Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

10

čtrnáctideník 

Metrostav a.s.

17. června 2024

ročník 36

špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Hned tři nové objekty vyrostly v areálu Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem: Moderní pracoviště centrálních operační sálů, kardiocentrum a klinika anesteziologie perioperační a intenzivní medicíny (KAPIM). první pacienty tu přivítají na začátku září.

Martina Vampulová, foto Alena Borlová

P

o slavnostním představení dokončené stavby, které proběhlo na začátku června, ještě zbývá nové prostory dovybavit. Moderní zdravotnické technologie jsou ale už teď na svém místě. Součástí projektu, který vedl Lukáš Mareš z divize 8, byla totiž nejen výstavba objektů, ale také dodávka zdravotnických technologií, které zahrnovaly vestavbu operačních sálů, koncových prvků medicinálních plynů a technologie videomanagementu.

„Zakázka začala v říjnu roku 2020, kdy probíhala už několikátá vlna covidu a nemocnice denně přijímala nové pacienty. Začali jsme přeložkou stávající trasy medicinálních plynů, aby mohly být následně zahájeny zemní práce pro objekt KAPIM. Paralelně jsme pracovali na přeložkách inženýrských sítí a rozvodech NN. Zahájení výstavby hlavní budovy kardiocentra jsme ale museli o několik měsíců odložit, protože byla nejprve nutná demolice stávajícího objektu JIP, kde se v tu dobu nacházela spousta covidových pacientů,“ vzpomíná na náročný začátek stavby vedoucí projektu Lukáš Mareš.

pavilon je významnou nemocniční stavbou také v rámci celé české republiky

Komplex nových budov je složen ze tří částí. Všechny mají přibližně obdélníkový tvar, jsou vzájemně propojené a mají jedno podzemní podlaží. Liší se ovšem počtem nadzemních podlaží a pochopitelně i využitím.  Budova centrálních operačních sálů má dvě nadzemní podlaží, sedmipodlažní kardiocentrum je na severozápadní straně zkosené s jednou zaoblenou hranou a objekt KAPIM je třípodlažní. Nové budovy jsou v každém patře propojeny se stávajícími pavilony, v 1. podzemním podlaží jsou napojeny na podzemní koridor, ve kterém vedou veškeré inženýrské sítě a další vedení, ale bude sloužit také pro zásobování nových budov.

K nejnáročnějším úkonům  celé stavby patřila koordinace veškerých činností na stavbě. „Rozsah řemesel a rozvodů na takto velkém projektu byl enormní, nicméně musím konstatovat, že si s tím kolegové poradili perfektně,“ říká vedoucí projektu. Jeho tým skvěle zvládl i komplikace v souvislosti s pandemií covidu či s koordinací v prostorách nemocnice, kde stavba nesměla její provoz omezit a narušit.

 

Nové kliniky v kostce

V objektu centrálních operačních sálů se nachází 8 operačních sálů a jejich medicínské i personální zázemí. Šest sálů je standardních, jeden je hybridní a doplňuje jej magnetická rezonance s nezbytnou technikou.

V kardiocentru se nachází 12 lůžek jednotky intenzivní péče, prostory urgentního vstupu, tři kardiologické sály včetně zázemí a ambulance. Dále je zde k dispozici lůžkové oddělení kardiologie s 30 standardními a 16 JIP lůžky. Oddělení kardiochirurgie má dva nové operační sály včetně zázemí a sedm lůžek jednotky pooperační a resuscitační péče (JPRP), dále lůžkové oddělení s 15 standardními lůžky a se sedmi lůžky intermediární péče. Na oddělení hrudní chirurgie najdeme lůžkové oddělení s 25 standardními lůžky a nezbytným zázemím. Klinika anesteziologie perioperační a intenzivní medicíny má k dispozici 12 jednolůžkových boxů s příslušným vybavením a dále denní stacionář se 14 lůžky včetně zázemí.

Metrostav 10/2024

Krátce Aktuálně

Setkání evropských jaderných dodavatelů v Paříži

Francouzská energetická společnost EDF uspořádala v Paříži Dny evropských jaderných dodavatelů za účasti více než 300 zástupců průmyslu z 15 evropských zemí, kteří zde diskutovali o nových jaderných projektech v Evropě s technologiemi EPR a NUWARD SMR. Součástí programu byl kulatý stůl, kterého se účastnil Ing. Karel Volf, generální ředitel Metrostavu DIZ.

V Krči vznikla nová cyklostezka

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) koncem května zprovoznila novou cyklostezku o délce 900 metrů mezi metrem Kačerov a zastávkou U Labutě. Stavbu, která byla zahájena v dubnu a trvala dva měsíce, realizovala společnost BES. Cyklostezka vede částečně parkem, povrch je asfaltový a přechody a místa pro přecházení jsou bezbariérově upraveny.

Podpora mladým pianistům

Metrostav již několikátým rokem podporuje soutěž Mladí pianisté hrají na klavír Steinway & Sons, která je určena talentovaným malým hudebníkům ve věku 6 až 12 let. Letošní 13. ročník se konal poslední květnový víkend v koncertním sále Gymnázia a Hudební školy hl. m. Prahy pod záštitou Pražského hudebního institutu v čele s ředitelkou Alžbětou Kerberovou. Soutěže se zúčastnilo 70 malých pianistů, absolutním vítězem se stal Adrian Sloučka (foto).

Metrostav 10/2024

BeMo Tunnelling

Most Levensau: ochrana netopýrů a další výzvy

Výškový most z konce 19. století (foto), který překlenuje kanál spojující Severní a Baltské moře u Kielu v jeho nejužším místě, je nahrazován novostavbou. Pracují zde kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) a cílem je zvětšit průřez kanálu jeho rozšířením v oblasti dna a v průjezdné výšce. Zlepší se tak bezpečnost a komfort lodní dopravy v tomto úseku.

Alen Cagorski

O

ddělení speciálního zakládání  BeMo je zde od roku 2020 nepřetržitě pověřováno prováděním následujících objektů:

Objekt 3: horní opěrná zeď jih – kolaudace červenec 2023.

Objekt 4: nábřežní zeď jih – ve výstavbě od roku 2022.

Objekt 5: příprava pro zakládání studny, pracovní plošina sever – zahájení stavby v roce 2022, kolaudace v prosinci 2023.

Objekt 6: zakládání studny a lešení, stavba zahájena v roce 2022.

Objekt 7: nová výstavba severních a jižních pilířů, práce začaly v březnu 2024.

Jižní opěra musí být zachována z důvodů ochrany přírody, protože je domovem největšího zimoviště netopýrů v severní Evropě. Naše práce na této stavbě začaly zajištěním jižní stávající opěry velkými vrtanými pilotami (objekt 3) a tyto slouží jako základ pro přebudování opěry novou mostní konstrukcí.

v jedné z mostních opěr zimuje evropsky významná kolonie netopýrů a musí zůstat zachována

Přípravné práce na rozšíření kanálu zahrnovaly mimo jiné hlavní výkony na objektech 4 a 6, které kromě vodní dopravy představovaly třeba bagrování za mokra a ve vodě. V části 5 byla velkou výzvou pečlivá částečná demolice severní opěry. K tomu bylo nutné částečně odstranit vnější stěnu objektu v celé výšce cca 20 m pomocí technologie frézování a zajistit bourací hranu technologií kotveného stříkaného betonu.

V souvislosti s realizací objektu 7, který jsme získali přiklepnutím zakázky letos v únoru, jsme opět postaveni před nové technické a organizační výzvy. Práce se nyní přesouvají na hráz před a za stávající opěry a s tímto je spojen omezený prostor zejména při obsluze, ale také nezbytná bezpečnostní opatření pro veřejnou dopravu.

Další výzvou je přímé zapojení společnosti Deutsche Bahn. Kromě přípravných základových prací mají být v rámci úplné uzavírky železniční trati v srpnu či v září instalovány tři pomocné železniční mosty. Dokončení prací pro všechny položky 4, 6 a 7 je naplánováno na polovinu roku 2025 a zahrnuje přípravné práce na výrobu ocelové nástavby nového obloukového mostu. Netrpělivě očekáváme zveřejnění výběrového řízení na následný objekt 8 (demontáž a novostavba ocelových oblouků včetně nástavby) ke konci roku 2024. Zdař Bůh!

 

Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024, Ptáme se
Metrostav 10/2024, Fotosloupek
Metrostav 10/2024, SportujeM
Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí
Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024, Metrem 50
Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí

Na den dětí dostali dárek i dospělí

Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

2

Sending statistics …

Rendering BeMo Tunnelling (353891): (1/2) (0 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (353890): (2/2) (0 ms)

Rendering Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici (353889): (3/6) (18 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9108/item1125157.svg

 i9108/item1125207-small.jpg

 i9108/item1125160.svg

 i9108/item1125205.svg

 i9108/item1125260-small.jpg

 i9108/item1125208-small.jpg[p2]

 i9108/item1125219-small.jpg[p2]

 i9108/item1125218-small.jpg[p2]

 i9108/item1125221-small.jpg[p2]

 i9108/item1125220.svg[p3]

 i9108/vth456749-1.jpg (2x)

 i9108/vth456647-1.jpg (2x)

 i9108/vth456655-1.jpg (2x)

 i9108/vth456750-1.jpg (2x)

 i9108/vth456665-1.jpg (2x)

 i9108/vth456674-1.jpg (2x)

 i9108/vth456687-1.jpg (2x)

 i9108/vth456704-1.jpg[p1]

 i9108/vth456711-1.jpg[p1]

 i9108/vth456725-1.jpg[p1]

 i9108/vth456736-1.jpg[p1]

 i9108/vth456740-1.jpg[p1]

 i9108/item1125219-medium.jpg[p3]

 i9108/item1125218-medium.jpg[p3]