Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Metrostav 21/2024

Metrostav Norge

Aktuálně z nejsevernější stavby: bleskovou povodeň střídal mráz

V oblastech, kde nyní působí mostaři dceřiné společnosti Metrostav Norge AS, začínají panovat poměrně drsné podmínky dané geografickou polohou (foto). Stavbaři i tak pracují na několika objektech projektu E8 Ramfjord v Norsku v rámci výstavby 10 km dlouhého úseku silnice první třídy a také na mostu Nerlandsøy mezi dvěma ostrovy (silnice Fv. 5878).

RED, foto archiv stavby

N

Denní světlo se postupně zkracuje a v některých oblastech přichází tzv. polární noc, kdy slunce nevychází nad obzor.

„Na obou mostařských projektech si v druhé polovině listopadu užíváme počasí pod bodem mrazu. Na Ramfjordu tomu tak ještě nedávno nebylo a blesková povodeň vyplavila násep pod skruží mostu K12 a hledali jsme řešení. Na velkém mostě Ramfjordbrua obsadila flotila už všech pět os založení v moři. Očekáváme, že fjord zamrzne a led by měl prorážet trajekt, který na projektu zajišťuje dopravu materiálu po moři. Ti, kteří pracovali na Åstfjordu, si pamatují, jakou výzvou bývají ve fjordu vítr a vlny. V Ramfjordu už několikrát omezily práce a na Nerlandsøy se dokonce přervala dvě kotevní lana. Záchranná operace se našemu týmu podařila i při rychlosti větru 35 m/s a lana byla opravena. Díky za držení progresu v tomto náročném období,“ informuje z místa vedoucí projektu Matěj Novotný. Jeho týmu přejeme hodně sil.

Metrostav 21/2024

Zajímavosti

kalendář 2025: osobitá krása staveb

Kalendář, který Metrostav vydává pro nadcházející rok 2025, je tentokrát pojat jinak, než tomu bylo v předchozích dvou letech: představuje mistrovství našich stavbařů na celé šíři projektů, které aktuálně vznikají nejen u nás, ale i v zahraničí.

Kalendář je oslavou osobité krásy našich staveb zachycené objektivem renomovaného českého fotografa Václava Jiráska. Každý list kalendáře je unikátním uměleckým dílem, které si po skončení roku můžete zarámovat a vystavit.

Originální fotografie, které posloužily jako předloha pro kalendář, budou příští rok vydraženy. Výtěžek z dražby poputuje na podporu vybraného charitativního projektu. Kalendář Metrostav 2025 je tak nejen hezkým dárkem našim obchodním partnerům, ale také uměleckým dílem a v neposlední řadě podpoří dobrou věc.

RED, foto archiv Metrostavu

 

Tip na dovolenou: Vila Jedľa

Zaměstnanci Skupiny Metrostav mají možnost ubytování pro svou rekreaci v Novém Smokovci ve Vysokých Tatrách, navíc mohou využít slevy! Týká se to objektu Vila Jedľa, jehož provoz převzal Metrostav a.s. – organizační složka Bratislava od 1. července 2024.

Vila Jedľa, původní hrázděná stavba z počátku dvacátého století postavená s prvky neoklasicismu a secese, prošla v roce 2018 významnou rekonstrukcí. Zařízení je ideální nejen pro individuální re­kreaci, zejména pro aktivní hosty, kteří se těší na objevování tatranské přírody, ale také pro organizaci teambuildingů.

Vila Jedľa nabízí ubytování ve 13 jednotkách (dvou-, tří- a čtyřlůžkových) s celkovou kapacitou 32 pevných lůžek a 6 přistýlek. Součástí ubytování jsou snídaně, možnost připojení na Wi-Fi a bezplatné parkoviště pro ubytované hosty. Budeme rádi, pokud nabídku ubytování využijete.

RED, foto Barbora Chromá  

V případě vašeho zájmu o ubytování pište

 

Podpora studentů ve výzkumu

Na betonárně TBG Metrostav (foto) bylo nedávno ve spolupráci s Metrostavem vyčleněno zázemí, materiál a technika pro experiment Bc. Jana Vichera, který se uskutečnil v rámci praktické části jeho diplomové práce pro Fakultu stavební ČVUT, obor vodní hospodářství. Jeho práce se věnuje možnostem využití odtěžené horniny při stavbách vodních děl.

Student, který vedle studia pracuje v Metrostavu a získává praktické zkušenosti z projektů na pražských jezech, navázal na své předchozí experimenty provedené v menším měřítku v Experimentálním centru Fakulty stavební ČVUT. Myšlenka spočívá v rozemletí vytěženého kameniva na menší frakce, jeho uložení do bednění a následně zalití cementovou maltou. Tímto postupem by se mohly na stavbách vodních děl snižovat náklady na přepravu kameniva a zároveň optimalizovat využití materiálů přímo na stavbě. Experiment provedený na vzorcích o objemu 1 m3 ukázal, že tento postup má velký poten­ciál. Vyrobené vzorky byly kompaktní a byl vysledován i pokles teplot při vývinu hydratačního tepla.

Díky přístupu Metrostavu a TBG Metrostavu měl student možnost realizovat svůj výzkum ve větším měřítku a získat cenné praktické zkušenosti, které zúročí ve své budoucí profesní dráze. Tento přístup nejen­že podporuje jeho rozvoj, je také příkladem, jak efektivní spolupráce mezi akademickou sférou a průmyslem může přispět k inovacím v oblasti udržitelného využívání přírodních zdrojů na stavebních projektech.

Ing. Kristýna Vinklerová, foto TBG Metrostav

Aktuality z Metrostavu i videa z našich projektů najdete na

 www.facebook.com/Metrostav a na webu www.metrostav.cz 

Metrostav 21/2024

Exkurze

stavební spolek ve spalovně

V listopadu uspořádal Stavební spolek MTS exkurze do malešické spalovny, o které byl obrovský zájem. Účastníci zaplnili tři prohlídky, které probíhaly ve třech po sobě jdoucích dnech. Celkem spalovnu navštívilo 60 zájemců.

Mgr. Silvie Marhoulová 

S

odnět k exkurzi do Spalovny ZEVO Malešice přišel od kolegů ze závodu 8 Metrostavu DIZ, kteří nedávno zahájili realizaci obdobného projektu EVO Most Komořany a přípravu projektu stavebních objektů Spalovny ZEVO Mělník,“ říká Jarmila Kaloušová, organizátorka prohlídek z divize 8.

Nahlédli i do kotle

Účastníky překvapil odpadový bunkr s kapacitou 11 tisíc m³, do kterého padají odpady z KUKA vozů, zatímco drapákový jeřáb zásobuje násypky čtyř parních kotlů. Nahlédli do kotle s pohyblivým roštem a sledovali plameny šlehající až 20 metrů vysoko. Součástí exkurze byla prezentace o vývoji provozu v letech 1988–2023, prohlídka čištění spalin, turbogenerátoru, kogenerační jednotky a velínu.

Stavební spolek MTS je edukačně zájmovou organizací pracovníků společností Skupiny Metrostav. Navazuje na činnost Vědecko‑technické společnosti Metrostavu (VTS) a nyní má již téměř 250 členů. Více informací o spolku včetně přihlášky je k dispozici na firemním intranetu.

 

Metrostav 21/2024, Rekordní most přes Orlík v provozu
Metrostav 21/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 21/2024, Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností
Metrostav 21/2024, Ptáme se
Metrostav 21/2024, Fotosloupek
Metrostav 21/2024, Vzdělávací pobyt
Metrostav 21/2024, Číslo
Metrostav 21/2024, Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury
Metrostav 21/2024, Metrostav DIZ závod 8
Metrostav 21/2024, Metrostav Norge
Metrostav 21/2024, Zajímavosti
Metrostav 21/2024, Exkurze
Metrostav 21/2024, Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie
Metrostav 21/2024, Rekordní most přes Orlík v provozu

Rekordní most přes Orlík v provozu

Metrostav 21/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 21/2024, Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností

Turecká dceřiná firma předává školy se seizmickou odolností

Metrostav 21/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 21/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 21/2024, Vzdělávací pobyt

Vzdělávací pobyt

Metrostav 21/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 21/2024, Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury

Nové sídlo fakulty ve stylu Baťovské architektury

Metrostav 21/2024, Metrostav DIZ závod 8

Metrostav DIZ závod 8

Metrostav 21/2024, Metrostav Norge

Metrostav Norge

Metrostav 21/2024, Zajímavosti

Zajímavosti

Metrostav 21/2024, Exkurze

Exkurze

Metrostav 21/2024, Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie

Pod kolínské nádraží se zavrtala Emílie

11

Sending statistics …

Rendering Exkurze (381420): (1/3) (1 ms)

Rendering Zajímavosti (381421): (3/3) (20 ms)

Rendering Metrostav Norge (381419): (1/3) (18 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i9960/item1184575-small.jpg

 i9960/item1184464.svg

 i9960/item1184574.svg

 i9960/item1184577-small.jpg

 i9960/item1184576-small.jpg

 i9960/item1184578-small.jpg

 i9960/item1184584-small.jpg

 i9960/item1184447.svg[p3]

 i9960/item1184579.svg[p3]

 i9960/item1184577-medium.jpg[p3]

 i9960/item1184576-medium.jpg[p3]

 i9960/item1184578-medium.jpg[p3]

 i9960/vth488667-1.jpg

 i9960/vth488644-1.jpg

 i9960/vth488665-1.jpg

 i9960/vth488853-1.jpg

 i9960/vth488648-1.jpg

 i9960/vth488647-1.jpg[p1]

 i9960/vth488730-1.jpg[p1]

 i9960/vth488650-1.jpg[p1]

 i9960/vth488652-1.jpg[p1]

 i9960/vth489884-1.jpg[p1]

 i9960/vth488655-1.jpg[p1]

 i9960/vth488660-1.jpg[p1]

 i9960/vth488657-1.jpg[p1]