří totiž jen o 960 m výš proti proudu řeky zahájil práce na dalším vodním díle – Šítkovském jezu. Na zhotovení náročné zakázky má necelé tři roky.
Lenka Svobodová, foto ČTK
ompletně opravenému Staroměstskému jezu stavbaři vrátili historický vzhled zabudováním nového dubového roštu a obložením přelivné plochy žulovým obkladem. Dnes ho čeká jen dokončení obkladu u Novotného lávky a kamenného záhozu v podjezí a zkoušky provizorního hrazení.
Cílem rekonstrukce Šítkovského jezu, který není technickou památkou, bude především jeho zajištění v období povodňových průtoků. Stavba proto zahrne vybudování nové návodní štětové stěny, jež zabrání průsakům pod jezovým tělesem, výstavbu nového železobetonového předpolí, rekonstrukci poškozených míst šikmé přelivné plochy a vybudování nové žulové odtrhové hrany. Součástí díla bude i provedení těžkého kamenného záhozu v podjezí a uložení chrániček do koruny jezu pro datové propojení velína Smíchovské plavební komory a komory Mánes, s čímž souvisí i vybudování revizních šachet v současných jezových pilířích.
Během provádění prací stavbaři s výjimkou krátkodobé odstávky plavební komory Mánes neomezí lodní dopravu, i když zařízení staveniště včetně rypadel a beranicích souprav opět umístí na nákladní tlačný člun s nosností do 900 tun a staveništní dopravu povedou výhradně po vodě.
předpoklad původních pilot
Jako první se na Vltavě už brzy objeví plovoucí rypadla, aby prohrábla nadjezí. Pracovníci firmy Zakládání staveb současně navezou štětovnice a začnou budovat horní ochrannou jímku u prvního z pěti asi 65 m dlouhých postupně opravovaných úseků jezového tělesa. „Před vytvořením jímek a vyčerpáním vody nikdo neví, co na nás čeká. Prvním oříškem však bude už zaražení štětovnic v nadjezí, kde projekt předpokládá výskyt původních dřevěných pilot,“ říká vedoucí projektu Ing. Boďa z Metrostavu DIZ. A přípravář Jan Vicher k tomu dodává: „Novinkou pro nás budou práce ve vorové propusti, kde na návodní straně jezu musíme pomocí tryskové injektáže vybudovat novou podzemní stěnu. Máme ale už dost zkušeností z rekonstrukce Staroměstského jezu, a proto se na další podobnou zakázku v centru Prahy těšíme.“
Šítkovský pevný jez
Vznikl už ve středověku a jeho název je odvozen od jména tehdejšího místního mlynáře Jana Šítka. Jako jez tzv. pražského typu byl původně dřevěný s kamennou výplní stejně jako jez Staroměstský. Jeho současnou podobu ovlivnila přestavba z let 1915–1917. Dnes je po proudu prvním jezem VD Smíchov. Leží mezi Dětským a Slovanským ostrovem a u pravého břehu Vltavy je zavázán do plavební komory Mánes. Je dvakrát lomený, měří 280,36 m, má spád 1,36 m a v jeho střední části leží 12 m široká a 51 m dlouhá vorová propust.
Divize 1
Divize 1
V bývalém krumlovském pivovaru vrcholí koncert stavbařů a restaurátorů
Historická sgrafita s figurálními motivy, fasády z římského cementu, hřebínkové klenby, cihelné dlažby, třísetleté dřevěné podlahy, renesanční stropy či gotický krov. Tomu všemu vracejí historický lesk stavbaři a restaurátoři pod vedením Divize 1 Metrostavu v areálu bývalého pivovaru Eggenberg v Českém Krumlově.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
atímco rekonstrukce pivovarského domu, sladovny a paláce Anny z Rogendorfu skončí do června, návštěvnické centrum bude kvůli příliš vysokému množství překvapení a vynuceným změnám v projektu hotové přibližně o měsíc později.
„Nejdobrodružnější je práce s materiály dle požadavků památkářů. Například místo klasického cementu musíme používat přírodní hydraulická vápna, případně tzv. trasové zdicí malty a omítky určené pro historické objekty. Některé směsi pro finální povrchy se dále kvůli správné barevnosti musely namíchat několikrát. Během celé rekonstrukce klademe maximální důraz na zachování původních prvků. Třeba dřevěné podlahy z 18. století v paláci se nám podařilo obnovit z 95 procent. Byla to ale mravenčí práce. Každou fošnu jsme museli očíslovat, opatrně vyndat, zbavit značného množství kovových skob, zrestaurovat a osadit zpět na původní místo,“ říká zástupce vedoucího projektu Ing. Oto Šrámek z divize 1.
Z mnoha dalších výzev, kterým stavbaři Metrostavu čelili, je třeba zmínit ještě cihelnou dlažbu. Ta se částečně zachovala a částečně musela být znovu vyrobena, dále dřevěný strop ze 16. století, který bylo kvůli statice nutné proměnit na zavěšený podhled, a samozřejmě střešní krov z 15. století, kterému neznámí vandalové uřízli několik nosných sloupů.
Projekt s názvem Revitalizace části areálu bývalého pivovaru Eggenberg byl zahájen na konci roku 2020. Investor Centrum Český Krumlov, člen skupiny FORTUNO GROUP, si vybral jako zhotovitele Metrostav, který má s rekonstrukcí historických budov bohaté zkušenosti po celé republice. Investice přesahuje hranici 200 milionů korun a z větší části ji pokrývá dotace z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Areál reprezentuje největší pivovar největšího panství v Čechách a také poslední velký komplex historických budov, který se v Českém Krumlově dočkal rekonstrukce. Renovované objekty jsou zapsané na seznamu kulturního dědictví UNESCO jako součást městské památkové rezervace.
Lidé Metrostavu
Lidé Metrostavu
čestné tituly roku 2022
Ve druhé části Programové konference TEK byli za práci v loňském roce oceněni nejlepší technici a zaměstnanci. Jejich jména v jednotlivých kategoriích uvádí následující přehled:
OSOBNOST METROSTAVU 2022
prof. Ing. Jan Vítek, CSc., expert
Vedoucí projektu roku
Ing. Petr Mlejnek, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Krajdl, MTS D3, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Kohout, MTS D5, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Radek Liška Ph.D., MTS D8, hlavní stavbyvedoucí ● Ing. Lukáš Horuta, MTS DIZ Z01, hlavní stavbyvedoucí ● Michal Hryzák, MTS DIZ Z06, stavbyvedoucí ● Ing. Jan Lučka, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Ing. Jiří Bukovinský MTS DIZ Z09, stavbyvedoucí ● Ing. Josef Malknecht, MTS Norge, stavbyvedoucí ● Ing. Petr Hanzal, MTS TBR, hlavní stavbyvedoucí.
Stavbyvedoucí roku
Ing. Josef Červ, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Dana Klaudová, MTS D1, stavbyvedoucí ● Ing. Pavel Koželuh, MTS D1, stavbyvedoucí ● Jan Antonín Vobecký DiS., MTS D1, stavbyvedoucí ● Michal Bíšek, MTS D3, stavbyvedoucí ● Jiří Růžek, MTS D3, stavbyvedoucí ● Ing. Jiří Kocian, MTS D5, stavbyvedoucí ● Ing. Tomáš Kříž, MTS D6, stavbyvedoucí ● Ing. Michal Mitáček, MTS D6, vedoucí střediska ● Ing. Lukáš Hošna, MTS D9, stavbyvedoucí ● Radek Rajma, MTS D9, stavbyvedoucí ● Ing. Vratko Piruš, MTS SK D44, stavbyvedoucí ● Ing. Zdeněk Cienciala, MTS DIZ Z02, stavbyvedoucí ● Jiří Slováček, MTS DIZ Z02, stavbyvedoucí ● Milan Šíf, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Josef Švarc, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Václav Tomášek, MTS DIZ Z08, stavbyvedoucí ● Ing. Peter Škadra, MTS DIZ OZ 08, stavbyvedoucí ● Roman Šimáček, MTS TBR, stavbyvedoucí.
Přípravář roku
Ing. Petra Horská, MTS D1, přípravářka ● Miroslav Lacman, MTS D1, samostatný přípravář ● Ing. Michal Majsniar Ph.D., MTS D3, vedoucí útvaru ● Ing. Šimon Doubek, MTS D5, přípravář ● Ing. Jana Boďová, MTS D6, přípravářka ● Mgr. Marcel Dejdar, MTS D6, samostatný přípravář ● Radek Horský, MTS D9, přípravář ● Ing. Róbert Domonkos, MTS SK D44, samostatný přípravář ● Veronika Morová, MTS SK, přípravářka ● Bc. Michaela Kocmanová, MTS DIZ Z01, přípravářka ● Ing. Jan Jarošík, MTS DIZ Z02, přípravář ● Ing. Veronika Čapková, MTS DIZ Z03, přípravářka ● Jolana Blažková, MTS DIZ Z06, přípravářka ● Bc. Kateřina Jarolímová, MTS DIZ Z08, přípravářka ● Ing. Lukáš Labudek, MTS DIZ Z08, přípravář ● Ing. Karolína Maršíčková, MTS DIZ Z08, přípravářka ● Jakub Liška, MTS DIZ Z09, samostatný přípravář ● Jiří Kovář, MTS TBR, samostatný přípravář.
Zaměstnanec roku
Mgr. Zdeňka Kalášková, MTS D1, právník ● Veronika Plicová, MTS D1, odborná referentka pro ekonomickosprávní obory ● Kamila Vondráčková, MTS D1, odborná asistentka sekretářka ● Petr Kadeřábek, MTS D3, samostatný technik pro technické obory ● Martin Metzner, MTS D3, samostatný referent financování ● Ing. Miroslav Novák, MTS D3, vedoucí útvaru ● Ing. Lukáš Vybíral, MTS D3, vedoucí útvaru ● Ing. Marian Hrk, MTS D5, vedoucí útvaru ● Ing. Lukáš Havelka, MTS D6, specialista ● Milan Knor, MTS D6, samostatný technik IT ● Jan Reiser, MTS D6, vedoucí útvaru ● Ing. Petr Doubic, MTS D8, vedoucí střediska ● Mgr. Michal Morkes, MTS D8, personální manažer ● Petra Černá, MTS D11, odborná účetní ● Ing. Simona Brezovanová, MTS OZ 08, přípravářka ● Ing. Igor Chorovský, MTS DIZ Z02, vedoucí střediska ● Ing. Luděk Štěpánek, MTS DIZ Z02, samostatný technik pro technické obory ● Pavel Kolář, MTS DIZ Z06, specialista ● Tereza Pochobradská, MTS DIZ Z08, vedoucí útvaru ● Ing. Michaela Veltruská, MTS DIZ Z08, přípravářka ● Mgr. Ondřej Kubík, MTS DIZ Z09, vedoucí útvaru závodu ● Ing. Jaroslav Erben, MTS TBR, ekonom projektu ● Ing. Kamila Kolebačová, MTS TBR, samostatná referentka obchodní ● Ing. Jiří Trochta, MTS TBR, specialista ● Marie Vilimovská MBA, MTS TBR, samostatná referentka personální agendy ● Martina Nádeníčková, ÚEŘ, odborná účetní ● Stanislav Urban, ÚEŘ, vedoucí oddělení ● Bc. Zuzana Vejčíková DiS., ÚEŘ, technik IT ● Mgr. Silvie Marhoulová, ÚOŘ, samostatná referentka pro ekonomickosprávní obory ● Mgr. Zuzana Hermanová, ÚPŘ, specialista ● Bc. Zuzana Kubáňová, ÚPŘ, samostatná referentka personální agendy ● Luděk Rublič, ÚVTŘ, samostatný technik BOZ, PO.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Začátkem května oficiálně startuje platforma Sportujem
Naleznete ji na webových stránkách www.sportujemveskupine.cz. Tam jsou také všechny informace a videonávody pro přihlášení, propojení s aplikací STRAVA a používání.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
portujeM je unikátní projekt, který vyvíjíme od loňského roku společně se společností RAUL. Ta organizuje např. Jizerskou 50, Běhej lesy a spoustu dalších sportovních eventů. Cílem je vytvořit virtuální prostředí, kde se budou setkávat jak jednotlivci, tak společnosti, divize, závody atd. napříč celou Skupinou Metrostav a vzájemně se budou podporovat i motivovat v rámci sportu. Očekáváme aktivnější zapojení zaměstnanců do zdravého životního stylu, vzájemnou spolupráci a navíc účastníci v rámci každé výzvy promění své aktivity (zaznamenané do aplikace STRAVA, která se propojí se SportujeM) v body, díky nimž budeme společně (skupinově) plnit cíl. Jím bude na konci každé výzvy podpora projektu ať už v rámci společenské odpovědnosti, nebo ekologie. Cíl bude předem stanoven podle jednotlivých požadavků, které jako velká společnost i Skupina musíme vykazovat.
Projekty, které v květnové výzvě podpoříme finančním darem, jsou Klokánek v Žatci a Centrum Prointepo.
Jednadvacátý ročník Letních sportovních her Metrostavu se blíží!
15.–16. června 2023, Sportovním centrum Nymburk
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Prezentace staveb I velká gratulace oceněným!
RED, foto Pavel Dvořák
Kongresové centrum O2 universum v Praze-Vysočanech se začalo plnit krátce po osmé hodině, hlavní program startoval v devět. Více o něm na str. 1.
Důležitou součástí TEK je slavnostní předání a gratulace oceněním zaměstnancům a ani letos tomu nebylo jinak. Všem vyznamenaným kolegům blahopřejeme a do dalších let přejeme mnoho dalších pracovních úspěchů!
Druhým blokem kongresu přítomné provázeli tři vedoucí projektu či provozů, kteří poutavě a s využitím krátkých videošotů hovořili o svých projektech nebo střediscích. Ing. Michal Tulpa popisoval náročnou koordinaci při stavbě vozovny Slovany v Plzni, Pavel Franz nás seznámil s unikátním Provozem lehkých obvodových plášťů (LOP) a Ing. Jan Prokeš (na snímku) líčil jedinečné postupy při modernizaci plavební komory Hořín.
Na konferenci se sjeli kolegové z různých regionů republiky a o pauzách měli možnost se pozdravit a v příjemné atmosféře chvíli zapomenout na všední shon.
Na závěr ještě poděkování, a to útvaru Centra vzdělávání Skupiny Metrostav, který TEK 2023 připravil. Těšíme se opět za rok!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
5_Fotosloupek – Fotogalerie
Jeden z posledních záběrů, kdy pohledem z ulice Dukelských hrdinů byl historický most jakousi bránou k Výstavišti v Holešovicích. V rámci stavby trati na letiště zde vyroste zcela nová estakáda.
Příhradové nýtované konstrukce byly ve své době klíčovým stavebním prvkem mostů. Konkrétně ten v ulici Dukelských hrdinů vznikl v roce 1890, železniční dopravě tak sloužil přes 130 let.
Snesení se realizovalo jeřábem LTM 1350. Za pomoci vázacích prostředků došlo k zavěšení mostní konstrukce a poté se přistoupilo k přenesení. Příprava začala v sobotu 15. dubna v ranních hodinách, most byl snesen před 15. hodinou.
Konstrukce vážila zhruba 47 tun, most má rozpětí 20 metrů.
Stavbaři most dočasně umístili v blízké ulici Strojnická, kde odstranili plechové součástky. Druhý den byl most uložen na podvalník a převezen na Masarykovo nádraží.
- 999326.svg
- 999327.svg
- 999375.svg
- 999376.jpg
- 999377.jpg
- 999378.jpg
- 999379.jpg
- 999380.svg
- 999381.jpg
- 999382.jpg
- 999384.jpg
- 999385.svg
- 999386.jpg
- 999387.jpg
- 999388.jpg
- 999389.jpg
- 999390.jpg
- 999391.svg
- 999392.jpg
- 999531.mp4
- 999532.svg
- 999533.jpg
- 999534.svg
- 999535.jpg
- 999536.jpg
- 999538.svg
- 999539.jpg
- 999542.svg
- 999543.jpg
- 999544.jpg
- 999545.jpg
- 999546.jpg
- 999547.jpg
- 999548.jpg
- 999549.pdf
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007