Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Fotoreportáž

Ve znamení maratonu podesáté!

Mgr. Pavlína Mertl, foto archiv Cesta za snem 

V úterý 26. července odstartoval z nádvoří Libeňského zámečku v Praze již 10. ročník Metrostav handy cyklo maratonu. Pětidenní cyklistický podnik pořádá Metrostav společně se spolkem Cesta za snem. Trasa letošního závodu byla naplánovaná kolem rozhleden a vyhlídek a cyklisté projeli všemi kraji České republiky. Délka závodu čítá 2222 kilometrů a účastníci ji musí zvládnout v limitu 111 hodin.

Letos zastupovaly Skupinu Metrostav celkem čtyři týmy. Slavnostního proslovu se ujal pan Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel Metrostavu a účastník několika ročníků MHCM, který letošní akci také odstartoval. Jako první vyjel tým Peloton naděje Metrostav pod vedením Radka Striala z divize 8. Byla to pro něj premiéra a rovnou v roli kapitána.

Následně se na trasu vydal tým Skupina Metrostav, jehož patronem je hendikepovaný Josef Kyněra z Kyjova, kterého během své cesty cyklisté navštívili. Přispět Jožkovi na úpravu automobilu můžete i vy v rámci veřejné sbírky na: www.donio.cz.

Závodníkům Pelotonu naděje jely bok po boku týmy Metrostav a Ríša team. Na trase se setkávali se zástupci všech čtrnácti krajů České republiky, občané se k pelotonu mohli přidat a společně s cyklisty na handbiku odjet část jejich trasy.

Subterra cycling team přijel bezpečně do cíle v pozdních večerních hodinách již v pátek 29. července.

Cíl byl situován v areálu Výstaviště Praha u parku Stromovka a závodníci sem postupně přijížděli už od pátečního večera. V sobotu 30. července byl připraven program pro děti i dospělé se slavnostním vyhlášením výsledků. Nechybělo ani vystoupení pana Bedřicha Ludvíka, který symbolicky letošní ročník uzavřel.


ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV

Noviny společnosti Metrostav a.s.

Šéfredaktor 

David Kalců, DiS.

Složení redakční rady

Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)

David Kalců, DiS. (místopředseda) 

Ing. Roman Čech 

Ing. Kateřina Hainzová, MBA 

Ing. Aleš Knobloch

Mgr. Jana Kořínková, MBA 

Ing. Jitka Neklanová

Ing. Petr Půta 

Ing. Renáta Zavřelová

Vydává

Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav

Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň

tel: 266 019 245

www.metrostav.cz  

Výroba

Boomerang Communication, s. r. o.

Novinová sazba

Povolena MK ČR E 7121

Neprodejné

Letní příloha

Zkušenosti k nezaplacení

Za odpovědi děkuje Lenka Svobodová
foto archiv tázaných a Metrostavu a Profimedia.cz

Skupina Metrostav úspěšně působí nejen v České republice, ale i v dalších 12 zemích světa. Do zahraničí už proto – poprvé nebo poněkolikáté – vycestovalo i mnoho jejích zaměstnanců. Několik otázek na téma, co práce a život v cizině obnáší, jsme položili sedmi z nich. Shodli se na tom, že představují cenné zkušenosti a velkou výzvu.

ING. JIŘÍ HORČIČKA

METROSTAV NORGE AS

Už dva roky pracuje tým vedený Ing. Horčičkou na prodloužení modré linky stockholmského metra. Ražby traťových tunelů a propojek v celkové délce přibližně 5 km včetně prorážky do provozované stanice Akalla provádí pro dceřinou společnost Subterra – SBT Sverige AB.

Jaké hlavní činnosti teď na stavbě provádíte?

Hodně nás zaměstnávají ražby u stanice metra Akalla. Její blízkost a ražba pod rezidenční čtvrtí přinášejí řadu technologických výzev především z pohledu hlídání seizmiky při použití trhavin a koordinace s dopravním podnikem. Největší objem trhacích prací ale provádíme na druhé straně našeho úseku v traťových tunelech mezi dvěma novými stanicemi, kde nám do prorážky zbývá asi 500 m.

Jaká byla největší odlišnost od domova, se kterou jste se při práci v zahraničí setkal?

Lidé ve Skandinávii jinak myslí, než jsme zvyklí. I společnost obecně je nastavená jinak. Například švédský jeřábník odejde na obědovou pauzu, i když mu chybí posledních pět minut práce, a vůbec mu nevadí, že tím zbrzdí celou stavbu o hodinu. Pro mě je to nepochopitelný a neefektivní přístup – ve Švédsku je ale naprosto normální. Na druhé straně zde existuje jiná poctivost a z ní vyplývající důvěra. Na venkově je běžné, že před domy stojí auta s klíčky v zapalování a ani byty nebývají zamčené, i když je celá rodina pryč.

Co vás na životě v cizině nejvíc překvapilo?

Žiju na severu už několik let a i před začátkem profesního působení ve stavebnictví jsem ve Skandinávii trávil hodně času, takže místní prostředí dobře znám. Chvíli mi třeba trvalo, než jsem si zvykl na tamní způsob komunikace – když se například s někým potkáte v práci poprvé v životě, sdělí vám během prvních pěti minut o sobě všechno včetně nemocí a osobních problémů, jako by byl váš kamarád od dětství. Tato otevřenost ale trvá jen chvíli a pak se vztahy zase ochladí. Za pár týdnů se ale většinou opět prolomí ledy a jsou z vás přátelé, tak jak jsme zvyklí od nás.

Co vám v zahraničí nejvíc chybělo?

Norský losos ani švédské masové kuličky nikdy nenahradí poctivou českou svíčkovou, takže když se vrátím na skok do České republiky, tak si rád zajdu na nějaké naše jídlo a plzeň. Jinak mám rád hory a těch – ve srovnání s Norskem – ve Stock­holmu bohužel moc není. Na druhé straně je tu spousta jiných možností sportovního vyžití.

Jakou památku, stavbu nebo přírodní úkaz byste ze země působení doporučil navštívit?

Pokud se mám zaměřit na Stockholm, tak za návštěvu určitě stojí staré centrum Gamla stan a jeho úzké kamenné uličky. Ale jako tunelář musím doporučit hlavně návštěvu metra, které má několik krásně zdobených stanic. Díky kvalitnímu žulovému podloží je výrub v některých z nich pouze zastříkaný betonem a někde je dokonce ponechána „holá skála“. Díky tomu mohou cestující vidět výsledek trhacích prací bez zakrytí definitivním monolitickým ostěním, jak je běžné jinde. Když je pěkné počasí, tak doporučuji projížďku Stockholmem na lodi, která je součásti sítě hromadné městské dopravy. Nemusíte tak kupovat drahé turistické lodní výlety. Stačí si koupit lístek, který stejně potřebujete k návštěvě stanic metra.

Co vám práce v cizině dala, jaké zkušenosti si nejvíc považujete?

Při zakázkách na severu nemáte na dosah takové možnosti podpory jako například v Praze. S většinou problémů ať už technických, personálních nebo materiálních, si prostě musíte nějak poradit sami. Někdy je to výzva, ale každý problém rozhodně přináší nové zkušenosti.

Letní příloha

Zkušenosti k nezaplacení

Za odpovědi děkuje Lenka Svobodová
foto archiv tázaných a Metrostavu a Profimedia.cz

ING. PETR KOUKOLÍK

METROSTAV DIVIZE 5

Od ledna 2018 do prosince 2020 budoval tým Ing. Roberta Brože, Ph.D., jehož členem byl i Ing. Koukolík, 735 m dlouhý most přes Åstfjord na novém úseku silnice Fv. 714 v Norsku. Most vyžadoval unikátní způsob založení.

Jaká byla největší odlišnost od domova, se kterou jste se při práci v zahraničí setkal?

Soukromě – odloučení od rodiny, přátel a koníčků. Velká vzdálenost mezi pracovištěm a domovem znamenala pro rodinu nejistotu, zda se v případě nezbytnosti budu moci rychle vrátit domů. 

Pracovně – odlišení práce a soukromí, a proto řešení krizových situací v klidu, bez negativních verbálních projevů a s následným přátelským chováním. Otevřenost místních lidí nabízejících vstřícnost a ochotu řešit problémy. Místně – nutnost vyrovnat se s přílivem a odlivem při založení a spodní stavbě mostu. V zimním období tma a v letním přítomnost světla po většinu dne.

STAVBAŘI POSTAVILI NA PONTONU ŽELEZOBETONOVÉ STUDNY S HMOTNOSTÍ 2200 TUN, ZAPLAVILI JE A POTOPILI DO HLOUBKY 14 M POD HLADINU MOŘE

Co vás na životě v cizině nejvíc překvapilo?

Přímost a jednoduchost při jednání. Podání ruky = závazek a dohoda, nad níž se již nemusí diskutovat a pak něco kontrolovat. Důvěra je základ, který se nesmí porušit. Překvapující byla také víceméně společná dovolená téměř všech obyvatel Norska v jednom termínu, kdy se téměř celá země zastavila. Hojná přítomnost hub, borůvek a brusinek, které místní moc nesbírají.

Co vám v zahraničí nejvíc chybělo?

Kromě rodiny, přátel a sportů české pivo a jídlo. Po návratu jsem tento deficit hodnotně doplňoval a nyní je to vidět na mé postavě.

Jakou památku, stavbu nebo přírodní úkaz byste ze země působení doporučil navštívit?

V Norsku je obecně krásná čistá krajina – hory, pobřeží, moře, vodopády. Vztah k přírodě mají Norové v krvi. Kdo má rád rybolov, turistiku (pěší i cyklo), tak ho země nezklame. Jen počasí je tu dost proměnlivé a do nutné výbavy patří pláštěnka.

KOMUNIKACE V MÍSTNÍM JAZYCE BÝVÁ SLOŽITĚJŠÍ, ALE SNAHU DOMLUVIT SE DOMÁCÍ OBYVATELÉ VELMI CENÍ. VÝHODOU TECHNIKŮ VŽDY JE, ŽE SI PROBLÉM MOHOU ROZKRESLIT NA PAPÍŘE

Co vám práce v cizině dala, jaké zkušenosti si nejvíc považujete? 

Zkušenost to byla veliká jak po pracovní, tak po soukromé stránce. Stavění je všude podobné, prostředky a postupy ve stavebním řízení se však lehce liší. Projekt například víceméně zobrazuje výsledný stav konstrukce, ale postup výstavby – včetně pomocných konstrukcí, vyztužení apod. – je know-how zhotovitele a musí s tím počítat už v nabídce. Výstavba ve fjordu byla pro nás velkou neznámou, ale myslím, že jsme ji zvládli.

 

Metrostav 14–15/2022, Muzeum
Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2022, M stavebniny
Metrostav 14–15/2022, Ptáme se
Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2022, Výročí
Metrostav 14–15/2022, Číslo
Metrostav 14–15/2022, Divize 8
Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1
Metrostav 14–15/2022, Divize 6
Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7
Metrostav 14–15/2022, Muzeum

Muzeum

Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2022, M stavebniny

M stavebniny

Metrostav 14–15/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2022, Výročí

Výročí

Metrostav 14–15/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 14–15/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav 14–15/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7

Letní příloha 1/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7

Letní příloha 2/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7

Letní příloha 3/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7

Letní příloha 4/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7

Letní příloha 5/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7

Letní příloha 6/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7

Letní příloha 7/7

13

Sending statistics …

Rendering Letní příloha 2/7 (233257): (2/4) (1 ms)

Rendering Letní příloha 1/7 (233256): (2/4) (1 ms)

Rendering Fotoreportáž (233218): (6/6) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5810/item362909-small.jpg

 i5810/item362910-small.jpg

 i5810/item362911-small.jpg

 i5810/item362912-small.jpg

 i5810/item362913-small.jpg

 i5810/item362914-small.jpg

 i5810/item363143.svg

 i5810/item363141-small.jpg

 i5810/item362930.svg

 i5810/item363142-small.jpg

 i5810/item363144.svg[p3]

 i5810/item363158-small.jpg

 i5810/item362927.svg[p3]

 i5810/item363157-small.jpg

 i5810/vth292989-1.jpg[p1]

 i5810/vth293004-1.jpg[p1]

 i5810/vth293002-1.jpg[p1]

 i5810/vth292841-1.jpg[p1]