-
Metrostav
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
V areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem vznikly tři nové objekty: operační sály, kardiocentrum a klinika KAPIM. První pacienty uvítají na začátku září.
10
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
17. června 2024
ročník 36
špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Hned tři nové objekty vyrostly v areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem: Moderní pracoviště centrálních operační sálů, kardiocentrum a klinika anesteziologie perioperační a intenzivní medicíny (KAPIM). první pacienty tu přivítají na začátku září.
Martina Vampulová, foto Alena Borlová
o slavnostním představení dokončené stavby, které proběhlo na začátku června, ještě zbývá nové prostory dovybavit. Moderní zdravotnické technologie jsou ale už teď na svém místě. Součástí projektu, který vedl Lukáš Mareš z divize 8, byla totiž nejen výstavba objektů, ale také dodávka zdravotnických technologií, které zahrnovaly vestavbu operačních sálů, koncových prvků medicinálních plynů a technologie videomanagementu.
„Zakázka začala v říjnu roku 2020, kdy probíhala už několikátá vlna covidu a nemocnice denně přijímala nové pacienty. Začali jsme přeložkou stávající trasy medicinálních plynů, aby mohly být následně zahájeny zemní práce pro objekt KAPIM. Paralelně jsme pracovali na přeložkách inženýrských sítí a rozvodech NN. Zahájení výstavby hlavní budovy kardiocentra jsme ale museli o několik měsíců odložit, protože byla nejprve nutná demolice stávajícího objektu JIP, kde se v tu dobu nacházela spousta covidových pacientů,“ vzpomíná na náročný začátek stavby vedoucí projektu Lukáš Mareš.
pavilon je významnou nemocniční stavbou také v rámci celé české republiky
Komplex nových budov je složen ze tří částí. Všechny mají přibližně obdélníkový tvar, jsou vzájemně propojené a mají jedno podzemní podlaží. Liší se ovšem počtem nadzemních podlaží a pochopitelně i využitím. Budova centrálních operačních sálů má dvě nadzemní podlaží, sedmipodlažní kardiocentrum je na severozápadní straně zkosené s jednou zaoblenou hranou a objekt KAPIM je třípodlažní. Nové budovy jsou v každém patře propojeny se stávajícími pavilony, v 1. podzemním podlaží jsou napojeny na podzemní koridor, ve kterém vedou veškeré inženýrské sítě a další vedení, ale bude sloužit také pro zásobování nových budov.
K nejnáročnějším úkonům celé stavby patřila koordinace veškerých činností na stavbě. „Rozsah řemesel a rozvodů na takto velkém projektu byl enormní, nicméně musím konstatovat, že si s tím kolegové poradili perfektně,“ říká vedoucí projektu. Jeho tým skvěle zvládl i komplikace v souvislosti s pandemií covidu či s koordinací v prostorách nemocnice, kde stavba nesměla její provoz omezit a narušit.
Nové kliniky v kostce
V objektu centrálních operačních sálů se nachází 8 operačních sálů a jejich medicínské i personální zázemí. Šest sálů je standardních, jeden je hybridní a doplňuje jej magnetická rezonance s nezbytnou technikou.
V kardiocentru se nachází 12 lůžek jednotky intenzivní péče, prostory urgentního vstupu, tři kardiologické sály včetně zázemí a ambulance. Dále je zde k dispozici lůžkové oddělení kardiologie s 30 standardními a 16 JIP lůžky. Oddělení kardiochirurgie má dva nové operační sály včetně zázemí a sedm lůžek jednotky pooperační a resuscitační péče (JPRP), dále lůžkové oddělení s 15 standardními lůžky a se sedmi lůžky intermediární péče. Na oddělení hrudní chirurgie najdeme lůžkové oddělení s 25 standardními lůžky a nezbytným zázemím. Klinika anesteziologie perioperační a intenzivní medicíny má k dispozici 12 jednolůžkových boxů s příslušným vybavením a dále denní stacionář se 14 lůžky včetně zázemí.
Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024
Krátce Aktuálně
Setkání evropských jaderných dodavatelů v Paříži
Francouzská energetická společnost EDF uspořádala v Paříži Dny evropských jaderných dodavatelů za účasti více než 300 zástupců průmyslu z 15 evropských zemí, kteří zde diskutovali o nových jaderných projektech v Evropě s technologiemi EPR a NUWARD SMR. Součástí programu byl kulatý stůl, kterého se účastnil Ing. Karel Volf, generální ředitel Metrostavu DIZ.
V Krči vznikla nová cyklostezka
Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) koncem května zprovoznila novou cyklostezku o délce 900 metrů mezi metrem Kačerov a zastávkou U Labutě. Stavbu, která byla zahájena v dubnu a trvala dva měsíce, realizovala společnost BES. Cyklostezka vede částečně parkem, povrch je asfaltový a přechody a místa pro přecházení jsou bezbariérově upraveny.
Podpora mladým pianistům
Metrostav již několikátým rokem podporuje soutěž Mladí pianisté hrají na klavír Steinway & Sons, která je určena talentovaným malým hudebníkům ve věku 6 až 12 let. Letošní 13. ročník se konal poslední květnový víkend v koncertním sále Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy pod záštitou Pražského hudebního institutu v čele s ředitelkou Alžbětou Kerberovou. Soutěže se zúčastnilo 70 malých pianistů, absolutním vítězem se stal Adrian Sloučka (foto).
BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024
BeMo Tunnelling
Most Levensau: ochrana netopýrů a další výzvy
Výškový most z konce 19. století (foto), který překlenuje kanál spojující Severní a Baltské moře u Kielu v jeho nejužším místě, je nahrazován novostavbou. Pracují zde kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) a cílem je zvětšit průřez kanálu jeho rozšířením v oblasti dna a v průjezdné výšce. Zlepší se tak bezpečnost a komfort lodní dopravy v tomto úseku.
Alen Cagorski
ddělení speciálního zakládání BeMo je zde od roku 2020 nepřetržitě pověřováno prováděním následujících objektů:
Objekt 3: horní opěrná zeď jih – kolaudace červenec 2023.
Objekt 4: nábřežní zeď jih – ve výstavbě od roku 2022.
Objekt 5: příprava pro zakládání studny, pracovní plošina sever – zahájení stavby v roce 2022, kolaudace v prosinci 2023.
Objekt 6: zakládání studny a lešení, stavba zahájena v roce 2022.
Objekt 7: nová výstavba severních a jižních pilířů, práce začaly v březnu 2024.
Jižní opěra musí být zachována z důvodů ochrany přírody, protože je domovem největšího zimoviště netopýrů v severní Evropě. Naše práce na této stavbě začaly zajištěním jižní stávající opěry velkými vrtanými pilotami (objekt 3) a tyto slouží jako základ pro přebudování opěry novou mostní konstrukcí.
v jedné z mostních opěr zimuje evropsky významná kolonie netopýrů a musí zůstat zachována
Přípravné práce na rozšíření kanálu zahrnovaly mimo jiné hlavní výkony na objektech 4 a 6, které kromě vodní dopravy představovaly třeba bagrování za mokra a ve vodě. V části 5 byla velkou výzvou pečlivá částečná demolice severní opěry. K tomu bylo nutné částečně odstranit vnější stěnu objektu v celé výšce cca 20 m pomocí technologie frézování a zajistit bourací hranu technologií kotveného stříkaného betonu.
V souvislosti s realizací objektu 7, který jsme získali přiklepnutím zakázky letos v únoru, jsme opět postaveni před nové technické a organizační výzvy. Práce se nyní přesouvají na hráz před a za stávající opěry a s tímto je spojen omezený prostor zejména při obsluze, ale také nezbytná bezpečnostní opatření pro veřejnou dopravu.
Další výzvou je přímé zapojení společnosti Deutsche Bahn. Kromě přípravných základových prací mají být v rámci úplné uzavírky železniční trati v srpnu či v září instalovány tři pomocné železniční mosty. Dokončení prací pro všechny položky 4, 6 a 7 je naplánováno na polovinu roku 2025 a zahrnuje přípravné práce na výrobu ocelové nástavby nového obloukového mostu. Netrpělivě očekáváme zveřejnění výběrového řízení na následný objekt 8 (demontáž a novostavba ocelových oblouků včetně nástavby) ke konci roku 2024. Zdař Bůh!
Ptáme se
Metrostav 10/2024
Ptáme se...
Ing. Zdeněk Burda
Technicko-provozní ředitel společnosti Metrostav DIZ
Stavebnictví jej provázelo od narození – jeho otec byl stavební inženýr. Při studiu na Stavební fakultě ČVUT, obor management a ekonomika, se snažil být co nejvíce na stavbě. První zkušenosti získal jako mistr na bytových domech na Proseku a stavbě ústředí ČSOB v Radlicích. Po škole zamířil na rok a půl do Delloitu. Když ale jednou míjel stavbu hotelu na Florenci a ucítil vůni betonu, rozhodl se pro změnu. Přešel do SMP CZ, kde zůstal 13 let. Zaujaly ho vodohospodářské stavby. Po dostavbě Nové vodní linky na ÚČOV Praha působil jako obchodní náměstek. Po organizačních změnách přijal nabídku Metrostavu DIZ, kde je od ledna 2023 technicko-provozním ředitelem.
Můžete představit svůj úsek v rámci Metrostavu DIZ?
Z pohledu řízení a OŘN spadá do úseku TPŘ mnoho agend. Od správy společnosti přes personální agendu po realizaci zakázek. Většina administrace všech agend je zajištěna přes servisní smlouvy s mateřskou společností. Z úseku TPŘ je pak vše vrcholově plánováno, řízeno a reportováno.
Kterými tématy se v poslední době zabýváte?
Od začátku roku se snažíme pracovat systematicky na předvýrobní přípravě s jednotlivými zástupci ze závodů. Vytvořili jsme platformu, kde se snažíme o sdílení informací napříč závody – ať již z nákupu, legislativy, různých novinek, tak se sdílením zkušeností z projektů, ohledně investorů, partnerů ve sdružení atd. Věřím, že z dlouhodobého hlediska je to krok správným směrem. Dobře informovaná předvýrobní příprava je z mého pohledu nezbytností k hodnocení a řízení rizik při přípravě projektů, ale také k identifikování příležitostí, což může někdy přispět k úspěchu ve výběrovém řízení.
Jaké stavby a technologie Metrostavu DIZ z poslední doby byste rád zmínil?
Bezesporu do unikátního know-how Metrostavu DIZ patří kompetence v oblasti energetiky a schopnost vyprojektovat složité technologické celky včetně výpočtů a tvorby bilančních schémat. Toto je z pohledu klasické stavební firmy určitě výjimečné. Je to přidaná hodnota, která nás posunuje v rámci konkurenceschopnosti daleko před ostatní společnosti. Dále bych spíše než konkrétní stavby rád vyzdvihl schopnosti lidí, kteří ve společnosti působí. Díky jejich odbornosti, ale i širokému záběru je Metrostav schopný kvalitně realizovat a řešit složité projekty téměř ve všech segmentech stavebnictví. Ve srovnání s jinými společnostmi na stavebním trhu je toto vyloženě unikát, který je ještě ke všemu vybudován bez přispění zahraničního kapitálu či know-how.
Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?
Z dlouhodobého pohledu je to určitě práce s předvýrobní přípravou, podpora vlastních výrobních kapacit, podpora v posilování výše zmíněného know-how v oblasti energetiky. Další oblastí, na které je z mého pohledu zapotřebí systematicky pracovat, je claim management a agenda s ním spojená. V této oblasti vidím potenciál napříč společností k možnému zlepšení.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 10/2024
fotosloupek
Pražský hrad hostil lídry stavebnictví
V úterý 4. června se ve Španělském sále Pražského hradu uskutečnilo první letošní Setkání lídrů českého stavebnictví (snímky) za účasti vrcholných představitelů vlády a ředitelů stavebních a developerských společností v České republice.
Hlavním tématem byl očekávaný vývoj na stavebním trhu. Jedním z mluvčích byl generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran, který zhodnotil aktuální situaci na stavebním trhu z pohledu stavbařů, hovořil o připravenosti stavebních firem na udržitelnost a ESG a s tím spojených výzev. Zmínil prvky zvyšující efektivitu ve stavebnictví a zdůraznil potřebu zaměřit se na druhotné využití odpadů.
SportujeM
Metrostav 10/2024
SportujeM
Výsledky Jarní výzvy
Druhá sportovní výzva letošního roku je za námi a opět jsme splnili stanovený cíl! Tím bylo získat společnými silami 12 500 bodů v termínu 22. dubna – 31. května. Díky velkému nasazení všech účastníků byl plán překonán o 1 % s počtem 12 654 bodů.
Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu
arní výzva byla pojata více ekologicky a odstartovala symbolicky na Den Země. Zaměřili jsme se na chůzi, běh a kolo, protože je každý snadno zařadí do života.
V jarní výzvě jsme podpořili finančním darem v hodnotě 30 000 Kč Český svaz ochránců přírody Vlašim, který dělá velmi záslužnou práci. Realizuje spoustu projektů na záchranu ohrožených druhů rostlin a živočichů, stará se o biodiverzitu mokřadních a lesních lokalit, je zřizovatelem paraZOO a Záchranné stanice pro handicapované živočichy.
Nejaktivnějšími účastníky byli: Pavel Jelen, Rostislav Šíša, Václav Šuser, Tomáš Homolka, Marek Bernát, Jiří Vích, Marie Frantlová, Petr Kopička, Kamil Broda a Ondřej Matoušek. Z firem opět obhájila své prvenství společnost Metrostav, za ní se umístil Metrostav DIZ a na třetím místě skončila Subterra.
Tentokrát jsme společně sportovali necelých 311 dnů během 6843 aktivit. Překonali jsme vzdálenost 64 772 km a převýšení 675 350 m. Naběhali jsme celkem 7471,96 km, nachodili 11 781,32 km a na kole jsme celkově ujeli 42 277,08 km. Jak jsme si vedli v dalších sportech včetně celkových výsledků, najdete na intranetu Skupiny Metrostav.
Na den dětí dostali dárek i dospělí
Lidé v České Lípě, ale i rekreanti z okolí mají k dispozici nové koupaliště se zázemím a atrakcemi pro všechny. Po dni otevřených dveří 1. června zde v neděli 2.června odstartoval ostrý provoz.
Metrostav 10/2024
Metrostav DIZ závod 8
Na Den dětí dostali v Dubici dárek i dospělí
Tři nerezové venkovní bazény s celkovým objemem přes 1330 m3: hlavní bazén o rozloze 935 m2 s vodními atrakcemi včetně divoké řeky a dvěma 25m drahami pro plavání; dětský bazén s plochou 225 m2 s různými tryskami a jinými hravými doplňky; dojezdový bazén pro tobogán a třídráhovou skluzavku; převlékárny; sociální zázemí a občerstvení. Kapacita: 855 osob, z tohoto 336 v bazénech.
Lenka Svobodová, foto Future Communications & Media
amozřejmě že jsme se už s celým týmem v Dubici vykoupali. Když nebudu počítat nutnou certifikační jízdu pro ověření bezpečnosti skluzavek, tak si s mým týmem připisujeme prvojízdu na všech atrakcích,“ usmívá se vedoucí projektu Ing. Štěpán Verner z Metrostavu DIZ. Řeč je o venkovním koupališti (snímky) v českolipské čtvrti Dubice, které se veřejnosti představilo 1. června a o den později jí začalo i plně sloužit.
Stavbu ve sdružení s firmou CL-EVANS, jejíž pracovníci dohlíželi na ekonomiku a výběr dodavatelů, zahájil Metrostav DIZ v březnu 2023 pod vedením Ing. Aleše Kunci. Za měsíc ho kvůli pracovnímu vytížení vystřídal Ing. Verner, který na konci letošního dubna předal dílo investorovi. V květnu jeho tým asistoval provozovateli a zajišťoval vydání souhlasu stavebního úřadu se zkušebním provozem, který potrvá minimálně celou letní sezonu. Následně pro investora zajistí i kolaudaci areálu.
práce komplikovala hladina spodní vody
„V případě koupaliště hraje hlavní roli voda, ta nás trápila po celou dobu výstavby. Nejprve jsme zjistili, že hladina té spodní je výš, než předpokládal projekt, takže jsme podklad museli stabilizovat sanacemi. Když jsme tento problém vyřešili, tak v průběhu Vánoc v přilehlé Ploučnici a Robečském potoce bylo vody víc, než bychom si přáli. Dokonce tu hrozil až 3. stupeň povodňové aktivity a obávali jsme se zatopení strojovny, kde už v tu dobu byla osazena čerpadla. No a do třetice všeho ,dobrého‘ jsme v závěru realizace narazili na horší kvalitu vody z vrtu, než s jakou se počítalo podle čerpací zkoušky z přípravné fáze projektu.
Vrt už léta slouží jako hlavní zdroj vody pro celý sportovní areál Dubice, ale po dlouhou dobu se nevyužíval v tak velké intenzitě, jaká je potřeba pro zásobování tří bazénů a při větším odběru začal vyplavovat písek. Před spuštěním koupaliště do provozu jsme proto museli upravovat jeho technologie. To se nám ale ve spolupráci s generálním dodavatelem, investorem a projektantem včas podařilo,“ uvádí Ing. Verner.
Stavba zahrnovala i technologické objekty a úpravnu vody, přípojky inženýrských sítí včetně jejich přeložek, napojení na technickou infrastrukturu, výstavbu nové trafostanice a funkční propojení nového koupaliště se stávajícími aktivitami v přilehlém sportovním areálu. Zakázka proto byla zajímavá i tím, že obsahovala velký rozsah technologických prvků a kilometry potrubí. S jejich vytyčením a zaměřením kolegům pomohl tým Ing. Jiřího Petury z divize 8 Metrostavu.
Ráj pro sportovce i rodiny
V sousedním volnočasovém areálu Wake sport park Česká Lípa najdou návštěvníci vodní vlek, půjčovnu sportovních potřeb, minigolf, dětská hřiště včetně vodního a 3D bludiště. Mohou si tu zahrát plážový volejbal, občerstvit se nebo jen odpočívat na travnaté či písečné pláži, jejíž obnova byla součástí zakázky na výstavbu koupaliště. Jen plavání v pískovně hygienici kvůli nadměrnému výskytu sinic nedoporučují. Myslelo se i na občerstvení, které je koncipováno tak, aby bylo možné obsluhovat jak návštěvníky uvnitř nově budovaného koupaliště, tak i návštěvníky mimo tento placený areál. Oproti původnímu plánu byla opravena i část vnitroareálových komunikací, byly odstraněny zanedbané objekty bývalých umýváren, pergola a vyměněno venkovní osvětlení.
Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Kolegové z divize 6 pro Kraj Vysočina splnili požadavek investora při modernizaci ČOV ve Žďáru nad Sázavou. Nejdříve postavili novou biologickou linku, pak přepojili potrubí a z původní linky zrealizovali druhou.
Metrostav 10/2024
Divize 6
Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina, kteří pracují na modernizaci a intenzifikace ČOV ve Žďáru nad Sázavou (snímky), se popasovali s požadavkem investora, aby modernizace a intenzifikace neomezila čištění splaškových vod. Nejprve vybudovali novou biologickou linku a až po přepojení potrubí zrealizovali druhou linku, která vznikla z té původní.
Mgr. Radim Mana, foto archiv stavby
íky dobré komunikaci a součinnosti s provozovatelem a investorem však zároveň stihli i modernizaci kompletního hrubého čištění a plynového hospodářství, která měla být dokončena dle projektu až v závěru roku.
„Nechci to zakřiknout, ale zatím to vypadá, že bychom mohli dokončit zakázku s podstatným předstihem. Klíčové prvky plynového hospodářství jsme předali o půl roku dříve a zbývá nám dodělat už jen komunikace a kalové hospodářství. Využití kalů k výrobě elektřiny a tepla tak bude moci investor rozběhnout nejspíš už v září letošního roku,“ říká Ing. Tomáš Kříž, vedoucí projektu z Metrostavu. A dodává: „Přitom právě tato část zakázky nás nejvíce potrápila. Stávající vyhnívací nádrž při zkouškách plynotěsnosti vykazovala značné úniky a oproti předpokladům jsme museli realizovat nové technologické prostupy, vybudovat nový strop a provést několik injektáží.“
Čistější Sázava
Modernizace a intenzifikace čistírny odpadních vod v Hamrech nad Sázavou začala už před dvěma lety. Celý projekt se skládá ze čtyř částí: hrubého čištění, dvou biologických linek, plynového hospodářství a kalového hospodářství. První rok zabrala výstavba nové biologické linky, druhý rekonstrukce linky původní, která kromě kompletní výměny technologie a provedení sanací nádrží zahrnovala i výstavbu nové dosazovací nádrže.
Cílem investice je snížit znečištění Sázavy a díky navýšení kapacity ČOV umožnit další rozvoj Žďárska. Díky významné modernizaci čisticích technologií si čistírna poradí i s agresivní chemií z domácích praček a myček. To je v lokalitě obzvláště důležité, protože areál se nachází nedaleko pramene Sázavy. Intenzifikace dále navýší množství čištěných odpadních vod o 10 % a kapacitu téměř o 15 %. To umožní napojení nových obyvatel v rozvíjejících se obcích Počítky, Vysoké či Hamry nad Sázavou.
„Intenzifikace ČOV Žďár nad Sázavou je pro SVK Žďarsko jeden z největších projektů. Postupným napojováním dalších lokalit nabývá provoz významu v celém regionu. Sloužit bude více obyvatelům, ale projeví se to především v kvalitě čištění odpadních vod. Je radost vidět realizovat tak dlouho připravovanou stavbu, která se blíží do svého závěru,“ sdělila Dagmar Zvěřinová, představitelka SVK Žďársko.
Podle projektu by měla být celá stavba včetně nově provedených komunikací dokončena až na začátku roku 2025, vývoj stavby však dává tušit, že se tak stane již o několik měsíců dříve.
Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024
Metrostav DIZ závod 1
Hala u Popůvek: chytré parkování pro kamiony
Rozlehlý areál společnosti JAPO – transport v Popůvkách u Brna se rozrostl o nové prostory. K hlavní budově, dvěma rozlehlým skladům, servisu, myčce LKW a čerpací stanici s myčkou pro osobní vozy přibyl další sklad (foto), který nabídne kromě paletových míst i jedno zajímavé řešení: střecha haly poskytne parkovací místa pro 45 kamionů.
RED s využitím TZ společnosti JAPO, foto archiv stavby
a zakázce od loňského jara pracoval tým pod vedením Ing. Ondřeje Kučery ze závodu 1 Metrostavu DIZ. „Umístění parkoviště pro nákladní vozy na střechu si vyžádalo vyšší nároky na samotnou statiku objektu, kdy nejtěžší prvky prefa skeletu vážily 60tun, a následně provedení funkčního souvrství střešního pláště pro pojezd kamionů,“ vysvětluje vedoucí projektu.
Možnost parkování budou moct využívat vozy JAPO i dalších firem, které s dopravcem spolupracují. Areál o rozloze 50 000 m2 je dobře dostupný, nachází se v průmyslové zóně v Popůvkách u Brna v těsné blízkosti dálnice D1. Společnost JAPO – transport nabízí komplexní logistické služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové dopravy, specialitou je přeprava zboží po celém území Itálie.
Nová hala v číslech:
Plocha: 5000 m2
Parkovacích míst: 45
Paletových míst: 8000–10 000
Hloubka pilotů: 20 m
Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024
Skupina Metrostav
podpoříme univerzitní hokej!
Metrostav se stal hlavním partnerem hokejového klubu ČVUT Engineers Prague. Spolupráce byla vyhlášena v pátek 24. 5. na galasetkání u příležitosti slavnostního ukončení a vyhodnocení univerzitní hokejové sezony na rektorátu ČVUT v Praze.
Podpora sportovců z ČVUT je logickým vyústěním dlouhodobého partnerství s univerzitou, kde spolupracujeme především s Fakultou stavební. Koneckonců je mezi námi mnoho odchovanců této univerzity – aktuálně v Metrostavu pracuje téměř 900 absolventů ČVUT a na dlouhodobých stážích tu máme přes 60 studentů ČVUT.
Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH)
Cílem soutěže je vytvořit vrcholovou univerzitní ligu ledního hokeje, která nabídne možnost skloubení sportu s plnohodnotným vysokoškolským studiem.
Původní klub Prague Engineers, který sdružoval pražské univerzity ČVUT, VŠE a ČZU, se rozdělil na tři univerzitní kluby a do nové sezony nastoupí už každý klub samostatně. Metrostav se stává partnerem klubu ČVUT Engineers Prague nejméně na dvě sezony. V lize soutěží 12 univerzitních týmů z celé ČR a soutěž je mezi vysokoškoláky velmi populární.
Mgr. Jana Kořínková, foto Metrostav
Příměstské tábory přímo v srdci Prahy
Také letos mohou rodiče počítat s prázdninovými dílnami pro všechny děti – žáky 1. a 2. stupně základních škol, co rádi malují, tvoří, vymýšlejí a rádi se seznámí s řemesly, stavitelstvím a architekturou.
ABF řemeslné a výtvarné dílny probíhají vždy od pondělí do pátku zpravidla osm ateliérových hodin denně, a to v Galerii ABF na Václavském náměstí č. 31.
Cena jednoho týdne je 3950 Kč, děti zaměstnanců Skupiny Metrostav mají 40% slevu. Aktuální termíny pro rok 2024 jsou: 19.–23. 8. a 26.–30. 8. 2024. Součástí ceny je stravování formou dopolední a odpolední svačiny, oběda včetně pitného režimu po celý den, veškeré potřebné pomůcky a výtvarné potřeby a vstupy na exkurze.
RED
Kontaktní email pro další informace a přihlášky: vzdelavaní@abf-nadace.cz
SOI na Lysé hoře
Ve dnech 30. 5. – 1. 6. proběhlo v Moravskoslezských Beskydech výjezdní zasedání marketérů Systému obchodních informací (SOI). Po pracovní části proběhl výstup na nejvyšší bod beskydských pohoří.
Trasu dlouhou 15 km s převýšením 815 m odhodlaně zvládlo 22 účastníků a společně byl tak zdolán vrchol Lysé hory (1324 m n. m.). Cesta na vrchol nabízela krásné výhledy, vodopády a kamenné mohyly. Výstup na Lysou horu byl pro většinu nejen fyzickou výzvou, ale také skvělou příležitostí k posílení vztahů marketingových týmů napříč Skupinou Metrostav.
Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další společné zážitky!
Tým SOI
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrostav 10/2024
Metrem 50
Tunelovací štít
Ražby traťových tunelů pražského metra v období šedesátých až osmdesátých let jsou až na výjimky charakterizovány dvěma metodami – metodou prstencovou a metodou nemechanizovaného tunelování. A právě této metodě je věnován červnový list letošního kalendáře Metrostavu.
RED, foto archiv Metrostavu
emechanizovaného štítování se užívalo v horninách méně únosných či v případech nutných k omezení povrchového sedání. Tunelovací štít je vynálezem Marca Brunela, který si jej již v roce 1818 nechal patentovat (jeho patent je registrován pod značkou GB 4204/1818) a který jej poprvé použil pro ražbu tunelu pod Temží v Londýně. Tunelovací štít byl v podstatě ochrannou ocelovou obálkou, která chránila pracovníky před zavalením okolním horninovým prostředím. V čele štítu používali horníci dřevěné pažiny pro stabilizaci čelby. Poté co po částech dělníci vyrazili horninu na čelbě na délku jednoho záběru, se celý štít posunul a záběr se zajistil zděnou obezdívkou z cihel. Popsaný princip postupu prací na tunelovacím štítu zůstal obdobný od Brunelových dob počátku devatenáctého století až do druhé poloviny století dvacátého.
Rovněž sovětský tunelovací štít KM34, který byl od roku 1969 nasazen pro ražbu pražského metra (foto), byl ocelovou ochrannou obálkou, v jejíž útrobách byla pracovní plošina. Z této plošiny pracovníci pomocí ručních pneumatických sbíjecích kladiv rozpojovali horninu na čelbě. Rozpojená hornina byla pomocí čelních nakladačů odtěžována do důlních vozů a po úzkorozchodné železniční trati byla odvážena. Za štítem byly připojeny dvě plošiny (erektorová a injektážní), přičemž erektorová plošina sloužila především k osazování a montáži segmentů tunelového ostění.
Více informací o technologii nemechanizovaného štítu na:
www.metrostav.cz/cs/metrem50_6-2024Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Restaurace Cinda v Praze hostila 30. května Metrostav Párty! Večírek pro kolegy z dělnických profesí zahájil generální ředitel Ing. Jaroslav Heran, programem provázel Alexander Hemala.
Metrostav 10/2024
Fotoreportáž
Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
RED, foto archiv Metrostavu
Areál restaurace Cinda v oáze přírody takřka uprostřed Prahy ve čtvrtek 30. května poprvé historicky hostil Metrostav Párty! Tradiční a hudbou nadupaný večírek určený především našim kolegyním a kolegům v dělnických profesích zahájil generální ředitel Metrostavu Jaroslav Heran a jako vždy poutavě celým programem provázel „náš“ hlasatel a moderátor Alexander Hemala.
Letos hlavní program Metrostav Párty tvořily formace Cocotte Minute a Plexisovjanka.
Když pořádný mejdan, tak metaloví králové a mistři punku nesmějí chybět.
Silové i nesilové soutěže tu byly pro ty, kteří chtěli na chvíli mimo bujarý koncert do klidnější části areálu. Dobré jídlo a pití bylo samozřejmostí, a ačkoli celé dopoledne propršelo, Metrostav Párty poručila větru, dešti a mraky rozehnala.
Zájmu se těšil fotokoutek, kde se kolegové mohli nechat netradičně společně zvěčnit. Právě setkání v neformální atmosféře a hlavně poděkování našim stavbařům je hlavním smyslem této oblíbené akce. Už teď se těšíme zase za rok!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
1_Nemocnice – Fotogalerie
Stavba pavilonu začala v listopadu 2020 a projekt zahrnoval vybudování nového moderního pracoviště odpovídajícího nejnovějším trendům.
Kardiocentrum pro investora Krajská zdravotní zrealizovala divize 8 Metrostavu jako lídr sdružení zhotovitelů, jehož členem byl i Metrostav DIZ.
Budova centrálních operačních sálů má dvě nadzemní podlaží, sedmipodlažní kardiocentrum je na severozápadní straně zkosené s jednou zaoblenou hranou a objekt KAPIM je třípodlažní.
Pracoviště pacientům nabídne odbornou péči a lékařské vybavení na nejvyšší úrovni.
Pracoviště pacientům nabídne odbornou péči a lékařské vybavení na nejvyšší úrovni.
Slavnostní otevření pavilonu se uskutečnilo v pondělí 3. června. Gratulujeme realizačnímu týmu k dokončenému prestižnímu projektu a do Ústí nad Labem přejeme, ať nový pavilon dobře slouží pacientům i zdravotníkům.
7_Metrostav DIZ závod 8 – Fotogalerie
Brány zbrusu nového koupaliště se otevřely 1. června. Návštěvníci se mohou těšit na osvěžení v moderním areálu s veškerým zázemím.
Brány zbrusu nového koupaliště se otevřely 1. června. Návštěvníci se mohou těšit na osvěžení v moderním areálu s veškerým zázemím.
Brány zbrusu nového koupaliště se otevřely 1. června. Návštěvníci se mohou těšit na osvěžení v moderním areálu s veškerým zázemím.
Brány zbrusu nového koupaliště se otevřely 1. června. Návštěvníci se mohou těšit na osvěžení v moderním areálu s veškerým zázemím.
Brány zbrusu nového koupaliště se otevřely 1. června. Návštěvníci se mohou těšit na osvěžení v moderním areálu s veškerým zázemím.
Kromě hlavního bazénu s divokou řekou nechybí dětský bazén a tobogán s třídráhovou skluzavkou.
Kromě hlavního bazénu s divokou řekou nechybí dětský bazén a tobogán s třídráhovou skluzavkou.
Kromě hlavního bazénu s divokou řekou nechybí dětský bazén a tobogán s třídráhovou skluzavkou.
Kromě hlavního bazénu s divokou řekou nechybí dětský bazén a tobogán s třídráhovou skluzavkou.
Kromě hlavního bazénu s divokou řekou nechybí dětský bazén a tobogán s třídráhovou skluzavkou.
- 1125157.svg
- 1125158.svg
- 1125160.svg
- 1125181.svg
- 1125183.svg
- 1125205.svg
- 1125207.jpg
- 1125208.jpg
- 1125209.pdf
- 1125210.jpg
- 1125211.jpg
- 1125212.jpg
- 1125213.jpg
- 1125214.jpg
- 1125215.jpg
- 1125218.jpg
- 1125219.jpg
- 1125220.svg
- 1125221.jpg
- 1125223.jpg
- 1125224.jpg
- 1125227.svg
- 1125228.jpg
- 1125229.jpg
- 1125230.jpg
- 1125231.svg
- 1125232.jpg
- 1125233.jpg
- 1125234.jpg
- 1125235.jpg
- 1125236.jpg
- 1125237.jpg
- 1125238.jpg
- 1125239.jpg
- 1125240.jpg
- 1125241.jpg
- 1125242.jpg
- 1125243.jpg
- 1125244.svg
- 1125245.jpg
- 1125246.jpg
- 1125247.jpg
- 1125249.svg
- 1125250.jpg
- 1125251.jpg
- 1125252.jpg
- 1125253.jpg
- 1125254.jpg
- 1125255.jpg
- 1125260.jpg
- 1125261.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Rekordní most přes Orlík v provozu
Železniční doprava přes přehradu byla převedena na nový most. Stavbu řídili pracovníci Metrostavu TBR a divize 5, výztuž dodala divize 6.
Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
V únoru 2023 zničilo zemětřesení na východě Turecka přes 400 škol. Společnost Metrostav Ankara Inşaat ve spolupráci s partnery získala zakázku na výstavbu 36 nových škol.
Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Ve východní části bývalých Baťových závodů ve Zlíně nahradí původní mistrovskou školu moderní budova Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati. Stavbu zajistí tým závodu 1 Metrostavu DIZ ve sdružení.
Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav TBR zahájil první ražby strojem AVN 2000 při stavbě kabelovodu na kolínském nádraží. Technologie umožňuje realizaci stavby s minimálním omezením dopravy, nádražím projede až 500 vlaků denně.
V Táboře roste stadion s parametry NHL
Jihočeský tým Metrostavu DIZ vybuduje v Táboře novou sportovní halu s druhou ledovou plochou.
Stavba, kde vadí nejen vlhkost, ale i dutiny
Neobvyklá zakázka: sklad mražených výrobků s chlazenou expedicí pro společnost Nestlé ve výrobním závodě v Krupce.
Protipovodňové opatření na Jičínsku dokončeno s předstihem
U Kopidlna vznikla ochrana proti velké vodě. Stavbaři vybudovali suchou nádrž v místě, kde se v minulosti nacházel rybník.
Stavba roku 2024
V Rudolfinu proběhlo vyhlášení prestižní soutěže Stavba roku 2024. Zástupci našich stavebních týmů převzali čtyři tituly a pět zvláštních cen. Které to jsou?
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007