-
Metrostav
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
Gabčíkovo
2
čtrnáctideník
Metrostav a.s.
2. února 2022
ročník 34
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu
Bezmála tři měsíce je v bezproblémovém provozu pravá plavební komora na slovenském vodním díle Gabčíkovo. Tým Ing. Radka Lišky, Ph.D., z divize 8 začal s její rekonstrukcí a modernizací před třemi lety a zkušenosti z její inovace přispěly k tomu, že přestavbu levé komory, na níž začal pracovat vloni 2. prosince, ukončí už za 415 dní – v lednu roku 2023.
Lenka Svobodová, foto Kateřina Kincelová
řijali jsme řadu opatření, která omezí problémy, s nimiž jsme se setkali při modernizaci první komory. Podstatnou a na první pohled viditelnou změnou je, že jsme na hranu levé plavební komory u horního ohlaví postavili stacionární jeřáb a do dna komory vybourali dva otvory o přibližných rozměrech 2 × 3 m. Tím totiž dojde k výraznému zrychlení přesunu materiálu z a do prostoru napouštěcího a vypouštěcího kanálu. Každý z nich má profil 4 × 4 m a přes dva metry silný strop – tedy dno komory –, je do nich přístup pouze šachtou s průměrem 800 mm, což nám značně komplikovalo práci,“ vysvětluje Ing. Liška.
Rekonstrukce a modernizace pravé komory trvala 864 dnů, o téměř rok déle, než bylo plánováno. K prodloužení díla přispěly neočekávané okolnosti zjištěné během prací na horním ohlaví komory, kde nebylo možné při přípravě na osazování horních vrat pokračovat podle původně odsouhlaseného postupu a došlo ke kompletní změně technického řešení u uložení ložiskových konzol. Do průběhu zakázky zasáhl i covid – omezení na hranicích a přijatá protiepidemická opatření měla za následek problémy s přesuny pracovníků i s výrobou a dodávkami částí díla.
obří dílo na dunaji má zásadní význam: obě plavební komory ročně využije na 15 000 lodí!
Jako při každé rekonstrukci došlo i u VDG k několika zásadním změnám projektu. Kromě té u horních vrat to byly i úpravy hydraulického systému a zásadní změna u renovace podzákladí, kde v délce zhruba 600 m pomáhali při mechanickém těsnění dilatačních spár nátokového objektu potápěči.
U levé komory (foto dole) jsou už dnes zdemontovány téměř všechny ocelové konstrukce a probíhají demolice zálivkových betonů. Na základě zjištěného stavu dochází k revizi prováděcí dokumentace. Stavbaři už zajistili i dodávku většiny ocelových prvků – o výrobu a montáž těch klíčových se opět postará divize 3, injektážní práce při sanaci podzákladí znovu provedou kolegové z firmy Zakládání staveb.
Inovace a modernizace plavebních komor VDG zvýší bezpečnost a intenzitu lodní dopravy a představuje jeden z největších současných vodních projektů v Evropě.
Přínos vodního díla VDG
●
Výroba elektrické energie – osm vertikálních Kaplanových turbín by bylo schopno vyrobit až 720 MW. Bez nevybudované vyrovnávací nádrže u maďarského města Nagymaros může však být jejich výkon nejvýše poloviční.
●
VDG chrání území před záplavami, které v minulosti působily v oblasti značné škody.
●
Reguluje hladinu Dunaje a umožňuje celoroční splavnost.
●
Stabilizace toku řeky znamenala i zlepšení environmentálních parametrů – třeba zvýšení kvality pitné vody.
●
Přehradní nádrž s rozlohou 46 km2 zvýšila možnosti rekreačního využití okolí Bratislavy.
●
Zdymadlo na VDG je i technickým unikátem. Patří k největším v Evropě – každá z jeho plavebních komor měří 34 × 275 m a s minimální hloubkou vody 4,5 m umožňuje lodím překonat výškový rozdíl 16–23,3 m. Jejich dolní vrata měří 36 × 22 m, mají tloušťku dva metry a váží 1100 tun.
Krátce Aktuálně
Krátce Aktuálně
Libeňský most opraví Metrostav TBR
Naše dceřiná společnost Metrostav TBR v lednu podepsala smlouvu s investorem TSK Praha na dlouho očekávanou rekonstrukci Libeňského soumostí (foto). Ředitelem výstavby je Ing. Martin Kulhavý, Ph.D., MBA.
protikorupční systém Compliance
Společnost Metrostav DIZ dosáhla koncem roku 2021 mimořádného úspěchu v oblasti zásad a pravidel Compliance. Její nově vytvořený Protikorupční systém Compliance byl certifikován podle mezinárodních standardů ISO 37001:2016 a ISO 37301:2021.
Bezpečnější Blanka
V noci z 18. na 19. ledna proběhla za přítomnosti médií sanace tečí v tunelovém komplexu Blanka. Naši spolupracovníci jich část zainjektovali polyuretanovou pěnou a následně odstranili z obkladů usazené výluhy. Pod zbylými drobnými tečemi budou vybudovány organizované svody do drenáží. Tím se tunelový komplex (foto) zbaví louží a občasného kapání vody ze stropů a bude bezpečnější.
nový administrační systém webu Metrostav.cz
Dne 20. ledna v rámci našeho webu proběhla úspěšně migrace na nové CMS Strapi. Na front-endu, tedy části, kterou vidí uživatel, se nic nezměnilo. Migrace se týkala administračního systému, tzv. back-endu. Strapi je moderní a velmi populární systém pro správu obsahu. Umožňuje přátelštější prostředí a širší možnosti při tvorbě a správě stránek než původní CMS.
Metrostav Development
Metrostav Development
Vilapark Klamovka: důvod zůstat ve městě
Metrostav Development s radostí představuje dlouho očekávaný exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka V Praze 5. Projekt čítá 117 nových bytů s bydlením na skvělé adrese. Moderní stylová rezidence (vizualizace) na dohled od ruchu smíchovského Anděla se před shonem a hukotem města schovává na kraji kdysi zámeckého parku Klamovka.
Text a vizualizace Metrostav Development
kolí parku Klamovka je jedním z nejatraktivnějších míst v Praze. Poskytuje všechny výhody městského bydlení a zároveň snadný přístup do zeleně. Spojení s přírodou reprezentuje společná zahrada, která bude mít neotřelý charakter kvetoucí louky s velkými stromy a fasádami s popínavou zelení.
dva typy zástavby
Architektonický návrh rezidenčního projektu vzešel z pera studia City Work Architect, kteří projekt rozdělili na dvě části s různou architekturou. Každá trochu jiná, obě však stejně atraktivní. Severní stranu tvoří moderní městské viladomy a v jižní části naleznete nízkopodlažní zástavbu vhodnou pro rodinný život. Dva typy zástavby rozděluje veřejná pěší stezka, která plynule navazuje na park Klamovka. Soubor dvou samostatných bytových domů s celkem osmy vchody těží to nejlepší ze své polohy i orientace a nabízí moderní bydlení pro páry nebo rodiny s dětmi. Pozemky přiléhající k jednotlivým budovám poskytují dostatečný a útulný venkovní prostor. V okolí projektu nechybí veškerá občanská vybavenost a sportovní či kulturní vyžití. Každý si tak najde to své.
moderní designové bydlení s jedinečným výhledem na prahu a s veškerou občanskou vybaveností
Vilapark Klamovka je jedinečný projekt nejen díky lokalitě, ve které je umístěn, ale také svým důrazem na vnitřní řešení bytů, jejich vybavení a použité materiály. Na návrzích se podílela řada zkušených designérů.
bydlení bez kompromisů
„Dobře jsme věděli, že je tu spousta lidí, která hledá prostorné a klidné bydlení, ale přitom je její životní styl provázán s městem. Mohou si sice pořídit dům za Prahou, ale budou se tomu muset přizpůsobit. Přijdou o spoustu času kvůli dojíždění a hlavně o svůj dosavadní způsob života. Uvědomili jsme si, že ve Vilaparku Klamovka můžeme lidem nabídnout bydlení, kde na žádné nepohodlné kompromisy nebudou muset přistupovat. A to se nám povedlo,” říká generální ředitel Metrostav Development Ing. Ondřej Buršík.
Stavba projektu Vilapark Klamovka byla zahájena v lednu roku 2022 a k nastěhování budou byty klientům k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2024.
Ptáme se
Ptáme se...
Ing. Josef Kafka
zástupce ředitele divize 11
Do Metrostavu nastoupil v roce 2010 jako čerstvý absolvent Fakulty strojní ČVUT, zejména kvůli nabídce pracovat s razicími štíty Tonda a Adéla v metru V.A., nedlouho poté začal řídit středisko důlní techniky divize 11. Letos v lednu usedl do křesla výrobně–technického náměstka a zástupce ředitele divize 11.
Vybavíte si vaše začátky v Metrostavu? Tušil jste hned, čemu byste se rád věnoval?
Ano, na to nelze zapomenout. Hned ze začátku jsem měl obrovské štěstí na kolegy, a to jak po stránce lidské, tak profesní. Téměř okamžitě jsem se cítil jako součást týmu. Svým přístupem a ochotným předáváním zkušeností mi spolupracovníci pomohli najít zaujetí pro práci a tým. Za to jim patří velké poděkování. Původně jsem totiž po studiích zvažoval, že bych odcestoval do ciziny. Právě i díky nim jsem tam nakonec neodletěl. K tomu vždy přišla nějaká výzva po technické stránce a nejinak je tomu i dnes. Některé praktické zkušenosti jsem si přinesl z mládí, které jsem strávil na venkově, a další odborné jsem nasbíral v Metrostavu a ve spojení s ekonomicko-strojním vzděláním to vše krásně do sebe zapadlo.
Práci na stavbách jste si tedy zažil doslova od píky a roky jste řídil středisko důlní techniky divize 11. Zkušenosti určitě využije i v nové pozici. Co asi nejvíce?
Dosud se mi vždy vyplatila praktická zkušenost a týmová spolupráce založená na čestném a férovém jednání. Věřím, že tento přístup bude fungovat i v nové pozici. Co jsem z načerpaných zkušeností skutečně využil, lze zhodnotit až s odstupem.
O kolik strojů se divize 11 nyní stará?
Strojní park je velmi rozsáhlý a rozmanitý. Pokud nepočítáme drobnou mechanizaci, osobní dopravu, tak spravujeme okolo 150 větších strojů, z toho cca polovina je pro práci v podzemí. Snažíme se je udržovat v nejlepším možném stavu a průběžně jej doplňujeme o stroje nové a technologicky vyspělejší.
Které z nich patří k nejzajímavějším?
Technicky jsou zajímavé všechny. Je úžasné, jak jde vývoj v tomto oboru rychle dopředu; udržet s tím krok je někdy obtížné. Technologicky jednoznačně nejzajímavější jsou ony dva známé razicí stroje EPB S-609 (Tonda) a S-610 (Adéla), které sice aktuálně nepracují, ale byli jsme u toho, když jsme je s divizí 5 uváděli do provozu při ražbě pražského metra na pátém áčku. Byla to nová moderní technologie, která se u nás v tak velkém rozsahu rozjížděla poprvé. Tehdy jsem se podílel i na ražbách, demontážích a posléze i řídil konzervaci a uložení těchto strojů ve stavebním dvoře v Horních Počernicích. Už jen pro jejich technologii doufám, že ještě neřekly své poslední slovo.
Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?
Divizi 11 musíme určitě doplnit zejména o odborný personál, což je v dnešní době nelehký úkol. Také musíme zvážit některé strategické postupy z důvodu, že situace na trhu i ve Skupině Metrostav se mění. Mojí hlavní náplní bude mimo jiné též spolupráce na klíčových zakázkách divize 11.
Za rozhovor děkuje David Kalců
Centrum vzdělávání
Centrum vzdělávání
Činnost lektorů je pro rozvoj personálu nepostradatelná
Obětavost, schopnost a ochota předávat své znalosti patří k našim lektorům stejně jako vysoká úroveň jejich odborných znalostí. Za práci v rámci aktivit Centra vzdělávání Skupiny Metrostav jim právem patří poděkování, které se jim dostalo i na tradičním setkání v centrále společnosti dne 19. ledna (foto).
Mgr. Zdeněk Kostříž, foto Zuzana Junková
v minulém roce většinu aktivit z široké nabídky vzdělávacích akcí zajišťovali lektoři z řad zaměstnanců společností Skupiny Metrostav. Tým Centra se snaží vytvářet potřebné zázemí a také tvůrčí, přátelskou atmosféru při přípravě i vlastní realizaci rozvojových setkání týmů, seminářů i kurzů. Velmi důležité pro možný rozvoj vzdělávacích aktivit v příštím období bude posílení týmu lektorů. Společně pak budeme moci nabízet širší záběr vlastního profesního i odborného vzdělávání. Více se také zaměříme na přípravu nových témat do oblastí elektronického vzdělávání či bude možné rozšířit nabídku on-line kurzů.
Z odborného vzdělávání, školení ze zákona, kurzů připravovaných na základě skupinových i individuálních požadavků, jazykové přípravy či ze seminářů IT si odnese své potřebné poznání určitě každý. Vloni Centrum zabezpečilo i díky práci interních lektorů více než 1200 kurzů a proškolilo celkově téměř devět tisíc osob. Vzdělávejte se s námi nadále.
Fotosloupek
fotosloupek
Geologický průzkum pro metro D přilákal média
Pod pražskou Pankrácí byli 19. ledna do štoly geologického průzkumu metra D pozváni novináři, aby se setkali se zástupci investora a zhotovitelů.
Za Metrostav průzkum realizovala divize 8 a divize 5. Zhruba 30 m pod zemí v lokalitě PAD 4 (snímky) si prohlédli náročnou stavbu a seznámili se s výsledky průzkumu. Ty potvrdily původní předpoklady, že geologické poměry v místě budoucí trasy metra D jsou složité a na většině míst tektonicky porušené. V rámci geologického průzkumu vzniklo téměř půl kilometru průzkumných děl, které budou součástí budoucích traťových tunelů, stanic, výstupů z nich nebo přestupních chodeb.
Číslo
číslo
Tolik návštěvníků se vejde a může si užívat městskou plaveckou halu Louny. Areál, který postavili kolegové z divize 8, byl opět oceněn, a to titulem Stavba Ústeckého kraje 2021.
Divize 3
Divize 3
unikátní Rekonstrukce činžovních domů
Tři historické domy, které shlížejí na náměstí Winstona Churchilla a jeho památník před budovou Vysoké školy ekonomické na pražském Žižkově, projdou po mnoha letech zásadní rekonstrukcí. V listopadu loňského roku se jí ujali pracovníci z divize 3, aby zdobeným domům vrátili jejich původní eleganci.
Martina Vampulová, vizualizace EDIT! architects
omy s čísly popisnými 11, 13 a 15, které tvoří část Seifertovy ulice, doplní jednopodlažní nástavby, aby se zmírnila výšková disproporce se sousedními výrazně vyššími objekty. Architekti z ateliéru edit! chtěli zachovat pro Žižkov typickou stupňovitě klesající střešní linii (vizualizace), která kopíruje sklon ulice. Při pohledu z ulice vznikne nad nynější římsou nová a zároveň se změní i sklon a krytina střech. Na základě statigrafického průzkumu a požadavků památkářů budou nové fasády i jinak barevné.
Uliční křídlo získá kromě jednoho patra nástavby i nové zobytněné krovy. Ve dvorní části počítá rekonstrukce s realizací nových pavlačí a výtahových šachet. Budou zde i umístěna parkovací stání a provedeny terénní a sadové úpravy, jež umožní vznik společných prostranství pro volný čas.
Jde o památkově chráněné budovy a tak stavbaře čeká schvalování relativně velkého množství prvků a konstrukcí
„Jde o celkovou rekonstrukci objektů, z domů proto zůstanou zachovány v podstatě pouze základy, nosné stěny, klenby, schodiště a památkově chráněné prvky. Navíc od zahájení prací řešíme s investorem změny, které se týkají možnosti zachování původních dřevěných trámových stropů. Dále změny u parkingu a venkovních ploch, a to hlavně z důvodu složitější geologie, než předpokládal inženýrsko-geologický průzkum,“ říká vedoucí projektu Ing. Michal Bárta.
probíhají bourací práce
Rekonstrukce začala demolicemi venkovních objektů ve vnitrobloku a pokračuje bouracími pracemi uvnitř domů. Současně byly zahájeny zemní práce v suterénech a ve vnitrobloku. Poté se stavbaři zaměří na lokální zajištění stability původních kleneb a sanaci zděných konstrukcí. Začnou také budovat základy pro přístavbu.
„I bourací práce mohou být z určitého úhlu pohledu zajímavé,“ říká k současnému dění na staveništi vedoucí projektu. „Postupně zjišťujeme, jakým způsobem se stavby realizovaly před více než sto lety a v jaké kvalitě byly provedeny některé konstrukce,“ dodává. Až demolice vystřídá výstavba a práce postoupí k ocelobetonovým stropům, budou si stavbaři s nimi muset poradit i bez rozkrytí stávajících střech. Navíc budou muset dodržovat požadavky statika, a to bude znamenat vždy vybourat maximálně dvě patra a ihned poté provést nové stropy. „V optimálním případě bude možné bourat stropy mezi dvorním a uličním traktem fázově posunuté tak, abychom nevybourali vždy celé patro všech dotčených objektů najednou. To vše pochopitelně s důrazem na zachování prostorové stability objektů,“ popisuje Ing. Michal Bárta asi nejsložitější část celé rekonstrukce.
Pokud vše půjde podle plánu, rekonstrukce by měla skončit na podzim příštího roku.
Tisíce tun suti
Projednat a zajistit bylo potřeba poměrně složitě zábory pro postupné etapy stavby a montáž věžového jeřábu. Stavbaři také museli navrhnout logistiku odvozů materiálu z demolic a zemních prací. Tisíce tun suti je možné odvážet pouze pomocí malých kontejnerů z průjezdu do vnitrobloku, přičemž nesmějí být omezeni chodci na frekventované Seifertově ulici.
Divize 1
Divize 1
Tramvajový tunel v Brně: hrubá stavba finišuje
Jihomoravská metropole si připíše další „nej“. Nejdelší tramvajový tunel v České republice by zde měl být uveden do provozu už na sklonku tohoto roku. Jeden z největších současných dopravních projektů města – výstavba tramvajové tratě k univerzitnímu kampusu – má za sebou důležitý milník. Tým divize 1 dokončil hrubou stavbu tunelu, kterým povede větší část nově budované linky.
Blanka Růžičková, foto archiv stavby
tavba nové téměř kilometrové tratě probíhá od jara 2020. Trať se připojí k dosavadní brněnské síti rozvětvením v dopravním uzlu kolem zastávky Osová. Krátce za ním, před zástavbou městské čtvrti Starý Lískovec, se již zanoří do tunelu (snímky) až do vyústění na ulici Netroufalky, kde je ukončena dvojicí nástupišť před Fakultní nemocnicí v Brně-Bohunicích.
„Dá se říct, že hrubá stavba tunelu je téměř dokončena. Pokračujeme s vystrojováním tunelu, chodníky, tělesem tramvajové trati a kabelážemi na stěnách. V příštích měsících nás čekají práce na pokládce kolejí, instalaci výtahů a eskalátorů, ale hlavně na provozních souborech a řídicím systému tunelu. Čili na tom, co bude něco jako nervová soustava a mozek díla,“ popisuje vedoucí projektu Ing. David Pohlodek.
další stavební objekty
Na budování tramvajového tunelu se jako subdodavatel podílela divize 6 a u sítí středisko IS divize 1 jihomoravské oblasti. Součástí zakázky jsou vedle dodávky tunelu s podzemní zastávkou a jižním portálem i další práce, a to zejména přeložky vodovodů, plynovodů a dešťové kanalizace. „I když se ostatní stavební objekty zdají v porovnání s budováním podzemní dráhy včetně zastávek méně podstatné, opak je pravdou. Přeložky inženýrských sítí a opravy místních komunikací, podmíněné funkčností po celou dobu výstavby, významně ovlivňují a určují tempo a rozsah prací,“ připomíná inženýr Pohlodek.
Město s provozem nové tramvajové linky počítá od prosince tohoto roku. „Pevně věřím, že i přes řadu komplikací, které nás potkaly a ještě potkávat budou, stavbu v tomto termínu dokončíme,“ říká vedoucí projektu. Stavbaři i obyvatelé okolních domů si přesto už po zahloubení tunelu oddechli. „Stavba prochází městskou zástavbou, takže každodenní narušování klidu při realizaci podzemních stěn bohužel patřilo k naší práci. Problémy byly rovněž s přístupem na staveniště a jeho velikostí, kterou investor při zadávání stavby podcenil.“
Nejdelší tramvajový tunel v ČR
Dokončuje se v Brně na nové trati k univerzitnímu kampusu v Bohunicích. Délka tunelu je 619 m, jeho nejvyšší zahloubení 12 m. Tramvaje vjedou do podzemí před sídlištěm Starý Lískovec. Jedna ze dvou nových zastávek (Nová Jihlavská) bude rovněž umístěna pod zemí. Nově budovaná tramvajová trať – prodloužení od přestupního uzlu Osová do zastávky Nemocnice Bohunice – měří celkem 960 m.
Divize 1 a 5
Divize 1 a 5
Zničilo ji tornádo. Teď se školka v Hruškách opět otevře dětem
Kolegové z divize 1 a 5 dokončili rekonstrukci a celkovou modernizaci objektu, který 24. června na jižní Moravě zdecimovala bouře s krupobitím a tornádem. V prvním únorovém týdnu se do nových interiérů nastěhují poslední kusy nábytku a školka (foto) by měla zahájit svůj provoz.
RED, foto Jiří Hloušek
etrostav obci Hrušky přispěl nejen finančním darem ve výši 8,5 milionu Kč, ze kterého čerpala pomoc s odstraňováním škod, ale také bylo dohodnuto, že naše společnost opraví místní školku. Živel odnesl zhruba polovinu vazníkové střechy a zbylá část byla nenávratně poškozena. Byla poničena fasáda, rozbity nebo zásadně poškozeny prakticky všechny okenní výplně, interiér byl vyplavený.
Počátkem července nastoupili na staveniště technici z oblasti jihomoravský region divize 1 a v těsném závěsu za nimi i dělnický personál z divize 5.
„Průzkumy budovy provedené ve spolupráci s útvarem technologií a materiálů Metrostavu ale potvrdily rozsáhlejší poškození objektu. Jako nezbytné se ukázalo veškeré poškozené a navazující konstrukce a rozvody nahradit novými,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Jan Vachutka.
Kromě rekonstrukce se tak přistoupilo k celkové modernizaci a bylo nutno upravit harmonogram. Rozhodlo se, že se objekt uvede do takového stavu, aby v co největší míře vyhovoval aktuálním normám. V rámci pomoci obci provedl Metrostav také výstavbu hřbitovní zdi stržené vichřicí a některé další pomocné práce.
Skupina Metrostav
Skupina Metrostav
pomůžeme rozvoji průmyslu 4.0
V sídle Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT byla 18. ledna slavnostně zahájena činnost Národního centra stavebnictví 4.0. Za Metrostav, který se stal jedním ze zakládajících členů, smlouvu o spolupráci podepsal výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan (foto).
Národní centrum stavebnictví 4.0 je otevřená platforma, která propojuje přední nositele inovací z řad univerzit, firem a dalších institucí, jejichž cílem je společně přispět k rozvoji Průmyslu 4.0 v České republice. Je to dobrovolná platforma a ctí akademické svobody, proto nemá za cíl diktovat či omezovat směry a oblasti vzdělávací a vývojové, výzkumné, resp. inovační činnosti partnerských institucí.
Centrum si klade za cíl být hlavním tvůrcem a nositelem technologických vizí Průmyslu 4.0 ve stavebnictví v ČR. Chce se stát zastřešující organizací pro sdílení a synergické využití kompetencí a vývojově‑výzkumných kapacit, dále se podílet na definování relevantních studijních oborů a napomáhat rozvoji technologií pro Průmysl 4.0 ve stavebnictví. Zasadí se o jejich implementaci ve firmách a bude iniciovat a spoluvytvářet národní politiku pro průmyslovou digitalizaci ve stavebnictví.
Ing. Vlastimil Rojík, zástupce VTŘ, foto archiv
Pro beton také do Úval
Dceřiná společnost TBG Metrostav od 1. ledna 2022 rozšířila svoje výrobní kapacity o novou betonárnu v Úvalech.
Betonárna Úvaly (dříve Konekta) bude provozována v následujících měsících v omezeném provozu a s omezeným sortimentem. Na konci roku 2022 je plánována rekonstrukce, která zajistí nový provoz s nejmodernějšími technologiemi a servisem tak, jak ho znáte z pražských betonáren společnosti TBG Metrostav. Kontakty a další informace na www.tbg-metrostav.cz.
Ing. Karolína Erbenová, foto TBG Metrostav
naši hokejisté vybojovali pohár!
Tým divize 1 zvítězil v hokejovém turnaji Vendulka pomáhá, který pořádali kolegové ze společnosti BaK stavební společnost. Pozvánku dostali v rámci společně realizované zakázky ve sdružení. Gratulujeme k úspěchu!
Protože nešlo jen o sportovní akci, ale také o podporu ušlechtilé věci, složili jsme tým divize 1. Touto akcí finančně podpoříme dvouletou Ladu, která od narození trpí dětskou mozkovou obrnou, a Haničku, která absolvovala komplikovanou a náročnou operaci nádoru na mozku.
V dresech Metrostavu Raziči nás losování poslalo do skupiny s týmy AZ Klimy, Serbouska a BaK Friends. Ve všech zápasech jsme zvítězili a po výsledcích 6:2; 9:2 a 3:0 jsme se probojovali do finálového utkání. V něm jsme nastoupili proti týmu Cobap a s nezměněnou taktikou, kdy pražská pětka spolehlivě brání a brněnská pětka hraje hokej a střílí góly, jsme si došli pro vítězství 4:0. Turnaje se účastnilo celkem 8 týmů v herním systému 2×15 minut.
Petr Kopička, foto archiv Metrostavu
Pítka nadále pomáhají. Tisíce ušetřených PET lahví!
I přes pandemii a omezené fungování škol během roku 2021 se podařilo pokračovat v projektu s tzv. pítky, které Metrostav realizuje ve spolupráci se společností FILTERMAC na fakultách ČVUT a VUT. Níže data za rok 2021:
10 142
OSLOVENÝCH STUDENTŮ
169 165
UŠETŘENÝCH PET LAHVÍ
4229
ušetřených kg plastů
9726
ušetřených kg CO2
Sloupek odborů
Sloupek odborů
Představujeme rekreační středisko Sokol v Pasekách nad Jizerou
Základní organizace OS Stavba Metrostav vlastní dvě rekreační střediska. Jedno z nich se nachází na pomezí Jizerských hor a Krkonoš, v Pasekách nad Jizerou. Aktuální sněhové podmínky přímo vybízejí k zimním sportům, pojďme si tedy představit danou lokalitu a středisko podrobněji.
Ing. Petr Půta, foto archiv odborů
ekreační středisko bylo pořízeno před více než 20 lety od Vojenských staveb. Tvoří ho dvě části. Starší část „Pension Sokol“ má kapacitu zhruba 80 lůžek. Nově zrekonstruovaná druhá část, tzv. Depandance, neboli „Hotel Sokol“, je přístavba s kapacitou zhruba 20 lůžek a je v provozu od jara loňského roku. Fotografie a další informace včetně rezervačního kalendáře nebo kontaktu na provozovatele, můžete nalézt na stránkách Základní odborové organizace www.odborymetrostav.cz, nebo přímo na www.pensionsokol.cz.
Ráj pro lyžaře
Středisko je perfektně situované přímo na svahu, kde se nacházejí všechny sjezdovky v areálu Skiareál Paseky. Před pensionem lze rovnou obout lyžařské vybavení a dojedete přímo k lanovce, z horní stanice lanovky lze zase bez problémů dojet na lyžích zpátky k pensionu. V rámci Skiareálu jsou k dispozici dvě čtyřsedačkové lanovky a dva menší vleky „poma“ pro menší lyžaře. Kapacita parkovišť pro lyžaře je většinou dostatečná, přímo u našeho rekreačního střediska je taktéž dostatečně velké parkoviště, na které osobní auta v zimním období dojedou bez problémů i bez sněhových řetězů.
Délka nejdelší sjezdovky je až 1,6 km, nejmenší lyžaři naleznou i dva dětské pohyblivé pásy. Dobře funguje i půjčovna lyžařského a snowboardového vybavení ve Skirentu přímo u parkoviště. Lze si pronajmout i trenéra jak na lyže, tak snowboard.
Celkově lze říct, že výhodou areálu jsou cenové relace. Paseky přece jen nejsou tak turisticky vyhledávaným cílem jako například nedaleký Harrachov a z toho důvodu i cenová hladina služeb je nižší a středisko nebývá tolik přeplněné turisty.
Milovníci běžeckého lyžování si mohou užít dostatek upravených běžeckých tratí v okolí Bílé Skály a Hvězdy se známou rozhlednou Štěpánka. Od horní stanice lanovky v Pasekách je to necelých 12 km ke známé osadě Jizerka, která je jedno z nejchladnějších míst v ČR a také stanoviště známé Jizerské padesátky.
V létě na výlety
Lokalita je taktéž ideální pro letní rekreaci. Pěšky na Čertovu horu nad Harrachovem je to 9 km, k rozhledně Štěpánka 4,5 km. Otevřený areál směrem k jihu nabízí dechberoucí panoramata po celý rok. Z horní stanice lanovky je např. nádherně vidět Ještěd. Pro trochu kulturního vyžití je k dispozici Krkonošské muzeum vzdálené od penzionu pouze 500 m.
Rekreační středisko je otevřeno všem, členové odborové organizace obdrží za pobyt v našem rekreačním středisku příspěvek 250 Kč os./den (včetně rodinných příslušníků). Ostatní zaměstnanci Metrostavu mohou využít slevu 10 % z ceny ubytování, kterou poskytuje přímo nájemce.
Fotoreportáž
Fotoreportáž
Rodí se expozice Armádního muzea
RED, foto archiv Metrostavu
Kolegové techniků divizí 1 a 3 koncem loňského roku dokončovali rozsáhlou proměnu Armádního muzea Žižkov, které bude jedním z největších vojenských muzeí v Evropě. Otevřít by se mělo 28. října 2022, ale již nyní jsme měli možnost nahlédnout do připravovaných expozic.
Nově koncipovaný bude vchod do muzejních expozic. Na návštěvníky čeká nová recepce, která se nachází v suterénu pod zastřešeným atriem. Do expozic se bude vstupovat z boku hlavního schodiště, odtud pak návštěvníci zamíří do jednotlivých sálů.
Síň věnovaná technologiím první světové války i výtvarnému umění té doby. A je tu již i jeden z prvních exponátů – rakousko-uherské torpédo (zabalený objekt uprostřed) či replika vagonu z transsibiřské magistrály v Rusku (v pozadí).
V suterénu je nová unikátní výstavní plocha, která bude věnována letům 1938 až 1948. Vznikne zde například velká scéna s pohraničním sloupem ČSR a návštěvníci se tu seznámí s příběhem kolem událostí 15. března 1939 a okupací Českých zemí.
V přízemí okusíme atmosféru zákopů... Mimochodem spolu s rekonstrukcí museli stavbaři u sedmi sálů řešit kompletní vybavení pro expozice. Tedy různé atypické povrchy, kulisy, paneláže a scénické osvětlení. Návštěvníci se mají na co těšit!
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV
Noviny společnosti Metrostav a.s.
Šéfredaktor
David Kalců, DiS.
Složení redakční rady
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda)
David Kalců, DiS. (místopředseda)
Ing. Roman Čech
Ing. Kateřina Hainzová, MBA
Ing. Aleš Knobloch
Mgr. Jana Kořínková, MBA
Ing. Jitka Neklanová
Ing. Petr Půta
Ing. Renáta Zavřelová
Vydává
Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav
Koželužská 4, 180 00 Praha 8 – Libeň
tel: 266 019 245
www.metrostav.cz
Výroba
Boomerang Communication, s. r. o.
Novinová sazba
Povolena MK ČR E 7121
Neprodejné
12_Sloupek odborů– Fotogalerie
Rekreační středisko – část Pension Sokol.
Rekreační středisko – část Pension Sokol.
Rekreační středisko – část Hotel Sokol, tzv. Depandance.
Rekreační středisko – část Hotel Sokol, tzv. Depandance.
Skiareál Paseky nad Jizerou.
Skiareál Paseky nad Jizerou.
Skiareál Paseky nad Jizerou.
10_Divize 1 a 5 – Fotogalerie
Mateřská škola je po několika měsících od řádění živlu zrekonstruována.
V prvním únorovém týdnu se do objektu nastěhují poslední kusy nábytku a školka by měla opět zahájit svůj provoz.
Herních prvky pro děti odneslo tornádo také, úprava zahrady teprve proběhne.
6_Fotosloupek – Fotogalerie
Sestup do štoly lokality PAD 4 začal na Pankráci na rohu ulic Budějovická a Na Strži, kde je zřízené staveniště.
Účastníci akce nastoupili do klece a jeřáb je spustil 30 m hluboko do podzemního tunelu.
Z šachty pokračuje 25 m dlouhá přístupová štola, na kterou navazuje esovitě zahnutá štola dlouhá bezmála 100 m.
Tato část se prakticky stane součástí přestupového tunelu mezi provozovanými trasami metra C a D. Nová linka bude céčko podcházet těsně a jde tak o velmi složitý úsek.
Naši stavbaři při té příležitosti novinářům popisovali význam a smysl geologického průzkumu. Jeho výsledky potvrdily původní předpoklady, že geologické poměry v místě budoucí trasy metra D jsou složité, na většině míst tektonicky porušené.
- 248809.svg
- 248810.svg
- 248864.svg
- 248865.jpg
- 248866.jpg
- 248867.jpg
- 248898.jpg
- 248899.jpg
- 248900.jpg
- 248901.svg
- 248902.jpg
- 248903.jpg
- 248904.svg
- 248905.jpg
- 248907.jpg
- 248908.svg
- 248913.jpg
- 248914.jpg
- 248915.jpg
- 248916.jpg
- 248917.jpg
- 248951.mp4
- 248952.svg
- 248953.jpg
- 248954.jpg
- 248955.jpg
- 248963.svg
- 248964.jpg
- 248965.svg
- 248966.jpg
- 248967.jpg
- 248968.jpg
- 249000.jpg
- 249001.jpg
- 249015.jpg
- 249016.jpg
- 249017.jpg
- 249019.svg
- 249020.svg
- 249021.svg
- 249022.svg
- 249031.svg
- 249035.svg
- 249036.jpg
- 249045.jpg
- 249046.jpg
- 249047.jpg
- 249048.jpg
- 249049.jpg
- 249050.jpg
- 249051.jpg
- 249052.jpg
- 249053.jpg
- 249054.jpg
- 249055.jpg
- 249056.jpg
- 249057.pdf
- 249058.svg
Triobo Ltd.
3rd Floor, 207 Regent Street
London W1B 3HH
United Kingdom
CN: 08995015
VAT: GB 283 4280 94https://www.triobo.com
support@triobo.com
(+44) 20 3695 0892
Ročník 2012
Ročník 2023
Ročník 2022
Ročník 2021
Ročník 2007
Ročník 2008
Ročník 2009
Ročník 2010
Ročník 2011
Ročník 2020
Ročník 2013
Ročník 2014
Ročník 2015
Ročník 2016
Ročník 2017
Ročník 2018
Ročník 2019
Nový rok, nové příležitosti
Rok se chýlí ke konci a nastává čas bilancování. Uplynulé měsíce přinesly klidnější období, skupina se konsolidovala, posílila a čelila výzvám. Teď je čas připravit se na nové úkoly a příležitosti.
Divize 9 předává další stavby na Dolní Moravě
Pardubická divize 9 dokončila čtyři nové objekty v areálu dolní morava: jde o apartmánové domy, které zvýší kapacitu ubytování v rezortu. Od roku 2017 zde metrostav postavil již řadu staveb.
Tým Metrostavu Norge buduje v norsku gigantické kaverny
Čeští stavbaři budují v Norsku největší podzemní objekt v historii firmy. Gigantické kaverny budou využity k ukládání odpadu z výroby zinku.
Přátelské zastavení v čase adventním
Kolegové ze skupiny se během adventu setkávají na večírcích a koncertech. Akce zlepšují náladu, posilují vztahy a pomáhají zvládnout předvánoční shon. Pohoštění a hudba zajistily skvělou atmosféru.
22/2024
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav. Kolegové divize 9 předávají další stavby na Dolní Moravě. Tým Metrostavu Norge buduje v Norsku gigantické kaverny.
Stipendium_2024
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
21/2024
Most s největším železobetonovým obloukem v České republice v provozu. Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností. Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie.
20/2024
Jihočeským tým závodu 6 staví v Táboře zimní stadion s parametry NHL. Protipovodňová opatření na Jičínsku jsou dokončena s předstihem. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení prestižních titulů soutěže Stavba roku 2024.
19/2024
Na největším sídlišti v Táboře vyroste nový parkovací dům. Startuje výstavba dálnice D11 z Trutnova ke státní hranici s Polskem. Rekonstrukce Průmyslového paláce na Výstavišti dospěla do zlomové fáze: na své původní místo byla přesunuta hodinová věž.
18/2024
Rekonstrukce a nadstavba koleje G pro celkem 305 osob v areálu České zemědělské univerzity ve finále. Jihlavané se mohou těšit na nový dopravní terminál. Přehled nominací našich projektů v prestižní soutěži.
17/2024
Podrobně o velké přestavbě nemocnice v Českých Budějovicích. Tým Metrostavu DIZ obnovil učebny ZŠ Chvaly v rekordním čase. Nová kanalizace a čistírna ochrání Moravský kras.
16/2024
Kolegové z divize 1 se podílejí na velké výstavbě nového Smíchova. Společnost BeMo Tunnelling přestavuje dopravní uzel v srdci Porúří. Ke Dvoreckému mostu plula třistatunová ocelová konstrukce.
14–15/2024
V blízkosti centrály na pražské Palmovce odstartovala nejočekávanější cyklistická akce Metrostav handy cyklo maraton 2024. Tunel Fámjin na Faerských ostrovech proražen. Další etapa Zeleného města dokončena.
12–13/2024
Pod pečlivým dohledem památkářů ukončil tým Ing. Marka Janeby z divize 9 rekonstrukci některých částí paláce Savarin. Na Branický most se vrátily vlaky, zatím na jednu kolej. Nová stanice pro pražské záchranáře v Holešovicích.
11/2024
Bývalý obchodní dům Máj se proměnil v nepřehlédnutelné víceúčelové centrum obchodů, restaurací a zábavních zón, jeho rekonstrukci uskutečnilo sdružení divizí 8 a 1. Výstavba mostu v Pirně: 865 m z 917 m vysunuto! Přístaviště v ústecké části Brná je provozu.
10/2024
Představujeme špičkové pracoviště, které kolegové z divize 8 a Metrostavu DIZ dokončili v ústecké nemocnici. Při výstavbě nového mostu Levensau je zachraňována významná kolonie netopýrů. Nové moderní koupaliště se zázemím a atrakcemi v České Lípě na léto připraveno.
9/2024
Unikátní tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je opět v provozu. Rekonstrukce Šítkovského jezu zdárně pokračuje. Fotoreportáž: výstavba nového bezpečnostního přelivu na vodním díle Orlík.
8/2024
Prestižní zakázka v prostorech Velvyslanectví Spolkové republiky Německo. Bourací práce Libeňského mostu pokračují. V Českých Budějovicích startuje stavba nového okresního soudu.
7/2024
Programová konference TEK 2024 představila zajímavé stavby i náročnou práci našich stavbařů. Strategicky významný projekt v Hněvicích pokročil. Speciální příloha novin Metrostavu: Stavba století je tu s námi 50 let!
6/2024
Stavbaři divize 1 dokončili moderní komplex nového sídla mladoboleslavské automobilky. Poslední březnový týden patřil sedmému výsuvu mostu v německé Pirně. Fotoreportáž: návrat soch na průčelí Savarinu.
5/2024
V multifunkčním sále DOX+ v pražských Holešovicích se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav, letos s mottem „Spolupráce je naší strategií“. Hráz táborského Jordánu zdobí nová lávka. Centrála Metrostavu využívá čistou energii.
4/2024
Metrostav DIZ staví na okraji Chýně moderní školu pro více než 800 dětí. Ve Františkových Lázních byla slavnostně zahájena rekonstrukce nádraží. Příbram má nový parkovací dům s kapacitou přes 170 míst.
3/2024
Varyádu v Karlových Varech doplní nové obchody a multikino. Nejen nové kamenolomy pro Skupinu Metrostav. Náročný projekt v Kotouči Štramberk míří do finále.
2/2024
Modernizace plavebních komor VD Gabčíkovo ve finále. Společnost Metrostav Norge AS postaví novou silnici poblíž Tromsø v nejsevernější části Norska. Představujeme světlopropustný beton.
1/2024
Nový parkovací dům jako součást revitalizace brownfieldu v dolním centru Liberce. Stavbaři překlenuli Orlík největším železobetonovým obloukem v České republice. Velká přestavba smíchovského nádraží v Praze je realitou.
22/2023
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Skvělá práce techniků Metrostavu i místních řemeslníků v Českém Krumlově. Horský resort Dolní Morava se dále rozrůstá.
21/2023
Nový plavecký komplex v Lužánkách zahájil provoz. Metrostav Ankara Inşaat staví školy na jihovýchodě Turecka. Stavbaři Metrostavu provedli nejrychlejší výsuv mostu v Pirně. Fotoreportáž z galavečera vyhlášení soutěže Stavba roku 2023.
Stipendium
Metrostav dlouhodobě spolupracuje se školami na všech úrovních vzdělávání. Přinášíme informace o stipendijním programu pro učně. Zajímají vás výhody tohoto programu? Co o něm říkají naši smluvní žáci a instruktoři odborného výcviku? Na dalších stránkách naleznete také vizitky našich partnerských škol.
20/2023
Rozsáhlá rekonstrukce Thomayerovy nemocnice v Krči je ve finále. Představujeme Středisko truhlářské výroby ve Hvozdnici. Nový „Pentagon“ pro zaměstnance Škody Auto. Obrazem z výstavby Dvoreckého mostu.
19/2023
Pátá etapa přestavby železničního uzlu v Plzni mezi stanicemi hlavní nádraží a Plzeň Koterov byla slavnostně ukončena. Nová tělocvična základní a mateřské školy v Drahotuši vznikla s důrazem na každý detail. Tým divize 6 dokončil výstavbu bytového domu v pražské čtvrti Lhotka.
18/2023
Moderní aquapark v Kyjově byl uveden do provozu. Nová výrobní hala pro závod Volkswagen Slovakia. Grand Opening v pátek 29. září oficiálně otevřel nový kulturní středobod v Pardubicích – obnovený areál Automatických mlýnů a Polytechnických dílen.
17/2023
Tým divize 6 dokončil na rozhraní pražských čtvrtí Chodov a Záběhlice výstavbu pěti bytových domů. Unikátní severočeská tramvajová trať získává novou podobu. Divadlo v České Lípě má hvězdné nebe.
16/2023
Kolegové z divize 3 dokončili designový bytový dům Iconik, který vyrostl v jedné z karlínských proluk. Metrostav DIZ je připraven k výstavbě nových jaderných bloků. Staroměstský jez se vrátil do 13. století.
14–15/2023
Startuje projekt, který prodlouží splavnost Baťova kanálu. Světoví filmaři mají díky divizi 8 nový ateliér. Uprostřed léta se uskutečnil 11. ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton.
12–13/2023
Startuje proměna Branického mostu v Praze a zdvoukolejnění tratě až do Krče. Turisté plující po Labi mohou využívat nové přístaviště v Roudnici. Nové bytové domy v podkrušnohorském městě Ostrov s cílem zajistit zdravé vnitřní mikroklima.
11/2023
Karlovarské Císařské lázně jsou po náročné obnově a opět se skví v plné parádě. Bazén v Karviné prošel rozsáhlou rekonstrukcí a nabízí moderní zázemí nejen pro plavce. Fotoreportáž: Letní sportovní hry Metrostavu 2023.
10/2023
Nový parkovací dům P+R v blízkosti stanice metra B Nové Butovice. Jiráskovo divadlo v České Lípě je po náročné přestavbě. Metrostav jako hlavní partner legendárního veslařského závodu v Praze.
09/2023
Stavbaři dokončují zakázku rekonstrukce a dostavby budovy Fakulty lesnické a dřevařské v Suchdole. Nová skladová hala pro společnost Siko v Čimelicích. Tým divize 8 postavil v obci Místo v Ústeckém kraji novou školní budovu.
08/2023
Startuje výstavba moderního Centra urgentní medicíny v Liberci. Součástí modernizace bezpečnostního přelivu na orlické přehradě jsou specifické trhací práce. Metrostav revitalizoval Stříbrné jezero v Opavě.
07/2023
Programová konference TEK 2023 – letos nově v kongresovém centru O2 universum. V červnu startuje oprava dopravně vytíženého plzeňského mostu Milénia. Další středověký jez v centru Prahy čeká obnova.
06/2023
Kolegové z Metrostavu DIZ postaví v České Lípě nové koupaliště. Opava přivítala své nové nádraží v plném lesku. Aktuální informace z výstavby Dvoreckého mostu v Praze.
05/2023
V pražském Centru současného umění DOX se uskutečnila Strategická konference Skupiny Metrostav s mottem „Jsme jeden tým“. V Hradci Králové vyrostou nové laboratoře a vivárium. Do provozu byla slavnostně uvedena nová dotřiďovací linka v areálu firmy SAKO Brno.
04/2023
Areál zmodernizované vozovny Slovany v Plzni je dokončen. U Benátek nad Jizerou vyrostlo nové datové centrum. Fotoreportáž: rok rekonstrukce Průmyslového paláce na pražském Výstavišti.
03/2023
V neděli 19. února byl zprovozněn další úsek Západního okruhu Plzně. Tým Metrostavu DIZ dokončil práce na rekonstrukci budovy nádraží v Opavě. Vzpomínka na velké dílo na Želivce.
02/2023
Tým kolegů divize 6 ve sdružení s firmami PKS a Metrostav DIZ dokončil nový pavilon v Nemocnici Pelhřimov. Startuje velká rekonstrukce železniční trati v Praze. AFI City Vysočany: Třetí zakázka končí, čtvrtá pokračuje.
01/2023
V Blansku se ještě před Vánocemi podařilo otevřít nový most, který spojuje centrum města s oddělenou částí staré Blansko. V Praze startuje modernizace další vlakové trati! Kraj Vysočina má nové, moderní a neotřelé sídlo.
22/2022
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Rekonstrukce Jiráskova jezu v Českých Budějovicích s pomocí jedinečného postupu. Ohlédnutí za projekty roku 2022.
21/2022
Tým divizí 1 a 6 dokončil ve sdružení nejdelší tramvajový tunel v České republice. Masarykovo náměstí v Pardubicích opět zdobí obchodní dům známý jako Prior. Kolegové z Metrostavu Norge AS jsou součástí stavby prodloužení metra v Oslu.
20/2022
Rekonstrukce památkově chráněných budov Winternitzových automatických mlýnů v Pardubicích je ve finále. Metrostav TBR staví tunel na dálnici D3. Sídlo Hradní stráže v novém kabátě.
19/2022
V centru Brna nedaleko Svratky nahradil zchátralé domy moderní polyfunkční dům. Armádní muzeum v Praze na Žižkově se otevřelo veřejnosti. Nové aquacentrum ve Vrchlabí se připravuje na spuštění provozu.
18/2022
Stavbaři z libereckého zastoupení divize 8 dokončili velkou obnovu památkově chráněného novorenesančního areálu v Liberci. Slavnostním přestřižením pásky byla koncem září otevřena nová budova Fakulty zdravotnických studií UJEP. Den otevřených dveří u proměny luxusního hotelu v centru Prahy.
17/2022
Od července se v pražském obchodním domě známém pod jménem Máj pohybují stavbaři – kolegové z divize 8 se pustili do rozsáhlé rekonstrukce. Díky Metrostavu sníží Elektrárna Tušimice emise jemných prachových částic o 90 procent. Nejdelší tramvajový tunel v ČR je ve zkušebním provozu.
16/2022
Tým Jiřího Paulera z divize 9 dokončil v Praze na Hagiboru bytové domy Alfa a Beta. TBG Pražské malty: cementový litý potěr CEMFLOW slaví 20 let. Náměstí v Karviné již zdobí tři opravené historické domy.
14–15/2022
Tým divize 9 dokončil rekonstrukci památkově chráněného augustiniánského kláštera ve Vrchlabí. Koncem července se uskutečnil desátý ročník tradičního závodu Metrostav handy cyklo maraton. Kolegové z oblastního zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina pracují na modernizaci a intenzifikaci čistírny odpadních vod (ČOV) ve Žďáru nad Sázavou.
12–13/2022
Projekt Park Zličín s celkem 526 bytovými jednotkami dokončen. Kolegové z divize 3 opravili renesanční zámeček v centru slovenského města Humenné. Most přes fjord v Norsku získal prestižní ocenění.
11/2022
Vyjádření prezidenta Skupiny Metrostav k rozhodnutí Vrchního soudu v Praze. Sonda z výstavby Centrálních polytechnických dílen v památkově chráněném areálu bývalých Winternitzových mlýnů v Pardubicích. Fotoreportáž: Sportovci Metrostavu v Nymburku sváděli urputné boje.
10/2022
Metrostav dokončil a předal modernizovaný pavilon urgentní medicíny v největší jihočeské nemocnici. Vltavu v Praze překlene nový most z bílého betonu. Zdražování stavebních materiálů pod lupou.
9/2022
Kolegové z divize 1 předali koncem dubna investorovi čtyřhvězdičkový hotel se 168 apartmány. Reportáž z rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni-Slovanech. Divize 6 navýší ubytovací kapacitu v třeboňských lázních.
8/2022
Tým Daniela Liperta z ústeckého zastoupení divize 8 dokončuje rekonstrukci a přestavbu synagogy v Žatci. Špičkoví čeští vodní slalomáři můžou trénovat - sportovní kanál v pražské Troji je opraven! Metrostav revitalizuje Stříbrné jezero v Opavě.
7/2022
Po dvou letech se uskutečnil 17. ročník Programové konference Metrostavu TEK. Nedaleko křižovatky Malovanka vznikne centrální mozek pražské dopravy. Kolegové z divize 5 dokončují třetí nejdelší železniční most v České republice.
6/2022
Pražské Centrum současného umění DOX hostilo velké setkání vedoucích manažerů firem Skupiny Metrostav. Divize 6 dokončila betonáž Masaryčky. Nevyhovující železniční most přes Orlík nahradí nový.
5/2022
Záchrana Libeňského mostu blíž realitě: Metrostav TBR dostal za úkol navrhnout projekt a podle něj provést opravu. Nová elegantní ocelová lávka pro pěší v Plzni již slouží. Fotoreportáž: zabezpečení přehrady Hněvkovice před velkou vodou.
4/2022
Skupina Metrostav vnímá aktuální dění a okamžitě se různými způsoby zapojila do pomoci Ukrajině. Velké mosty silničního okruhu v Brně rostou. Fotoreportáž: ražby cyklo tunelu Kronstad v norském Bergenu.
3/2022
Fakultní nemocnice Brno má nové Centrum komplexní psychiatrické péče. Velká rekonstrukce stanice metra Florenc. Stavíme nejen bytové, ale i rodinné domy. Nová expozice o stavebnictví ve vědecko-zábavním centru iQLANDIA.
2/2022
Práce u Gabčíkova se přehouply za polovinu. V Brně finišuje hrubá stavba nejdelšího tramvajového tunelu v ČR. Metrostav Development představuje exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka.
1/2022
Levé křídlo Průmyslového paláce na pražském Výstavišti se dočká obnovy. Snižujeme emise v teplárně Trmice. Technici poprvé sestavili unikátní vozík pro lodní výtah na VD Orlík. Divize 8 dokončila rekonstrukci dopravního uzlu v Litvínově.
22/2021
Vánoční poselství prezidenta Skupiny Metrostav Ing. Františka Kočího. Blesková výměna mostní konstrukce v Horšovském Týnu. Metrostav Norge razí tunel v Bergenu. Rok 2021 obrazem našich staveb.
21/2021
Divize 6 na pražském Zličíně dokončila další etapu bytových domů. Práce na obnově školky poničené tornádem pokračují. Relikviář svatého Maura je již v nové expozici v Pluhovských domech a je přístupný veřejnosti.
20/2021
Společný tým techniků divizí 1 a 3 dokončuje velkou rekonstrukci jednoho z největších vojenských muzeí v Evropě. Třeboňské lázně Aurora mají nové venkovní wellness. Metrostav oslavil kulaté výroční koncertem v hale 02 universum.
19/2021
Na Orlíku startuje velká stavba. Ochrání před extrémní povodní. Pražský barokní palác Sylva-Taroucca prochází rekonstrukcí. Divize 6 dokončila výrobní halu pro Mondi Bupak. Představujeme nový parkovací dům na Černém Mostě.
18/2021
V Brně odstartovala stavba nového plaveckého bazénu. Naše dceřiná společnost PRAGIS obnoví vodovod pod korytem Labe u obce Obříství. Demolice komína v Jablonci nad Nisou aneb v hlavní roli naši střelmistři.
17/2021
Do provozu byla uvedena druhá část optimalizovaného traťového úseku mezi železničními stanicemi Praha-Hostivař a Praha hlavní nádraží. Obnova panského sídla v Humenném na Slovensku míří do finále. Fotoreportáž: velká dopravní stavba u Plzně.
16/2021
Náročný developerský projekt Park Na Vackově se rozrostl o dalších 340 bytových jednotek. Výstavba parkovacího domu na Černém Mostě jde od finále. Snášení mostu v Horšovském Týnu za pomoci největšího kolového jeřábu v České republice. Uprostřed Vltavy proběhla nevšední betonáž.
14-15/2021
Tým divize 9 dokončil druhou etapu výstavby bytového komplexu Hodkovičky Green. Koncem července se uskutečnil letošní ročník závodu Metrostav handy cyklo maraton. Na Želivce proběhlo slavnostní zahájení provozu nové haly filtrace GAU. Ve Znojmě začala stavba nové plavecké haly.
12-13/2021
V závěru léta ukončí společný tým divizí 8 a 5 geologický průzkum v lokalitě PAD 4 na trase metra D. Zakázka pro baziliku svatého Václava je připravena. Nebe nad Českou republikou bude řídit modernější systém. Letní příloha: po českých krajích s Metrostavem.
11/2021
Na místě karlínského přístavu zchátralého v brownfield Metrostav dokončuje další budovu – River city residence. Výstavba jihlavské obalovny jde do finále. IKEM otevřel nové pracoviště nukleární medicíny. Most přes Městský ostrov v Písku září novotou.
10/2021
Recyklovaný beton spojil síly v rámci Skupiny Metrostav. Nový parkovací dům v Polní ulici v Brně již slouží. Tým divize 3 pracuje na snížení emisí v Elektrárně Tušimice. Likvidace azbestu v rámci rekonstrukce hotelu InterContinental probíhá správným postupem.
09/2021
Přestavba železniční stanice v Plzni pokračuje rekonstrukcí památkově chráněné výpravní budovy. Projekt bytových domů Zelené město v Praze 9 se rozrostl o 63 nových bytů. Divize 8 revitalizuje na severu Čech trojici jezer.
08/2021
Ve Vrchlabí vzniká od dubna nové akvacentrum. Prokopávka v Plzni se proměnila v moderní sportovní areál. Kapacita ČOV na letišti v Praze se zvýší téměř desetinásobně. Divize 5 pro turisty u Karlových Varů.
07/2021
Tým jihočeského zastoupení divize 6 přebudoval 116 let staré přemostění na unikátní ocelový zdvižný most. Z Košíř na Prahu shlížejí čtyři nové bytové domy. Představujeme dvě zakázky v teplárenském odvětví divize 8 Jádro...
06/2021
Unicity Plzeň - osm domů ve třech etapách postavil tým divize 6 nedaleko areálu Západočeské univerzity. Nové zázemí pro druhý nejvzácnější zlatnický artefakt. Po opraveném mostě v Radotíně už jezdí vlaky...
05/2021
Slavný pražský hotel InterContinental prochází kompletní rekonstrukcí a přestavbou. V Opavě začala oprava západního nádraží. Divize 9 dokončuje budovu nového depozitáře Krajské knihovny v Karlových Varech...
04/2021
Betonáři divize 6 začali pracovat na kostře první polyfunkční budovy u Masarykova nádraží. Staré domy v centru Brna Metrostav přeměnil na útulné byty pro seniory. V Žatci pokračuje rekonstrukce synagogy...
03/2021
Na Slovensku byl do provozu uveden nový úsek dálnice D1 včetně tunelu Žilina. První etapa projektu Park Zličín byla zkolaudována. Český Krumlov bude mít další turistický cíl…
02/2021
Úpravna vody Želivka je díky Metrostavu doplněna o dokonalejší filtraci pitné vody. Tým divize 9 dokončil novou stanici pro záchranáře na vojenském letišti v Čáslavi. Plavecký bazén v Karviné čeká modernizace...
01/2021
Metrostav slaví padesátiny! Přinášíme krátký exkurz do minulosti. Cestujícím v Benešově slouží nové autobusové nádraží. Stavbaři divize 9 převzali v areálu Automatických mlýnů v Pardubicích další zakázku...
Metrostav 22/2020
Metrostav 21/2020
Metrostav 20/2020
Metrostav 19/2020
Metrostav 18/2020
Metrostav 17/2020
Metrostav 16/2020
Metrostav 14-15/2020
Metrostav 12-13/2020
Metrostav 11/2020
Metrostav 10/2020
Metrostav 09/2020
Metrostav 08/2020
Metrostav 07/2020
Metrostav 06/2020
Metrostav 05/2020
Metrostav 04/2020
Metrostav 03/2020
Metrostav 02/2020
Metrostav 01/2020
Metrostav 22/2019
Metrostav 21/2019
Metrostav 20/2019
Metrostav 19/2019
Metrostav 18/2019
Metrostav 17/2019
Metrostav 16/2019
Metrostav 14-15/2019
Metrostav 12-13/2019
Metrostav 11/2019
Metrostav 10/2019
Metrostav Gabčíkovo/2019
Metrostav 09/2019
Metrostav 08/2019
Metrostav 07/2019
Metrostav 06/2019
Metrostav 05/2019
Metrostav 04/2019
Metrostav 03/2019
Metrostav 02/2019
Metrostav 01/2019
Metrostav 22/2018
Metrostav 21/2018
Metrostav 20/2018
Metrostav 19/2018
Metrostav 18/2018
Metrostav 17/2018
Metrostav 16/2018
Metrostav 14-15/2018
Metrostav 12-13/2018
Metrostav 11/2018
Metrostav 10/2018
Metrostav 09/2018
Metrostav 08/2018
Metrostav 07/2018
Metrostav 06/2018
Metrostav 05/2018
Metrostav 04/2018
Metrostav 03/2018
Metrostav 02/2018
Metrostav 01/2018
Metrostav 22/2017
Metrostav 21/2017
Metrostav 20/2017
Metrostav 19/2017
Metrostav 18/2017
Metrostav 17/2017
Metrostav 16/2017
Metrostav 15/2017
Metrostav 13-14/2017
Metrostav 11-12/2017
Metrostav 10/2017
Metrostav Special/2017
Metrostav 09/2017
Metrostav 08/2017
Metrostav 07/2017
Metrostav 06/2017
Metrostav 05/2017
Metrostav 04/2017
Metrostav 03/2017
Metrostav 02/2017
Metrostav 01/2017
Metrostav 22/2016
Metrostav 21/2016
Metrostav 20/2016
Metrostav 19/2016
Metrostav 18/2016
Metrostav 17/2016
Metrostav 16/2016
Metrostav 15/2016
Metrostav 13-14/2016
Metrostav 11-12/2016
Metrostav 10/2016
Metrostav Tunely/2016
Metrostav 09/2016
Metrostav 08/2016
Metrostav 07/2016
Metrostav 06/2016
Metrostav 05/2016
Metrostav 04/2016
Metrostav 03/2016
Metrostav 02/2016
Metrostav 01/2016
Metrostav 22/2015
Metrostav 21/2015
Metrostav 20/2015
Metrostav 19/2015
Metrostav 18/2015
Metrostav 17/2015
Metrostav 15-16/2015
Metrostav 13-14/2015
Metrostav 12/2015
Metrostav 11/2015
Metrostav 10/2015
Metrostav 09/2015
Metrostav 08/2015
Metrostav 07/2015
Metrostav 06/2015
Metrostav 05/2015
Metrostav 04/2015
Metrostav 03/2015
Metrostav 02/2015
Metrostav 01/2015
Metrostav 22/2014
Metrostav 21/2014
Metrostav 20/2014
Metrostav 19/2014
Metrostav 18/2014
Metrostav 17/2014
Metrostav 15-16/2014
Metrostav 13-14/2014
Metrostav 12/2014
Metrostav 11/2014
Metrostav 10/2014
Metrostav 09/2014
Metrostav 08/2014
Metrostav 07/2014
Metrostav 06/2014
Metrostav 05/2014
Metrostav 04/2014
Metrostav 03/2014
Metrostav 02/2014
Metrostav 01/2014
Metrostav 22/2013
Metrostav 21/2013
Metrostav 20/2013
Metrostav 19/2013
Metrostav 18/2013
Metrostav 17/2013
Metrostav 16/2013
Metrostav 14-15/2013
Metrostav 12-13/2013
Metrostav 11/2013
Metrostav 10/2013
Metrostav 09/2013
Metrostav 08/2013
Metrostav 07/2013
Metrostav 06/2013
Metrostav 05/2013
Metrostav 04/2013
Metrostav 03/2013
Metrostav 02/2013
Metrostav 01/2013
Metrostav 22/2012
Metrostav 21/2012
Metrostav 20/2012
Metrostav 19/2012
Metrostav 18/2012
Metrostav 17/2012
Metrostav 16/2012
Metrostav 14-15/2012
Metrostav 12-13/2012
Metrostav 11/2012
Metrostav 10/2012
Metrostav 09/2012
Metrostav 08/2012
Metrostav 07/2012
Metrostav 06/2012
Metrostav 05/2012
Metrostav 04/2012
Metrostav 03/2012
Metrostav 02/2012
Metrostav 01/2012
Metrostav 22/2011
Metrostav 21/2011
Metrostav 20/2011
Metrostav 19/2011
Metrostav 18/2011
Metrostav 17/2011
Metrostav 16/2011
Metrostav 14-15/2011
Metrostav 12-13/2011
Metrostav 11/2011
Metrostav 10/2011
Metrostav 09/2011
Metrostav 08/2011
Metrostav 07/2011
Metrostav 06/2011
Metrostav 05/2011
Metrostav 04/2011
Metrostav 03/2011
Metrostav 02/2011
Metrostav 01/2011
Metrostav 22/2010
Metrostav 21/2010
Metrostav 20/2010
Metrostav 19/2010
Metrostav 18/2010
Metrostav 17/2010
Metrostav 16/2010
Metrostav 14-15/2010
Metrostav 12-13/2010
Metrostav 11/2010
Metrostav 10/2010
Metrostav 09/2010
Metrostav 08/2010
Metrostav 07/2010
Metrostav 06/2010
Metrostav 05/2010
Metrostav 04/2010
Metrostav 03/2010
Metrostav 02/2010
Metrostav 01/2010
Metrostav 22/2009
Metrostav 21/2009
Metrostav 20/2009
Metrostav 19/2009
Metrostav 18/2009
Metrostav 17/2009
Metrostav 16/2009
Metrostav 15/2009
Metrostav 13-14/2009
Metrostav 11-12/2009
Metrostav 10/2009
Metrostav 09/2009
Metrostav 08/2009
Metrostav 07/2009
Metrostav 06/2009
Metrostav 05/2009
Metrostav 04/2009
Metrostav 03/2009
Metrostav 02/2009
Metrostav 01/2009
Metrostav 22/2008
Metrostav 21/2008
Metrostav 20/2008
Metrostav 19/2008
Metrostav 18/2008
Metrostav 17/2008
Metrostav 16/2008
Metrostav 15/2008
Metrostav 14/2008
Metrostav 12-13/2008
Metrostav 10/2008
Metrostav 11/2008
Metrostav 09/2008
Metrostav 08/2008
Metrostav 07/2008
Metrostav 06/2008
Metrostav 05/2008
Metrostav 04/2008
Metrostav 03/2008
Metrostav 02/2008
Metrostav 01/2008
Metrostav 22/2007
Metrostav 21/2007
Metrostav 20/2007
Metrostav 19/2007
Metrostav 18/2007
Metrostav 17/2007
Metrostav 16/2007
Metrostav 15/2007
Metrostav 14/2007
Metrostav 12-13/2007
Metrostav 11/2007
Metrostav 10/2007
Metrostav 09/2007
Metrostav 08/2007
Metrostav 07/2007
Metrostav 06/2007
Metrostav 05/2007
Metrostav 04/2007
Metrostav 03/2007
Metrostav 02/2007
Metrostav 01/2007