Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 10/2024

Ptáme se...

Ing. Zdeněk Burda

Technicko-provozní ředitel společnosti Metrostav DIZ

Stavebnictví jej provázelo od narození – jeho otec byl stavební inženýr. Při studiu na Stavební fakultě ČVUT, obor management a ekonomika, se snažil být co nejvíce na stavbě. První zkušenosti získal jako mistr na bytových domech na Proseku a stavbě ústředí ČSOB v Radlicích. Po škole zamířil na rok a půl do Delloitu. Když ale jednou míjel stavbu hotelu na Florenci a ucítil vůni betonu, rozhodl se pro změnu. Přešel do SMP CZ, kde zůstal 13 let. Zaujaly ho vodohospodářské stavby. Po dostavbě Nové vodní linky na ÚČOV Praha působil jako obchodní náměstek. Po organizačních změnách přijal nabídku Metrostavu DIZ, kde je od ledna 2023 technicko-provozním ředitelem.

Můžete představit svůj úsek v rámci Metrostavu DIZ?

Z pohledu řízení a OŘN spadá do úseku TPŘ mnoho agend. Od správy společnosti přes personální agendu po realizaci zakázek. Většina administrace všech agend je zajištěna přes servisní smlouvy s mateřskou společností. Z úseku TPŘ je pak vše vrcholově plánováno, řízeno a reportováno.

Kterými tématy se v poslední době zabýváte?

Od začátku roku se snažíme pracovat systematicky na předvýrobní přípravě s jednotlivými zástupci ze závodů. Vytvořili jsme platformu, kde se snažíme o sdílení informací napříč závody – ať již z nákupu, legislativy, různých novinek, tak se sdílením zkušeností z projektů, ohledně investorů, partnerů ve sdružení atd. Věřím, že z dlouhodobého hlediska je to krok správným směrem. Dobře informovaná předvýrobní příprava je z mého pohledu nezbytností k hodnocení a řízení rizik při přípravě projektů, ale také k identifikování příležitostí, což může někdy přispět k úspěchu ve výběrovém řízení.

Jaké stavby a technologie Metrostavu DIZ z poslední doby byste rád zmínil?

Bezesporu do unikátního know-how Metrostavu DIZ patří kompetence v oblasti energetiky a schopnost vyprojektovat složité technologické celky včetně výpočtů a tvorby bilančních schémat. Toto je z pohledu klasické stavební firmy určitě výjimečné. Je to přidaná hodnota, která nás posunuje v rámci konkurenceschopnosti daleko před ostatní společnosti. Dále bych spíše než konkrétní stavby rád vyzdvihl schopnosti lidí, kteří ve společnosti působí. Díky jejich odbornosti, ale i širokému záběru je Metrostav schopný kvalitně realizovat a řešit složité projekty téměř ve všech segmentech stavebnictví. Ve srovnání s jinými společnostmi na stavebním trhu je toto vyloženě unikát, který je ještě ke všemu vybudován bez přispění zahraničního kapitálu či know-how.

Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?

Z dlouhodobého pohledu je to určitě práce s předvýrobní přípravou, podpora vlastních výrobních kapacit, podpora v posilování výše zmíněného know-how v oblasti energetiky. Další oblastí, na které je z mého pohledu zapotřebí systematicky pracovat, je claim management a agenda s ním spojená. V této oblasti vidím poten­ciál napříč společností k možnému zlepšení.

Za rozhovor děkuje David Kalců

Metrostav 10/2024

fotosloupek

Pražský hrad hostil lídry stavebnictví

V úterý 4. června se ve Španělském sále Pražského hradu uskutečnilo první letošní Setkání lídrů českého stavebnictví (snímky) za účasti vrcholných představitelů vlády a ředitelů stavebních a developerských společností v České republice.

Hlavním tématem byl očekávaný vývoj na stavebním trhu. Jedním z mluvčích byl generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran, který zhodnotil aktuální situaci na stavebním trhu z pohledu stavbařů, hovořil o připravenosti stavebních firem na udržitelnost a ESG a s tím spojených výzev. Zmínil prvky zvyšující efektivitu ve stavebnictví a zdůraznil potřebu zaměřit se na druhotné využití odpadů.

Metrostav 10/2024

SportujeM

Výsledky Jarní výzvy

Druhá sportovní výzva letošního roku je za námi a opět jsme splnili stanovený cíl! Tím bylo získat společnými silami 12 500 bodů v termínu 22. dubna – 31. května. Díky velkému nasazení všech účastníků byl plán překonán o 1 % s počtem 12 654 bodů.

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Metrostavu

J

arní výzva byla pojata více ekologicky a odstartovala symbolicky na Den Země. Zaměřili jsme se na chůzi, běh a kolo, protože je každý snadno zařadí do života.

V jarní výzvě jsme podpořili finančním darem v hodnotě 30 000 Kč Český svaz ochránců přírody Vlašim, který dělá velmi záslužnou práci. Realizuje spoustu projektů na záchranu ohrožených druhů rostlin a živočichů, stará se o biodiverzitu mokřadních a lesních lokalit, je zřizovatelem paraZOO a Záchranné stanice pro handicapované živočichy.

Nejaktivnějšími účastníky byli: Pavel Jelen, Rostislav Šíša, Václav Šuser, Tomáš Homolka, Marek Bernát, Jiří Vích, Marie Frantlová, Petr Kopička, Kamil Broda a Ondřej Matoušek. Z firem opět obhájila své prvenství společnost Metrostav, za ní se umístil Metrostav DIZ a na třetím místě skončila Subterra.

Tentokrát jsme společně sportovali necelých 311 dnů během 6843 aktivit. Překonali jsme vzdálenost 64 772 km a převýšení 675 350 m. Naběhali jsme celkem 7471,96 km, nachodili 11 781,32 km a na kole jsme celkově ujeli 42 277,08 km. Jak jsme si vedli v dalších sportech včetně celkových výsledků, najdete na intranetu Skupiny Metrostav.

 

Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici
Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 10/2024, Ptáme se
Metrostav 10/2024, Fotosloupek
Metrostav 10/2024, SportujeM
Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí
Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu
Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1
Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 10/2024, Metrem 50
Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty
Metrostav 10/2024, Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Špičkové pracoviště v ústecké nemocnici

Metrostav 10/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 10/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 10/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 10/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 10/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 10/2024, Na den dětí dostali dárek i dospělí

Na den dětí dostali dárek i dospělí

Metrostav 10/2024, Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Biologická část žďárské ČOV ve zkušebním provozu

Metrostav 10/2024, Metrostav DIZ závod 1

Metrostav DIZ závod 1

Metrostav 10/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 10/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 10/2024, Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

Císařská louka v rytmu Metrostav Párty

5

Sending statistics …

Rendering SportujeM (353895): (1/2) (3 ms)

Rendering Fotosloupek (353893): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (353892): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9108/item1125261-small.jpg

 i9108/item1125223-small.jpg

 i9108/item1125224-small.jpg

 i9108/item1125228-small.jpg

 i9108/item1125227.svg

 i9108/vth456749-1.jpg[p1]

 i9108/vth456647-1.jpg[p1]

 i9108/vth456655-1.jpg[p1]

 i9108/vth456750-1.jpg[p1]

 i9108/vth456665-1.jpg[p1]

 i9108/vth456674-1.jpg[p1]

 i9108/vth456687-1.jpg[p1]

 i9108/vth456704-1.jpg[p1]

 i9108/vth456711-1.jpg[p1]

 i9108/vth456725-1.jpg[p1]

 i9108/item1125223-medium.jpg[p3]

 i9108/item1125224-medium.jpg[p3]

 i9108/vth456736-1.jpg[p1]

 i9108/vth456740-1.jpg[p1]