Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 14–15/2024

Divize 5 a Metrostav TBR

Most přes Orlík už má hotovou nosnou konstrukci 

Stavbaři Metrostavu a Metrostavu TBR dobetonovali zbývající horní část nosné konstrukce železničního mostu Červená (snímky) a k dokončení hrubé stavby jim schází jen dotáhnout betonáž říms. Od poloviny srpna začíná výluka kvůli přepojení kolejí z původního mostu a vlaky tak přestanou jezdit přes ten původní. Nová trať by měla být uvedena do zkušebního provozu už na podzim.

RED s využitím tiskové zprávy

Foto archiv Metrostavu

J

betonářského pohledu máme to nejsložitější za sebou, takže už si můžu oddechnout a pochválit celý tým za precizní milimetrovou práci. Teď už nás kromě říms čekají jen dokončovací práce v podobě hydroizolací, dilatací či zábradlí. V rámci výluky začneme pracovat také na železničním spodku a svršku a přeložkách kabelových tras,“ sdělil Milan Špička, vedoucí projektu Metrostavu TBR.

Nový železniční most přes orlickou přehradu měří na délku 316 metrů a jeho železobetonový oblouk je s rozpětím 156 metrů největší v ČR. Svým designem připomíná silniční opárenský most na dálnici D8 a stejně jako on reprezentuje výjimečné dílo vybudované tzv. letmou betonáží pomocí betonářských vozíků a postupných záběrů. Celkově spolyká stavba téměř 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.

Komfortnější vlakové spojení

Most roste v osové vzdálenosti pouhých devíti metrů od původního ocelového mostu z 19. století, který je již v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Po něm už v současnosti jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce.

Cílem investice je nejen zajistit rychlejší a komfortnější provoz mezi Táborem a Pískem, ale také případnou objízdnou trasu během plánované rekonstrukce koridoru do Českých Budějovic. Most je připraven i na budoucí elektrizaci trati.

Stavba s názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek spočívá v kompletní přestavbě jednokolejného železničního mostu. Stavební práce byly zahájeny v prosinci roku 2021 a měly by být kompletně dokončeny v létě roku 2025. Investorem stavby je Správa železnic, projekt pak z dílny SUDOP PRAHA.

 

Z historie příhradového mostu

Původní most se stavěl v letech 1886 až 1889, otevřen byl 20. listopadu 1889. Je 253 metrů dlouhý, 68 metrů vysoký a váží 940 tun. Pode památkového katalogu NPÚ se na konci 19. století jednalo o první železniční most v ČR, který byl vystavěn bez lešení pouze letmou montáží, což byla převratná novinka ve výstavbě. Ve své době byl druhou nejvyšší mostní stavbou v celém Rakousko-Uhersku a zaujal tak hned druhé místo za železniční stavbou, mostem Trisana v Tyrolsku. Před zbouráním ho chrání zařazení mezi kulturní památky.

Metrostav 14–15/2024

Metrostav Norge

Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsø

V polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.

Petr Šlajs, vedoucí projektu Metrostavu Norge

V

polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.

 Jde o rozšíření stávajících silničních tunelů (foto) v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem a přezdívá se mu „brána Arktidy“ nebo také „Paříž severu“. Na izolatérské části jsme strávili 4,5 měsíce a během této doby bylo realizováno 12 200 m² izolací. Práce byly obzvláště náročné na kruhovém objezdu, kde se mimo jiné instalovalo také velké množství technických kotev pro budoucí technologická zařízení.

Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom. Kruhový objezd propojuje právě tyto tři tunely mezi sebou. V největší špičce pracovalo na izolatérské části projektu téměř 50 našich zaměstnanců a během první etapy jsme dokončili zhruba 45 procent z celkového díla.

Na projektu pokračují práce hlavního dodavatele, norské společnosti B&G, která realizuje převážně elektroinstalace. Druhá etapa bude pravděpodobně zahájena na začátku roku 2025. Tato zakázka přináší cenné zkušenosti a důležité know-how na trhu s rehabilitacemi a izolacemi tunelů.

Metrostav 14–15/2024

Skupina Metrostav

Setkání s kolegy na Slovensku

U areálu Metrostavu Slovakia v Bratislavě se v polovině července už po čtvrté konal oblíbený Street food festival (foto). Tentokrát na téma cirkusu ve stylu vintage, tedy v nostalgickém duchu.

Kolegové měli příležitost si opět vychutnat skvělé jídlo, kreativně se vyžít při přípravě kostýmů a výborně se pobavit při živé hudbě. Tento rok nám atmosféru zpříjemnila skupina Hrdza, která svým vystoupením rozproudila fantastickou náladu.

Na festivalu nás také navštívila věštkyně Danica, která nám předpovídala budoucnost a přidala tak akci speciální nádech tajemna. Děkujeme všem zúčastněným za účast a za to, že tento festival byl opět nezapomenutelným zážitkem!

Bc. Terézia Gardoňová Foto archiv Metrostav Slovakia

 

Stavte s námi!

Po úspěšném vydání kalendáře Metrostav 2023 s modely jsme se rozhodli navázat vystřihovánkou z naší edice Stavte s námi!, kterou vydáváme u příležitosti 50letého výročí zprovoznění pražského metra.

Uvnitř tohoto vydání novin nacházíte papírový model stylizovaného průřezu stanicí metra Muzeum. Koncept, který navrhl modelář Pavel Havránek, přináší netradiční pohled na složité podzemní dílo. Přejeme pevnou ruku a hlavně příjemnou zábavu!

RED

Návod na sestavení a další modely z kolekce našich staveb najdete ZDE.

 

SKM informuje

Senior klub se připravuje na září

Po prázdninové pauze Senior klub Metrostav chystá pro své členy nový program. Začíná už v úterý 13. srpna, kdy se ti, kteří tráví čas v Praze, půjdou vykoupat do bazénu v Radlicích.

Na září pak připravujeme tyto akce: 

5. 9. se pojedeme podívat vlakem do Bad Schandau a projdeme se kolem Labe.

Od 8. 9. do 13. 9. plánujeme tradiční pobyt pro seniory na RS Trnávka v Želivi.

16. 9. proběhne opětovné posezení s kávou a občerstvením v jídelně Metrostavu na Palmovce.

16. 9. až 20. 9. se někteří členové účastní pěší turistiky v Beskydech.

23. 9. se vydáme na dobytí Pražských pólů (turistická atrakce), tentokrát západní hranice Prahy.

24. 9. bude plavání a cvičení v Radlicích.

25. 9. půjdeme do Divadla Na Fidlovačce na představení Muž mojí ženy.

V listopadu plánujeme tradiční návštěvu termálních lázní, tentokrát Slovinský Čatež. Tato akce už je ale bohužel beznadějně obsazená. Fotografie je z procházky na téma Dobytí Pražských pólů, tentokrát jižního pólu u Vraného nad Vltavou.

Pozor! Kancelář Senior klubu se přestěhovala do 3. podlaží budovy Subterra (v místě pokladny Metrostavu), do kanceláře č. 314. Časy, kdy je možno vyřídit členské záležitosti, se nemění.

Jan Brodský, předseda SKM

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

 

Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen
Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Ptáme se
Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek
Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling
Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena
Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR
Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö
Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2024, Metrem 50
Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc
Metrostav 14–15/2024, Fámjin proražen

Fámjin proražen

Metrostav 14–15/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 14–15/2024, TBG Metrostav

TBG Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 14–15/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 14–15/2024, BeMo Tunnelling

BeMo Tunnelling

Metrostav 14–15/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 14–15/2024, Další etapa Zeleného města dokončena

Další etapa Zeleného města dokončena

Metrostav 14–15/2024, Divize 5 a Metrostav TBR

Divize 5 a Metrostav TBR

Metrostav 14–15/2024, Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö

Metrostav 14–15/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 14–15/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 14–15/2024, 2222 km pro dobrou věc

2222 km pro dobrou věc

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (361006): (3/3) (0 ms)

Rendering Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö (361004): (1/3) (3 ms)

Rendering Divize 5 a Metrostav TBR (361003): (2/3) (14 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9303/item1140235-small.jpg

 i9303/item1140234.svg

 i9303/item1140236-small.jpg

 i9303/item1140237-small.jpg

 i9303/item1140238.svg

 i9303/item1140154.svg[p3]

 i9303/item1140246-small.jpg[p2]

 i9303/item1140247-small.jpg[p2]

 i9303/item1140245-small.jpg[p2]

 i9303/vth465908-1.jpg[p1]

 i9303/vth465877-1.jpg[p1]

 i9303/vth465878-1.jpg[p1]

 i9303/vth465879-1.jpg[p1]

 i9303/vth465880-1.jpg[p1]

 i9303/vth465910-1.jpg[p1]

 i9303/vth465909-1.jpg[p1]

 i9303/vth465888-1.jpg[p1]

 i9303/vth465892-1.jpg[p1]

 i9303/vth465895-1.jpg[p1]

 i9303/vth465898-1.jpg[p1]

 i9303/vth465899-1.jpg[p1]

 i9303/vth465906-1.jpg[p1]

 i9303/item1140237-medium.jpg[p3]