Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 1

Tramvajový tunel v Brně: hrubá stavba finišuje

Jihomoravská metropole si připíše další „nej“. Nejdelší tramvajový tunel v České republice by zde měl být uveden do provozu už na sklonku tohoto roku. Jeden z největších současných dopravních projektů města – výstavba tramvajové tratě k univerzitnímu kampusu – má za sebou důležitý milník. Tým divize 1 dokončil hrubou stavbu tunelu, kterým povede větší část nově budované linky.

Blanka Růžičková, foto archiv stavby

S

tavba nové téměř kilometrové tratě probíhá od jara 2020. Trať se připojí k dosavadní brněnské síti rozvětvením v dopravním uzlu kolem zastávky Osová. Krátce za ním, před zástavbou městské čtvrti Starý Lískovec, se již zanoří do tunelu (snímky) až do vyústění na ulici Netroufalky, kde je ukončena dvojicí nástupišť před Fakultní nemocnicí v Brně-Bohunicích.

 „Dá se říct, že hrubá stavba tunelu je téměř dokončena. Pokračujeme s vystrojováním tunelu, chodníky, tělesem tramvajové trati a kabelážemi na stěnách. V příštích měsících nás čekají práce na pokládce kolejí, instalaci výtahů a eskalátorů, ale hlavně na provozních souborech a řídicím systému tunelu. Čili na tom, co bude něco jako nervová soustava a mozek díla,“ popisuje vedoucí projektu Ing. David Pohlodek.

další stavební objekty

Na budování tramvajového tunelu se jako subdodavatel podílela divize 6 a u sítí středisko IS divize 1 jihomoravské oblasti. Součástí zakázky jsou vedle dodávky tunelu s podzemní zastávkou a jižním portálem i další práce, a to zejména přeložky vodovodů, plynovodů a dešťové kanalizace. „I když se ostatní stavební objekty zdají v porovnání s budováním podzemní dráhy včetně zastávek méně podstatné, opak je pravdou. Přeložky inženýrských sítí a opravy místních komunikací, podmíněné funkčností po celou dobu výstavby, významně ovlivňují a určují tempo a rozsah prací,“ připomíná inženýr Pohlodek.

Město s provozem nové tramvajové linky počítá od prosince tohoto roku. „Pevně věřím, že i přes řadu komplikací, které nás potkaly a ještě potkávat budou, stavbu v tomto termínu dokončíme,“ říká vedoucí projektu. Stavbaři i obyvatelé okolních domů si přesto už po zahloubení tunelu oddechli. „Stavba prochází městskou zástavbou, takže každodenní narušování klidu při realizaci podzemních stěn bohužel patřilo k naší práci. Problémy byly rovněž s přístupem na staveniště a jeho velikostí, kterou investor při zadávání stavby podcenil.“

Nejdelší tramvajový tunel v ČR

Dokončuje se v Brně na nové trati k univerzitnímu kampusu v Bohunicích. Délka tunelu je 619 m, jeho nejvyšší zahloubení 12 m. Tramvaje vjedou do podzemí před sídlištěm Starý Lískovec. Jedna ze dvou nových zastávek (Nová Jihlavská) bude rovněž umístěna pod zemí. Nově budovaná tramvajová trať – prodloužení od přestupního uzlu Osová do zastávky Nemocnice Bohunice – měří celkem 960 m.

Divize 1 a 5

Zničilo ji tornádo. Teď se školka v Hruškách opět otevře dětem

Kolegové z divize 1 a 5 dokončili rekonstrukci a celkovou modernizaci objektu, který 24. června na jižní Moravě zdecimovala bouře s krupobitím a tornádem. V prvním únorovém týdnu se do nových  interiérů nastěhují poslední kusy nábytku a školka (foto) by měla zahájit svůj provoz.

RED, foto Jiří Hloušek

M

etrostav obci Hrušky přispěl nejen finančním darem ve výši 8,5 milionu Kč, ze kterého čerpala pomoc s odstraňováním škod, ale také bylo dohodnuto, že naše společnost opraví místní školku. Živel odnesl zhruba polovinu vazníkové střechy a zbylá část byla nenávratně poškozena. Byla poničena fasáda, rozbity nebo zásadně poškozeny prakticky všechny okenní výplně, interiér byl vyplavený.

Počátkem července nastoupili na staveniště technici z oblasti jihomoravský re­gion divize 1 a v těsném závěsu za nimi i dělnický personál z divize 5.

„Průzkumy budovy provedené ve spolupráci s útvarem technologií a materiálů Metrostavu ale potvrdily rozsáhlejší poškození objektu. Jako nezbytné se ukázalo veškeré poškozené a navazující konstrukce a rozvody nahradit novými,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. Jan Vachutka.

Kromě rekonstrukce se tak přistoupilo k celkové modernizaci a bylo nutno upravit harmonogram. Rozhodlo se, že se objekt  uvede do takového stavu, aby v co největší míře vyhovoval aktuálním normám. V rámci pomoci obci provedl Metrostav také výstavbu hřbitovní zdi stržené vichřicí a některé další pomocné práce.

Skupina Metrostav

pomůžeme rozvoji průmyslu 4.0

V sídle Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT byla 18. ledna slavnostně zahájena činnost Národního centra stavebnictví 4.0. Za Metrostav, který se stal jedním ze zakládajících členů, smlouvu o spolupráci podepsal výrobně-technický ředitel Ing. Filip Křesťan (foto).

Národní centrum stavebnictví 4.0 je otevřená platforma, která propojuje přední nositele inovací z řad univerzit, firem a dalších institucí, jejichž cílem je společně přispět k rozvoji Průmyslu 4.0 v České republice. Je to dobrovolná platforma a ctí akademické svobody, proto nemá za cíl diktovat či omezovat směry a oblasti vzdělávací a vývojové, výzkumné, resp. inovační činnosti partnerských institucí.

Centrum si klade za cíl být hlavním tvůrcem a nositelem technologických vizí Průmyslu 4.0 ve stavebnictví v ČR. Chce se stát zastřešující organizací pro sdílení a synergické využití kompetencí a vývojově‑výzkumných kapacit, dále se podílet na definování relevantních studijních oborů a napomáhat rozvoji technologií pro Průmysl 4.0 ve stavebnictví. Zasadí se o jejich implementaci ve firmách a bude iniciovat a spoluvytvářet národní politiku pro průmyslovou digitalizaci ve stavebnictví.

Ing. Vlastimil Rojík, zástupce VTŘ, foto archiv


 

Pro beton také do Úval

Dceřiná společnost TBG Metrostav od 1. ledna 2022 rozšířila svoje výrobní kapacity o novou betonárnu v Úvalech.

Betonárna Úvaly (dříve Konekta) bude provozována v následujících měsících v omezeném provozu a s omezeným sortimentem. Na konci roku 2022 je plánována rekonstrukce, která zajistí nový provoz s nejmodernějšími technologiemi a servisem tak, jak ho znáte z pražských betonáren společnosti TBG Metrostav. Kontakty a další informace na www.tbg-metrostav.cz.

Ing. Karolína Erbenová, foto TBG Metrostav


 

naši hokejisté vybojovali pohár!

Tým divize 1 zvítězil v hokejovém turnaji Vendulka pomáhá, který pořádali kolegové ze společnosti BaK stavební společnost. Pozvánku dostali v rámci společně realizované zakázky ve sdružení. Gratulujeme k úspěchu!

Protože nešlo jen o sportovní akci, ale také o podporu ušlechtilé věci, složili jsme tým divize 1. Touto akcí finančně podpoříme dvouletou Ladu, která od narození trpí dětskou mozkovou obrnou, a Haničku, která absolvovala komplikovanou a náročnou operaci nádoru na mozku.

V dresech Metrostavu Raziči nás losování poslalo do skupiny s týmy AZ Klimy, Serbouska a BaK Friends. Ve všech zápasech jsme zvítězili a po výsledcích 6:2; 9:2 a 3:0 jsme se probojovali do finálového utkání. V něm jsme nastoupili proti týmu Cobap a s nezměněnou taktikou, kdy pražská pětka spolehlivě brání a brněnská pětka hraje hokej a střílí góly, jsme si došli pro vítězství 4:0. Turnaje se účastnilo celkem 8 týmů v herním systému 2×15 minut.

Petr Kopička, foto archiv Metrostavu

Pítka nadále pomáhají. Tisíce ušetřených PET lahví!

I přes pandemii a omezené fungování škol během roku 2021 se podařilo pokračovat v projektu s tzv. pítky, které Metrostav realizuje ve spolupráci se společností FILTERMAC na fakultách ČVUT a VUT. Níže data za rok 2021:

10 142

OSLOVENÝCH STUDENTŮ

169 165

UŠETŘENÝCH PET LAHVÍ

4229

ušetřených kg plastů

9726

ušetřených kg CO2

 

Metrostav 2/2022, Gabčíkovo
Metrostav 2/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 2/2022, Metrostav Development
Metrostav 2/2022, Ptáme se
Metrostav 2/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 2/2022, Fotosloupek
Metrostav 2/2022, Číslo
Metrostav 2/2022, Divize 3
Metrostav 2/2022, Divize 1
Metrostav 2/2022, Divize 1 a 5
Metrostav 2/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 2/2022, Sloupek odborů
Metrostav 2/2022, Fotoreportáž
Metrostav 2/2022, Gabčíkovo

Gabčíkovo

Metrostav 2/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 2/2022, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 2/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 2/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 2/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 2/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 2/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 2/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 2/2022, Divize 1 a 5

Divize 1 a 5

Metrostav 2/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 2/2022, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 2/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

10

Sending statistics …

Rendering Skupina Metrostav (214605): (3/7) (2 ms)

Rendering Divize 1 a 5 (214557): (3/5) (4 ms)

Rendering Divize 1 (214556): (2/3) (8 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5273/item248954-small.jpg

 i5273/item249058.svg

 i5273/item248955-small.jpg

 i5273/item248964-small.jpg

 i5273/item248965.svg

 i5273/item248963.svg

 i5273/item249001-small.jpg

 i5273/item249000-small.jpg

 i5273/item249015-small.jpg

 i5273/item249016-small.jpg

 i5273/item249017-small.jpg

 i5273/item249019.svg

 i5273/item249020.svg[p3]

 i5273/item249021.svg[p3]

 i5273/item249022.svg[p3]