Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 10/2024

Metrostav DIZ závod 1

Hala u Popůvek: chytré parkování pro kamiony

Rozlehlý areál společnosti JAPO – transport v Popůvkách u Brna se rozrostl o nové prostory. K hlavní budově, dvěma rozlehlým skladům, servisu, myčce LKW a čerpací stanici s myčkou pro osobní vozy přibyl další sklad (foto), který nabídne kromě paletových míst i jedno zajímavé řešení: střecha haly poskytne parkovací místa pro 45 kamionů.

RED s využitím TZ společnosti JAPO, foto archiv stavby

N

a zakázce od loňského jara pracoval tým pod vedením Ing. Ondřeje Kučery ze závodu 1 Metrostavu DIZ. „Umístění parkoviště pro nákladní vozy na střechu si vyžádalo vyšší nároky na samotnou statiku objektu, kdy nejtěžší prvky prefa skeletu vážily 60tun, a následně provedení funkčního souvrství střešního pláště pro pojezd kamionů,“ vysvětluje vedoucí projektu.

Možnost parkování budou moct využívat vozy JAPO i dalších firem, které s dopravcem spolupracují. Areál o rozloze 50 000 m2 je dobře dostupný, nachází se v průmyslové zóně v Popůvkách u Brna v těsné blízkosti dálnice D1. Společnost JAPO – transport nabízí komplexní logistické služby v oblasti mezinárodní a vnitrostátní kamionové dopravy, specialitou je přeprava zboží po celém území Itálie.

Nová hala v číslech:

Plocha: 5000 m2

Parkovacích míst: 45

Paletových míst: 8000–10 000

Hloubka pilotů: 20 m

Metrostav 10/2024

Skupina Metrostav

podpoříme univerzitní hokej!

Metrostav se stal hlavním partnerem hokejového klubu ČVUT Engineers Prague. Spolupráce byla vyhlášena v pátek 24. 5. na galasetkání u příležitosti slavnostního ukončení a vyhodnocení univerzitní hokejové sezony na rektorátu ČVUT v Praze.

Podpora sportovců z ČVUT je logickým vyústěním dlouhodobého partnerství s univerzitou, kde spolupracujeme především s Fakultou stavební. Koneckonců je mezi námi mnoho odchovanců této univerzity – aktuálně v Metrostavu pracuje téměř 900 absolventů ČVUT a na dlouhodobých stážích tu máme přes 60 studentů ČVUT.

Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH)

Cílem soutěže je vytvořit vrcholovou univerzitní ligu ledního hokeje, která nabídne možnost skloubení sportu s plnohodnotným vysokoškolským studiem.

Původní klub Prague Engineers, který sdružoval pražské univerzity ČVUT, VŠE a ČZU, se rozdělil na tři univerzitní kluby a do nové sezony nastoupí už každý klub samostatně. Metrostav se stává partnerem klubu ČVUT Engineers Prague nejméně na dvě sezony. V lize soutěží 12 univerzitních týmů z celé ČR a soutěž je mezi vysokoškoláky velmi populární.

Mgr. Jana Kořínková, foto Metrostav

 

Příměstské tábory přímo v srdci Prahy

Také letos mohou rodiče počítat s prázdninovými dílnami pro všechny děti – žáky 1. a 2. stupně základních škol, co rádi malují, tvoří, vymýšlejí a rádi se seznámí s řemesly, stavitelstvím a architekturou.

ABF řemeslné a výtvarné dílny probíhají vždy od pondělí do pátku zpravidla osm ateliérových hodin denně, a to v Galerii ABF na Václavském náměstí č. 31.

Cena jednoho týdne je 3950 Kč, děti zaměstnanců Skupiny Metrostav mají 40% slevu. Aktuální termíny pro rok 2024 jsou: 19.–23. 8. a 26.–30. 8. 2024. Součástí ceny je stravování formou dopolední a odpolední svačiny, oběda včetně pitného režimu po celý den, veškeré potřebné pomůcky a výtvarné potřeby a vstupy na exkurze. 

RED

Kontaktní email pro další informace a přihlášky: vzdelavaní@abf-nadace.cz

 

SOI na Lysé hoře

Ve dnech 30. 5. – 1. 6. proběhlo v Moravskoslezských Beskydech výjezdní zasedání marketérů Systému obchodních informací (SOI). Po pracovní části proběhl výstup na nejvyšší bod beskydských pohoří.

Trasu dlouhou 15 km s převýšením 815 m odhodlaně zvládlo 22 účastníků a společně byl tak zdolán vrchol Lysé hory (1324 m n. m.). Cesta na vrchol nabízela krásné výhledy, vodopády a kamenné mohyly. Výstup na Lysou horu byl pro většinu nejen fyzickou výzvou, ale také skvělou příležitostí k posílení vztahů marketingových týmů napříč Skupinou Metrostav.

Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na další společné zážitky!

Tým SOI

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

Metrostav 10/2024

Metrem 50

Tunelovací štít

Ražby traťových tunelů pražského metra v období šedesátých až osmdesátých let jsou až na výjimky charakterizovány dvěma metodami – metodou prstencovou a metodou nemechanizovaného tunelování. A právě této metodě je věnován červnový list letošního kalendáře Metrostavu.

RED, foto archiv Metrostavu

N

emechanizovaného štítování se užívalo v horninách méně únosných či v případech nutných k omezení povrchového sedání. Tunelovací štít je vynálezem Marca Brunela, který si jej již v roce 1818 nechal patentovat (jeho patent je registrován pod značkou GB 4204/1818) a který jej poprvé použil pro ražbu tunelu pod Temží v Londýně. Tunelovací štít byl v podstatě ochrannou ocelovou obálkou, která chránila pracovníky před zavalením okolním horninovým prostředím. V čele štítu používali horníci dřevěné pažiny pro stabilizaci čelby. Poté co po částech dělníci vyrazili horninu na čelbě na délku jednoho záběru, se celý štít posunul a záběr se zajistil zděnou obezdívkou z cihel. Popsaný princip postupu prací na tunelovacím štítu zůstal obdobný od Brunelových dob počátku devatenáctého století až do druhé poloviny století dvacátého.

Rovněž sovětský tunelovací štít KM34, který byl od roku 1969 nasazen pro ražbu pražského metra (foto), byl ocelovou ochrannou obálkou, v jejíž útrobách byla pracovní plošina. Z této plošiny pracovníci pomocí ručních pneumatických sbíjecích kladiv rozpojovali horninu na čelbě. Rozpojená hornina byla pomocí čelních nakladačů odtěžována do důlních vozů a po úzkorozchodné železniční trati byla odvážena. Za štítem byly připojeny dvě plošiny (erektorová a injektážní), přičemž erektorová plošina sloužila především k osazování a montáži segmentů tunelového ostění.

Více informací o technologii nemechanizovaného štítu na: 
www.metrostav.cz/cs/metrem50_6-2024 

 

Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024, Ptáme se
Metrostav 10/2024, Fotosloupek
Metrostav 10/2024, SportujeM
Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí
Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024, Metrem 50
Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí

Na den dětí dostali dárek i dospělí

Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

10

Sending statistics …

Rendering Metrem 50 (353905): (1/2) (2 ms)

Rendering Skupina Metrostav (353900): (2/2) (6 ms)

Rendering Metrostav DIZ závod 1 (353899): (1/2) (10 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9108/item1125245-small.jpg

 i9108/item1125244.svg

 i9108/item1125246-small.jpg

 i9108/item1125247-small.jpg

 i9108/item1125250-small.jpg

 i9108/item1125249.svg[p3]

 i9108/vth456749-1.jpg (2x)

 i9108/vth456647-1.jpg (2x)

 i9108/vth456655-1.jpg (2x)

 i9108/vth456750-1.jpg (2x)

 i9108/vth456665-1.jpg (2x)

 i9108/vth456674-1.jpg (2x)

 i9108/vth456687-1.jpg (2x)

 i9108/vth456704-1.jpg[p1]

 i9108/vth456711-1.jpg[p1]

 i9108/vth456725-1.jpg[p1]

 i9108/vth456736-1.jpg[p1]

 i9108/vth456740-1.jpg[p1]

 i9108/item1125246-medium.jpg[p3]

 i9108/item1125247-medium.jpg[p3]