Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ocenění

stavíme bezpečně

Vedoucí projektů z jednotlivých divizí Metrostavu byli během Programové konference TEK 2022 oceněni v rámci motivačního programu Bezpečné pracovitě. Společnost tak hodnotí dodržování bezpečnosti na svých stavbách i v povozech.

RED, foto archiv Metrostavu

O

ceňována jsou pracoviště, která vynikají odbornou péčí o bezpečnost práce a nulovou úrazovostí. Metrostav totiž dlouhodobě dbá na prevenci vzniku rizik a zlepšuje systém managementu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Vybrané stavby patří i mezi jinak zajímavé projekty. Jedná se o vozovnu (foto), kde zejména koordinace prací, které musely probíhat za provozu, byla složitá. Náročným situacím a výzvám se bezpochyby stavbaři nevyhnou ani při realizaci bytových domů, administrativních center či nemocnic. Níže uvádíme přehled oceněných pracovišť za rok 2022:

Divize 1, Ing. Michal Tulpa, SDR Vozovna Slovany, Plzeň

Divize 3, Ing. Michal Bárta, Reko BD Seifertova, Praha.

Divize 3, Ing. Jan Krajdl, AFI City F+G, Praha.

Divize 5, Ing. Stanislav Rosenthal, OTÚ Mstětice-Vysočany, Kbelská.

Divize 6, Ing. Ondřej Vojtíšek, BD Lhotka Praha 4.

Divize 6, Ing. Marek Jakielek, AB Organica Ostrava.

Divize 8, Lukáš Mareš, Nemocnice Ústí nad Labem.

Divize 8, Ing. Peter Hlubina, Decathlon Bratislava.

Divize 9, Robert Kabát, RD Vysoký Újezd.

Vítězným týmům gratulujeme!

číslo

Tolik metrů čtverečních je předpokládaný rozsah plochy izolací proti vodě v tunelech na projektu Järfälla ve Stockholmu, kde se společnost Metrostav Norge AS podílí na výstavbě metra.

Metrostav TBR

V červnu začne oprava plzeňského mostu Milénia

Na začátku června začne dlouho očekávaná oprava mostu Milénia v Plzni. Celkem ve čtyřech etapách by tým Ing. Pavla Kuděje z Metrostavu TBR měl opravit tuto důležitou dopravní tepnu západočeské metropole. Rekonstrukce by se měla dotknout i přilehlé křižovatky ulic U trati a Doudlevecká a komunikace U trati.

Martina Vampulová, foto Profimedia.cz

V

íce než 400 metrů dlouhý most, jak už jeho název napovídá, vznikl na konci milénia a důvodem výstavby bylo budování průtahu městem a snaha o odlehčení dopravy v okolí Americké třídy. Betonová mostní konstrukce přes řeku Radbuzu propojuje Borskou ulici s ulicí U Prazdroje. V minulosti proběhla pouze oprava povrchu souběžných komunikací, o větší rekonstrukci se hovoří už dlouho a most ji skutečně potřebuje.

„Rekonstrukci zahájíme začátkem června uzavřením jižní části mostu. Bude následovat odfrézování asfaltových vrstev a odstranění izolace na mostě,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Kuděj začátek prací. Dělníci následně odmontují svodidla a odstraní dilatačních závěry a zábradlí. Poté se pustí do odbourání mostních říms a do opravy mostovky. Nové budou na mostě i izolace, mostní římsy, svodidla, zábradlí a vozovka. Kromě mostních objektů budou stavbaři opravovat i přechodový úsek severní a jižní rampy přes pěší zónu u Ježíška.

Jednu z největších inženýrských staveb 90. let v Plzni, betonový most přes řeku radbuzu, čeká rekonstrukce

Práce výrazně omezí dopravu

„Půjde o standardní a osvědčené stavební postupy, v tomto směru neočekávám žádné komplikace. Nicméně rekonstrukce bude náročná především z hlediska organizace výstavby a koordinace jednotlivých činností,“ předpovídá vedoucí projektu. Kromě času bude práce významně omezovat i okolní doprava. Trolejové vedení, které se nachází na mostě, bude během prací pouze odpojeno, ale nikoli demontováno, takže tomu budou muset stavbaři přizpůsobit své postupy. Navíc městská hromadná doprava, jež vede křižovatkou ulic U trati a Doudlevecká, bude i během rekonstrukce v plném provozu, a to včetně trolejového vedení.

Z PLÁNU UZAVÍREK

Rekonstrukce bude probíhat po dobu 68 dní v každé ze čtyřech etap. Práce nejprve začnou v jižní části mostu, následně se stavbaři přesunou na sever. Další čtyři dny jsou vyhrazeny pro úpravu navazující křižovatky. V průběhu celé rekonstrukce bude doprava po mostě zcela vyloučena, což bude pro řidiče velmi náročné i z toho důvodu, že v Plzni jsou na stejnou dobu naplánovány další uzavírky.

Klíčový pro dopravu v Plzni

Plány na výstavbu mostu pocházejí z 80 let minulého století. Nakonec byla jedna z největších dopravních staveb města Plzně vybudována mezi lety 1997 a 2000. Most navázal na ulici U Trati, která jako kapacitní silnice rozetnula město od Borské k Prokopově ulici. Původně měl most v době svého vzniku sloužit i jako velké podzemní parkoviště, měly se pod ním nacházet obchody a restaurace. Tyto plány však byly realizovány pouze zčásti.

 

Metrostav 07/2023, TEK
Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně
Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling
Metrostav 07/2023, Ptáme se
Metrostav 07/2023, Fotosloupek
Metrostav 07/2023, Ocenění
Metrostav 07/2023, Číslo
Metrostav 07/2023, Metrostav TBR
Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ
Metrostav 07/2023, Divize 1
Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu
Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav
Metrostav 07/2023, Fotoreportáž
Metrostav 07/2023, TEK

TEK

Metrostav 07/2023, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 07/2023, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 07/2023, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 07/2023, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 07/2023, Ocenění

Ocenění

Metrostav 07/2023, Číslo

Číslo

Metrostav 07/2023, Metrostav TBR

Metrostav TBR

Metrostav 07/2023, Metrostav DIZ

Metrostav DIZ

Metrostav 07/2023, Divize 1

Divize 1

Metrostav 07/2023, Lidé Metrostavu

Lidé Metrostavu

Metrostav 07/2023, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 07/2023, Fotoreportáž

Fotoreportáž

7

Sending statistics …

Rendering Metrostav TBR (291173): (1/2) (5 ms)

Rendering Ocenění (291171): (1/2) (7 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i7101/item999392-small.jpg

 i7101/item999391.svg

 i7101/item999531.mp4 (5 ms)

 i7101/item999533-small.jpg

 i7101/item999532.svg