Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Výročí

dvacet let od katastrofy, dvacet let pomoci

Společnosti Skupiny Metrostav se během posledních dvou dekád podílely a stále podílejí velkou měrou na obnově Prahy po povodních z roku 2002 (foto). Jedná se o řadu rekonstrukcí a oprav historických budov, demolic budov, které byly statikem určeny ke zbourání. Kromě toho se podílíme hlavně na budování protipovodňových opatření.

Mgr. Pavlína Mertl, foto Profimedia.cz

S

polečnost Metrostav se řadí k dlouhodobým dodavatelům prací pro Magistrát hl. m. Prahy při obnově metropole po povodních. Připomínáme důležité projekty:

Protipovodňová opatření na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0003 Karlín, Libeň část 21 – Rohanský ostrov a areál MFF UK.

Protipovodňová opatření na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0003 Karlín, Libeň část 32 – Libeňské přístavy – čerpací stanice, část 33 – Libeňské přístavy – uzávěr přístavu.

PPO byly realizovány v rámci výstavby tunelu Blanka. Jednalo se o zemní hráze a železobetonové konstrukce zdi.

Nyní je v realizaci stavba č. 42124 PPO 2013 – modernizace a rozšíření části PPO, rozšíření PPO pod Zbraslavským zámkem.

Společnost Metrostav DIZ dokončuje PPO ve sdružení: Stavba č. 0012 PPO na ochranu hl. m. Prahy, etapa 0007 Troja, část 19 – stabilizace výpusti DN 2000.

Z koncernových firem realizovala PPO i společnost Subterra, a to například PPO, etapa 0002 Malá Strana a Kampa, část 21 Karlův most – Čertovka.

číslo

1094

Tolik metrů budou měřit mosty estakády VMO, silnice I/42, Tomkovo náměstí – Rokytova v Brně, které budují kolegové z Metrostavu DIZ ve sdružení.

Divize 8

Ústečtí gymnazisté se mohou těšit na opravený areál školy

Učitelé a studenti gymnázia a střední odborné školy dr. Václava Šmejkala v Ústí nad Labem zahájí druhé pololetí nadcházejícího školního roku v proměněném a hlavně moderním areálu školy v městské části Severní Terasa (foto). Ve třech etapách, které odstartovaly v říjnu 2020, dokončil jeho úpravu a dostavbu tým divize 8, který pracoval ve sdružení.

Martina Vampulová, foto Vít Černý

K

dybych měl zhodnotit průběh celé stavby, tak jednoznačně nejnáročnější byla první etapa, která zahrnovala rekonstrukci hlavního a zároveň největšího objektu v areálu školy. Ve školní budově zůstaly zachovány nosné, základové a svislé konstrukce, pouze jsme vybudovali nové nosné konstrukce pro založení strojního vybavení strojoven vzduchotechniky a nové plynové kotelny. Nástavba strojovny vzduchotechniky vznikla na spojovacím krčku tělocvičen,“ popisuje vedoucí projektu Ing. Petr Kolbábek. Naopak stavbaři odstranili téměř všechny příčky uvnitř budovy mimo zavětrovacích a schodišťových stěn. Díky tomu objekt získal nové dispoziční řešení, které odpovídá aktuálním potřebám gymnázia, a zbavil se nevyhovující zvukové neprůzvučnosti. Během první etapy prošly rekonstrukcí i podlahy a střecha školní budovy.

Prostorná aula

V rámci druhé etapy stavbaři vybudovali nový dvoupodlažní objekt založený na pilotách, jehož součástí je prostorná aula pro 160 studentů. Přístavba navazuje na původní budovu školy, s níž má také stejné zateplení obvodových stěn a obklad fasády. Přístavba vznikla z kombinovaného stěnového vyzdívaného systému z pálených děrovaných tvárnic a sloupového systému pro velkorozponové nosné ocelové konstrukce nad 2. NP.

kromě přestavby samotných budov školy proběhla výstavba šaten, hygienického zázemí a rekonstrukce hřišť

Ze stavebního hlediska se nejednalo o žádné složité postupy nebo technologie, stavbu tak nejvíce komplikovala koronavirová pandemie. „Během ní se totiž zásadním způsobem prodloužily termíny dodávek materiálu a došlo k výraznému cenovému nárůstu materiálů, ale s tím si museli poradit kolegové i na ostatních stavbách,“ doplňuje Ing. Kolbábek. 

Poslední, třetí etapa zahrnovala rekonstrukci venkovních sportovišť. Výsledek práce stavbařů budou moci ocenit studenti a pedagogové od ledna příštího roku. Kdyby měli příležitost, určitě by jim za příjemné a moderní prostředí ve škole poděkovali stejně jako vedoucí projektu Ing. Petr Kolbábek svým kolegům: „Rád bych poděkoval Martině Zahradníkové a Tomáši Jakoubkovi za skvěle odvedenou práci, protože stavba ve sdružení je vždycky ještě o něco složitější.“

Nutná obnova areálu

Budovy školy ve Staré ulici z roku 1989 byly vyprojektovány jako střední průmyslová škola chemická na pozemku nacházejícím se na okraji městské čtvrti Severní Terasa blízko centra města. Po sloučení dvou středních škol probíhal provoz ve dvou areálech, což bylo nepraktické a neekonomické. Obě školní budovy ve Staré ulici odpovídaly době svého vzniku, jeden z objektů byl dokonce postaven hlavně z prefabrikátů s absencí tepelných izolací a z ne příliš kvalitních materiálů a výrobků.

 

Metrostav 14–15/2022, Muzeum
Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2022, M stavebniny
Metrostav 14–15/2022, Ptáme se
Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2022, Výročí
Metrostav 14–15/2022, Číslo
Metrostav 14–15/2022, Divize 8
Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1
Metrostav 14–15/2022, Divize 6
Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7
Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7
Metrostav 14–15/2022, Muzeum

Muzeum

Metrostav 14–15/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2022, M stavebniny

M stavebniny

Metrostav 14–15/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2022, Výročí

Výročí

Metrostav 14–15/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 14–15/2022, Divize 8

Divize 8

Metrostav 14–15/2022, Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav DIZ a divize 1

Metrostav 14–15/2022, Divize 6

Divize 6

Metrostav 14–15/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 1/7

Letní příloha 1/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 2/7

Letní příloha 2/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 3/7

Letní příloha 3/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 4/7

Letní příloha 4/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 5/7

Letní příloha 5/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 6/7

Letní příloha 6/7

Metrostav 14–15/2022, Letní příloha 7/7

Letní příloha 7/7

7

Sending statistics …

Rendering Divize 8 (233225): (1/3) (6 ms)

Rendering Výročí (233211): (1/8) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5810/item362885-small.jpg

 i5810/item362883.svg

 i5810/item362884.svg

 i5810/item362904-small.jpg

 i5810/item362901.svg

 i5810/item362903.svg[p3]

 i5810/vth292989-1.jpg

 i5810/vth293004-1.jpg

 i5810/vth293002-1.jpg (2x)

 i5810/vth292841-1.jpg (2x)

 i5810/vth292844-1.jpg (2x)

 i5810/vth293005-1.jpg (2x)

 i5810/vth292856-1.jpg (2x)

 i5810/vth292878-1.jpg[p1]

 i5810/vth292870-1.jpg[p1]

 i5810/vth293006-1.jpg[p1]

 i5810/vth292888-1.jpg[p1]

 i5810/vth292891-1.jpg[p1]

 i5810/vth293026-1.jpg[p1]

 i5810/vth293039-1.jpg[p1]

 i5810/vth293042-1.jpg[p1]

 i5810/vth293095-1.jpg[p1]

 i5810/vth293094-1.jpg[p1]

 i5810/vth293096-1.jpg[p1]

 i5810/vth293060-1.jpg[p1]