Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA

Divize 3

Více než 150 nových parkovacích míst

Nerudovská otázka: „Kam s ním?“ se od slamníku přesunula k automobilům. Trápí spoustu motoristů při cestě do práce a často i při návratu domů. Proto v různých městech rostou jak houby po dešti parkovací domy. Za poslední rok jen díky firmám Skupiny Metrostav vznikly tři: v Praze – Nových Butovicích, v Liberci a nejnověji v Příbrami. Ten poslední v polovině února dokončil tým Jonáše Frouze z divize 3.

Lenka Svobodová,
foto Petr Adámek

U

autobusového a vlakového nádraží v Příbrami bývalo neustále přeplněné parkoviště. Už od května se však nabídka tamějších parkovacích míst zvýší o víc než 150, protože zde město pro veřejnost otevře nový parkovací dům se 176 místy. Dalších 41 zůstane zachováno na části starého parkoviště.

Pětipodlažní parkovací dům obdélníkového půdorysu s rozměry 45,4 × 25,5 m má kostru ze železobetonového monolitického skeletu a od prvního patra nahoru tvoří jeho obvodový plášť konstrukce ze svislých jeklů s mezilehlou výplní z tahokovu. Kromě jihovýchodní fasády budou všechny ostatní v místě svislých nosných konstrukcí ozeleněny. Provoz v objektu zajistí obousměrné přímé rampy, nový sjezd, výtah a vnější schodiště. S výše položeným autobusovým nádražím jej propojí ocelová lávka v úrovni 3. nadzemního podlaží.

nestabilní podloží

„Práce v Příbrami jsme zahájili zhruba před rokem, ale na zakázce jsme začali pracovat o mnoho dřív, protože jsme ji vysoutěžili v režimu Design & Build. Museli jsme tedy vypracovat projektovou dokumentaci a zajistit vyjádření dotčených orgánů státní správy a stavební povolení pro změnu stavby před dokončením. Po materiálové a technologické stránce to však byla běžná stavba. Komplikace u ní nastaly snad jen pracovníkům Pragisu, kteří kvůli nestabilnímu měkkému podloží museli betonové piloty vrtat hlouběji, než předpokládali,“ říká vedoucí projektu Jonáš Frouz. A doplňuje: „Pro náš tým bylo nejobtížnější, že do řešení investorských změn a víceprací zasahovala politika. Stanovisko nebo rozhodnutí na stavbě nebylo závazné. Vše nad rámec projektu řešila rada města nebo zastupitelstvo, což představovalo rozvleklá jednání. Radní ani zastupitelé se dlouho nebyli schopni domluvit.“

zakázka probíhala v režimu design & Build a Bylo tak mimo jiné úkolem vypracovat projektovou dokumentaci

Divize 3 předala hotové dílo investorovi bez vad a nedodělků už 13. února. Město Příbram teď ještě musí ve své vlastní režii do objektu doplnit vybavení, s nímž původní projekt nepočítal – zázemí pro ostrahu, orientační systém a propojení parkovacího systému s městským informačním systémem. Proto nový parkovací dům začne sloužit až v květnu. Svoje auta v něm budou moci zaparkovat nejen lidé dojíždějící do Příbrami vlakem či autobusem, ale i zaměstnanci nedalekých firem nebo lidé z okolních domů.

 

Modernizace v nemocnici

Divize 3 práci v Příbrami zná. Už před 14 lety v její Oblastní nemocnici dokončila výstavbu pětipodlažního pavilonu C pro akutní příjem pacientů, centrální sterilizaci, ARO, chirurgickou jednotku intenzivní péče a šest operačních sálů. Kromě propojovacího podzemního koridoru v ní zároveň vybudovala i třípodlažní budovu F pro oddělení klinické biochemie, klinické hematologie, transfuzní stanici a lékárnu.

Divize 9

Bytové domy v industriálním stylu

V pražských Radlicích začaly stavební práce, které výrazně změní vzhled tohoto území. Na nevyužívaných pozemcích dřívějšího areálu továrny Waltrovka vyrostou čtyři různě vysoké objekty na společném parkingu. Nový komplex mají stavbaři divize 9 dokončit v následujících dvou letech.

Blanka Růžičková,
foto a 3D modely stavba

P

rojekt bytových domů Semerínka (snímek modelu), který bude součástí nově rozvíjeného území s názvem Kotelna Park Radlice, je již čtvrtou etapou přestavby původní průmyslové zóny. V nových domech bude 185 bytových jednotek a 216 parkovacích stání. Počítá se s rozdílnou výškou jednotlivých domů, které budou mít čtyři až sedm podlaží. Každý další blok bude o něco vyšší a zároveň kratší než ten předchozí, tak aby si domy navzájem nestínily.

Tým divize 9 pracuje na staveništi (foto) od září 2023. Stavbaři mají za sebou přípravné práce – dokončili 120metrovou opěrnou stěnu, která odděluje stavbu od sousední průmyslové haly. Během února bylo dokončeno zajištění stavební jámy a v kooperaci se společností Pragis byla zahájena montáž železobetonových konstrukcí.

Výstavba čtyř nových bytových věží probíhá v poměrně stísněných podmínkách. „Jak jsme se přesvědčili už v průběhu pozemních prací, bude těžké zde pracovat v tak omezeném prostoru. Skoro bych výstavbu přirovnal k realizaci v centru Prahy,“ říká vedoucí projektu Ing. Lukáš Březina. Koordinaci prací i jednotlivé dodávky bude nutné podle jeho slov pečlivě a dlouho dopředu naplánovat. „Jediným příjezdovým vjezdem je úzká ulice v šíři ani ne šesti metrů bez možnosti jakéhokoli otáčení. Výstavba přitom bude technicky složitá zejména kvůli náročně proveditelné obálce jednotlivých objektů. Ta sice není členitá, ale obsahuje různé a výrazné materiálově odlišné prvky, které mají svou technologickou potřebu a jsou obtížně realizovatelné,“ vysvětluje. O výsledku nepochybuje: „I když jde o těžký a velký projekt, máme tak zkušený tým lidí, že si i s takovou výstavbou dokážeme poradit.“

Domy ve tvaru věží byly navrženy s cílem zachovat charakter původní průmyslové zóny. „Myslím, že jde o výjimečný projekt svým uspořádáním a materiálovou charakteristikou, snahou o přenesení odkazu původní Waltrovky do vzhledu objektů. A tak zde dochází ke střídání jednotlivých materiálů na kovové bázi, které se prolínají jak exteriérem, tak i interiérem. Výsledek bude zajímavý jak pro nás stavbaře, tak nejspíš i pro samotné architekty,“ domnívá se inženýr Březina. Dodejme, že autorem projektuje David Chmelař ze společnosti Chmelař architekti.

 

Vyráběla se tu auta i motory

Staveniště se rozkládá na pozemcích bývalé průmyslové zóny, kde se ještě stále nachází poslední hala přesného lití původní staré Waltrovky. V podniku se se vyráběly automobily Walter a později i letecké motory. Nedaleko je také železniční trať pražského Semmeringu.

Metrostav DIZ závod 9

Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

V pondělí 19. února byla slavnostním poklepem zahájena rekonstrukce další nádražní budovy pro investora Správa železnic, tentokrát ve Františkových Lázních. Stavbu, kterou zhotoví kolegové z Metrostavu DIZ závodu 9 jako lídr dodavatelského sdružení, povede Radek Kučera.

RED, vizualizace Správa Železnic

N

ádraží je součástí památkové rezervace, a proto se celá rekonstrukce budovy bude provádět v souladu s požadavky památkářů. Její výsledek bude působivý. Střeše a fasádě se vrátí původní vzhled, a to jak barevností a materiály, tak i modelací historických říms (vizualizace).

Stavební úpravy v interiéru pak zahrnou kompletní obnovu podlah, stěn a podhledů a repasi dveří. Zmodernizuje se odbavovací hala i pokladny. V horních patrech dojde k úpravě prostor celkem 11 bytů.

Renovací projde také hlavní vchod do odbavovací haly a zřídí se přístupové chodníky přímo na 1. nástupiště. Všechny vstupy budou bezbariérové. V těsné blízkosti budovy se vybudují cykloboxy, parkovací stání pro kola i místa s možností nabíjení elektrokol.

Do projektu zapojíme i naše kolegy z Provozu obnovy památek, kteří mají cenné znalosti a dovednosti v oblasti historických řemesel. Stavba bude probíhat za nepřerušeného provozu a uděláme maximum, aby stavební práce dolehly na cestující i zaměstnance co nejméně.

 

Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou
Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně
Metrostav 4/2024, Metrostav Development
Metrostav 4/2024, Ptáme se
Metrostav 4/2024, Fotosloupek
Metrostav 4/2024, SportujeM
Metrostav 4/2024, Číslo
Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst
Metrostav 4/2024, Divize 9
Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě
Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti
Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav
Metrostav 4/2024, Metrem 50
Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami
Metrostav 4/2024, V Chýni staví školu s pobytovou střechou

V Chýni staví školu s pobytovou střechou

Metrostav 4/2024, Krátce Aktuálně

Krátce Aktuálně

Metrostav 4/2024, Metrostav Development

Metrostav Development

Metrostav 4/2024, Ptáme se

Ptáme se

Metrostav 4/2024, Fotosloupek

Fotosloupek

Metrostav 4/2024, SportujeM

SportujeM

Metrostav 4/2024, Číslo

Číslo

Metrostav 4/2024, Více než 150 nových parkovacích míst

Více než 150 nových parkovacích míst

Metrostav 4/2024, Divize 9

Divize 9

Metrostav 4/2024, Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Startuje renovace nádraží v lázeňském městě

Metrostav 4/2024, Pracovní příležitosti

Pracovní příležitosti

Metrostav 4/2024, Skupina Metrostav

Skupina Metrostav

Metrostav 4/2024, Metrem 50

Metrem 50

Metrostav 4/2024, Přelet nad velkými stavbami

Přelet nad velkými stavbami

9

Sending statistics …

Rendering Startuje renovace nádraží v lázeňském městě (344064): (1/2) (1 ms)

Rendering Divize 9 (344063): (2/3) (4 ms)

Rendering Více než 150 nových parkovacích míst (344062): (1/3) (12 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i8847/item1100692-small.jpg

 i8847/item1100638.svg

 i8847/item1100691.svg

 i8847/item1100700-small.jpg

 i8847/item1100699.svg

 i8847/item1100701-small.jpg[p2]

 i8847/item1100702-small.jpg[p2]

 i8847/item1100645.svg[p3]

 i8847/vth444289-1.jpg

 i8847/vth444291-1.jpg

 i8847/vth444294-1.jpg

 i8847/vth444298-1.jpg

 i8847/vth444301-1.jpg

 i8847/vth444306-1.jpg

 i8847/vth444309-1.jpg

 i8847/vth444325-1.jpg[p1]

 i8847/vth444331-1.jpg[p1]

 i8847/vth444335-1.jpg[p1]

 i8847/vth444432-1.jpg[p1]

 i8847/vth444430-1.jpg[p1]

 i8847/vth444353-1.jpg[p1]

 i8847/vth444366-1.jpg[p1]