Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 10/2024

Divize 6

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina, kteří pracují na modernizaci a intenzifikace ČOV ve Žďáru nad Sázavou (snímky), se popasovali s požadavkem investora, aby modernizace a intenzifikace neomezila čištění splaškových vod. Nejprve vybudovali novou biologickou linku a až po přepojení potrubí zrealizovali druhou linku, která vznikla z té původní.

Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby

D

íky dobré komunikaci a součinnosti s provozovatelem a investorem však zároveň stihli i modernizaci kompletního hrubého čištění a plynového hospodářství, která měla být dokončena dle projektu až v závěru roku.

„Nechci to zakřiknout, ale zatím to vypadá, že bychom mohli dokončit zakázku s podstatným předstihem. Klíčové prvky plynového hospodářství jsme předali o půl roku dříve a zbývá nám dodělat už jen komunikace a kalové hospodářství. Využití kalů k výrobě elektřiny a tepla tak bude moci investor rozběhnout nejspíš už v září letošního roku,“ říká Ing. Tomáš Kříž, vedoucí projektu z Metrostavu. A dodává: „Přitom právě tato část zakázky nás nejvíce potrápila. Stávající vyhnívací nádrž při zkouškách plynotěsnosti vykazovala značné úniky a oproti předpokladům jsme museli realizovat nové technologické prostupy, vybudovat nový strop a provést několik injektáží.“

Čistější Sázava

Modernizace a intenzifikace čistírny odpadních vod v Hamrech nad Sázavou začala už před dvěma lety. Celý projekt se skládá ze čtyř částí: hrubého čištění, dvou biologických linek, plynového hospodářství a kalového hospodářství. První rok zabrala výstavba nové biologické linky, druhý rekonstrukce linky původní, která kromě kompletní výměny technologie a provedení sanací nádrží zahrnovala i výstavbu nové dosazovací nádrže.

Cílem investice je snížit znečištění Sázavy a díky navýšení kapacity ČOV umožnit další rozvoj Žďárska. Díky významné modernizaci čisticích technologií si čistírna poradí i s agresivní chemií z domácích praček a myček. To je v lokalitě obzvláště důležité, protože areál se nachází nedaleko pramene Sázavy. Intenzifikace dále navýší množství čištěných odpadních vod o 10 % a kapacitu téměř o 15 %. To umožní napojení nových obyvatel v rozvíjejících se obcích Počítky, Vysoké či Hamry nad Sázavou.

„Intenzifikace ČOV Žďár nad Sázavou je pro SVK Žďarsko jeden z největších projektů. Postupným napojováním dalších lokalit nabývá provoz významu v celém regionu.  Sloužit bude více obyvatelům, ale projeví se to především v kvalitě čištění odpadních vod. Je radost vidět realizovat tak dlouho připravovanou stavbu, která se blíží do svého závěru,“ sdělila Dagmar Zvěřinová, představitelka SVK Žďársko.

Podle projektu by měla být celá stavba včetně nově provedených komunikací dokončena až na začátku roku 2025, vývoj stavby však dává tušit, že se tak stane již o několik měsíců dříve.

Metrostav 10/2024

Metrostav DIZ závod 1

Hala u Popůvek: chytré parkování pro kamiony

Rozlehlý areál společnosti JAPO – transport v Popůvkách u Brna se rozrostl o nové prostory. K hlavní budově, dvěma rozlehlým skladům, servisu, myčce LKW a čerpací stanici s myčkou pro osobní vozy přibyl další sklad (foto), který nabídne kromě paletových míst i jedno zajímavé řešení: střecha haly poskytne parkovací místa pro 45 kamionů.

RED s využitím TZ společnosti JAPO, foto archiv stavby

N

a zakázce od loňského jara pracoval tým pod vedením Ing. Ondřeje Kučery ze závodu 1 Metrostavu DIZ. „Umístění parkoviště pro nákladní vozy na střechu si vyžádalo vyšší nároky na samotnou statiku objektu, kdy nejtěžší prvky prefa skeletu vážily 60tun, a následně provedení funkčního souvrství střešního pláště pro pojezd kamionů,“ vysvětluje vedoucí projektu.

Možnost parkování budou moct využívat vozy JAPO i dalších firem, které s dopravcem spolupracují. Areál o rozloze 50 000 m2 je dobře dostupný, nachází se v průmyslové zóně v Popůvkách u Brna v těsné blízkosti dálnice D1. Společnost JAPO – transport nabízí komplexní logistické služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové dopravy, specialitou je přeprava zboží po celém území Itálie.

Nová hala v číslech:

Plocha: 5000 m2

Parkovacích míst: 45

Paletových míst: 8000–10 000

Hloubka pilotů: 20 m

Metrostav 10/2024

Skupina Metrostav

podpoříme univerzitní hokej!

Metrostav se stal hlavním partnerem hokejového klubu ČVUT Engineers Prague. Spolupráce byla vyhlášena v pátek 24. 5. na galasetkání u příležitosti slavnostního ukončení a vyhodnocení univerzitní hokejové sezony na rektorátu ČVUT v Praze.

Podpora sportovců z ČVUT je logickým vyústěním dlouhodobého partnerství s univerzitou, kde spolupracujeme především s Fakultou stavební. Koneckonců je mezi námi mnoho odchovanců této univerzity – aktuálně v Metrostavu pracuje téměř 900 absolventů ČVUT a na dlouhodobých stážích tu máme přes 60 studentů ČVUT.

Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH)

Cílem soutěže je vytvořit vrcholovou univerzitní ligu ledního hokeje, která nabídne možnost skloubení sportu s plnohodnotným vysokoškolským studiem.

Původní klub Prague Engineers, který sdružoval pražské univerzity ČVUT, VŠE a ČZU, se rozdělil na tři univerzitní kluby a do nové sezony nastoupí už každý klub samostatně. Metrostav se stává partnerem klubu ČVUT Engineers Prague nejméně na dvě sezony. V lize soutěží 12 univerzitních týmů z celé ČR a soutěž je mezi vysokoškoláky velmi populární.

Mgr. Jana Kořínková, foto Metrostav

 

Příměstské tábory přímo v srdci Prahy

Také letos mohou rodiče počítat s prázdninovými dílnami pro všechny děti – žáky 1. a 2. stupně základních škol, co rádi malují, tvoří, vymýšlejí a rádi se seznámí s řemesly, stavitelstvím a architekturou.

ABF řemeslné a výtvarné dílny probíhají vždy od pondělí do pátku zpravidla osm ateliérových hodin denně, a to v Galerii ABF na Václavském náměstí č. 31.

Cena jednoho týdne je 3950 Kč, děti zaměstnanců Skupiny Metrostav mají 40% slevu. Aktuální termíny pro rok 2024 jsou: 19.–23. 8. a 26.–30. 8. 2024. Součástí ceny je stravování formou dopolední a odpolední svačiny, oběda včetně pitného režimu po celý den, veškeré potřebné pomůcky a výtvarné potřeby a vstupy na exkurze. 

RED

Kontaktní email pro další informace a přihlášky: vzdelavaní@abf-nadace.cz

 

SOI na Lysé hoře

Ve dnech 30. 5. – 1. 6. proběhlo v Moravskoslezských Beskydech výjezdní zasedání marketérů Systému obchodních informací (SOI). Po pracovní části proběhl výstup na nejvyšší bod beskydských pohoří.

Trasu dlouhou 15 km s převýšením 815 m odhodlaně zvládlo 22 účastníků a společně byl tak zdolán vrchol Lysé hory (1324 m n. m.). Cesta na vrchol nabízela krásné výhledy, vodopády a kamenné mohyly. Výstup na Lysou horu byl pro většinu nejen fyzickou výzvou, ale také skvělou příležitostí k posílení vztahů marketingových týmů napříč Skupinou Metrostav.

Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další společné zážitky!

Tým SOI

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

 

Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024, Ptáme se
Metrostav 10/2024, Fotosloupek
Metrostav 10/2024, SportujeM
Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí
Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024, Metrem 50
Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí

Na den dětí dostali dárek i dospělí

Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

9

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (353900): (2/2) (0 ms)

Rendering Metrostav DIZ závod 1 (353899): (1/2) (4 ms)

Rendering Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu (353898): (2/3) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9108/item1125242-small.jpg

 i9108/item1125183.svg

 i9108/item1125243-small.jpg

 i9108/item1125245-small.jpg

 i9108/item1125244.svg

 i9108/item1125246-small.jpg

 i9108/item1125247-small.jpg