-
Metrostav
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
Nová trať se zárodkem tunelu do zásoby
Ve čtvrtek 12. října se generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran zúčastnil slavnostního ukončení 5. etapy přestavby železničního uzlu Plzeň. Rekonstrukci více než 3,8 km tratí mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov provedla jako lídr ve sdružení divize 5 pod vedením Ing. Tomáše Kohouta.
19
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
1. listopadu 2023
ročník 35
Nová trať se zárodkem tunelu do zásoby
Ve čtvrtek 12. října se generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran zúčastnil slavnostního ukončení 5. etapy přestavby železničního uzlu Plzeň. Rekonstrukci více než 3,8 km tratí mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov (hlavní foto) provedla jako lídr ve sdružení divize 5 pod vedením Ing. Tomáše Kohouta.
Lenka Svobodová, foto ČTK a archiv Metrostavu
ři stavbě od hlavního plzeňského nádraží ve směru na České Budějovice měl Metrostav na starost výměnu zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a dále novostavby dvou mimoúrovňových lávek pro pěší, výstavbu mostů, propustků, zárubní zdi, potrubního vedení, kabelovodu a vybudování pozemních staveb – což obsahovalo zejména demolici původní zastávky Koterov a stavbu nové stanice na Slovanech. Náš spolehlivý partner ve sdružení – firma Chládek & Tintěra – zajišťoval zejména rekonstrukci svršku i spodku trati a výstavbu nástupišť a komunikací. Součástí díla bylo i vybudování 180 m dlouhého zárodku pro budoucí silniční tunel plzeňského východního městského okruhu, kterým sice první auta projedou nejdřív za 10 let, jeho stavba už ale provoz na železnici neomezí,“ vypočítává Ing. Kohout.
Nová bezbariérová železniční zastávka Plzeň-Slovany se dvěma nástupišti i 8,5 km nových kolejí na úseku o celkové délce 3,849 km se 17 výhybkami byly uvedeny do provozu už letos v červenci. Do ledna 2024, kdy projekt definitivně skončí, zbývá stavbařům už jen broušení kolejí, třetí podbití kolejnic, případné řešení problémů plynoucích ze zkušebního provozu a odevzdání dokumentace.
bezbariérová zastávka, 3,8 km železniční trati, 8,5 km nových kolejí a 17 výhybek
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni nebyla vůbec jednoduchá. S výzvami se stavbaři potýkali už od začátku – hlavně při koordinaci prací u křížení nové dvoukolejné trati s tunelovým zárodkem. V klidné lokalitě rodinných domků totiž měli k dispozici jen minimální prostor pro zařízení staveniště. Pracovníci z firmy Zakládání staveb zde museli provést jak piloty, tak až 1,6 m široké milánské stěny tunelu do hloubky kolem 20 m. Rýhy pro ně hloubili z otevřeného výkopu v tvrdých břidlicích pomocí hydrofrézy, někde museli horninu v předstihu injektovat speciální směsí s cementem. Po vyarmování a vybetonování stěn dokončili dělníci železobetonový strop tunelu, položili na něj hydroizolace a pak celé dílo zasypali na úroveň terénu. Rekonstrukce z většiny probíhala za provozu, jen někdy při výlukách jedné či druhé koleje, zřídka obou.
S přispěním Metrostavu
Cílem přestavby železničního uzlu v Plzni je hlavně zjednodušení provozu, zlepšení bezpečnosti a zvýšení rychlostí na šesti tratích.
Modernizace začala v roce 2011 úpravami nádraží. Rekonstrukce byly rozděleny na pět samostatných staveb. První z nich, přestavba pražského zhlaví, skončila v roce 2017. Druhou – přestavbu jižní části nádraží včetně mostů Mikulášská (na snímku zatěžovací zkouška) – ve sdružení jako lídr uzavřela divize 5 v roce 2019. Při třetí – modernizaci křížení III. tranzitního koridoru ve směru Plzeň–Cheb a trati Plzeň–Domažlice–státní hranice SRN – stavěla divize 5 tři hlavní mosty a kolektor pod tratí. Čtvrtá etapa se týkala žateckého zhlaví. Na právě skončené páté stavbě Lobzy–Koterov se kromě divize 5 Metrostavu a pracovníků z firmy Zakládání staveb podíleli i zaměstnanci Metrostavu TBR. Probíhající rekonstrukce výpravní budovy plzeňského hlavního nádraží se zase účastní Metrostav DIZ.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Prohlášení prezidenta Skupiny Metrostav
Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych se vyjádřil ke zprávám a informacím, které se v posledních týdnech objevily v médiích ve spojitosti s veřejnou zakázkou na výstavbu druhé etapy metra D a naší dceřinou společností Subterra. Uvedené informace jsou součástí bezprecedentního a nefér jednání ze strany konkurenčního sdružení, které se také uchází o zmíněnou zakázku. Bohužel některá média tyto nepravdivé a účelově zkreslené informace přebírají a následně publikují texty, které jsou za hranou korektního jednání. Tyto metody práce jsou nám cizí. Společnost Subterra a její zaměstnanci mají moji plnou důvěru a patří jim poděkování za přípravu a zpracování nabídky na stavbu druhé etapy pražského metra D. Je na zadavateli a orgánech státní správy, aby posoudili a řádně rozhodli, která nabídka je nejvýhodnější.
Děkuji všem za jejich práci.
Ing. František Kočí
prezident Skupiny Metrostavstartuje stavba svazkové školy v Chýni
Ve středu 18. října se v Chýni v okrese Praha-západ uskutečnilo slavnostní poklepání základního kamene (foto) nové moderní budovy tzv. svazkové základní školy Chýně-Hostivice. Stavbu, která potrvá 19 měsíců, zhotoví ve sdružení společnost Metrostav DIZ, závod 3, vedoucím projektu je Ing. Jaromír Hotovec.
BeMo Tunnelling
BeMo Tunnelling
Prodloužení metra v Hamburku jede na plné obrátky
Už skoro tři roky dceřiná společnost BeMo Tunnelling (BeMo) staví v Hamburku prodloužení trasy metra U4 a na každém kroku v městské čtvrti Horn je to znát – ať už jsou to jeřáby, stavební kontejnery, nebo oplocení staveniště, tak i logo společnosti, které je vidět takřka na každém kroku.
Alexander Laimböck, Michael Höllrigl
bzvlášť nás těší fakt, že jsme za tu dobu získali pro naši firmu nové zaměstnance z Hamburku a okolí. A to jednak pro vedení stavby a jednak pro výrobní přípravu a pro ekonomický úsek. Abychom budoucím inženýrům ukázali rozmanitost perspektivy na našich stavbách, 31. května jsme se v budově Technické univerzity v Hamburku zúčastnili akce Setkání stavebního průmyslu s vysokou školou v rámci hamburského Dne stavbařů.
Situace na úseku BA1
Na počest dokončení hrubé stavby rozšíření stanice Dostihové závodiště v Hornu se 31. března 2023 konalo slavnostní setkáni, tzv. glajcha za účasti zástupců společnosti BeMo a představitelů investora Hamburger Hochbahn, politiků a subdodavatelů.
zakládání druhého úseku čtvrté linky metra v hamburku čelí náročným geologickým podmínkám
V návazných stavebních úsecích na dosavadní objekty byly z větší části dokončeny práce speciálního zakládání na zhotovení vodonepropustného dna za pomoci tryskové injektáže, kterou společnost BeMo sama realizovala. V této části jsou tak práce na speciálním zakládání dokončeny. V současné době se v poslední etapě provádí demolice stávajících staveb metra. Poslední práce v oblasti speciálního zakládání se týkají provádění kotev při zajištění výkopových pracích a nutného zajištění pro navazující stavební objekty a úsek traťového křížení.
Stavba v rámci úseku BA2
V budoucích stanicích Horner Geest a Stoltenstraße byly již dokončeny práce na podzemních stěnách. Dále probíhají zemní práce v dalším úseku tunelu na Manshardtstraße a momentálně stavbaři zhotovují podzemní stěny v západní části tunelového úseku.
Rovněž práce s tryskovou injektáží ve stanici Horner Geest byly již úspěšně dokončeny a nyní pokračují ve stanici Stoltenstraße. Poté co úspěšně proběhl pokus s odčerpáním spodní vody, byl zahájen výkop zeminy u stanice Horner Geest a bylo provedeno zajištění jámy.
Celý tým se nyní soustředí na to, aby včas zvládl nutné práce v uzavírce traťových tunelů na úseku BA1 a docílil tak optimálních podmínek pro proces výstavby úseku BA2. Hotovo by mělo být roce 2026. Zdař Bůh z Hamburku!
Ptáme se
Ptáme se...
Bc. Zuzana Savara
Oddělení obchodu a marketingu Závodu 8 metrostavu diz
Vystudovala Vysokou školu finanční a správní, 18 let pracovala ve veřejné správě, kde se zabývala dotacemi z Evropské unie. Po tolika letech v jednom zaměstnání prý potřebovala změnu, a tak v roce 2018 nastoupila do společnosti Metrostav.
Vzpomenete si na začátek svého působení ve Skupině Metrostav? Co vás k práci ve stavebnictví přivedlo?
V Metrostavu jsem začala pracovat před šesti lety, a to v Ústí nad Labem v oblastním zastoupení divize 8. Někdejší oblastní ředitel rozšiřoval svůj tým a já nastoupila na pozici specialisty marketingu. Vzpomínám na tuto dobu velice ráda, v sídle oblasti panovala tvůrčí atmosféra a kolegové mi sedli profesně i lidsky.
Čím vším se aktuálně hlavně zabýváte?
Moje pracovní náplň míří do dvou směrů. Jako specialista obchodu a marketingu mám na starost vyhledávání nových obchodních příležitostí a s tím související činnosti včetně správy vnitropodnikové aplikace SOI. Druhou oblastí, a to tou více viditelnou, je organizace marketingových akcí. Jedná se o sportovní, kulturní a vzdělávací akce, velice často s charitativním dopadem.
Zasadila jste se o spolupráci s nadacemi, které různými formami pomáhají hendikepovaným. Metrostav je například generálním partnerem Golfu pro Paraple. Co vás na tuto myšlenku přivedlo?
To je dlouhý příběh, ale nakonec se jedná o jednoduchou myšlenku, přání pomáhat těm, kteří z různých důvodů naši pomoc potřebují. Zní to obyčejně, ale když vidíte problémy hendikepovaných zblízka tak, jako jsem viděla já, začnete přemýšlet jinak. A zapojíte se.
Jaký máte pocit z prospěšných akcí z poslední doby?
Jsem ráda, že se ptáte, protože pocit mám báječný. Poslední ročník Golfu pro Paraple byl v několika směrech rekordní. Za 13letou historii této akce se vybrala nejvyšší finanční částka, zúčastnilo se nejvíce hráčů a výtěžek z dražby byl rekordní. Jsem hrdá na to, že vedení naší společnosti, ale i kolegům, záleží na lidech kolem nás a že nejsou lhostejní. Mám také radost z vydařeného dalšího ročníku Golf Charity Tour, jejíž výtěžek je věnován České asociaci hendikepovaných golfistů. A ještě jednu věc bych ráda zmínila: koncem loňského roku jsme v rámci naší oblasti finančně podpořili jednoho malého chlapce, kterého na přechodu srazilo auto a skončil s velmi těžkými zraněními upoután na lůžko. Příběh malého Martínka se zveřejnil na našich intranetových stránkách a během krátké doby několik desítek našich zaměstnanců dobrovolně přispělo nemalou částkou na jeho léčbu. To mě opravdu udělalo velkou radost.
Čemu se ráda věnujete ve volném čase?
Nabízí se odpověď, že ve volném čase nejraději hraji golf, ale není tomu tak. Velkou část volného času věnuji cestování, přípravám charitativních a společenských akcí a ráda chodím do divadla. Pomáhám opuštěným zvířátkům. Golf je pro mne relax, teda pokud mi to zrovna jde (úsměv).
Za rozhovor děkuje David Kalců
Fotosloupek
fotosloupek
Koupaliště v Dubici roste
Letos 1. března se začalo stavět a nyní jsou v areálu v jižní části České Lípy patrné bazény a prvky vodních atrakcí (snímky).
Sdružení, jehož lídrem je tým Ing. Štěpána Vernera z Metrostavu DIZ závodu 8, zde buduje nové venkovní koupaliště s kapacitou pro až 850 návštěvníků. K dispozici budou mít hlavní bazén o rozloze 935 m2 s vodními atrakcemi a dvěma 25m drahami pro plavání, brouzdaliště pro děti, tobogán či třídráhovou skluzavku. Náročné zakládání pod úrovní spodní vody mají stavbaři za sebou, nyní dokončují nerezové bazény a venkovní trubní rozvody. Intenzivní práce probíhají na rozvodech TZB v jednotlivých objektech a jejich střešních pláštích. Začínají práce na terénních úpravách a zpevněných plochách.
Spolupráce se školami
Spolupráce se školami
Co je nového v m.zone?
V rámci naší studentské platformy m.zone bychom vás rádi informovali o novinkách. Pokud ještě neznáte m.zone, podívejte se na www.emzone.cz. Jedná se o platformu, která sdružuje naše aktivity pro vysoké školy. Vše na jednom místě, vše pod jednou střechou Skupiny Metrostav.
Mgr. Markéta Purnochová,
foto archiv Metrostavuový akademický rok na Fakultě stavební Vysokého učení technického (FAST VUT) v Brně jsme společně slavnostně zahájili předáním prostor pro odpočinek a coworking samotným studentům. Tyto prostory, které v poslední době nebyly využívány, kompletně zrekonstruovali a vybavili kolegové ze společnosti Metrostav DIZ.
STUDENTŮM I PEDAGOGŮM
Stavební fakultě byly prostory předány do užívání v květnu a během prázdnin je dovybavili audiovizuální technikou. V příjemném prostředí nechybí ani kuchyňka s kávovarem a mikrovlnkami nebo třeba dobíjecí boxy na mobilní telefony. Studenti nyní mohou tento prostor využívat bez omezení. Coworkingový a odpočinkový prostor nese název m.zone.
M.zone v Brně je určena zejména studentům, je ale k dispozici i pedagogům pro organizaci dalších studijních aktivit nebo projektů. Za Skupinu Metrostav v ní plánujeme uspořádat diskusní bloky se studenty, prezentace našich staveb, nabídku praxí a dalších aktivit. Už se moc těšíme na společně strávený čas v těchto krásných prostorách.
Číslo
číslo
Tolik metrů bude dlouhý železobetonový skluz nového bezpečnostního přelivu na orlické přehradě. Velká stavba kolegů z divize 6 toto vodní dílo ochrání před extrémní povodní.
Tělocvična stavěná s důrazem na každý detail
V pátek 20. října byla slavnostně otevřena nová tělocvična základní a mateřské školy Drahotuše, místní části Hranic na Přerovsku. Podle ředitelky školy Dagmar Pospíšilové na tento okamžik žáci, učitelé i obyvatelé Drahotuše čekali víc než 40 let. První počin na vznik tělocvičny se totiž objevil už v roce 1981, po celé řadě odkladů se ale skutečně začalo stavět až loni v létě.
Metrostav DIZ závod 1
Tělocvična stavěná s důrazem na každý detail
V pátek 20. října byla slavnostně otevřena nová tělocvična základní a mateřské školy Drahotuše, místní části Hranic na Přerovsku. Podle ředitelky školy na tento okamžik žáci, učitelé i obyvatelé Drahotuš čekali víc než 40 let. První počin na vznik tělocvičny se totiž objevil už v roce 1981.
Martina Vampulová,
foto Petr Bakovskýod dohledem nejpřísnějších kontrolorů, kterými byli samotní žáci, kteří každý den stavbu pečlivě sledovali a hlásili, jestli už jsou „Igráčci“, tedy stavbaři v ochranných přilbách, na staveništi, dokončil tým Ing. Miroslava Sochy ze závodu 1 Metrostavu DIZ novostavbu tělocvičny s předstihem. Přesně tak, jak slíbil při poklepání základního kamene.
„Začali jsme vloni v červenci zemními pracemi a pilotážemi. Tělocvičnu jsme budovali v místě, kde se už jedna tělocvična v roce 1990 stavět začala, ale práce byly následně zastaveny. Tehdy se stihly zrealizovat pouze základy,“ říká vedoucí projektu Ing. Miroslav Socha s tím, že projekt předpokládal dokončení původních základových pasů zhruba z jedné pětiny. Při výkopech se ale zjistilo, že základové pasy byly zcela dokončeny, proto se i objem bouracích prací násobně zvýšil.
tělocvična s hrací plochou 32×19 m je určená pro většinu halových sportů. tribuna nabízí 106 míst k sezení, 50 k stání
„Nosné zdivo v interiéru je kombinací pálených broušených cihel s omítkou a pohledových režných cihel Liapor bez omítky. Obvodový plášť haly jsme budovali z tmavě červených sendvičových panelů Kingspan, které jsme kladli svisle. V kontrastu s industriální fasádou haly má zázemí břízolitovou omítku rovněž v červené barvě,“ popisuje Ing. Socha objekt. Na přání architekta byly na místě do směsi omítkoviny přidávány ještě kousky slídy k umocnění světélkujícího dojmu. Hrubá břízolitová fasáda má působit kontrastně k hladkým sendvičovým panelům haly.
V interiéru prostoru zázemí použili stavbaři na vnitřní nosné stěny režné zdivo Liapor R, které bylo realizováno na tenkou spáru. „Toto provedení si žádalo pečlivost při provádění a kontrolu realizace každé provedené řady. Podlaha ve vstupním foyer je z betonu broušeného technologií HTC, což zahrnuje několikanásobné broušení a leštění povrchu betonu a finální aplikaci vodního skla a impregnace. Výsledný povrch betonu je s viditelnou strukturou kameniva,“ doplňuje další zajímavé postupy Ing. Socha.
„Během stavby jsme se museli vypořádat s velkým množstvím náročných detailů, se správnou volbou materiálů a technologických postupů a především důkladně a promyšleně sestavit realizační harmonogram, který byl klíčem k dokončení stavby s téměř tříměsíčním předstihem. Náročné bylo rovněž propojení nové budovy tělocvičny se stávající historickou budovou základní školy včetně repase části historického schodiště, balustrád a kleneb, což jsme museli stihnout během letních prázdnin. Proto 30. června, už hodinu po posledním zvonění, se školou nesl zvuk bouracích kladiv,“ uzavírá Ing. Miroslav Socha.
Unikátní zelená střecha
Lehký střešní plášť z trapézových plechů byl osázen rozchodníky různých barev, které tvoří logo základní školy. Viditelné by mělo být už příští rok na jaře. Na školním pozemku nově vznikly i retenční nádrže, které budou sloužit k zavlažování zahrady školy, v případě potřeby zelené střechy, a ke splachování toalet.
Divize 6
Divize 6
BD Lhotka: Stavba jako součást obývaného domu
Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka. Dvanáctipodlažní objekt zde budoval v těsném sousedství vedlejšího obývaného domu. „Stavba na první pohled zaujme svých charakteristickým umístěním, kdy se jedná v podstatě o boční přístavbu ke stávajícímu panelovému domu, s nímž je v přímé dilataci. Nově budovaná část byla realizována na místě původní nevyužívané kotelny, kterou jsme ihned po převzetí staveniště zdemolovali,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Ondřej Vojtíšek.
Blanka Růžičková,
foto Petr Adámekřipomíná, že jeho tým proto v první fázi výstavby úzce spolupracoval s odborníky Metrostavu na speciální zakládání, konkrétně s Ing. Pavlem Novákem.
Novostavba (snímky) má 12 nadzemních a čtyři podzemní podlaží a její základová spára se těžila v úrovni dvanácti metrů pod základy paneláku. Samotným výkopům proto předcházelo důkladné zajištění stability sousedního objektu za pomoci tryskové injektáže a kotvené převrtávané pilotové stěny, to vše provázeno pravidelným geodetickým monitoringem.
Netradiční řešení bylo třeba uplatnit i v systému využití podzemních parkovišť. „Dispoziční rozměry objektu neumožnily výstavbu klasické vjezdové rampy do suterénních podlaží. Tento problém řeší projekt autovýtahem, kterým lze auta dopravit do třetího suterénu. Neobvyklý je také systém parkovacích zakladačů, který zvyšuje kapacitní možnosti parkování v podzemních podlažích,“ popisuje inženýr Vojtíšek.
s ohledem na sousedy
Metrostav zahájil stavbu v květnu předminulého roku. První byty začal předávat letos v srpnu a v těchto dnech už dokončuje pouze drobné práce doobjednané investorem. Největší problémy se v průběhu výstavby objevily kvůli nedostatku materiálů a změnám jejich cen v důsledku konfliktu na Ukrajině. Komplikací byl také velmi omezený prostor kolem stavby i fakt, že práce probíhaly doslova za zdí obývaného sousedního domu. „Samozřejmě jsme se snažili, abychom po celou dobu realizace co nejvíc eliminovali dopady výstavby na naše ‚sousedy‘. A to se díky instalaci protihlukové stěny, ochraně proti prachu a uplatnění dalších opatření snad povedlo,“ říká Ondřej Vojtíšek. Stavbu tohoto typu, bytový dům, řídil z pozice vedoucího projektu vůbec poprvé. Určitým specifikem byla i nutnost vypořádat se s problematikou klientských změn, které stavbaři měli kompletně na starost. Přímo na místě tak vzniklo jakési klientské centrum.
Divize 6, která zde byla generálním dodavatelem, oceňuje spolupráci v rámci Metrostavu. Sprinklerový systém pro hašení prostor s parkovacími zakladači realizovala společnost Subterra, lešení dodala půjčovna divize 6. „Velmi dobře pracoval i náš tým, v němž se podařilo skloubit zkušenosti profesně starších kolegů s energií a nasazením stále ještě studentů,“ doplňuje Ing. Vojtíšek.
Výstavba rodinných domů je ve Vysokém Újezdu dokončena
Zhruba před dvěma lety kolegové z divize 9 zahájili zajímavou zakázku ve Vysokém Újezdu u Prahy. S trochou nadsázky lze říct, že tu postavili novou vesnici – konkrétně jde o 53 rodinných domů na ploše 46 000 m2. Nyní se již domky předávají svým majitelům.
Divize 9
Výstavba rodinných domů je ve Vysokém Újezdu dokončena
Zhruba před dvěma lety kolegové z divize 9 zahájili zajímavou zakázku ve Vysokém Újezdu u Prahy. S trochou nadsázky lze říct, že tu postavili novou vesnici – konkrétně jde o 53 rodinných domů na ploše 46 000 m2 (foto). Nyní se již domky předávají svým majitelům.
RED, foto archiv stavby
ro developerskou skupinu Crestyl vyrostlo deset přízemních bungalovů s plochou střechou a dispozicí 4 + kk a 43 dvoupodlažních domů s dispozicí 5 + kk. Kromě tří samostatně stojících budov jsou ostatní spojeny do dvojdomů přes sousedící garáže. Jedenáct typů různých domků je sjednoceno do optického celku široké ulice.
Stavba sama o sobě byla standardní – betonové základové pasy, nosné stěny z Porothermu, cihlové příčky, stropní konstrukce a střešní desky plochých střech z monolitického železobetonu, u sedlových střech sbíjené dřevěné vazníky a plechová krytina. „Z technických věcí pro nás byla nová zkušenost řešení fotovoltaiky a s tím spojené přihlášení a zprovoznění systému na tolika objektech, kde bych chtěl poděkovat za spolupráci s energetikem divize 9 a celému realizačnímu týmu,“ říká vedoucí projektu Ing. Jiří Bukovinský, který převzal zakázku při dokončování výstavby.
Práce ve Vysokém Újezdu pro kolegy z divize 9 možná nekončí, nyní se totiž rýsuje další zakázka na výstavbu 33 rodinných domů v navazující etapě.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
Studentské exkurze v Norsku
V září kolegové z Metrostav Norge AS provedli na svých stavbách hned dvě skupiny českých studentů.
Na stavbě dálničního tunelu u Porsgrunnu (foto) na jihu Norska je navštívili studenti výběrového studijního programu VŠE Honors Academia. Ing. Jiří Horčička a jeho tým studentům popsali, jak funguje podnikání ve Skandinávii, vysvětlili jim metodu Drill & Blast a vzali je do budovaného tunelu, kde byli dokonce svědky odpalu.
Stavbu mostu Nye Nerlandsøybrua pod vedením Ing. Matěje Novotného pak navštívili v rámci programu Erasmus+ studenti SPŠ stavební v Hradci Králové, kteří strávili v Norsku celkem dva týdny. Studenti se věnovali zejména 3D modelování a výpočtům uhlíkové stopy dané stavby.
Obě skupiny vysoce ocenily vstřícnost a profesionalitu našich severských pracovních týmů, na studenty udělala jejich práce velký dojem.
Mgr. Jana Kořínková, foto archiv Metrostavu
Budova společnosti Subterra využívá zelenou energii
Na střeše administrativní budovy Palmovka Park I, kde sídlí společnost Subterra (foto), byla instalována fotovoltaická elektrárna o výkonu 49,14 kWp. Celkem 108 panelů tak vyrobí ročně cca 45 MWh bezemisní elektřiny.
Skupina Metrostav sází při posilování své energetické nezávislosti na bezemisní fotovoltaiku. Dodavatelem moderní sluneční elektrárny byla společnost SEFY ČR s.r.o. Veškerou vyrobenou bezemisní elektřinu spotřebuje administrativní budova do své spotřeby a žádná nepoputuje do sítě.
Skupina Metrostav do budoucna uvažuje o instalaci dalších fotovoltaických elektráren, a to na budově Palmovka Park II (sídlo Metrostavu a.s.) a na budovách a halách v areálu stavebního dvora Metrostavu v Horních Počernicích.
Text a foto Mgr. Pavel Vohnout, vedoucí útvaru obchodu a marketingu společnosti Metrostav Facility
Jsme v polovině Podzimní výzvy
Třetí a zároveň poslední letošní výzva aplikace SportujeM odstartovala v pátek 13. října. Do půlnoci 20. listopadu, kdy bude akce ukončena, zbývá ještě několik dní a zúčastnit se může každý zaměstnanec Skupiny Metrostav.
I když je výzva opět multisportovní, zaměřili jsme se nyní na chůzi a běh a každé pondělí pro vás zveřejňujeme zajímavé články. Najdete je na www.sportujemveskupine.cz přímo v těle Podzimní výzvy dole pod textem.
Pojďte si zasportovat společně s námi! Váš pohyb generuje body, které měníme na finanční dar. Díky vaší aktivitě bude možné pořídit speciální rozkládací křesla rodičům dětí hospitalizovaných na oddělení dětské neurologie Fakultní Thomayerovy nemocnice. Děkujeme všem účastníkům, kteří svým pohybem pomáhají.
Mgr. Pavlína Mertl
Výtěžek Golf Charity Tour předán
V rámci závěrečného vyhlášení turnaje České golfové asociace hendikepovaných (CZDGA) předal generální ředitel společnosti Metrostav DIZ Ing. Karel Volf prezidentovi CZDGA Ing. Miroslavu Lidinskému výtěžek letošní Golf Charity Tour. Akce proběhla v neděli na golfovém hřišti Golfresort Terasy Ústí nad Labem.
Účastníci turnaje stejně jako v loňském roce věnovali dobrovolné finanční příspěvky za každý uhraný stablefordový bod.
Celková vybraná částka činí 61 000 Kč a bude využita na rozvojový program pro juniory a materiální vybavení pro dětské golfové akademie na speciálních školách.
Na fotografii zleva: Ing. Karel Volf, generální ředitel společnosti Metrostav DIZ, Milan Turek, spoluorganizátor a člen CZDGA, Bc. Zuzana Savara, marketingová manažerka společnosti Metrostav DIZ, a Ing. Miroslav Lidinský, prezident CZDGA.
RED, foto archiv Metrostavu
Ocenění pro Automatické mlýny
Winternitzovy mlýny, jejichž rozsáhlou rekonstrukci zajistil tým divize 9, získaly titul Stavba roku Pardubického kraje. Soutěž se koná od roku 2004 a vyhlašuje ji pardubické hejtmanství jednou za dva roky spolu s Českou komorou autorizovaných inženýrů a techniků (ČKAIT) a Svazem podnikatelů ve stavebnictví v ČR (SPS). Nominaci letos od poroty obdrželo 32 staveb, nejvíc v historii soutěže.
V případě bývalých mlýnů porota ocenila zdařilý počin v oblasti architektury a péče o kulturní památky a vyzdvihla kvalitu architektonického zpracování. Zásahy podle poroty působí příjemně svými vyváženými proporcemi, zvolenými materiály a detaily. Jednotlivé vnitřní prostory mají různé výšky, které svým měřítkem reflektují budoucí účely a odkazují k charakteru původní stavby.
RED
Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz
U ražby tunelu Grenland
Tým Metrostavu Norge AS pracuje od jara letošního roku na ražbě tunelu Grenland v Norsku. Slavnostní odpal za účasti českého velvyslance v Norském království zde proběhl 28. dubna a do dnešního dne se na všech pracovištích podařilo vyrazit 1461 m. Na snímku je zachycen Severní portál tunelu.
Fotoreportáž
U ražby tunelu Grenland
RED, foto Metrostav Norge AS
Na ražbě tunelu Grenland v Norsku pracuje tým Metrostavu Norge AS od jara letošního roku. Slavnostní odpal za účasti českého velvyslance v Norském království zde proběhl 28. dubna a do dnešního dne se na všech pracovištích podařilo vyrazit 1461 m. Na snímku je zachycen Severní portál tunelu.
Díky fotografiím, které z místa pořídil stavbyvedoucí Josef Haba, máme možnost nahlédnout přímo do útrob podzemního díla. Zde je zachycena ražba propojky pro Norsko typickou metodou Drill & Blast, kdy ražby probíhají s využitím trhacích prací.
Pohled z kabiny vrtného vozu zachycuje okamžik vrtání injektážního deštníku pomocí automatických podavačů vrtných tyčí.
Razičům výrazně pomáhají moderní stroje – zde například jednotka AMV pro provádění cementové těsnicí injektáže.
Tunel Grenland bude mít celkovou délku 5,2 km, Metrostav Norge razí část z portálu Kjørholt (2krát 1,7 km) a z portálu Herregårdsbekken (2krát 1,4 km). Dílo bude součástí projektu E18 Langangen-Rugtvedt, který je dlouhý cca 17 km a zahrnuje čtyřpruhovou rychlostní silnici, mosty a tunely. Jedná se o obchvat města Porsgrunn. Zdař Bůh!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
David Kalců, DiS. (předseda)
Ing. Renáta Zavřelová (místopředsedkyně)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Ing. Petr Půta
Mgr. Pavlína Mertl
Ing. Jitka Neklanová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
3_BeMo Tunnelling – Fotogalerie
Informační stánek společnosti BeMo v rámci Dne stavbařů v Hamburku.
Slavnostní oslava glajchy na rozšíření stanice metra Dostihové závodiště v Hornu.
Situace po demolici v návazném prostoru k dokončené hrubé stavbě stanice.
Subdodavatelsky už realizované kolejiště v dokončených dílčích stavebních úsecích.
8_Metrostav DIZ závod 1 – Fotogalerie
Interiér tělocvičny: rozměry hrací plochy jsou 32 x 9 metrů s povrchem z PVC s podkladní pěnou.
Tribuna se 106 místy k sezení a 50 místy k stání vznikla na monolitickém stropě nad prostorem zázemí tělocvičny, kam byly umístěny dřevěné sedáky.
Tělocvična je určena pro většinu halových sportů, jako je basketbal, volejbal, tenis, nohejbal nebo badminton. K dispozici je i zkrácené hřiště házené, futsalu či florbalu.
Neobvyklá ve školní tělocvičně je instalace velkoplošné obrazovky rozměrů 3 x 6 m, která bude využita při sportovních utkáních nebo jiných akcích.
Realizační tým a zástupci vedení regionálního zastoupení a závodu 1 u vstupu do tělocvičny během slavnostního zprovoznění objektu.
- 1064031.svg
- 1064032.svg
- 1064045.svg
- 1064049.svg
- 1064285.pdf
- 1064286.svg
- 1064287.jpg
- 1064288.jpg
- 1064289.jpg
- 1064292.svg
- 1064293.svg
- 1064294.jpg
- 1064295.jpg
- 1064296.jpg
- 1064297.jpg
- 1064298.jpg
- 1064299.jpg
- 1064300.jpg
- 1064301.jpg
- 1064302.jpg
- 1064744.mp4
- 1064748.svg
- 1064749.jpg
- 1064750.jpg
- 1064751.jpg
- 1064752.jpg
- 1064753.jpg
- 1064754.jpg
- 1064803.svg
- 1064825.jpg
- 1064826.jpg
- 1064827.svg
- 1064828.jpg
- 1064829.jpg
- 1064830.jpg
- 1064831.jpg
- 1064832.jpg
- 1064833.jpg
- 1064834.jpg
- 1064835.jpg
- 1064836.jpg
- 1064893.jpg
- 1064894.jpg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2020
Ročník 2019
Ročník 2018
Ročník 2017
Ročník 2016
Ročník 2015
Ročník 2014
Ročník 2013
Ročník 2012
Ročník 2011
Ročník 2010
Ročník 2009
Ročník 2008
Ročník 2007
Ročník 2021
Ročník 2022
Zelený ostrov mezi paneláky
Během 365 dnů od převzetí staveniště vyroste na táborském Sídlišti nad Lužnicí nový parkovací dům pro 241 aut. Postaví ho pracovníci Metrostavu DIZ a Památek Tábor.
Liberec: závod 8 začíná s rekonstrukcí bazénu
Oprava libereckého bazénu, původně plánovaná na duben a zpožděná kvůli námitkám a interním procesům, začala. Zahrnuje přestavbu 50metrového bazénu a kompletní rekonstrukci celého objektu.
Výstavba největší silniční zakázky ŘSD startuje
V pátek 12. října zahájilo sdružení firem včetně tří ze Skupiny Metrostav výstavbu přes 21 km dlouhé části dálnice D11 vedoucí k polské hranici.
Návrat hodinové věže
V rámci rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti byla 15. října na své místo přesunuta hodinová věž. Do původní podoby se navrací i zdobné prvky a hotové jsou například také železobetonové obvodové stěny na levém křídle.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007