Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 10/2024

Krátce Aktuálně

Setkání evropských jaderných dodavatelů v Paříži

Francouzská energetická společnost EDF uspořádala v Paříži Dny evropských jaderných dodavatelů za účasti více než 300 zástupců průmyslu z 15 evropských zemí, kteří zde diskutovali o nových jaderných projektech v Evropě s technologiemi EPR a NUWARD SMR. Součástí programu byl kulatý stůl, kterého se účastnil Ing. Karel Volf, generální ředitel Metrostavu DIZ.

V Krči vznikla nová cyklostezka

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) koncem května zprovoznila novou cyklostezku o délce 900 metrů mezi metrem Kačerov a zastávkou U Labutě. Stavbu, která byla zahájena v dubnu a trvala dva měsíce, realizovala společnost BES. Cyklostezka vede částečně parkem, povrch je asfaltový a přechody a místa pro přecházení jsou bezbariérově upraveny.

Podpora mladým pianistům

Metrostav již několikátým rokem podporuje soutěž Mladí pianisté hrají na klavír Steinway & Sons, která je určena talentovaným malým hudebníkům ve věku 6 až 12 let. Letošní 13. ročník se konal poslední květnový víkend v koncertním sále Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy pod záštitou Pražského hudebního institutu v čele s ředitelkou Alžbětou Kerberovou. Soutěže se zúčastnilo 70 malých pianistů, absolutním vítězem se stal Adrian Sloučka (foto).

Metrostav 10/2024

BeMo Tunnelling

Most Levensau: ochrana netopýrů a další výzvy

Výškový most z konce 19. století (foto), který překlenuje kanál spojující Severní a Baltské moře u Kielu v jeho nejužším místě, je nahrazován novostavbou. Pracují zde kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) a cílem je zvětšit průřez kanálu jeho rozšířením v oblasti dna a v průjezdné výšce. Zlepší se tak bezpečnost a komfort lodní dopravy v tomto úseku.

Alen Cagorski

O

ddělení speciálního zakládání  BeMo je zde od roku 2020 nepřetržitě pověřováno prováděním následujících objektů:

Objekt 3: horní opěrná zeď jih – kolaudace červenec 2023.

Objekt 4: nábřežní zeď jih – ve výstavbě od roku 2022.

Objekt 5: příprava pro zakládání studny, pracovní plošina sever – zahájení stavby v roce 2022, kolaudace v prosinci 2023.

Objekt 6: zakládání studny a lešení, stavba zahájena v roce 2022.

Objekt 7: nová výstavba severních a jižních pilířů, práce začaly v březnu 2024.

Jižní opěra musí být zachována z důvodů ochrany přírody, protože je domovem největšího zimoviště netopýrů v severní Evropě. Naše práce na této stavbě začaly zajištěním jižní stávající opěry velkými vrtanými pilotami (objekt 3) a tyto slouží jako základ pro přebudování opěry novou mostní konstrukcí.

v jedné z mostních opěr zimuje evropsky významná kolonie netopýrů a musí zůstat zachována

Přípravné práce na rozšíření kanálu zahrnovaly mimo jiné hlavní výkony na objektech 4 a 6, které kromě vodní dopravy představovaly třeba bagrování za mokra a ve vodě. V části 5 byla velkou výzvou pečlivá částečná demolice severní opěry. K tomu bylo nutné částečně odstranit vnější stěnu objektu v celé výšce cca 20 m pomocí technologie frézování a zajistit bourací hranu technologií kotveného stříkaného betonu.

V souvislosti s realizací objektu 7, který jsme získali přiklepnutím zakázky letos v únoru, jsme opět postaveni před nové technické a organizační výzvy. Práce se nyní přesouvají na hráz před a za stávající opěry a s tímto je spojen omezený prostor zejména při obsluze, ale také nezbytná bezpečnostní opatření pro veřejnou dopravu.

Další výzvou je přímé zapojení společnosti Deutsche Bahn. Kromě přípravných základových prací mají být v rámci úplné uzavírky železniční trati v srpnu či v září instalovány tři pomocné železniční mosty. Dokončení prací pro všechny položky 4, 6 a 7 je naplánováno na polovinu roku 2025 a zahrnuje přípravné práce na výrobu ocelové nástavby nového obloukového mostu. Netrpělivě očekáváme zveřejnění výběrového řízení na následný objekt 8 (demontáž a novostavba ocelových oblouků včetně nástavby) ke konci roku 2024. Zdař Bůh!

Metrostav 10/2024

Ptáme se...

Ing. Zdeněk Burda

Technicko-provozní ředitel společnosti Metrostav DIZ

Stavebnictví jej provázelo od narození – jeho otec byl stavební inženýr. Při studiu na Stavební fakultě ČVUT, obor management a ekonomika, se snažil být co nejvíce na stavbě. První zkušenosti získal jako mistr na bytových domech na Proseku a stavbě ústředí ČSOB v Radlicích. Po škole zamířil na rok a půl do Delloitu. Když ale jednou míjel stavbu hotelu na Florenci a ucítil vůni betonu, rozhodl se pro změnu. Přešel do SMP CZ, kde zůstal 13 let. Zaujaly ho vodohospodářské stavby. Po dostavbě Nové vodní linky na ÚČOV Praha působil jako obchodní náměstek. Po organizačních změnách přijal nabídku Metrostavu DIZ, kde je od ledna 2023 technicko-provozním ředitelem.

Můžete představit svůj úsek v rámci Metrostavu DIZ?

Z pohledu řízení a OŘN spadá do úseku TPŘ mnoho agend. Od správy společnosti přes personální agendu po realizaci zakázek. Většina administrace všech agend je zajištěna přes servisní smlouvy s mateřskou společností. Z úseku TPŘ je pak vše vrcholově plánováno, řízeno a reportováno.

Kterými tématy se v poslední době zabýváte?

Od začátku roku se snažíme pracovat systematicky na předvýrobní přípravě s jednotlivými zástupci ze závodů. Vytvořili jsme platformu, kde se snažíme o sdílení informací napříč závody – ať již z nákupu, legislativy, různých novinek, tak se sdílením zkušeností z projektů, ohledně investorů, partnerů ve sdružení atd. Věřím, že z dlouhodobého hlediska je to krok správným směrem. Dobře informovaná předvýrobní příprava je z mého pohledu nezbytností k hodnocení a řízení rizik při přípravě projektů, ale také k identifikování příležitostí, což může někdy přispět k úspěchu ve výběrovém řízení.

Jaké stavby a technologie Metrostavu DIZ z poslední doby byste rád zmínil?

Bezesporu do unikátního know-how Metrostavu DIZ patří kompetence v oblasti energetiky a schopnost vyprojektovat složité technologické celky včetně výpočtů a tvorby bilančních schémat. Toto je z pohledu klasické stavební firmy určitě výjimečné. Je to přidaná hodnota, která nás posunuje v rámci konkurenceschopnosti daleko před ostatní společnosti. Dále bych spíše než konkrétní stavby rád vyzdvihl schopnosti lidí, kteří ve společnosti působí. Díky jejich odbornosti, ale i širokému záběru je Metrostav schopný kvalitně realizovat a řešit složité projekty téměř ve všech segmentech stavebnictví. Ve srovnání s jinými společnostmi na stavebním trhu je toto vyloženě unikát, který je ještě ke všemu vybudován bez přispění zahraničního kapitálu či know-how.

Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?

Z dlouhodobého pohledu je to určitě práce s předvýrobní přípravou, podpora vlastních výrobních kapacit, podpora v posilování výše zmíněného know-how v oblasti energetiky. Další oblastí, na které je z mého pohledu zapotřebí systematicky pracovat, je claim management a agenda s ním spojená. V této oblasti vidím poten­ciál napříč společností k možnému zlepšení.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024, Ptáme se
Metrostav 10/2024, Fotosloupek
Metrostav 10/2024, SportujeM
Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí
Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024, Metrem 50
Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí

Na den dětí dostali dárek i dospělí

Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (353892): (1/1) (0 ms)

Rendering BeMo Tunnelling (353891): (1/2) (7 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (353890): (2/2) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9108/item1125219-small.jpg

 i9108/item1125218-small.jpg

 i9108/item1125221-small.jpg

 i9108/item1125220.svg

 i9108/item1125261-small.jpg