Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Ptáme se...

Ing. Petr Svoboda

výrobní náměstek divize 5

V roce 1993 absolvoval obor Konstrukce a dopravní stavby na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Poté nastoupil do malé projekční kanceláře a vytvářel výkresy výztuže několika domů v Berlíně. K tunelařině se Ing. Svoboda poprvé dostal v české pobočce rakouské firmy ILF Consulting Engineers. V Metrostavu začal pracovat v roce 2016 v pozici vedoucí technického útvaru divize 5.

Čím jste se zabýval po nástupu do Metrostavu?

Už z pozice technického útvaru divize jsem vnímal svoji práci jako maximální podporu projektů. Přišel jsem z projekční kanceláře, a tak jsem se zaměřil především na projektovou dokumentaci, po­dle níž realizujeme naše stavby.

Jak byste představil svou hlavní činnost?

Před dvěma lety mi k technické části přibyla i výrobní a letos v únoru jsem se stal také garantem VNT. Dnes tedy náplň práce začíná technickou přípravou soutěže, v případě úspěchu převzetím do výroby a vlastní výroba. Během realizace pak převážně bezpečnost práce na stavbách. Snažím se ze své pozice podporovat jednotlivé projekty a hodně věřím v týmovou spolupráci. K náplni mé práce patří také koordinace výrobních kapacit mezi jednotlivými projekty. To v poslední době znamenalo i snahu uplatnit naše volné zdroje. Jednalo se především o raziče, protože až na výjimky nejsou vypisovány prakticky žádné zakázky s realizací razičských prací.

Divize 5 používá unikátní technologie se širokým záběrem. Které z nich byste mohl zmínit?

Je potřeba říct, že divize 5 disponuje hlavně vysoce kvalifikovaným personálem, a to ve všech pozicích a ve všech oborech, kterými se zabývá. Moji kolegové razí nebo razili tunely různými technologiemi. Jedná se o plnoprofilové razicí stroje, metodu NRTM a ve Skandinávii pak Drill & Blast. Mostaři používají pro své projekty všechny možné technologie, dominantně se jedná o mosty betonové. Most Åstfjordbrua na silnici Fv. 714 v Norsku je ale důkazem, že naši lidé zvládají velmi dobře i mosty ocelové. Kolejáři se významně podíleli na projektu optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n. Podílíme se také na zajištění provozu tunelů na území Prahy. Naše divize má velký záběr a kolegové zvládají perfektně své úkoly i celou řadu výzev. Profesí jsem tunelář a vím, že ve srovnání s konkurencí jsme opravdu dobří. A jsme česká firma.

„Pětce“ se historicky daří v zahraničí. V čem je především síla?

Tady se musím vrátit k předchozí otázce. Síla naší divize je především v jejích zaměstnancích. Na projektech v cizině, tedy ve Skandinávii a na Islandu, je to především o lidech. Zahraniční projekty realizujeme vlastní kapacitou. Kolegové si od prvního projektu Héðinsfjarðargöng na Islandu, který byl uskutečněn mezi lety 2006 a 2010, prošli dlouhou a těžkou cestu. Každý kdo pracoval někde v zahraničí, ví, že to není snadné. Na začátku se většinou potýkáte s neznámým prostředím, odloučením od rodiny, blízkých. Od začátku do konce je to o lidech, kteří dobře umějí svoji práci, učí se nové věci a věří ve svoje schopnosti.

Za rozhovor děkuje David Kalců

fotosloupek

Darovali jsme krev

V transfuzní stanici s odběrovými vaky se opět v pátek 22. července proměnily prostory Centra vzdělávání Skupiny Metrostav během tradiční akce Daruj krev s Metrostavem.

„Děkujeme zaměstnancům Metrostavu a dceřiných společností za obětavou účast. Při tomto odběru zdravotníci z Transfuzního oddělení Ústřední vojenské nemocnice Praha (ÚVN) od nás odvezli více než 17 litrů krve,“ říká organizátor prospěšné akce Mgr. Robert Gruzovský z Útvaru vztahů k veřejnosti. Mezi dárce se zařadila také paní Vladěna Pavlíčková z divize 3, jež u naší společnosti pracuje teprve zhruba tři měsíce, ale hned neváhala využít možnosti pomoci dobré věci. Životně důležitou tekutinu darovala poprvé.

Výročí

dvacet let od katastrofy, dvacet let pomoci

Společnosti Skupiny Metrostav se během posledních dvou dekád podílely a stále podílejí velkou měrou na obnově Prahy po povodních z roku 2002 (foto). Jedná se o řadu rekonstrukcí a oprav historických budov, demolic budov, které byly statikem určeny ke zbourání. Kromě toho se podílíme hlavně na budování protipovodňových opatření.

Mgr. Pavlína Mertl, foto Profimedia.cz

S

polečnost Metrostav se řadí k dlouhodobým dodavatelům prací pro Magistrát hl. m. Prahy při obnově metropole po povodních. Připomínáme důležité projekty:

Protipovodňová opatření na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0003 Karlín, Libeň část 21 – Rohanský ostrov a areál MFF UK.

Protipovodňová opatření na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0003 Karlín, Libeň část 32 – Libeňské přístavy – čerpací stanice, část 33 – Libeňské přístavy – uzávěr přístavu.

PPO byly realizovány v rámci výstavby tunelu Blanka. Jednalo se o zemní hráze a železobetonové konstrukce zdi.

Nyní je v realizaci stavba č. 42124 PPO 2013 – modernizace a rozšíření části PPO, rozšíření PPO pod Zbraslavským zámkem.

Společnost Metrostav DIZ dokončuje PPO ve sdružení: Stavba č. 0012 PPO na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0007 Troja, část 19 – stabilizace výpusti DN 2000.

Z koncernových firem realizovala PPO i společnost Subterra, a to například PPO, etapa 0002 Malá Strana a Kampa, část 21 Karlův most – Čertovka.

 

Metrostav 14–15/2022, Muzeum
Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2022, M stavebniny
Metrostav 14–15/2022, Ptáme se
Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2022, Výročí
Metrostav 14–15/2022, Číslo
Metrostav 14–15/2022, Divize 8
Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1
Metrostav 14–15/2022, Divize 6
Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7
Metrostav 14–15/2022, Muzeum

Muzeum

Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2022, M stavebniny

M stavebniny

Metrostav 14–15/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2022, Výročí

Výročí

Metrostav 14–15/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 14–15/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav 14–15/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7

Letní příloha 1/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7

Letní příloha 2/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7

Letní příloha 3/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7

Letní příloha 4/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7

Letní příloha 5/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7

Letní příloha 6/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7

Letní příloha 7/7

5

Sending statistics …

Rendering Výročí (233211): (1/8) (5 ms)

Rendering Fotosloupek (233210): (2/2) (3 ms)

Rendering Ptáme se (233222): (1/1) (0 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5810/item362879-small.jpg

 i5810/item362881-small.jpg

 i5810/item362882-small.jpg

 i5810/item362885-small.jpg

 i5810/item362883.svg

 i5810/item362884.svg[p3]

 i5810/item362881-medium.jpg[p3]

 i5810/item362882-medium.jpg[p3]

 i5810/vth292989-1.jpg (2x)

 i5810/vth293004-1.jpg (2x)

 i5810/vth293002-1.jpg (2x)

 i5810/vth292841-1.jpg (2x)

 i5810/vth292844-1.jpg (2x)

 i5810/vth293005-1.jpg (2x)

 i5810/vth292856-1.jpg (2x)

 i5810/vth292878-1.jpg[p1]

 i5810/vth292870-1.jpg[p1]

 i5810/vth293006-1.jpg[p1]

 i5810/vth292888-1.jpg[p1]

 i5810/vth292891-1.jpg[p1]

 i5810/vth293026-1.jpg[p1]

 i5810/vth293039-1.jpg[p1]

 i5810/vth293042-1.jpg[p1]

 i5810/vth293095-1.jpg[p1]

 i5810/vth293094-1.jpg[p1]

 i5810/vth293096-1.jpg[p1]

 i5810/vth293060-1.jpg[p1]