-
Metrostav
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
Fámjin proražen
„18. července mi spadl kámen ze srdce. Podle harmonogramu jsme prorazili tunel Fámjin o půl třetí místního času. Obával jsem se dokončení projektu, ale tým si zaslouží uznání a poděkování,“ říká Ing. Anton Vido z Metrostavu Norge. Jeho tým razí tunel na Faerských ostrovech.
14–15
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
12. srpna 2024
ročník 36
fámjin proražen
„Ve čtvrtek 18. července mi spadl kámen ze srdce. O půl třetí odpoledne místního času jsme totiž přesně podle harmonogramu prorazili tunel Fámjin. Až do konce ražeb jsem měl trochu obavy, jak a kdy náročný projekt dokončíme. Za zvládnutí díla v těžkých podmínkách si celý tým zaslouží mé uznání a velké poděkování,“ řekl vedoucí projektu Ing. Anton Vido z Metrostavu Norge.
Lenka Svobodová,
foto archiv stavbyunel Fámjin, který na nejjižnějším faerském ostrově Sudurøy spojil vesnice Fámjin a Ørðavíkar, měří 1,2 km. Plocha jeho výrubu dosahuje 67 m2, v místě dvou nouzových zálivů se rozšiřuje na 85,17 m2. Jeho ražba probíhala dovrchně v horninovém masivu s nízkým nadložím.
Raziči překonali nejen komplikované geologické podmínky, ale i dva závaly z vrchní části čelby, vichřici, kdy vítr dosahoval rychlosti až 200 km/h a poškodil zařízení staveniště, třítýdenní sněhovou kalamitu či odborářskou stávku, která na pět týdnů ochromila život celého souostroví. Vypořádat se museli i s jazykovou bariérou.
Celý silniční projekt nazvaný Famjinstunnilin, který stavbaři zahájili v říjnu 2022, bude měřit 2,6 km. Metrostav Norge AS se jej účastní jako subdodavatel faerské společnosti J&K Petersen. „Pro mě osobně představoval tunel Fámjin jednu z největších výzev v kariéře. Stavba byla od začátku až do konce samé překvapení a výzvy. Snad nejvíc nás zaskočila jiná skladba proráženého masivu, než předpokládal projekt.
raziči z tunelu vytěžili 82 000 m3 rubaniny, především bazaltu, v těžkých podmínkách
Portál třeba místo plánovaných trhacích prací musely kvůli zvětralému nadloží otevřít bagry. Tunel jsme pak razili převážně v jednom lávovém proudu, v oblasti portálů však zasahoval i do dalšího a oba oddělovala červená vrstva vulkanoklastik. Celkem 52 metrů ve dvou různých částech tunelu jsme museli provést bez metody Drill & Blast, jen mechanickým otevíráním čelby, což je ve Skandinávii nezvyklé. Zdolání závalů nás zdrželo 31 týdnů. Časovou ztrátu jsme se snažili dohnat nepřetržitým provozem. Práce jsme se 100% soustředěním plánovali maximálně na den dopředu a s neustálým monitorováním díla. Bylo to mimořádně obtížné, zabrat dostalo všech našich 26 razičů i technici. Veškeré postupy a plány, jak závaly zmáhat, jsme navrhli sami a investor všechny bez výjimky akceptoval,“ vzpomíná Ing. Vido a doplňuje, že stavba by měla skončit do 25. srpna.
„Prorážka nám všechny obtíže vynahradila. Přispělo k ní i mimořádně vlídné počasí, jaké na Faerských ostrovech bývá málokdy. Krásná byla i následná oslava, které se zúčastnila většina ze stovky zdejších obyvatel. Připadalo mi to, jako by se na nás na konci dlouhé cesty usmálo štěstí,“ uzavírá Ing. Vido.
země tunelů
Faerské ostrovy tvoří 18 větších ostrovů, z nichž 17 je obývaných. Nacházejí se asi v polovině cesty mezi Islandem a Norskem a jsou autonomní součástí Dánska.
Na rozdíl od něj ale nepatří do EU ani do schengenského prostoru. Pověstné jsou tím, že zde žije víc ovcí než lidí. Zatímco obyvatel je asi 51 000, počet většinou volně se pohybujících ovcí přesahuje 80 000. I proto se ostrovy od nepaměti nazývají Faerské, což v překladu znamená Ovčí.
Jejich vznik spadá do období třetihor před zhruba 60 miliony let. Jsou sopečného původu, a proto zde z hornin převládají čediče s polohami vulkanoklastik.
Na ostrovech dnes existuje 23 tunelů o celkové délce přes 68 km, šest dalších je ve výstavbě včetně tunelu Fámjin. Nejvytíženější z tunelů je 11 km dlouhý podmořský systém Eysturoyartunnilin, otevřený v roce 2020, s barevně nasvíceným podzemním kruhovým objezdem. Do roku 2030 by měla Faerské ostrovy a města propojit síť silnic s téměř čtyřicítkou tunelů.
Krátce Aktuálně
Metrostav 14–15/2024
Krátce Aktuálně
917 m z 917 m vysunuto!
Sdružení ARGE Gottleubatalbrücke tvořené firmami BeMo Tunnelling a Metrostav provedlo 30. července poslední devátý výsuv nosné konstrukce mostu Gottleubatalbrücke v saské Pirně (foto). Výsuv realizovala divize 3 pod vedením Ing. Vladimíra Beneše, vedoucí montáže Ing. Jan Krysta, projekt vede doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D.
nové Oddělení gastroenterologie v Trnavě
Stavbaři Metrostavu Slovakia pod vedením Ing. Filipa Poštrka dokončili renovaci prostor gastroenterologického oddělení ve Fakultní nemocnici v Trnavě. Nové ambulance nabízejí technologická vylepšení, která usnadní práci lékařů a sester. Kromě moderního vybavení byla pro pacienty vytvořena gastroskopická a kolonoskopická místnost spolu s místností určenou k odpočinku po výkonech pod anestezií.
150 tun oceli po Vltavě
V průběhu léta se uskutečnil převoz ocelových konstrukcí, které budou využity na výstavbu vznikajícího Dvoreckého mostu. První pontonová loď naložená 150tunovým nákladem vyplula od modřanského jezu 18. července, celkem se po řece postupně přepravují čtyři díly nazývané skruže. Stavbaři je sestavili v Modřanech, kam je přivezli na nákladních autech. Dvorecký most staví od září 2022 mezi Podolím v Praze 4 a Zlíchovem v Praze 5 kolegové z Metrostavu TBR.
TBG Metrostav
Metrostav 14–15/2024
TBG Metrostav
TBG Metrostav a její dcery v novém
Společnosti TBG Metrostav, TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a doprava zvolna procházejí změnou vizuálního stylu (foto). Podnětem pro moderní více zelený vzhled je vytvoření globální značky Heidelberg Materials (dříve Českomoravský cement).
Ing. Kristýna Vinklerová, foto archiv TBG Metrostav
ředevším se jedná o nové barvy a vizuální prvky. Žlutá barva a charakteristické „kostičky“ budou nahrazeny třemi odstíny zelené, které se stanou novým poznávacím znamením. Cílem této změny je nejen sjednocení s vizuálním stylem mateřské společnosti, ale také zvýšení rozpoznatelnosti autodomíchávačů, dodávek i dalších vozidel na stavbách.
Do budoucna se změna barev dotkne i podoby betonáren. Loga firem prošla drobnou úpravou. Nadále však zůstává zachována identita i názvy, které dobře znáte: TBG Metrostav, TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a Doprava.
laboratoře v praze a v jižních čechách se přesunuly do modernějších prostor
Nové autodomíchávače v zeleném kabátě
Pro tento rok jsme pořídili pět nových autodomíchávačů, které jsou již v novém vizuálním stylu. Na stavbách je určitě nepřehlédnete díky jejich výrazné zelené barvě. Každý z nových autodomíchávačů nese navíc na svém zeleném kabátu název některého značkového betonu, značkové malty či značkové lité směsi pro zhotovení podlah. Zahlédnout tak můžete autodomíchávač TOPCRETE (ultra vysokopevnostní beton), R-CRETE (beton z recyklovaného kameniva), MALMIX (malta pro snadné stavění), ANHYMENT (samonivelační potěr pro lité podlahy) a TERRAFLOW (zálivka pro výplně). O přestříkání starších strojů budeme rozhodovat postupně, takže se můžete těšit na postupnou proměnu našeho vozového parku.
Těšíme se na vaši podporu a věříme, že nový vizuální styl si oblíbíte. My vám budeme i nadále doručovat ten nejlepší beton v novém, moderním balení.
TBG Metrostav
Společnost se zabývá výrobou, dopravou a ukládkou transportbetonu a dalších betonových směsí. Svou činnost vykonává zejména v Praze, kde má svých pět provozoven: betonárna Rohanský ostrov, betonárna Libeň, betonárna Radlice, betonárna Písnice a betonárna Úvaly. Firma byla založena roku 1995, kdy se stala rovným dílem součástí skupin HeidelbergCement Group, nyní Heidelberg Materials a Metrostav. Společnost má dvě dceřiné firmy: TBG Pražské malty a Pražské betonpumpy a doprava.
Ptáme se
Metrostav 14–15/2024
Ptáme se...
Ing. Pavel Löbel
Oblastní ředitel závodu 9
Po úspěšném ukončení studia na ČVUT Fakultě stavební v roce 2008 nastoupil do Metrostavu na pozici asistenta stavbyvedoucího u projektu KV Arena v Karlových Varech. O dva roky později působil v pozici stavbyvedoucí zakázky Centrum technického vzdělávání v Ostrově a od roku 2015 se jako autorizovaný inženýr v oboru pozemních staveb posunul na pozici vedoucího projektu. První stavbou byla výrobní a skladovací hala pro Witte v Ostrově. Od loňského července je oblastním ředitelem pro Karlovarský kraj.
Jak se v karlovarském regionu daří stavebním zakázkám?
Přestože je Karlovarský kraj nejmenším krajem v ČR, tak se nám od roku 2000 podařilo realizovat 69 projektů a další tři máme v realizaci. Naše projekty zasahovaly do všech oblastní pozemních staveb. Od rekonstrukcí památkově chráněných objektů přes stavby pro školství, stavby pro zdravotnictví, sport, administrativní budovy až po bytové domy. Dá se tedy říct, že i přes úskalí spočívající ve velikosti a umístění kraje v návaznosti na hranice s Německem se stavebním zakázkám daří a i my jsme v oblasti úspěšní.
Rýsují se některé projekty, na které byste se chtěli zaměřit?
Dlouhodobě se nám daří získávat projekty ve veřejném sektoru a tímto směrem se budeme zaměřovat i nadále. Karlovarský kraj připravuje mnoho zajímavých projektů ať již v oblasti zdravotnictví, školství či občanské vybavenosti.
Nyní se ve Františkových Lázních realizuje obnova výpravní budovy a vlakového nádraží. Můžete přiblížit tuto stavbu?
Jedná se o rekonstrukci nádražní budovy z roku 1855 postavenou Královskou saskou státní dráhou. Objekt dosud sloužil jako výpravní budova i nájemní bytový dům. Budova má centrální část a dvě boční věže. Zakázka zahrnuje kompletní obnovu fasády, střechy a výměnu oken. Budova není památkově chráněná, ale nachází se na hranici památkové zóny Františkových Lázní, takže některé úpravy musí splňovat podmínky památkové péče města Cheb a NPÚ. Okna budou vyrobena ze dřeva a budou replikami historických předloh. Vnitřní výplně budou částečně replikovány a částečně repasovány. Některé výplně budou vybaveny elektronikou a zpožárněny. Výplně a další práce na rekonstrukci dodá Provoz obnovy památek divize 9 pod vedením Jana Kučery. Tento provoz také repasuje vitráže a opraví truhlářské konstrukce.
Jakou další stavbu byste rád zmínil?
V současné době realizujeme také výstavbu bytového domu ve Pstruží nad Merklínem a stěžejním projektem pro naši oblast je rozšíření a přestavba Obchodního centra Varyáda.
Co vše se pro vás změnilo, když jste vloni usedl do křesla ředitele oblastního zastoupení?
V prvé řadě jsem se musel začít zabývat stabilizací personálního obsazení jak v přípravě, tak v realizačních týmech. Začal jsem více vnímat požadavky jednotlivců a snažil se o zajištění pracovních kapacit na připravované či realizované projekty. V dnešní době nedostatečného množství kvalifikovaných pracovníků je to velká výzva. Dále jsem se nově začal zabývat předvýrobní přípravou, ekonomikou nabídek a zajištěním práce pro oblast.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
Metrostav 14–15/2024
fotosloupek
Unikátní pracoviště v Brně roste
Na východní straně severního okraje Kampusu Masarykovy univerzity v Brně-Bohunicích běží naplno práce na výstavbě projektu BioPharma Hub (snímky).
Tým Metrostavu DIZ, závodu 1, úspěšně dokončil betonáž základové desky, následně se rozběhly práce na stropech ve 3. PP, jsou zabedněny 2/3 jejich celkové plochy a některé části jsou také již zabetonovány. Objekt po dokončení vytvoří infrastrukturu pro farmaceutické, medicínské a přírodovědecké obory. Stavbu realizujeme ve sdružení s IMOS Brno, PS Brno a IDPS pro investora Masarykova univerzita, vedoucím projektu za Metrostav DIZ je Ing. Vladimír Palát.
BeMo Tunnelling
Metrostav 14–15/2024
BeMo Tunnelling
BeMo u náročných sanací zdymadel v německu
Mnoho plavebních komor v Německu potřebuje opravu nebo citelnější modernizaci. Stavební postup je ale stále na začátku vývoje a vyžaduje intenzivní výzkum. Společnost BeMo Tunnelling (BeMo) je nyní součástí sdružení, které bude hledat optimální řešení.
Rainer Angst, BeMo Tunnelling
mnoha případech náhradní novostavbu nelze realizovat vůbec nebo jen s obrovskými finančními výdaji. Je proto potřeba otestovat zavedené metody při tvorbě modulární stavebnice, aby bylo možné v budoucnu plavební komory na základě osvědčených technik bezpečně a dlouhodobě provozovat.
Německá Správa lodní dopravy se obrátila na kanceláře inženýrských staveb a stavební společnosti. V rámci tohoto výběrového řízení obdrželo zakázku pod názvem Zkoušky stavebních dílů v Oberesslingenu sdružení několika firem:
●
GRBV Ingenieure im Bauwesen GmbH & Co. KG, projektování,
●
BeMo Tunnelling GmbH, provedení stavby,
●
w + s bau Instandsetzung GmbH, provedení stavby,
●
Adolf Cornels GmbH, provedení stavby,
●
LPI Ingenieurgesellschaft mbH, projektování.
Jak již naznačuje název sdružení, zakázka se týká sanace plavební komory v Oberesslingenu, části města Esslingen na řece Neckar. Firmě BeMo ve výběrovém řízení pomohly zkušenosti s podobnými projekty a reference mateřské společnosti Metrostav i celé Skupiny. Projekt je ve stupni vypracování a s realizací by se mělo začít na jaře roku 2025.
Pracovní příležitosti
Metrostav 14–15/2024
Pracovní příležitosti
Volná místa ve Skupině Metrostav
Chopte se pracovní příležitosti a budujte kariéru v největším českém stavebním koncernu! Nezáleží na tom, zda se budete věnovat obchodu, ekonomice nebo realizaci. Cenné zkušenosti a odborné znalosti u nás můžete získat ve všech oborech práce.
méno Metrostav má u odborné veřejnosti respekt. Umíme realizovat velké, složité a technologicky unikátní stavby v ČR a Evropě, stejně jako menší projekty v regionech.
Jak to děláme? Spoléháme na naše týmy. Práce každého našeho zaměstnance je potřeba k tomu, aby celé soukolí fungovalo a mohli jsme úspěšně realizovat naše zakázky. Používáme moderní technologie, věnujeme se novým trendům, máme týmy zabývající se výzkumem a vývojem a jsme zakládající členové mnoha odborných asociací a platforem.
U nás získáte dobře placenou a stabilní práci. Nabízíme i řadu benefitů!
Zaměstnanci mají nárok na 5 týdnů dovolené a také na placené volno nad rámec zákona. To zahrnuje například jeden den navíc na vlastní svatbu nebo promoci, 6 dní v roce pro osamělé zaměstnance pečující o dítě a další. Dále je k dispozici plně hrazené zdravotní volno na zaléčení akutních zdravotních potíží, a to 2 dny ročně (pro OZP 3 dny ročně). Na stravování přispíváme 100 Kč denně. Poukázky nebo body do kafeterie poskytujeme v hodnotě 8000 Kč ročně. Ty lze využít pro mnoho účelů, jako je péče o zdraví, sport, kultura nebo cestování.
Podívejte se, jaké pracovní pozice právě nabízíme ve Skupině Metrostav
Slevy u partnerů
Naši zaměstnanci mohou využívat i různé slevy u vybraných partnerů. Toto zahrnuje zvýhodněné tarify pro rodinu od O2 a Vodafone, slevy na cestování, VIP program v DATARTU, slevy u Přerost Švorc Auto a mnoho dalších. Dále jsou k dispozici zaměstnanecké slevy ve Skupině Metrostav, které umožňují získat výhodné služby v půjčovně drobné mechanizace, pneuservisu a prodejně stavebního materiálu.
Více o práci v Metrostavu zde
Top pozice srpen 2024
Mistři a stavbyvedoucí – Plzeň
V plzeňském regionu realizujeme nové zakázky v oblasti pozemního stavitelství a v souvislosti s tím rozšiřujeme naše projektové týmy o stavbyvedoucí a mistry. Detaily k nabídce najdete ZDE.
Mistr na most – Trutnov
Tým společnosti Metrostav TBR hledá posilu (M/Ž) do týmu v Královéhradeckém kraji na pozici stavebního mistra či mistrovou. Nabízíme výhodné rozvržení pracovní doby na turnusy 7 dní práce, 7 dní volno, služební vozidlo i pro soukromé využití a roční prémie. Více o pozici najdete ZDE.
Stavbyvedoucí pro monolity – EVO KOMOŘANY
V rámci našeho důležitého projektu – výstavba EVO Komořany hledáme posilu, která umí realizovat železobetonové konstrukce pozemních staveb. Výstavba spalovny přináší výzvu pro monolitáře. Samotná velikost objektu a technický postup realizace je pro ústecký region raritou. Více informací o projektu na stránkách www.evokomorany.cz a detaily o pozici ZDE.
Hlavní stavbyvedoucí – Karlovy vary
Na projekt rekonstrukce a dostavby významného karlovarského obchodního centra nebo na další stavební zakázky v kraji přijmeme zkušené stavbyvedoucí. Další informace k této skvělé regionální pracovní příležitosti najdete ZDE.
Stavbyvedoucí na nové projekty v HK a PU kraji
V souvislosti s novými zakázkami rozšiřujeme naše projektové týmy v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Využijte příležitosti stavět důležité regionální projekty! Více o této pozici ZDE.
Stavbyvedoucí TZB – Praha
Hledáme zkušeného stavbyvedoucího v oboru TZB, který bude koordinovat práce na stavbě a řídit subdodavatele TZB a elektro při rekonstrukci Nuselského pivovaru. Více o pozici ZDE.
Kalkulant(ka)/rozpočtář(ka) – jaderná energetika
Do specializovaného týmu Metrostav DIZ, který se zabývá přípravou podkladů pro velké energetické projekty, mj. i stavební části jaderného zdroje Dukovany 5, hledáme šikovného rozpočtáře či rozpočtářku. Více o pozici najdete ZDE.
Stavbyvedoucí pro plynovody
Pro společnost Prockert & Hynek hledáme v souvislosti s rozšiřováním týmu šikovné stavbyvedoucí pro výstavbu plynovodů v regionu Středočeského a Plzeňského kraje. Jedná se o zakázky v objemu 5–20 milionů, investory jsou velké plynárenské společnosti. Podívejte se na další informace k pozici ZDE.
Mistr na most – Praha
V souvislosti s realizací několika mostů v Praze přijmeme zdatného stavebního mistra nebo mistrovou na řízení stavebních prací a koordinaci dělníků a subdodavatelů. Nabízíme práci na plný pracovní úvazek v režimu 7 dní práce, 7 dní turnusové volno, služební vůz a dobré finanční ohodnocení. Detaily pozice najdete ZDE.
Přípravář/ka pro železobetonářské projekty
Chcete se zapojit do výstavby velkých projektů a srdce vás táhne k betonářům? Na provoz ŽBK hledáme přípraváře a přípravářky do výrobní i předvýrobní přípravy. Více k pozici najdete ZDE.
Mistr/ová pro železobetonářské projekty
Také rádi sledujete, jak hrubá stavba roste díky umu monolitářů? Připojte se k našim týmům a další krásné projekty, jako byla Nová Masaryčka, Garden Towers nebo BD Hagibor, mohou být postaveny i s vaším přispěním. Více o nabídce najdete ZDE.
Mistr/ová a stavbyvedoucí na Vysočinu
Naše stávající realizační týmy na Vysočině doplňujeme novými kolegy se zkušenostmi z pozemních staveb na pozice mistrů a stavbyvedoucích. Rádi přivítáme ale i ty, kteří své zkušenosti teprve sbírají. Chcete-li i vy s námi stavět výjimečné projekty, nestyďte se přihlásit! Více o pozici ZDE.
Technická příprava staveb – Praha 8
Do našeho přípravářského týmu na pracoviště v sídle společnosti v Praze na Palmovce hledáme technicky zdatného kolegu či kolegyni. Více k pozici najdete ZDE.
Další etapa Zeleného města dokončena
Výhledy a klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka u pražského Jarova a Hrdlořez daly projektu bytových domů název Zelené město. Ing. Martin Jirota s týmem zde dokončil již čtvrtou etapu. Projekt díky kvalitě a výhledům získal přídomek Heights.
Metrostav 14–15/2024
Divize 9
další etapa Zeleného města dokončena
Pěkné výhledy do zeleně i klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez daly projektu bytových domů název Zelené město. Ing. Martin Jirota z divize 9 dokončil v polovině června se svým týmem už čtvrtou etapu. projekt získal nejen pro svou vysokou kvalitu standardu, ale i podle dalekých výhledů přídomek Heights (snímky).
Martina Vampulová, foto Markéta Darániová
ově postavený bytový dům ve čtvrté etapě se skládá ze dvou nadzemních sekcí A a B, které architektonickým řešením vycházejí z předcházejících fází výstavby. Podobně jako jejich starší sourozenci jsou i právě dokončené objekty umístěny ve dvou řadách za sebou a oproti sobě vzájemně posunuty. V první řadě u ulice V Třešňovce je situována sekce B, ve druhé řadě „Áčko“. Obě sekce bytového domu mají společná tři suterénní podlaží, kde se nacházejí dvě komerční jednotky, garáže, společné prostory, sklepy a technické zázemí. V deseti nadzemních podlažích, díky nimž mají byty ony už zmiňované daleké výhledy do zeleně, vzniklo 233 nových bytů v dispozicích 1+kk až 4+kk o velikosti od 34 do 100 m2.
„Objekt jsme založili na vrtaných pilotách, přičemž dvě řady pilot podél předpokládaného tubusu tunelu městského okruhu jsou oproti spočítaným dimenzím na působící reakce a lokální geologii prodlouženy. Důvodem je omezení vlivu pilot na budoucí tubus tunelu a zároveň také kvůli zajištění dostatečné únosnosti pilot při ražbě tunelu při prodloužení vnitřního okruhu Prahy,“ říká vedoucí projektu Ing. Martin Jirota.
Nosný systém budovy je tvořen železobetonovým skeletem. Obvodový plášť sestává převážně z kontaktního zateplovacího systém ETICS s tepelnou izolací z fasádní minerální vaty ve dvou různých tloušťkách a odstínech, které dotvářejí plastický dojem ve finální silikonové omítce. Zadní fasády lodžií jsou zvýrazněny obkladem Fundermax s dřevodekorem. Na fasádě některých částí stěn v 1. a 2. nadzemním podlaží zaujmou keramické pásky Klinker s imitací cihel. Bydlení zpříjemní větrání, které zajišťují celkem čtyři centrální rekuperační jednotky umístěné na střeše objektů A a B. Umějí dochlazovat i dotápět čerstvě přiváděný vzduch.
Perfektní spolupráce
„Byty jsou již ve standardu dispozičně pěkně řešené a hezky vybavené. Klienti tedy většinou neprováděli rozsáhlé úpravy a klientské změny,“ říká vedoucí projektu s tím, že sám by byt v tomto projektu doporučil. „Byl to již čtvrtý projekt, který jsme pro společnost Daramis realizovali. S tímto developerem se nám skvěle spolupracuje, jejich tým je plný profesionálů a férových lidí. Navíc má dobré jméno nejen mezi generálními dodavateli, ale i pro mnoho spokojených klientů z řad majitelů bytů a retailů. I díky tomu jsme se dokázali snadno domluvit na všem důležitém v průběhu uplynulých dvou let, kdy tato etapa Zeleného města vznikala, a zároveň jsme byli svědky enormního nárůstu inflace i cen materiálu,“ dodává. I když ne na vše se dá dopředu připravit, se svým týmem se snaží problémy a rizika v předstihu odhadovat a také eliminovat nebo se na ně připravit. „Jsem rád, že se nám podařilo zakázku dokončit včas a především že na takto velké stavbě nedošlo k žádnému závažnému úrazu. To je za mě nejdůležitější,“ uzavírá Ing. Jirota.
Divize 5 a Metrostav TBR
Metrostav 14–15/2024
Divize 5 a Metrostav TBR
Most přes Orlík už má hotovou nosnou konstrukci
Stavbaři Metrostavu a Metrostavu TBR dobetonovali zbývající horní část nosné konstrukce železničního mostu Červená (snímky) a k dokončení hrubé stavby jim schází jen dotáhnout betonáž říms. Od poloviny srpna začíná výluka kvůli přepojení kolejí z původního mostu a vlaky tak přestanou jezdit přes ten původní. Nová trať by měla být uvedena do zkušebního provozu už na podzim.
RED s využitím tiskové zprávy
Foto archiv Metrostavu
betonářského pohledu máme to nejsložitější za sebou, takže už si můžu oddechnout a pochválit celý tým za precizní milimetrovou práci. Teď už nás kromě říms čekají jen dokončovací práce v podobě hydroizolací, dilatací či zábradlí. V rámci výluky začneme pracovat také na železničním spodku a svršku a přeložkách kabelových tras,“ sdělil Milan Špička, vedoucí projektu Metrostavu TBR.
Nový železniční most přes orlickou přehradu měří na délku 316 metrů a jeho železobetonový oblouk je s rozpětím 156 metrů největší v ČR. Svým designem připomíná silniční opárenský most na dálnici D8 a stejně jako on reprezentuje výjimečné dílo vybudované tzv. letmou betonáží pomocí betonářských vozíků a postupných záběrů. Celkově spolyká stavba téměř 8000 kubíků betonu a přes 1100 tun výztuže.
Komfortnější vlakové spojení
Most roste v osové vzdálenosti pouhých devíti metrů od původního ocelového mostu z 19. století, který je již v technicky nevyhovujícím a prakticky neopravitelném stavu. Po něm už v současnosti jezdí pouze osobní vlaky, a to sníženou rychlostí kvůli zmírnění dynamického namáhání konstrukce.
Cílem investice je nejen zajistit rychlejší a komfortnější provoz mezi Táborem a Pískem, ale také případnou objízdnou trasu během plánované rekonstrukce koridoru do Českých Budějovic. Most je připraven i na budoucí elektrizaci trati.
Stavba s názvem Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor–Písek spočívá v kompletní přestavbě jednokolejného železničního mostu. Stavební práce byly zahájeny v prosinci roku 2021 a měly by být kompletně dokončeny v létě roku 2025. Investorem stavby je Správa železnic, projekt pak z dílny SUDOP PRAHA.
Z historie příhradového mostu
Původní most se stavěl v letech 1886 až 1889, otevřen byl 20. listopadu 1889. Je 253 metrů dlouhý, 68 metrů vysoký a váží 940 tun. Pode památkového katalogu NPÚ se na konci 19. století jednalo o první železniční most v ČR, který byl vystavěn bez lešení pouze letmou montáží, což byla převratná novinka ve výstavbě. Ve své době byl druhou nejvyšší mostní stavbou v celém Rakousko-Uhersku a zaujal tak hned druhé místo za železniční stavbou, mostem Trisana v Tyrolsku. Před zbouráním ho chrání zařazení mezi kulturní památky.
Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsö
První etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, realizovaná Metrostav Norge AS, byla v polovině července dokončena. Stavba začala ražbami v srpnu 2024 a skončila izolacemi proti vodě a mrazu.
Metrostav 14–15/2024
Metrostav Norge
Milník u modernizace tunelů v norském městě Tromsø
V polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.
Petr Šlajs, vedoucí projektu Metrostavu Norge
polovině července byla dokončena první etapa rehabilitačního projektu v Tromsø, který realizuje společnost Metrostav Norge AS. Stavba byla zahájena ražbami na konci srpna 2024 a nyní skončila izolacemi proti vodě a mrazu.
Jde o rozšíření stávajících silničních tunelů (foto) v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem a přezdívá se mu „brána Arktidy“ nebo také „Paříž severu“. Na izolatérské části jsme strávili 4,5 měsíce a během této doby bylo realizováno 12 200 m² izolací. Práce byly obzvláště náročné na kruhovém objezdu, kde se mimo jiné instalovalo také velké množství technických kotev pro budoucí technologická zařízení.
Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom. Kruhový objezd propojuje právě tyto tři tunely mezi sebou. V největší špičce pracovalo na izolatérské části projektu téměř 50 našich zaměstnanců a během první etapy jsme dokončili zhruba 45 procent z celkového díla.
Na projektu pokračují práce hlavního dodavatele, norské společnosti B&G, která realizuje převážně elektroinstalace. Druhá etapa bude pravděpodobně zahájena na začátku roku 2025. Tato zakázka přináší cenné zkušenosti a důležité know-how na trhu s rehabilitacemi a izolacemi tunelů.
Skupina Metrostav
Metrostav 14–15/2024
Skupina Metrostav
Setkání s kolegy na Slovensku
U areálu Metrostavu Slovakia v Bratislavě se v polovině července už po čtvrté konal oblíbený Street food festival (foto). Tentokrát na téma cirkusu ve stylu vintage, tedy v nostalgickém duchu.
Kolegové měli příležitost si opět vychutnat skvělé jídlo, kreativně se vyžít při přípravě kostýmů a výborně se pobavit při živé hudbě. Tento rok nám atmosféru zpříjemnila skupina Hrdza, která svým vystoupením rozproudila fantastickou náladu.
Na festivalu nás také navštívila věštkyně Danica, která nám předpovídala budoucnost a přidala tak akci speciální nádech tajemna. Děkujeme všem zúčastněným za účast a za to, že tento festival byl opět nezapomenutelným zážitkem!
Bc. Terézia Gardoňová Foto archiv Metrostav Slovakia
Stavte s námi!
Po úspěšném vydání kalendáře Metrostav 2023 s modely jsme se rozhodli navázat vystřihovánkou z naší edice Stavte s námi!, kterou vydáváme u příležitosti 50letého výročí zprovoznění pražského metra.
Uvnitř tohoto vydání novin nacházíte papírový model stylizovaného průřezu stanicí metra Muzeum. Koncept, který navrhl modelář Pavel Havránek, přináší netradiční pohled na složité podzemní dílo. Přejeme pevnou ruku a hlavně příjemnou zábavu!
RED
Návod na sestavení a další modely z kolekce našich staveb najdete ZDE.
SKM informuje
Senior klub se připravuje na září
Po prázdninové pauze Senior klub Metrostav chystá pro své členy nový program. Začíná už v úterý 13. srpna, kdy se ti, kteří tráví čas v Praze, půjdou vykoupat do bazénu v Radlicích.
Na září pak připravujeme tyto akce:
●
5. 9. se pojedeme podívat vlakem do Bad Schandau a projdeme se kolem Labe.
●
Od 8. 9. do 13. 9. plánujeme tradiční pobyt pro seniory na RS Trnávka v Želivi.
●
16. 9. proběhne opětovné posezení s kávou a občerstvením v jídelně Metrostavu na Palmovce.
●
16. 9. až 20. 9. se někteří členové účastní pěší turistiky v Beskydech.
●
23. 9. se vydáme na dobytí Pražských pólů (turistická atrakce), tentokrát západní hranice Prahy.
●
24. 9. bude plavání a cvičení v Radlicích.
●
25. 9. půjdeme do Divadla Na Fidlovačce na představení Muž mojí ženy.
V listopadu plánujeme tradiční návštěvu termálních lázní, tentokrát Slovinský Čatež. Tato akce už je ale bohužel beznadějně obsazená. Fotografie je z procházky na téma Dobytí Pražských pólů, tentokrát jižního pólu u Vraného nad Vltavou.
Pozor! Kancelář Senior klubu se přestěhovala do 3. podlaží budovy Subterra (v místě pokladny Metrostavu), do kanceláře č. 314. Časy, kdy je možno vyřídit členské záležitosti, se nemění.
Jan Brodský, předseda SKM
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
Metrem 50
Metrostav 14–15/2024
Metrem 50
Razicí štít s frézou
Spolupráce 30 podniků a organizací vedená společností Metrostav začala přinášet kontury, které se postupně začaly zhmotňovat v montážních dílnách Metrostavu ve výsledný produkt – první tunelovací štít metra zkonstruovaný v Československu (foto). Pojednává o něm srpnový list našeho kalendáře.
RED, foto archiv Metrostavu
o svém odzkoušení byl štít v březnu roku 1985 z dílen po částech přesunut k sestavení do montážní komory o průměru 7,8 m a délce 10 m, s navazujícím traťovým tunelem. Jeho nasazení bylo naplánováno na levý traťový tunel trasy B ze stanice Florenc do stanice Křižíkova. Spouštění dílů stavbaři prováděli v šachtě na spojce tras B–C a touto spojkou byly díly do montážní komory dopravovány.
Dne 15. 6. 1985 se základní montáž dokončila a zahájily se komplexní funkční zkoušky, o necelý měsíc později došlo na ražbu. Je zaznamenáno, že během ověřovacího provozu bylo na štítovém komplexu provedeno celkem 94 změn a doplňků.
Jak vlastně první československý tunelovací štít vypadal? Jednalo se o štít s frézou, pročež se dočkal označení RŠF-1. Jako štítu bylo užito těleso SčN-1S, ze kterého byly odstraněny vnitřní přepážky, jež se nahradily mohutnou spodní přepážkou sloužící jako podpůrný most pro uložení frézy, ukladače ostění a pracovní plošiny. V zadní části štítu byl vsazen těsnicí prstenec sloužící jednak k opření tlačných válců a roznesení jejich silových účinků na ostění a zároveň k utěsnění mezikruží při výplňové injektáži. Rubaninu vynášel ze štítu hřeblový dopravník na dopravník pásový, který byl dále veden k výsypné stanici do vozíků kolejové drážky. Kromě dalších technologií se závěs vybavil dopravní drážkou pro přísun dílců ostění k ukládači.
Podrobnější informace o štítu se dozvíte ZDE.
2222 km pro dobrou věc
Na Palmovce u centrály Metrostavu odstartovala 30. července v 11:00 nejočekávanější cyklistická akce roku, Metrostav Handy cyklo maraton 2024. Letos se přihlásilo 20 týmů.
Metrostav 14–15/2024
Fotoreportáž
2222 km pro dobrou věc
Ing. Tereza Wagner, foto archiv Metrostavu
Pražská Palmovka, 30. července, 11.00 HODIN. V blízkosti centrály naší společnosti odstartovala nejočekávanější cyklistická akce roku Metrostav Handy cyklo maraton 2024 (MHCM), kterou pořádáme ve spolupráci s Cestou za snem. Letos se přihlásilo celkem dvacet týmů. Foto archiv Metrostavu.
Tým Peloton naděje Metrostav vyrazil na trasu dlouhou 2222 km jako první. Mávnutím startovní vlajky akci zahájil pan Ing. Filip Křesťan, výrobně-technický ředitel. Později se ke kolegům přidal na kole. První společný úsek cyklojízdy absolvovala také paní Eva Táborská, kterou jsme podpořili v loňské sportovní výzvě prostřednictvím aplikace SportujeM. Eva Táborská byla zároveň patronkou týmu METROSTAV Devítka.
Součástí týmu SUBTERRA byl také pan Ing. Ondřej Fuchs, generální ředitel společnosti Subterra. Mezi členy týmu byl i pan Jiří Vozda, cyklista na handbiku, který se zúčastnil už v loňském roce. Na letošní jízdu se velice těšil. V září se uskuteční zážitkový pobyt SUBTERRA OPEN WEEKEND, jenž je pokračováním Metrostav handy cyklo maratonu. Pro patrony družstev je jako obvykle zajištěna účast zdarma.
Během trasy došlo i na povinnou časovku družstev v motoristickém areálu z roku 1977 v Sosnové. Cyklisté se projeli po okruhu, na němž se běžně konají soutěže sportovních vozů.
Nejnáročnější byly poslední kilometry před cílem. Počasí bylo proměnlivé, a zatímco jedni jeli v dešti, jiným svítilo slunce téměř celou cestu.
Oslavy cíle proběhly v sobotu 3. srpna odpoledne na ostrově Štvanice, kde byl nachystán kulturní program, soutěže nebo dílničky pro děti. Všichni účastníci odcházeli pocitem, že jsme jeden tým a pomáháme dobré věci.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Radim Mana
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
Metrostav Norge – Fotogalerie
OK
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Modernizace silničních tunelů v centru města Tromsø, které leží 400 km za polárním kruhem. Stavební činnosti probíhaly celkem ve třech tunelech: v tunelu Breivika, Hansjordnes a Mellom.
Divize 9 – Fotogalerie
OK
Nově postavený bytový dům ve čtvrté etapě se skládá ze dvou nadzemních sekcí A a B, které architektonickým řešením vycházejí z předcházejících fází výstavby.
Z budov jsou pěkné výhledy do zeleně i klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez.
Z budov jsou pěkné výhledy do zeleně i klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez.
Z budov jsou pěkné výhledy do zeleně i klidné okolí parků Třešňovka a Smetanka na rozhraní pražského Jarova a Hrdlořez.
Byty jsou již ve standardu dispozičně pěkně řešené a hezky vybavené. Klienti tedy většinou neprováděli rozsáhlé úpravy a klientské změny.
Byty jsou již ve standardu dispozičně pěkně řešené a hezky vybavené. Klienti tedy většinou neprováděli rozsáhlé úpravy a klientské změny.
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Přestavba nemocnice v Českých Budějovicích
Největší investice českobudějovické nemocnice skončila. Od listopadu 2019 do letošního září stavbaři rozšiřovali pavilony CH a CH1, čímž vytvořili moderní monoblok chirurgie. Práce vedl tým Ing. Petra Míčky z Metrostavu DIZ.
Nevyužívané objekty nahradil moderní domov pro seniory
Na začátku září byl slavnostně otevřen nový domov pro seniory v lokalitě Bobelovka u Jindřichova Hradce. Moderní čtyřpodlažní objekt vznikl místo původních objektů Centra sociálních služeb. Metrostav DIZ ve sdružení vybudoval tolik potřebné zařízení pro seniory v rekordním čase.
Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny v rekordním čase
Metrostav DIZ byl v červnu požádán o urgentní opravu ZŠ Chvaly, kde se v jedné z učeben zřítil sádrokartonový podhled. Sanačními pracemi byl pověřen tým Marka Janeby ze závodu 9.
Povodně 2024
Katastrofální povodně v září zasáhly několik regionů ČR. Stejně jako v letech 1997 a 2002 Metrostav nejen řešil škody, ale i aktivně pomáhal v rámci prevence.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007