Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Krátce Aktuálně

Libeňský most opraví Metrostav TBR

Naše dceřiná společnost Metrostav TBR v lednu podepsala smlouvu s investorem TSK Praha na dlouho očekávanou rekonstrukci Libeňského soumostí (foto). Ředitelem výstavby je Ing. Martin Kulhavý, Ph.D., MBA.

protikorupční systém Compliance

Společnost Metrostav DIZ dosáhla koncem roku 2021 mimořádného úspěchu v oblasti zásad a pravidel Compliance. Její nově vytvořený Protikorupční systém Compliance byl certifikován podle mezinárodních standardů ISO 37001:2016 a ISO 37301:2021.

Bezpečnější Blanka

V noci z 18. na 19. ledna proběhla za přítomnosti médií sanace tečí v tunelovém komplexu Blanka. Naši spolupracovníci jich část zainjektovali polyuretanovou pěnou a následně odstranili z obkladů usazené výluhy. Pod zbylými drobnými tečemi budou vybudovány organizované svody do drenáží. Tím se tunelový komplex (foto) zbaví louží a občasného kapání vody ze stropů a bude bezpečnější.

nový administrační systém webu Metrostav.cz

Dne 20. ledna v rámci našeho webu proběhla úspěšně migrace na nové CMS Strapi. Na front-endu, tedy části, kterou vidí uživatel, se nic nezměnilo. Migrace se týkala administračního systému, tzv. back-endu. Strapi je moderní a velmi populární systém pro správu obsahu. Umožňuje přátelštější prostředí a širší možnosti při tvorbě a správě stránek než původní CMS.

Metrostav Development

Vilapark Klamovka:  důvod zůstat ve městě

Metrostav Development s radostí představuje dlouho očekávaný exkluzivní rezidenční projekt Vilapark Klamovka V Praze 5. Projekt čítá 117 nových bytů s bydlením na skvělé adrese. Moderní stylová rezidence (vizualizace) na dohled od ruchu smíchovského Anděla se před shonem a hukotem města schovává na kraji kdysi zámeckého parku Klamovka.

Text a vizualizace Metrostav Development

O

kolí parku Klamovka je jedním z nejatraktivnějších míst v Praze. Poskytuje všechny výhody městského bydlení a zároveň snadný přístup do zeleně. Spojení s přírodou reprezentuje společná zahrada, která bude mít neotřelý charakter kvetoucí louky s velkými stromy a fasádami s popínavou zelení. 

dva typy zástavby

Architektonický návrh rezidenčního projektu vzešel z pera studia City Work Architect, kteří projekt rozdělili na dvě části s různou architekturou. Každá trochu jiná, obě však stejně atraktivní. Severní stranu tvoří moderní městské viladomy a v jižní části naleznete nízkopodlažní zástavbu vhodnou pro rodinný život. Dva typy zástavby rozděluje veřejná pěší stezka, která plynule navazuje na park Klamovka. Soubor dvou samostatných bytových domů s celkem osmy vchody těží to nejlepší ze své polohy i orientace a nabízí moderní bydlení pro páry nebo rodiny s dětmi. Pozemky přiléhající k jednotlivým budovám poskytují dostatečný a útulný venkovní prostor. V okolí projektu nechybí veškerá občanská vybavenost a sportovní či kulturní vyžití. Každý si tak najde to své. 

moderní designové bydlení s jedinečným výhledem na prahu a s veškerou občanskou vybaveností

Vilapark Klamovka je jedinečný projekt nejen díky lokalitě, ve které je umístěn, ale také svým důrazem na vnitřní řešení bytů, jejich vybavení a použité materiály. Na návrzích se podílela řada zkušených designérů.

bydlení bez kompromisů

„Dobře jsme věděli, že je tu spousta lidí, která hledá prostorné a klidné bydlení, ale přitom je její životní styl provázán s městem. Mohou si sice pořídit dům za Prahou, ale budou se tomu muset přizpůsobit. Přijdou o spoustu času kvůli dojíždění a hlavně o svůj dosavadní způsob života. Uvědomili jsme si, že ve Vilaparku Klamovka můžeme lidem nabídnout bydlení, kde na žádné nepohodlné kompromisy nebudou muset přistupovat. A to se nám povedlo,” říká generální ředitel Metrostav Development Ing. Ondřej Buršík.

Stavba projektu Vilapark Klamovka byla zahájena v lednu roku 2022 a k nastěhování budou byty klientům k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2024.

Ptáme se...

Ing. Josef Kafka

zástupce ředitele divize 11

Do Metrostavu nastoupil v roce 2010 jako čerstvý absolvent Fakulty strojní ČVUT, zejména kvůli nabídce pracovat s razicími štíty Tonda a Adéla v metru V.A., nedlouho poté začal řídit středisko důlní techniky divize 11. Letos v lednu usedl do křesla výrobně–technického náměstka a zástupce ředitele divize 11.

Vybavíte si vaše začátky v Metrostavu? Tušil jste hned, čemu byste se rád věnoval?

Ano, na to nelze zapomenout. Hned ze začátku jsem měl obrovské štěstí na kolegy, a to jak po stránce lidské, tak profesní. Téměř okamžitě jsem se cítil jako součást týmu. Svým přístupem a ochotným předáváním zkušeností mi spolupracovníci pomohli najít zaujetí pro práci a tým. Za to jim patří velké poděkování. Původně jsem totiž po studiích zvažoval, že bych odcestoval do ciziny. Právě i díky nim jsem tam nakonec neodletěl. K tomu vždy přišla nějaká výzva po technické stránce a nejinak je tomu i dnes. Některé praktické zkušenosti jsem si přinesl z mládí, které jsem strávil na venkově, a další odborné jsem nasbíral v Metrostavu a ve spojení s ekonomicko-strojním vzděláním to vše krásně do sebe zapadlo.

Práci na stavbách jste si tedy zažil doslova od píky a roky jste řídil středisko důlní techniky divize 11. Zkušenosti určitě využije i v nové pozici. Co asi nejvíce?

Dosud se mi vždy vyplatila praktická zkušenost a týmová spolupráce založená na čestném a férovém jednání. Věřím, že tento přístup bude fungovat i v nové pozici. Co jsem z načerpaných zkušeností skutečně využil, lze zhodnotit až s odstupem. 

O kolik strojů se divize 11 nyní stará?

Strojní park je velmi rozsáhlý a rozmanitý. Pokud nepočítáme drobnou mechanizaci, osobní dopravu, tak spravujeme okolo 150 větších strojů, z toho cca polovina je pro práci v podzemí.  Snažíme se je udržovat v nejlepším možném stavu a průběžně jej doplňujeme o stroje nové a technologicky vyspělejší.

Které z nich patří k nejzajímavějším?

Technicky jsou zajímavé všechny. Je úžasné, jak jde vývoj v tomto oboru rychle dopředu; udržet s tím krok je někdy obtížné. Technologicky jednoznačně nejzajímavější jsou ony dva známé razicí stroje EPB S-609 (Tonda) a S-610 (Adéla), které sice aktuálně nepracují, ale byli jsme u toho, když jsme je s divizí 5 uváděli do provozu při ražbě pražského metra na pátém áčku. Byla to nová moderní technologie, která se u nás v tak velkém rozsahu rozjížděla poprvé. Tehdy jsem se podílel i na ražbách, demontážích a posléze i řídil konzervaci a uložení těchto strojů ve stavebním dvoře v Horních Počernicích. Už jen pro jejich technologii doufám, že ještě neřekly své poslední slovo.

Na co byste se rád v následujícím období zaměřil?

Divizi 11 musíme určitě doplnit zejména o odborný personál, což je v dnešní době nelehký úkol. Také musíme zvážit některé strategické postupy z důvodu, že situace na trhu i ve Skupině Metrostav se mění. Mojí hlavní náplní bude mimo jiné též spolupráce na klíčových zakázkách divize 11.

Za rozhovor děkuje David Kalců

 

Metrostav 2/2022, Gabčíkovo
Metrostav 2/2022, Krátce Aktuálně
Metrostav 2/2022, Metrostav Development
Metrostav 2/2022, Ptáme se
Metrostav 2/2022, Centrum vzdělávání
Metrostav 2/2022, Fotosloupek
Metrostav 2/2022, Číslo
Metrostav 2/2022, Divize 3
Metrostav 2/2022, Divize 1
Metrostav 2/2022, Divize 1 a 5
Metrostav 2/2022, Skupina Metrostav
Metrostav 2/2022, Sloupek odborů
Metrostav 2/2022, Fotoreportáž
Metrostav 2/2022, Gabčíkovo

Gabčíkovo

Metrostav 2/2022, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 2/2022, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 2/2022, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 2/2022, Centrum vzdělávání

Centrum vzdělávání

Metrostav 2/2022, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 2/2022, Číslo

Číslo

Metrostav 2/2022, Divize 3

Divize 3

Metrostav 2/2022, Divize 1

Divize 1

Metrostav 2/2022, Divize 1 a 5

Divize 1 a 5

Metrostav 2/2022, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 2/2022, Sloupek odborů

Sloupek odborů

Metrostav 2/2022, Fotoreportáž

Fotoreportáž

3

Sending statistics …

Rendering Ptáme se (214551): (1/1) (0 ms)

Rendering Metrostav Development (214550): (1/2) (9 ms)

Rendering Krátce Aktuálně (214549): (2/2) (5 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i5273/item248898-small.jpg

 i5273/item248899-small.jpg

 i5273/item248902-small.jpg

 i5273/item248901.svg

 i5273/item248903-small.jpg