Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 14–15/2024

Krátce Aktuálně

917 m z 917 m vysunuto!

Sdružení ARGE Gottleubatalbrücke tvořené firmami BeMo Tunnelling a Metrostav provedlo 30. července poslední devátý výsuv nosné konstrukce mostu Gottleubatalbrücke v saské Pirně (foto). Výsuv realizovala divize 3 pod vedením Ing. Vladimíra Beneše, vedoucí montáže Ing. Jan Krysta, projekt vede doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.

nové Oddělení gastroenterologie v Trnavě

Stavbaři Metrostavu Slovakia pod vedením Ing. Filipa Poštrka dokončili renovaci prostor gastroenterologického oddělení ve Fakultní nemocnici v Trnavě. Nové ambulance nabízejí technologická vylepšení, která usnadní práci lékařů a sester. Kromě moderního vybavení byla pro pacienty vytvořena gastroskopická a kolonoskopická místnost spolu s místností určenou k odpočinku po výkonech pod anestezií.

150 tun oceli po Vltavě

V průběhu léta se uskutečnil převoz ocelových konstrukcí, které budou využity na výstavbu vznikajícího Dvoreckého mostu. První pontonová loď naložená 150tunovým nákladem vyplula od modřanského jezu 18. července, celkem se po řece postupně přepravují čtyři díly nazývané skruže. Stavbaři je sestavili v Modřanech, kam je přivezli na nákladních autech. Dvorecký most staví od září 2022 mezi Podolím v Praze 4 a Zlíchovem v Praze 5 kolegové z Metrostavu TBR.

Metrostav 14–15/2024

TBG Metrostav

TBG Metrostav a její dcery v novém

Společnosti TBG Metrostav, TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a doprava zvolna procházejí změnou vizuálního stylu (foto). Podnětem pro moderní více zelený vzhled je vytvoření globální značky Heidelberg Materials (dříve Českomoravský cement).

Ing. Kristýna Vinklerová, foto archiv TBG Metrostav

L

ředevším se jedná o nové barvy a vizuální prvky. Žlutá barva a charakteristické „kostičky“ budou nahrazeny třemi odstíny zelené, které se stanou novým poznávacím znamením. Cílem této změny je nejen sjednocení s vizuálním stylem mateřské společnosti, ale také zvýšení rozpoznatelnosti autodomíchávačů, dodávek i dalších vozidel na stavbách.

Do budoucna se změna barev dotkne i podoby betonáren. Loga firem prošla drobnou úpravou. Nadále však zůstává zachována identita i názvy, které dobře znáte: TBG Metrostav, TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a Doprava.

laboratoře v praze a v jižních čechách se přesunuly do modernějších prostor

Nové autodomíchávače v zeleném kabátě

Pro tento rok jsme pořídili pět nových autodomíchávačů, které jsou již v novém vizuálním stylu. Na stavbách je určitě nepřehlédnete díky jejich výrazné zelené barvě. Každý z nových autodomíchávačů nese navíc na svém zeleném kabátu název některého značkového betonu, značkové malty či značkové lité směsi pro zhotovení podlah. Zahlédnout tak můžete autodomíchávač TOPCRETE (ultra vysokopevnostní beton), R-CRETE (beton z recyklovaného kameniva), MALMIX (malta pro snadné stavění), ANHYMENT (samonivelační potěr pro lité podlahy) a TERRAFLOW (zálivka pro výplně). O přestříkání starších strojů budeme rozhodovat postupně, takže se můžete těšit na postupnou proměnu našeho vozového parku.

Těšíme se na vaši podporu a věříme, že nový vizuální styl si oblíbíte. My vám budeme i nadále doručovat ten nejlepší beton v novém, moderním balení.

 

TBG Metrostav

Společnost se zabývá výrobou, dopravou a ukládkou transportbetonu a dalších betonových směsí. Svou činnost vykonává zejména v Praze, kde má svých pět provozoven: betonárna Rohanský ostrov, betonárna Libeň, betonárna Radlice, betonárna Písnice a betonárna Úvaly. Firma byla založena roku 1995, kdy se stala rovným dílem součástí skupin HeidelbergCement Group, nyní Heidelberg Materials a Metrostav. Společnost má dvě dceřiné firmy: TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a doprava.

Metrostav 14–15/2024

Ptáme se...

Ing. Pavel Löbel

Oblastní ředitel závodu 9

Po úspěšném ukončení studia na ČVUT Fakultě stavební v roce 2008 nastoupil do Metrostavu na pozici asistenta stavbyvedoucího u projektu KV Arena v Karlových Varech. O dva roky později působil v pozici stavbyvedoucí zakázky Centrum technického vzdělávání v Ostrově a od roku 2015 se jako autorizovaný inženýr v oboru pozemních staveb posunul na pozici vedoucího projektu. První stavbou byla výrobní a skladovací hala pro Witte v Ostrově. Od loňského července je oblastním ředitelem pro Karlovarský kraj.

Jak se v karlovarském regionu daří stavebním zakázkám?

Přestože je Karlovarský kraj nejmenším krajem v ČR, tak se nám od roku 2000 podařilo realizovat 69 projektů a další tři máme v rea­lizaci. Naše projekty zasahovaly do všech oblastní pozemních staveb. Od rekonstrukcí památkově chráněných objektů přes stavby pro školství, stavby pro zdravotnictví, sport, administrativní budovy až po bytové domy. Dá se tedy říct, že i přes úskalí spočívající ve velikosti a umístění kraje v návaznosti na hranice s Německem se stavebním zakázkám daří a i my jsme v oblasti úspěšní.

Rýsují se některé projekty, na které byste se chtěli zaměřit?

Dlouhodobě se nám daří získávat projekty ve veřejném sektoru a tímto směrem se budeme zaměřovat i nadále. Karlovarský kraj připravuje mnoho zajímavých projektů ať již v oblasti zdravotnictví, školství či občanské vybavenosti.

Nyní se ve Františkových Lázních realizuje obnova výpravní budovy a vlakového nádraží. Můžete přiblížit tuto stavbu?

Jedná se o rekonstrukci nádražní budovy z roku 1855 postavenou Královskou saskou státní dráhou. Objekt dosud sloužil jako výpravní budova i nájemní bytový dům. Budova má centrální část a dvě boční věže. Zakázka zahrnuje kompletní obnovu fasády, střechy a výměnu oken. Budova není památkově chráněná, ale nachází se na hranici památkové zóny Františkových Lázní, takže některé úpravy musí splňovat podmínky památkové péče města Cheb a NPÚ. Okna budou vyrobena ze dřeva a budou replikami historických předloh. Vnitřní výplně budou částečně replikovány a částečně repasovány. Některé výplně budou vybaveny elektronikou a zpožárněny. Výplně a další práce na rekonstrukci dodá Provoz obnovy památek divize 9 pod vedením Jana Kučery. Tento provoz také repasuje vitráže a opraví truhlářské konstrukce.

Jakou další stavbu byste rád zmínil?

V současné době realizujeme také výstavbu bytového domu ve Pstruží nad Merklínem a stěžejním projektem pro naši oblast je rozšíření a přestavba Obchodního centra Varyáda.

Co vše se pro vás změnilo, když jste vloni usedl do křesla ředitele oblastního zastoupení?

V prvé řadě jsem se musel začít zabývat stabilizací personálního obsazení jak v přípravě, tak v realizačních týmech. Začal jsem více vnímat požadavky jednotlivců a snažil se o zajištění pracovních kapacit na připravované či realizované projekty. V dnešní době nedostatečného množství kvalifikovaných pracovníků je to velká výzva. Dále jsem se nově začal zabývat předvýrobní přípravou, ekonomikou nabídek a zajištěním práce pro oblast.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen
Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Ptáme se
Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena
Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR
Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö
Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Metrem 50
Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc
Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen

Fámjin proražen

Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav

TBG Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena

Další etapa Zeleného města dokončena

Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR

Divize 5 a Metrostav TBR

Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc

2222 km pro dobrou věc

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (360998): (1/1) (0 ms)

Rendering TBG Metrostav (360997): (1/2) (18 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (360996): (2/2) (20 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9303/item1140216-small.jpg

 i9303/item1140215-small.jpg

 i9303/item1140217-small.jpg

 i9303/item1140218.svg

 i9303/item1140219-small.jpg

 i9303/item1140217-medium.jpg[p3]

 i9303/vth465908-1.jpg (2x)

 i9303/vth465877-1.jpg (2x)

 i9303/vth465878-1.jpg[p1]

 i9303/vth465879-1.jpg[p1]

 i9303/vth465880-1.jpg[p1]

 i9303/vth465910-1.jpg[p1]

 i9303/vth465909-1.jpg[p1]

 i9303/vth465888-1.jpg[p1]

 i9303/vth465892-1.jpg[p1]

 i9303/vth465895-1.jpg[p1]

 i9303/vth465898-1.jpg[p1]

 i9303/vth465899-1.jpg[p1]

 i9303/vth465906-1.jpg[p1]