Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 14–15/2024

Divize 9

další etapa Zeleného města dokončena

Pěkné výhledy do zeleně i klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez daly projektu bytových domů název Zelené město. Ing. Martin Jirota z divize 9 dokončil v polovině června se svým týmem už čtvrtou etapu. projekt získal nejen pro svou vysokou kvalitu standardu, ale i podle dalekých výhledů přídomek Heights (snímky).

Martina Vampulová, foto Markéta Darániová

U

ově postavený bytový dům ve čtvrté etapě se skládá ze dvou nadzemních sekcí A a B, které architektonickým řešením vycházejí z předcházejících fází výstavby. Podobně jako jejich starší sourozenci jsou i právě dokončené objekty umístěny ve dvou řadách za sebou a oproti sobě vzájemně posunuty. V první řadě u ulice V Třešňovce je situována sekce B, ve druhé řadě „Áčko“. Obě sekce bytového domu mají společná tři suterénní podlaží, kde se nacházejí dvě komerční jednotky, garáže, společné prostory, sklepy a technické zázemí. V deseti nadzemních podlažích, díky nimž mají byty ony už zmiňované daleké výhledy do zeleně, vzniklo 233 nových bytů v dispozicích 1+kk až 4+kk o velikosti od 34 do 100 m2.

„Objekt jsme založili na vrtaných pilotách, přičemž dvě řady pilot podél předpokládaného tubusu tunelu městského okruhu jsou oproti spočítaným dimenzím na působící reakce a lokální geologii prodlouženy. Důvodem je omezení vlivu pilot na budoucí tubus tunelu a zároveň také kvůli zajištění dostatečné únosnosti pilot při ražbě tunelu při prodloužení vnitřního okruhu Prahy,“ říká vedoucí projektu Ing. Martin Jirota.

Nosný systém budovy je tvořen železobetonovým skeletem. Obvodový plášť sestává převážně z kontaktního zateplovacího systém ETICS s tepelnou izolací z fasádní minerální vaty ve dvou různých tloušťkách a odstínech, které dotvářejí plastický dojem ve finální silikonové omítce. Zadní fasády lodžií jsou zvýrazněny obkladem Fundermax s dřevodekorem. Na fasádě některých částí stěn v 1. a 2. nadzemním podlaží zaujmou keramické pásky Klinker s imitací cihel. Bydlení zpříjemní větrání, které zajišťují celkem čtyři centrální rekuperační jednotky umístěné na střeše objektů A a B. Umějí dochlazovat i dotápět čerstvě přiváděný vzduch.

Perfektní spolupráce

„Byty jsou již ve standardu dispozičně pěkně řešené a hezky vybavené. Klienti tedy většinou neprováděli rozsáhlé úpravy a klientské změny,“ říká vedoucí projektu s tím, že sám by byt v tomto projektu doporučil. „Byl to již čtvrtý projekt, který jsme pro společnost Daramis realizovali. S tímto developerem se nám skvěle spolupracuje, jejich tým je plný profesionálů a férových lidí. Navíc má dobré jméno nejen mezi generálními dodavateli, ale i pro mnoho spokojených klientů z řad majitelů bytů a retailů. I díky tomu jsme se dokázali snadno domluvit na všem důležitém v průběhu uplynulých dvou let, kdy tato etapa Zeleného města vznikala, a zároveň jsme byli svědky enormního nárůstu inflace i cen materiálu,“ dodává. I když ne na vše se dá dopředu připravit, se svým týmem se snaží problémy a rizika v předstihu odhadovat a také eliminovat nebo se na ně připravit. „Jsem rád, že se nám podařilo zakázku dokončit včas a především že na takto velké stavbě nedošlo k žádnému závažnému úrazu. To je za mě nejdůležitější,“ uzavírá Ing. Jirota.

Metrostav 14–15/2024

Divize 5 a Metrostav TBR

Most přes Orlík už má hotovou nosnou konstrukci 

Stavbaři Metrostavu a Metrostavu TBR dobetonovali zbývající horní část nosné konstrukce železničního mostu Červená (snímky) a k dokončení hrubé stavby jim schází jen dotáhnout betonáž říms. Od poloviny srpna začíná výluka kvůli přepojení kolejí z původního mostu a vlaky tak přestanou jezdit přes ten původní. Nová trať by měla být uvedena do zkušebního provozu už na podzim.

RED s využitím tiskové zprávy

Foto archiv Metrostavu

J

betonářského pohledu máme to nejsložitější za sebou, takže už si můžu oddechnout a pochválit celý tým za precizní milimetrovou práci. Teď už nás kromě říms čekají jen dokončovací práce v podobě hydroizolací, dilatací či zábradlí. V rámci výluky začneme pracovat také na železničním spodku a svršku a přeložkách kabelových tras,“ sdělil Milan Špička, vedoucí projektu Metrostavu TBR.

Nový železniční most přes orlickou přehradu měří na délku 316 metrů a jeho železobetonový oblouk je s rozpětím 156 metrů největší v ČR. Svým designem připomíná silniční opárenský most na dálnici D8 a stejně jako on reprezentuje výjimečné dílo vybudované tzv. letmou betonáží pomocí betonářských vozíků a postupných záběrů. Celkově spolyká stavba téměř 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.

Komfortnější vlakové spojení

Most roste v osové vzdálenosti pouhých devíti metrů od původního ocelového mostu z 19. století, který je již v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Po něm už v současnosti jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce.

Cílem investice je nejen zajistit rychlejší a komfortnější provoz mezi Táborem a Pískem, ale také případnou objízdnou trasu během plánované rekonstrukce koridoru do Českých Budějovic. Most je připraven i na budoucí elektrizaci trati.

Stavba s názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek spočívá v kompletní přestavbě jednokolejného železničního mostu. Stavební práce byly zahájeny v prosinci roku 2021 a měly by být kompletně dokončeny v létě roku 2025. Investorem stavby je Správa železnic, projekt pak z dílny SUDOP PRAHA.

 

Z historie příhradového mostu

Původní most se stavěl v letech 1886 až 1889, otevřen byl 20. listopadu 1889. Je 253 metrů dlouhý, 68 metrů vysoký a váží 940 tun. Pode památkového katalogu NPÚ se na konci 19. století jednalo o první železniční most v ČR, který byl vystavěn bez lešení pouze letmou montáží, což byla převratná novinka ve výstavbě. Ve své době byl druhou nejvyšší mostní stavbou v celém Rakousko-Uhersku a zaujal tak hned druhé místo za železniční stavbou, mostem Trisana v Tyrolsku. Před zbouráním ho chrání zařazení mezi kulturní památky.

Metrostav 14–15/2024

Metrostav Norge

Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsø

V polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.

Petr Šlajs, vedoucí projektu Metrostavu Norge

V

polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.

 Jde o rozšíření stávajících silničních tunelů (foto) v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem a přezdívá se mu „brána Arktidy“ nebo také „Paříž severu“. Na izolatérské části jsme strávili 4,5 měsíce a během této doby bylo realizováno 12 200 m² izolací. Práce byly obzvláště náročné na kruhovém objezdu, kde se mimo jiné instalovalo také velké množství technických kotev pro budoucí technologická zařízení.

Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom. Kruhový objezd propojuje právě tyto tři tunely mezi sebou. V největší špičce pracovalo na izolatérské části projektu téměř 50 našich zaměstnanců a během první etapy jsme dokončili zhruba 45 procent z celkového díla.

Na projektu pokračují práce hlavního dodavatele, norské společnosti B&G, která realizuje převážně elektroinstalace. Druhá etapa bude pravděpodobně zahájena na začátku roku 2025. Tato zakázka přináší cenné zkušenosti a důležité know-how na trhu s rehabilitacemi a izolacemi tunelů.

 

Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen
Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Ptáme se
Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena
Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR
Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö
Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Metrem 50
Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc
Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen

Fámjin proražen

Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav

TBG Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena

Další etapa Zeleného města dokončena

Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR

Divize 5 a Metrostav TBR

Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc

2222 km pro dobrou věc

9

Sending statistics …

Rendering Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö (361004): (1/3) (0 ms)

Rendering Divize 5 a Metrostav TBR (361003): (2/3) (1 ms)

Rendering Další etapa Zeleného města dokončena (361002): (3/5) (16 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9303/item1140224-small.jpg

 i9303/item1140145.svg

 i9303/item1140225.svg

 i9303/item1140226-small.jpg

 i9303/item1140227-small.jpg

 i9303/item1140235-small.jpg

 i9303/item1140234.svg

 i9303/item1140236-small.jpg

 i9303/item1140237-small.jpg

 i9303/item1140238.svg

 i9303/item1140154.svg